De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:24

Elke dag alle medewerkers temperaturen klinkt mij ook lichtelijk paranoia in de oren...

Bij wat voor bedrijf werk je?
Ik werk met kwetsbare ouderen en zelfs bij ons is het niet zo streng... ziekenhuizen hier ook niet.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:36

Ik vind het niet erg. Overdreven tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Hier zijn ze er bloedje serieus over. Gezondheid en veiligheid heeft hier altijd op 1. gestaan (hier wordt sowieso elke dag op gehamerd, met of zonder corona). Ik ben blij dat ze de gezondheid van de medewerkers serieus nemen. :j

Alleen denk ik niet dat het veel zin heeft om temperatuur te meten. Als iemand koorts heeft is het toch al te laat?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:37

Ik kan nu al bijna het woord Corona niet meer horen.....wat boeit het dat pietje jantje in ziekenhuis A of B ligt en corona heeft? :+ Of ben ik de enige? Inmiddels heb ik het punt bereikt van : Boeie

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:46

Zonnetje81 schreef:
Ik kan nu al bijna het woord Corona niet meer horen.....wat boeit het dat pietje jantje in ziekenhuis A of B ligt en corona heeft? :+ Of ben ik de enige? Inmiddels heb ik het punt bereikt van : Boeie

+1

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:47

Zonnetje81 schreef:

Graag met een schijfje citroen!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:48

Ik las dat er een kind die in Noord Italie is geweest en corona heeft, veel hoestte maar nog geen koorts had gewoon dagen naar school is geweest. Toen ze koorts kreeg is het kind positief getest. Bron heb ik zo even niet.
Laatst bijgewerkt door Bambi1995 op 06-03-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:49

Haarlem is ook op nos site te vinden. Rest van de school heeft een brief gehad dat het risico op besmetting niet zo groot zou zijn.
https://nos.nl/liveblog/2326031-scholie ... lkaar.html

Overigens hier worden bij bedrijven (ook de kleintjes) de mondkapjes gejat bij het leven. Zelfs achter slot en grendel. Ik zou als directeur echt alles er aan doen de schuldige te vinden en die er uit trappen. -:(- weet ook van zeker twee bedrijven die om bedrijfstechnische reden deze nodig hebben ivm giftige stoffen. Die grijpen nu mis _-:(
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-03-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:49

Pipodipo schreef:
Zonnetje81 schreef:

Op tv vroegen ze laatst hoe ze aan de naam kwamen, ja het moet geen associatie met dingen hebben....ik dacht ben je lekker mee met corona bier :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:52

Neverland schreef:
Alleen denk ik niet dat het veel zin heeft om temperatuur te meten. Als iemand koorts heeft is het toch al te laat?

Bij stoere bokkers heeft het zin, die buffelen gewoon door, ziek of niet. ;)

En: "beter laat dan nooit".

De "infectiedruk" laag houden, door 'zo snel mogelijk' iedereen die mogelijk dit virus bij zich heeft naar huis te sturen heeft ook wel zin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:54

Needje schreef:
Zonnetje81 schreef:

+1

yep en ook al die maatregelen komen me meer dan de keel uit. Niemand doet het goed, dus laten we er dan gewoon mee ophouden. Het is net een wedstrijd om de meest strenge maatregelen te bedenken.

Ik blijf gewoon thuis als ik koorts krijg, net als anders, was altijd al mijn handen als ik naar de wc geweest ben en als ik een keer moet niezen of snotteren dan heb ik echt niet meteen corona, maar heet dat gewoon verkoudheid of griep als er ook koorts bij komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:09

Zonnetje81 schreef:
Pipodipo schreef:

Op tv vroegen ze laatst hoe ze aan de naam kwamen, ja het moet geen associatie met dingen hebben....ik dacht ben je lekker mee met corona bier :+

Ik hoorde, hear say dat wel dus, dat het helemaal niet zo slecht gaat met het bedrijf. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Overigens zou het sommige bokkers sieren als ze het niet continu over zichzelf zouden hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:11

Iedereen besmetten met het virus redt de economy:
https://www.marketwatch.com/story/cnbcs ... 4Hu6_eu5AQ

En ja, die man heeft eigenlijk gewoon gelijk. Niet dat je nu ineens iedereen moet besmetten (dan kunnen dokters het niet meer aan), maar laat het gewoon z'n gang gaan. Door nu dingen te sluiten maak je ook later dingen duurder. En als je zorgt dat het z'n gang kan gaan, dan krijg je echt sneller immuniteit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:14

De 1e dode is gevallen, een 86 jarige man.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:22

marleen_usar schreef:

Ik las het idd

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:25

marleen_usar schreef:

Vervelend voor die meneer...
Maar waarschijnlijk had hij ook de griep niet overleefd... :(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:26

Goh vind het nu wel vervelend dat ik nergens een hand gelletje meer kan kopen.
Normaal gebruik ik ze nooit maar werk met kwetsbare ouderen als chaffeur en kan niet telkens mijn handen wassen.
Iemand enig idee waaar ik nog een klein flesje kan vinden?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:32

Zonnetje81 schreef:

Snap ik helemaal hoor,
maareh ... wat doe je dan in dit topic :D }>

Ik ben nog steeds geïntrigeerd, dit is iets wat een grote impact heeft op de hele wereld, dat volledig uit de hand kan lopen, ons in een diepe recessie kan storten.
Daarnaast zit ik verplicht thuis ( risicogroep en mijn bedrijf neemt geen risico's ) , dus iets meer op Bokt ipv in de koffiehoek kletsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:34

Eleeke schreef:
Zonnetje81 schreef:

Snap ik helemaal hoor,
maareh ... wat doe je dan in dit topic :D }>

Ik ben nog steeds geïntrigeerd, dit is iets wat een grote impact heeft op de hele wereld, dat volledig uit de hand kan lopen, ons in een diepe recessie kan storten.
Daarnaast zit ik verplicht thuis ( risicogroep en mijn bedrijf neemt geen risico's ) , dus iets meer op Bokt ipv in de koffiehoek kletsen.

Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Tot nu toe is het hier in Europa nog redelijk beperkt gebleven als je het vergelijkt met de normale griep. Waarom zou het compleet uit de hand gaan lopen denk je?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:35

marleen_usar schreef:

Ik ben dan benieuwd. In 2018 vielen er per dag gemiddeld 3,3 doden door de griep. Is deze man dan alleen besmet met Corona, of een combinatie met de griep die hem uiteindelijk de das omgedaan heeft? Zou deze man de griep overleefd hebben of niet?
Ik zou geschrokken zijn dat het een 26 jarige man was, maar het is algemeen bekend, de ouderen hebben het er het moeilijkst mee. Niemand zou het nieuws gedeeld hebben als dit gewoon griep was, maar best kans dat meneer het dan ook niet gered had.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:36

germie schreef:
Iedereen besmetten met het virus redt de economy:
https://www.marketwatch.com/story/cnbcs ... 4Hu6_eu5AQ

En ja, die man heeft eigenlijk gewoon gelijk. Niet dat je nu ineens iedereen moet besmetten (dan kunnen dokters het niet meer aan), maar laat het gewoon z'n gang gaan. Door nu dingen te sluiten maak je ook later dingen duurder. En als je zorgt dat het z'n gang kan gaan, dan krijg je echt sneller immuniteit.

De VS had 16000 doden vanwege de griep afgelopen jaar.
Iedereen Corons zou tot 12 miljoen doden leiden.

Als je het zijn gang laat gaan gaat het net zo snel als in China en Zuid Korea, en daar hebben ze vrij snel al hele strenge maatregelen genomen.
Dat kan
Onze economie niet aan onze gezondheidszorg niet aan ( daar zijn al wat te korten) En als je het niet erg vind, voorkom ik het graag en wacht ik tot er een vaccin is het niet voor mezelf dan wel voor mijn kinderen die me graag nog even in de buurt hebben tot ze zelfstandig zijn.
( ik neem mezelf als voorbeeld, maar genoeg jonge mensen die beter niet dit virus kunnen krijgen)

Mungbean

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:38

Ik lees net nog een keer dat de huidige stellingname in de media is dat de verpreiding sowieso niet meer gestopt kan worden maar dat remmen in iedergeval kan zorgen dat het zorgsysteem niet overbelast wordt.
Ofwel: ze gaan zeker niet meer iedereen testen.

Bij die kerkdienst in Frankrijk met 2000 mensen hebben ze geen flauw idee waar iedereen vandaan kwam dus zetten ze ook niet in op verder onderzoek behalve als iemand zich zelf meldt. Het is bijna 3 weken geleden dus die haart is sowieso niet meer te stoppen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:39

marleen_usar schreef:

Moge hij in vrede rusten.

De man werd opgenomen met een urineweg infectie, bij mannen hoort daar al gauw een 'rode vlag' bij.
Het past dus in het patroon dat oudere, kwetsbare mensen kunnen sterven aan corona.

(-tig keer vergroot lijkt dit virus wel wat op een kroon, vandaar dat het Latijnse woord voor kroon wordt gebruikt.)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:41

Zonnetje81 schreef:
Pipodipo schreef:

There ain't no such thing as bad publicity ;). Hebben ze al bezwaar gemaakt tegen het misbruiken van hun naam???? Het is wachten op de inhakers, maar daar is het nu te vroeg voor. Maar misschien kan Vindicat rekenen op een gesponsord budget??

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:42

Shaggy09 schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Tot nu toe is het hier in Europa nog redelijk beperkt gebleven als je het vergelijkt met de normale griep. Waarom zou het compleet uit de hand gaan lopen denk je?

Als je het zijn gang laat gaan, zonder enige maatregelen krijgen we wat er in China is gebeurd, waar men de eerste paar weken niets heeft gedaan.
Of Italië ( met een hoog sterftepercentage onder de geteste gevallen)

Dit is niet perse mijn mening, maar de WHO waarschuwt, en ook Nederlandse virulogen maken zich zorgen.
Met weet bv niet waar deze man van 86 het opgelopen heeft.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:45

Zonnetje81 schreef:

Nee, zeker niet de enige :(:) ik vraag me af wanneer we de eerste “ Corona baby’s “kunnen verwachten...uit de quarantaine gebieden.. hoewel dat best uit te rekenen is. Over ongeveer negen maanden. De Corona generatie..