[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:47

Margoooo schreef:
Ik ben intens aan het twijfelen om mijn hoofd kaal te scheren... Maar ben zo bang voor de terug groei fase, haha... Iemand ervaringen? :Y)

Zoek via YouTube op buzzcut. Vind het vaak echt onwijs gaaf maar je moet het wel durven!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:53

Margoooo schreef:
Ik ben intens aan het twijfelen om mijn hoofd kaal te scheren... Maar ben zo bang voor de terug groei fase, haha... Iemand ervaringen? :Y)

Als je in het topic wat terugzoekt dan kun je foto's vinden van E_J die heeft dit ook gedaan :j

IMANDRA: spannend, ik ben zo benieuwd wat het wordt!

Lau: oeh dat is ook mooi zeg zo een kleur. Alweer klaar met de felle kleurtjes? :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:30

Frummels schreef:
Margoooo schreef:

Als je in het topic wat terugzoekt dan kun je foto's vinden van E_J die heeft dit ook gedaan :j

IMANDRA: spannend, ik ben zo benieuwd wat het wordt!

Lau: oeh dat is ook mooi zeg zo een kleur. Alweer klaar met de felle kleurtjes? :D

Ja is even leuk maar zo veel onderhoud dat is gewoon niet te doen :')
Ik snap ineens weer waarom ik zei nooit meer

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:30

Margoooo schreef:

Yes ik meld me! De teruggroei fase is eigenlijk best te doen. Ik heb nu 2x mijn hoofd kaalgeschoren, laatste keer was in februari vorig jaar. Het is voornamelijk een kwestie van geduld en stylen eigenlijk. Zelfs in de fases dat ik het zelf een beetje stom vond kreeg ik van alle kanten complimentjes dat mijn haar zo leuk zat :D
Als je het bijhoudt en af en toe bij laat knippen zodat er geen matje ontstaat in je nek valt het eigenlijk goed zat mee. Ik kan je eventueel wat foto’s pb’en van de verschillende fases als je wilt :j

Nu inmiddels zit ik op een lengte dat, als ik binnenkort weer naar de kapper ga, ik een leuke bijna eenlengtelijn bob heb. Nu komt het langste van mijn haar tegen mijn schouders en zitten er gewoon wat laagjes in :D

WithinYuuri

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:51

Hoi, ik wil al heel lang mijn haar zwart verven. Omdat ik eerst wil kijken hoe zwart me staat, zat ik te denken om eerst maar een kleurspoeling uit te proberen. Nu was ik van plan dit zelf te doen, met kleuring van de drogist. Maar ik heb helemaal geen ervaring met haar verven, heb wel helpende handen eventueel. Maar is het slim om dit zelf te doen, en zo ja, welke zwarte kleurspoeling zouden jullie aanraden?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:58

E_J schreef:
Margoooo schreef:

Yes ik meld me! De teruggroei fase is eigenlijk best te doen. Ik heb nu 2x mijn hoofd kaalgeschoren, laatste keer was in februari vorig jaar. Het is voornamelijk een kwestie van geduld en stylen eigenlijk. Zelfs in de fases dat ik het zelf een beetje stom vond kreeg ik van alle kanten complimentjes dat mijn haar zo leuk zat :D
Als je het bijhoudt en af en toe bij laat knippen zodat er geen matje ontstaat in je nek valt het eigenlijk goed zat mee. Ik kan je eventueel wat foto’s pb’en van de verschillende fases als je wilt :j

Nu inmiddels zit ik op een lengte dat, als ik binnenkort weer naar de kapper ga, ik een leuke bijna eenlengtelijn bob heb. Nu komt het langste van mijn haar tegen mijn schouders en zitten er gewoon wat laagjes in :D

Thanks! Ben je ook meer make-up gaan dragen? Ik draag geen/amper make-up, maar ben toch bang dat ik er dan snel ziek uit zal zien...

Ja, foto's zijn fijn, thanks!

Ik ben bezig met mijn phd, over 2.5-3 jr promotie dan wil ik het wel graag weer een beetje leuke lengte hebben ahahahah

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:21

Nouuuu ik ben van dit
Afbeelding

Naar deze “prachtige” combi van kleuren na t bleken
Afbeelding

Naar dit gegaan vandaag :))
Afbeelding

Wel iets anders dan ik in gedachten had (maar wat ik eerst deelde kon niet omdat mijn haar te donker was) maar ben er wel heel blij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:33

Wat gaaf!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:34

Heel tof!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:30

Haha! Nou die hebben het in ieder geval beter begrepen dan wat het bij mij werd :P Tof hoor!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:33

xDenies schreef:
Haha! Nou die hebben het in ieder geval beter begrepen dan wat het bij mij werd :P Tof hoor!

Dan toch maar een keer naar kinki :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:48

Lau schreef:
xDenies schreef:

Nou gelukkig staat deze kapper ook bekend om de extreme kleuren (bedoel unicorn hair is niet bepaald alledaags... :P), maar is er toch iets niet goed gegaan. We wachten het nog even af voordat we de handdoek in de ring gooien! ;)

Maar het zegt genoeg dat ik het niet durf te delen ..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:41

xDenies schreef:
Lau schreef:

Nou gelukkig staat deze kapper ook bekend om de extreme kleuren (bedoel unicorn hair is niet bepaald alledaags... :P), maar is er toch iets niet goed gegaan. We wachten het nog even af voordat we de handdoek in de ring gooien! ;)

Maar het zegt genoeg dat ik het niet durf te delen ..

Bij mij is het ook de bedoeling dat het wat pastelleriger wordt, maar ze heeft dus bewust wat feller gepakt zodat het daarheen vervaagt. Jij zei ook unicorn hair te krijgen toch? Misschien is dat feller aanzetten ook een idee? Vind de verf van je foto zo licht uitzien, of is dat de bleek?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:46

Nee nee, ik hoef geen unicornhair. Met lilac-paars tint ben ik meer dan tevreden :') Zolang het er niet na één wasbeurt volledig uit is. Ik ga het zaterdag wel aanhoren.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:06

WithinYuuri schreef:
Hoi, ik wil al heel lang mijn haar zwart verven. Omdat ik eerst wil kijken hoe zwart me staat, zat ik te denken om eerst maar een kleurspoeling uit te proberen. Nu was ik van plan dit zelf te doen, met kleuring van de drogist. Maar ik heb helemaal geen ervaring met haar verven, heb wel helpende handen eventueel. Maar is het slim om dit zelf te doen, en zo ja, welke zwarte kleurspoeling zouden jullie aanraden?

Niemand ervaring?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:16

WithinYuuri schreef:
WithinYuuri schreef:

Niemand ervaring?

Ik heb mijn haar in de herfst winter een beetje bruin met roodtinten en gebruik hiervoor casting creme gloss. Het is best wel een goede spoeling. Ik heb geen ervaring met een spoeling voor zwart haar, maar voor mij werkt deze voor bruin best wel goed en het is niet heel slecht voor het haar

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:30

Hi!

Ik lees al een poosje mee in dit topic maar heb nog nooit eerder gereageerd. :+ Maar ik heb nu toch een vraagje.. Sinds zo'n 2 weken heb ik een weave (2 vlechtjes, 8 banen). Voor wat extra lengte maar toch ook wel het volume. Mijn eigen haar is erg dun/breekbaar in de punten. Alleen is het nu de bedoeling dat ik mijn haar en de vlechtjes goed droog föhn. Nu föhnde ik sowieso wel na het douchen, alleen niet helemaal droog omdat dat zo lang duurt. :Y) Nu is mijn vraag dus eigenlijk, wat is nou een echt goede föhn die ook nog een beetje betaalbaar is? (< €100) Op internet vind ik 1000 en 1 föhns met wisselende reviews.

De voor & na foto, hier is bovenop wel te zien dat mijn eigen haar wat slag/krul heeft:
Afbeelding

En na de eerste keer zelf wassen/stylen :+ Was bijna spannend om m'n haar te gaan wassen, was eerst wat bangig dat ik de heleboel los zou trekken op de één of andere manier.
Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:53

Ik ben vandaag naar een barber geweest, veel barbers knippen alleen maar mannen (ook al heb je een kort kapsel) want mijn kapper voldeed niet meer, laatste keer fors verknipt, slordig, afgeraffeld en zo speelde er nog wel wat meer...

Ik ging van:

Afbeelding
(Op deze foto ben ik 3 weken geleden geknipt voor 51 euro...)

Naar....

Afbeelding

_/-\o_

Had ik eerder moeten doen!! Heb nu ook eindelijk weer zin om me op te maken, mijn haar zat zo slecht ik werd er zo onzeker van :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:41

Wauw, heel gaaf! Bizar verschil!!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:37

Wauw Friemel! Zit echt heel mooi zo! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:58

Ik ga morgen naar de kapper natuurlijk .. wordt leuk :') Ben vandaag nogal onhandig gevallen en heb een ei op m'n achterhoofd. Dat wordt leuk! Ben heel benieuwd, ga nogmaals mijn foto's laten zien en aangeven dat ze het dan maar feller of iets in moeten zetten. Ik wil een mooie overloop hebben.

Afbeelding

De foto links onder spreekt mij het meeste aan. Daarom is mijn aanzet nu ook maar een klein stukje donker - die hadden ze in eerste instantie ook als voorbeeld genomen.
But uh...

Spoiler:
Afbeelding
De kleur kwam niet goed op de foto, in het echt - afhankelijk van het licht - was het een mooi geheel, maar zeker niet paars. Meer heel pastelroze/peach met wat paarsig. Máár .. omdat ze aangaven direct na het droog föhnen dat het de volgende keer paarser kon worden en dergelijke (ivm het stapelen) ging ik daar van uit. Morgen dus niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:40

Heel voorzichtig zeiden ze, 'Ja we gaan het dan wel wat feller inzetten .. dan loopt het wel terug en wordt het zachter zoals op de foto's, maar dan is het wel even heftig hoor'
Poeh, kom maar op!

Afbeelding

Zo moeilijk was dat toch niet *\%/* *\%/*
Me is happy.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 01:31

Oeh heftig wel ja!

Ik breek even in, zal vast besproken zijn maar kan het zo snel niet vinden. Ik ben vandaag weer heerlijk blond bayalage gezet, mooi assig. Wat vinden jullie nou een goeie fijne zilvershampoo die het ook echt goed doet? En als ik eisen mag hebben, liefst sulfaatvrij ivm keratine behandeling maar das niet persee noodzaak

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 07:28

Jester_ schreef:
Oeh heftig wel ja!

Ik breek even in, zal vast besproken zijn maar kan het zo snel niet vinden. Ik ben vandaag weer heerlijk blond bayalage gezet, mooi assig. Wat vinden jullie nou een goeie fijne zilvershampoo die het ook echt goed doet? En als ik eisen mag hebben, liefst sulfaatvrij ivm keratine behandeling maar das niet persee noodzaak

De allerbeste is Fudge clean blonde! Het was bij mij erg warm geworden en ik liet deze shampoo even inwerken en het leek alsof ik opnieuw bij de kapper was geweest.

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:52

Ik vind het dus totaal niet heftig :P

Ik had de no orange shampoo. Heb nog veel over dus als je zegt wil t uitproberen....