Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:14

_Yasmine_ schreef:
wij proberen dus nu een huis te kopen in een complex met alleen 75+ers. Geen schreeuwende kinderen & weinig kans op goedmaak dingen midden in de nacht :+

Dan heb je weer kans op zeurende bejaarden die veel te weinig te doen hebben overdag :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:23

En zeuren dat je niet op 'hun' parkeerplaats mag gaan staan (aan de openbare weg) >;)

Achterom

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:26

Of zeuren dat de pomp van de vijver van de buurman te veel herrie maakt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:32

Of jij mag niet zeuren omdat hun kleinkinderen op zondag steevast herrie komen schoppen en gillend door het gebouw rennen "want ach, ze moeten kind zijn" en "omadag is verwendag"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:47

Of bejaarde buren die kattenjaag piepmachines installeren die enorm irritant pijnlijk in je oor piepen als je in de tuin loopt maar wat zij niet meer kunnen horen :roll:

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:51

Goed punt! :+ Daar had ik nog niet aan gedacht. Hmm moeilijk. Waar woon ik (binnen budget) dan nog wel veilig?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:04

Of je treft buren die al jaren full time voor de kleinzoons (3 stuks ) zorgen omdat pa en moe geen tijd/zin hebben oid
En opa en oma trekken dat dan niet zo heel best wat neer komt op gevloek en getier De godganse dag
Ook een optie

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:10

_Yasmine_ schreef:
Goed punt! :+ Daar had ik nog niet aan gedacht. Hmm moeilijk. Waar woon ik (binnen budget) dan nog wel veilig?

In Noord-Oost Groningen. Wil toch niemand wonen, dus geen buren :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:27

Wij hebben italiaanse ouderen naast ons, die hebben echt iedere week de hele familie in de tuin en praten daarbij op een behoorlijk mediteraans volume kan ik wel zeggen incl kinderen die tot 11 savonds nog wakker zijn.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:30

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:42

_Yasmine_ schreef:

Wij hadden een appartementje in een volkswijk in Enschede, bovenin de flat. Dat was ideaal wonen voor een leuk budget :j
Af en toe wat entertainment (erg vermakelijk die burenruzies kijken in de straat tegenover je vanaf het balkon), geen gezinnetjes, geen ouderen, geen rumoer van boven. Was een fijne plek :D

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:58

Ik woon in een doodlopende straat met vrijstaande huizen en vooral gepensioneerden. Het enige waar we af en toe last van hebben zijn de kleinkinderen van de buren die per ongeluk de bal over het hekje schoppen, en de achterbuurman die 2x per jaar bij hun tuinfeestje tot een uur of 12 op zijn accordion speelt. Niet om aan te horen, maar als dit alles is. We hebben ook bewust niet voor een kindvriendelijke buurt gekozen. Moet er niet aan denken om vlakbij een speeltuin of een school te zitten. Hier hoor ik vooral vogels als we buiten zitten, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:33

Voor diegene die appartementen bekijken als woning: geluid stijgt. Je zal dus normaal meer last hebben van geluid als je op verdiep 4 woont en alle 3 verdiepen onder je gaan kinderen gillen, dan dat jij in het onderste appartement woont.

Om die reden zijn de verdiepingen geriatrie en pediatrie bijna altijd op de hoogte verdiepingen in een ziekenhuis ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:09

xApple schreef:
Gisteren was ik een dagje naar de dierentuin met mijn vriend (dom, want; zomervakantie..) dus het was bezaaid met koters. Bij een aquarium stonden mijn vriend en ik voor een glas en andere mensen eromheen, hoor ik achter mij (expres hard); nee natuurlijk zie jij het niet liefje, er staan allemaal grote mensen voor! Misschien kunnen die wel aan de kant dat is wel aardig dan kun jij het ook zien!

Heb het genegeerd en ben lekker blijven staan. Doei, ik heb evenveel, nee meer zelfs betaald voor mijn kaartje en ik sta net zo lang voor de zeesterren zoals ik wil.

Ja echt, ik was vroeger ook van maaam ik kan het niet zien. Ja dan ga je of geduld hebben of netjes vragen of je voor mag (en dan hopen dat je ja krijgt en anders alsnog wachten). Maar da's uit de tijd ofzo :+
Ik heb ook veel met kinderen gewerkt als kampanimator. Ben ermee gestopt omdat je tegenwoordig kamp geeft voor de ouders (die moeten het leuk vinden, dat de kinderen het leuk vinden is bijzaak) en dat ze allemaal een smartphone bij zich hebben waarop mama en papa wederom 24/7 op de hoogte gehouden moeten worden. Als je dan zo'n kind één keer berispt omdat ie een etter is :+ hangen de ouders binnen een halve dag aan de telefoon hoe ik het in mijn hoofd haal prinsesje iets te verbieden.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:38

Hoog tijd dat de scholen weer beginnen; ik heb al ongeveer 85 koters bijna aangereden omdat het opeens hip is om midden op de weg te gaan rijden met hun fietsje.
Ze leken me wel oud genoeg om onderhand de verkeersregels te moeten hebben geleerd op de basisschool... maar blijkbaar blijven de hersentjes achter op school in de zomervakantie. -O-

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:27

mairead schreef:
Hoog tijd dat de scholen weer beginnen; ik heb al ongeveer 85 koters bijna aangereden omdat het opeens hip is om midden op de weg te gaan rijden met hun fietsje.
Ze leken me wel oud genoeg om onderhand de verkeersregels te moeten hebben geleerd op de basisschool... maar blijkbaar blijven de hersentjes achter op school in de zomervakantie. -O-

Neeee niet! Het is nu juist zo heerlijk rustig bij mij op de weg... geen herriemakende schreeuwende pubers die zichzelf heel stoer vinden omdat ze met 5 man breed over de weg fietsen, ondertussen driftig op hun telefoon rammelend. Jongetjes van net 13 die een bierkrat voor op hun fiets hebben, met daarin een ghettoblaster met de meest afschuwelijke muziek :+
Ik vind die zes weken vakantie juist erg fijn... de fietsroute naar de school loopt dus langs mijn huis.
Voor de rest geen last van kinderen hier, ik woon heerlijk rustig op het platteland. Hoewel het huis naast ons is verkocht en het is nog de vraag wat voor mensen er in komen. Ik duim heel hard voor mensen zonder kinderen en zonder kinderwens :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:34

Magrathea schreef:
Ja echt, ik was vroeger ook van maaam ik kan het niet zien. Ja dan ga je of geduld hebben of netjes vragen of je voor mag (en dan hopen dat je ja krijgt en anders alsnog wachten). Maar da's uit de tijd ofzo :+
Ik heb ook veel met kinderen gewerkt als kampanimator. Ben ermee gestopt omdat je tegenwoordig kamp geeft voor de ouders (die moeten het leuk vinden, dat de kinderen het leuk vinden is bijzaak) en dat ze allemaal een smartphone bij zich hebben waarop mama en papa wederom 24/7 op de hoogte gehouden moeten worden. Als je dan zo'n kind één keer berispt omdat ie een etter is :+ hangen de ouders binnen een halve dag aan de telefoon hoe ik het in mijn hoofd haal prinsesje iets te verbieden.

Stond laatst een leuk stuk over in het AD:

Citaat:
Begeleiders zomerkamp druk met overbezorgde mama's en papa's
Vakantie! Duizenden kinderen pakken hun spullen om een week lang in een vakantiekamp vermaakt te worden door enthousiaste vrijwilligers. Die kijken daar al een jaar naar uit, maar veel ouders niet, merkte verslaggeefster én vrijwilliger bij de scouting Hanneke Marcelis.

Lieve ouders, relax. Met tranen in je ogen sta je gebukt over het blauwe koffertje van je kind. Je rommelt wat in het zijvak en trekt er een geplastificeerde foto uit. Jij en je man staan er glimlachend op, zie ik. Met de hond aan je voeten en je kind op schoot. Datzelfde kind kijkt je nu verward aan. ,,Leg maar onder je kussen, dan kun je naar papa en mama kijken als je ons mist", hoor ik je fluisteren, terwijl je zijn net uitgerolde slaapzakje rechttrekt.

Ik ga al op zomerkampen sinds ik vijf jaar oud ben. Ik heb er inmiddels zo'n vijfentwintig meegemaakt, waarvan ik er tien zelf heb georganiseerd. Voor kinderen van zo'n 9 jaar oud. Dus geloof mij maar. Ik weet waar ik het over heb wanneer ik praat over lekke luchtbedden, bedplassers, schaafwonden en heimwee. En ik heb een belangrijke boodschap aan alle ouders: Relax. Het gaat prima met je kind. Ook als je een weekje niets over hem hoort.

Ouderbezoek
Ja, zijn sokken zijn droog. En mist hij me? Nee, hij mist je niet.
Het zal een onderdeel zijn van deze digitale tijd. De verbouwereerde blikken van ouders wanneer ik vertel dat ouderbezoek niet is toegestaan op kamp. Opgetrokken wenkbrauwen als ze horen dat hun 9-jarige kind zijn mobiele telefoon thuis moet laten. Ik zie ouders hun twijfels met moeite wegslikken. En dan wacht ik op de vraag die tegenwoordig onvermijdelijk is. ,,Mag ik jou dan wel af en toe appen? Gewoon om te horen of alles goed gaat?" Natuurlijk mag dat. Ik kan moeilijk nee zeggen. Dan zet jij namelijk meteen je kind in de auto terug naar huis.

Dus je appt me. Gaat het goed? Lust hij het eten? Heeft hij wel genoeg droge sokken bij zich? Het zijn lieve vragen. Ik beantwoord ze braaf. Ja, natuurlijk gaat het goed. Ja, natuurlijk lust hij het eten. Ja, zijn sokken zijn droog. En mist hij me? Nee, hij mist je niet.

Foto
Want ik heb die foto afgepakt. Je kind is namelijk op kamp. En dat is leuk. Het zijn volle dagen rennen in het bos, groots opgezette spellen, keten in de slaapzaal en marshmallows happen bij het kampvuur. Als hij valt of verdrietig is, zal ik hem troosten. Een aai over zijn bol en een dikke knuffel. En dan weer lekker spelen, want er is zoveel leuks te doen en een week vliegt voorbij. Het laatste wat hij nodig heeft als hij moe en voldaan in zijn slaapzak kruipt, is een foto om hem eraan te herinneren dat zijn moeder moest huilen toen ik haar naar huis stuurde.

Het gaat namelijk prima met je kind. En als er toch iets aan de hand is, zal ik jou wel appen. Dat beloof ik je. Dus pak die geplastificeerde foto van jezelf met je kind en hond en leg hem onder je eigen kussen. Jij hebt hem harder nodig.

AD, 4 juli 2017

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:41

Tja, hangt het er ook niet van af in welke groep het kind beland? Ik heb ook nog een week op kamp geweest. Het ene jaar was het niet leuk en het andere jaar dan weer wel. Hangt enorm van de groep af en of de dingen die je doet je wel liggen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:06

Ach ik heb ook heimwee gehad als ik op ponykamp ging. Tranen met tuiten, maar na 2 dagen was het over en had ik de tijd van mijn leven en wilde ik uiteindelijk niet mee naar huis...

Als een kindje echt ziek van heimwee is dan kan het altijd nog opgehaald worden, maar om er van te voren zo'n drama over te maken...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:15

Ik snap het ergens wel. Ik maak me ook zorgen als iemand anders voor mijn paarden zorgt of voor mijn hond :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:58

Heb ik ook hoor, schoonouders passen op onze kat als we op vakantie gaan.

Beestje is erg angstig en timide, en als we thuiskomen is ze zo blij dat we er weer zijn. Maar ik ga ze niet continu lastig vallen, ik vertrouw er op dat alles goed gaat tot tegenbericht.

Maar goed, vroeger waren er ook geen mobiele telefoons en dus geen mogelijkheid om steeds contact te hebben. Ik belde volgens mij 1 of 2 x op kamp naar thuis om te vertellen hoe het met me ging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:43

Mijn ouders vergaten me standaard op te halen na een kamp of schoolreisje :+
dan stond je daar als laatste te wachten met een hulpzame moeder die dan thuisbracht.
En dan de blik van mijn moeder: :oo was dat vandaag dan _O-

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:33

Haha dat is ook weer het andere uiterste :=

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:58

Sjok je met je paard langs het water,paard is ongeveer 1.65 hoog.

Staat er een jochie te vissen,kijkt,denkt na en zegt dan '' KIJK Dat is een shetlander mama!''

_O- _O- Soms zijn kinderen wel leuk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:43