Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:26

Ik heb er persoonlijk baat bij. Mijn achillespezen zijn gevoelig voor blessures, voortkomend uit mijn kuiten. Door de tubes worden die net wat beter ondersteund.
Na de marathon heb ik een paar weken zonder gelopen maar ik kreeg onmiddellijk weer pijntjes terwijl ik qua afstanden maar een fractie liep vergeleken met mijn marathontrainingen. Nu dus maar weer braaf elke keer die kousen aan en ik loop weer soepeler.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:29

Ik loop telkens een ander rondje als ik vanuit huis loop. Ken dit dorp helemaal dus kan gewoon wat rondrennen zonder erbij na te hoeven denken. In duin een paar vaste rondes, ik durf daar niet zo goed zomaar ergens heen te rennen omdat ik dan verdwaal haha..

Compressiekousen doe ik ook eerst naar beneden rollen tot mijn enkels en dan over mijn fout heen trekken, Is soms best even gedoe ja!

s1993 de kousen stimuleren de bloedsomloop en afvoer van afvalstoffen. Daarnaast is er minder beweging aan het botvlies aan je scheenbenen, het houdt simpel gezegd de boel wat meer op zijn plek, zorgt voor meer stabiliteit, waardoor je minder kans hebt op blessuren. Ook ondersteun je je achillespezen waardoor die minder snel overbelast raken. De 1 heeft er wat aan, de ander loopt zo weg zonder.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:16

Vanmorgen vroeg op pad gegaan en hardgelopen in het bos. Kan goed merken dat ik de afgelopen week een zware week heb gehad waarin ik slecht heb gegeten en geslapen. Toch lekker 11km gelopen op een rustig tempo.

Komende week maar eens op naar run2day voor nieuwe schoenen, want ik krijg elke keer blaren en daar word ik echt niet blij van. Hoop dat ze wat goeds hebben voor mijn kikkerpoten..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:22

Zo net weer een rondje gedaan, samen met mijn man. Ik had het zwaar! De hitte en had vanmiddag ook al rijles gereden. Poe :D toch 4,75km gelopen waarvan de eerste 2 km aan mijn hoogste snelheid. Dus toch blij :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:59

Ik heb mij therapeutisch rondje van 2 km wandelen gedaan. Ik voel mij oud en stom. :+

Hoe ging het bij jullie vandaag?

poes schreef:
Zo net weer een rondje gedaan, samen met mijn man. Ik had het zwaar! De hitte en had vanmiddag ook al rijles gereden. Poe :D toch 4,75km gelopen waarvan de eerste 2 km aan mijn hoogste snelheid. Dus toch blij :)

Topper!

Supervixen schreef:
Vanmorgen vroeg op pad gegaan en hardgelopen in het bos. Kan goed merken dat ik de afgelopen week een zware week heb gehad waarin ik slecht heb gegeten en geslapen. Toch lekker 11km gelopen op een rustig tempo.

Komende week maar eens op naar run2day voor nieuwe schoenen, want ik krijg elke keer blaren en daar word ik echt niet blij van. Hoop dat ze wat goeds hebben voor mijn kikkerpoten..

Succes. :*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:04

Kop op magda! 2km is beter dan in de zetel blijven zitten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:19

I know, ik ben moeilijk neer te leggen. :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:38

En 2km rustig wandelen is beter dan jezelf nog meer overbelasten! Hoe gaat het met je scheen/kuit (?) Magda?

Zo, van de week nog een heel verhaal hier geschreven dat het de laatste paar weken niet zo lekker liep, voornamelijk door het vele op straat lopen en ik heb vaak last van m'n maag de laatste tijd. Nou, vandaag was weer een toploopje! Vier verschillende parkjes aan elkaar geknoopt en zo een soort van leuke maar vooral erg gevarieerde route gelopen, en daardoor een hele lekkere 11km gelopen zonder pijntjes en dingetjes met het gevoel nog een heel stuk verder te kunnen lopen. Geeft weer een boel vertrouwen terug!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:41

Rechts scheenbeen en links kuitbeen. :)
De pijn is beduidend minder maar ik heb na een dagje huishouden en therapeutisch wandelen flink vermoeide benen. Woensdag zie ik de fysiotherapeut weer.

Super meid. :+:

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:52

Iedereen weer lekker bezig zo te lezen.

Ik heb even een vraagje. Ik ben op zoek naar een fijne hartslagmeter voor om de pols (zonder borstband) die in elk geval ook de afstand meet. Hoef niet persee te zien waar ik geweest ben maar wel het aantal kilometers. En evt het aantal verbrandde calorieën. Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald merk/model?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:54

Oh dat is ook nog eens beide kanten raak!
Thanks Magda <3

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:37

Ik heb de compressie kousen vooral om de bloedsomloop te stimuleren en zo te sterke bloeddrukdalingen te voorkomen als ik stop. Verver heb ik de ervaring dat het mijn belastbaarheid vergroot. Voorheen kreeg ik bij grote trainingsomvang last van onrustige benen s nachts. Sinds dat ik compressie kousen draag heb ik dat alleen nog na een wedstrijd.
Vanmorgen een training van 23,3km met steeds verschillende tempoblokken. Uiteindelijk een heel vlot rondje geworden. Morgen heuveltraining op het programma. Ga ik een tunnel op en neer lopen. Is gelijk een goede training voor de zesuursloop van volgende week. Dat zijn rondjes van 850m dus ik kan met de heen en weertjes alvast aan de saaiheid wennen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:57

Nienketje17 schreef:
Iedereen weer lekker bezig zo te lezen.

Ik heb even een vraagje. Ik ben op zoek naar een fijne hartslagmeter voor om de pols (zonder borstband) die in elk geval ook de afstand meet. Hoef niet persee te zien waar ik geweest ben maar wel het aantal kilometers. En evt het aantal verbrandde calorieën. Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald merk/model?

Ik heb de Polar M200. Vind hem wel wat traag qua correcte hartslag weergeven, voor een lactaattest of zo is die niet zo geschikt, duurt te lang voor ie op peil is, maar anders is die wel ok. Als je echter veel in het bos of zo loopt, zou ik hem niet aanraden, raakt makkelijk zijn satellietverbinding kwijt als je ietwat off road gaat, op dat vlak vond ik Garmin beter, maar heb geen ervaring met hun metingen op de pols.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:35

Zo, ik heb gisteren meegedaan aan het open nk prutrace :D
https://www.noordhollandsdagblad.nl/alk ... horn-video

Ik heb niet echt hardgelopen tussen de sloten door vanwege mijn voet (knetterharde grond met veel kuilen enzo...) Maar qua verdere conditie en tijd had ik officieel kunnen finishen, haha! Het ging dus wel goed! Ik was lang niet de langzaamste en ik kwam vergeleken met anderen heel makkelijk de sloten uit.
Ok, je moet me niet vergelijken met de winnaar.. Die van de mannen is gefinisht in 22.11 minuten. Dat vind ik al snel voor een gewone 5km, met 63 sloten tussendoor is dat echt idioot snel! Je moest binnen het uur binnen zijn, de meeste mensen zonder training hebben dat niet gered. Ik had 2 rondjes in 37 minuten en mijn broertje is wel officieel gefinished, als 63e. Ik geloof in iets van 43 minuten ofzo.

Mijn voet deed na afloop wel even goed pijn, maar het is weer gezakt. Al met al echt veel lol gehad :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:42

Prutrace, alleen het woord al. Geweldig! Knap dat je zo snel gefinisht bent.

Ik heb genoten van het lopen vanmorgen. Lekker de hei op en het bos in. Geen mens te bekennen. Wel weer bloedje heet. Totaal ruim 13km gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:42

mooie foto´s sv :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:31

Heerlijk zeg. Je woont wel mooi denk ik?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:24

Ik woon dichtbij de Veluwezoom en Montferland. Twintig minuutjes met de auto en ik ben in het bos.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:28

Dank voor de uitleg over compressiekousen! Doet me een beetje denken aan bepaalde soorten bandages bij paarden. Ik heb persoonlijk nergens last van zonder dus denk dat ik er dan niet aan ga beginnen :)

Zelf heb ik geen hartslagmeter etc dus kan je niet helpen Nienke

Gaaf die prutrace Sintara!!

En mooi loopje SV :) Hoewel het gister vergeleken met andere dagen meeviel met de warmte vond ik het ook wel erg warm..

Gister baantraining gehad, dacht slim te zijn en het korte schema te doen. Alleen bleek die helemaal niet zo kort als ik dacht en liep ik toen ook nog met een snel groepje, niet helemaal wat ik in de planning had :') Maar wel goed voor me dus achteraf wel blij mee!
We deden 200-400-600-800-1000-800-600-400-200 (lang was 800-1000-1200-1000-800)
Morgenochtend even in mijn eentje de baan op en 10x250 doen en dan mag ik vrijdag weer duurlopen van mezelf *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:03

Klinkt als een fijne training s1993.

Ik ben naar runnersworld geweest voor nieuwe schoenen. Mijn zusje is hier ook goed geholpen, dus ik dacht ik ga daar maar heen.

Heb nu nieuwe saucony's met iets correctie. Gratis xsocks bijgekregen. Ik ga ze vanmiddag even uitproberen. Hopelijk is het nu even afgelopen met de blaren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:11

Nou ik ben bij de fysio geweest... -O-
Voet is goed gedraaid zo ongeveer en ingetapet (doet echt zeer nu).

Minimaal twee weken lang mag ik helemaal niet salsadansen, hardlopen, wandelen, hakken dragen enzovoorts.
Ik mag nog wel paardrijden zonder beugels, de stukjes lopen van stoel naar wc, eventueel fietsen en een stukje autorijden als het moet. Op blote voeten of op de hardloopschoenen lopen.

En ik moet de hele dag een oefening doen. Een soort van klauw beweging en dan de binnenkant van mijn voet optillen..

Dit alles moet ervoor zorgen dat mijn gewrichtsbandjes straks niet meer overspannen en geïrriteerd/ontstoken zijn en bepaalde spieren sterker worden. Deze spieren kunnen later hopelijk mijn voet fatsoenlijk in vorm kunnen houden.

Ik baal nogal, het doet erg pijn en het gaat dus toch best lang duren waarschijnlijk |( Ik mag namelijk pas gaan opbouwen als deze goede voetstand stabiel blijft en geen pijn meer doet in rust := ;(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:52

Jeetje dat is een tegenvaller! Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Behandelingen bij de fysio zijn niet altijd een pretje, ik weet het.

Wist de fysio ook hoe dit ontstaan is? Kan het komen door verkeerde schoenen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:06

Bummer... -O- hoe is dat gebeurt?

Ik heb vandaag weer bejaarden fitness gedaan (bovenlichaam getraind). Wel even geprobeerd te fietsen maar niveau 3 was toch wel gevoelig na 5 minuten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:22

Beterschap Sintara!

Ik zag prachtige foto's van de Veluwe. Mooie omgeving zeg, heerlijk om daar sporten lijkt me zo. Hoe liepen je nieuwe schoenen Tessa?

Mijn Polar m400 ga ik te koop zetten. Morgen komt mijn Garmin vivoactive 3 binnen, met hr meting op de pols. De hartslagband van mijn Polar heeft, ondanks een eerdere reparatie en vervanging, toch teveel kuren. Dus die mag naar iemand die een horloge wil puur voor de afstand en snelheid :j.
Vanmorgen een rustige 10km gelopen, maar met minder dan 11u herstel sinds de vorige training (bootcamp, kracht) was het niet de lekkerste training. Morgenavond maar weer eens een rondje op de racefiets, die is weer terug van zn onderhoudsbeurt. Heb er toch ook maar klikpedalen op laten zetten dus wish me luck :7.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:28

Supervixen schreef:
Jeetje dat is een tegenvaller! Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Behandelingen bij de fysio zijn niet altijd een pretje, ik weet het.

Wist de fysio ook hoe dit ontstaan is? Kan het komen door verkeerde schoenen?

Nou ongeveer een half jaar geleden is iemand met een naaldhak op mijn voet gestapt bij het salsadansen. Dat is niet helemaal goed rechtgetrokken waardoor tijdens het lopen het te veel aankomt op de gewrichtsbandjes. En die hebben het niet aldoor volgehouden, wat deels ook komt door mijn platvoeten en hypemobiliteit... Op een plek waar iets hol moest staan had ik nu een deuk. Hij heeft bijna alle botjes anders gezet. Ik moet donderdag al terugkomen. Lijkt me niet een slecht idee, want er is al 8x weer iets gekrakt sinds ik ben weggestrompelt daar :s

De fysio denkt dat hij allebei mijn voeten zelfs helemaal normaal! gaat krijgen ipv platvoeten door deze mishandeling en training (de goede voet is namelijk wel minder plat maar ook iets platvoet). Tijdens het lopen, wat ik nu dus bijna niet mag, kan een klein hakje en wat extra demping geen kwaad waardoor mijn hardloopschoenen wel het best zijn. Maar overdag moet ik zoveel mogelijk die oefening doen en dat kan alleen zonder schoenen :)