Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:28

Jeetje Maanlicht, dat klinkt toch wel heftig, een aantal operaties, maar wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt, en kans op volledig herstel!
Maar als je graag 56kg wilt wegen en meer spieren wilt ontwikkelen, dan zul je misschien zelfs nog wel wat aankomen, aangezien spieren meer wegen dan vet, dus in dat opzicht denk ik niet dat je je teveel moet focussen op het getal op de weegschaal ;)

Whahaha Janine, dat probleem ken ik, ga daarom iedere ochtend douchen als ik in de avond ga sporten, dan kan ik ’s ochtends mijn pootjes nog scheren :+ maar wat goed dat je al verschil begint te zien, top! Hoe lang ben je nu al bezig?

Welkom Resistance! Maar zo te horen heb je een prima gewicht voor je lengte, 50kg klinkt wel erg weinig. Wel jammer dat je op deze manier communiceert, laten we het gewoon gezellig houden met elkaar :)

Beterschap Pallatin, vervelend dat je weer niet fit bent..
Kayleigh, je eten van gisteren was al met al toch niet zo slecht? Zou eerder denken te weinig, en ook geen avondeten?
Balen dat de verkoudheid jou ook heeft getroffen Dilan…
Groot gelijk dat je gewoon geniet van ‘pizzadag’, je moet ook af en toe een keertje kunnen zondigen, anders wordt volhouden wel heel erg lastig.

Ach Caitlin, je hebt er net een dag opzitten, geef het in ieder geval een paar weken de tijd, wie weet ga je het nog wel leuk vinden!

Minikatje, ik eet geen vlees, wel vis, maar misschien kan ik je helpen? Maar 1.68m en 57kg, pff.. ik ben 1.69m en weeg 67kg. Heb je toevallig een foto (mag ook privé), maar ben stiekem wel benieuwd, ook of dat voor mij haalbaar is ;)

Oh Amy, dat klinkt wel echt lekkkkkkeeeeerrrrr!!! Ik ben daar ook een keer, lang geleden, naartoe geweest, vond ook die smaakjes voor in bijvoorbeeld je cola ook erg lekker :9 maar het is wel echt een vreetschuur haha :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:31

Ik heb gisteravond met mijn vriend op de bank een halve zak choco M&M's gegeten, dus vandaag even wat meer een balansdag :).

Mijn lijstje (1360 kcal):
L: groentesoep van Andijvie, bleekselderij, broccoli, ui, knoflook, eetlepel monchou, peterselie en kippenbouillon. En dan gepureerd :D, met verse perline prosciutto van de AH
T: twee mandarijnen, twee gekookte eieren en twee rijstwafels met slankie smeerkaas
A: witlof uit de oven met ham, bloemkool-monchou-parmezaanse kaassaus en ribeye steak, glas Malbec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:32

Maanlicht schreef:
Ik vind het niet te dun. Ik ben 1.72 meter en weeg 57 kilo. Ik wil graag op 56 zitten en wat meer spieren ontwikkelen (vooral bij mijn buik). Verder hebben velen van jullie foto's van mij gezien, en vindt de meerderheid dat ik niet te dun ben.

Resistance is bijna 10 centimeter kleiner dan ik, waarom zou het dan bij haar wel raar zijn als ze 50 kilo zou wegen?

Heb je een foto van jezelf of wil je dat liever privé houden?

Ik heb wel een foto van mezelf, maar weet niet of het een heel goed beeld geeft.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn heupen komen er niet heel goed in naar voren, maar om een beeld te schetsen: shorts in maat 34 zakken bij mij af. Mijn benen zijn echter niet heel dun omdat ik best gespierd ben. Toch heb ik wat "vetjes", onder andere op mijn armen en ook nog wat op mijn buik en benen. In een t-shirt heb ik echt kipfilets. :')

Verder noem ik mezelf totaal niet dik, integendeel. maar die vetjes wil ik er gewoon af.

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:34

Dat snap ik heel goed. Ik ben ook wel tevreden met mijn lichaam, maar waarom niet streven naar nog beter :).
Ik vind je niet te dun ogen, dus ik begrijp best dat je die laatste vetjes eraf wil hebben. Ik denk dat ik op het moment nog wel slanker ben dan jij, maar omdat ik langer ben vinden de meesten hier het van mij niet te licht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:35

Lisanne, ik ben in totaal nu 5 weken naar de sportschool geloof ik. Ben de tweede week van januari begonnen. Maar vanaf 1 februari heb ik 3 weken niets gedaan ivm operatie aan de keelamandelen. Gezien de rondwarende griep leek me het niet verstandig om me in zo'n bacillenrijke omgeving te vertoeven met een open wond in m'n keel :P

Dus ben nu net weer 5 keer geweest. De eerste week na mijn operatie heb ik niet heel gezond gegeten. Maar daarna heb ik dat wel weer opgepakt. Hou het ook bij met foto's, maar ik wil nog even wat langer wachten voordat ik daar iets van online zet ;) Heb nu niet bepaald een lichaam zoals Maanlicht zeg maar :P Nog even doortrainen voordat ik een trots verschil kan laten zien :P

Ik ga momenteel altijd 's ochtends sporten, en douche sowieso altijd 's avonds. Gelukkig heb ik ondanks dat ik vrij donker ben, niet hele opvallende haren op mijn benen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:36

Je bent prachtig, serieus meid :D

ik heb deze nog bij mijn bokt-uploads staan :)

edit: deze is het recenste
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:37

Resistance, ik begrijp je ook wel wat afvallen betreft...
Ik heb ook kipfiletjes... Ik had ze ook toen ik een stuk lichter was...
Ze beginnen nu echter weg te raken door het sporten. Terwijl mijn gewicht niet heel erg hard naar beneden gaat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:39

Resistance, ik wou dat ik jouw figuur had :o maatje 34 zie ik mezelf nooit over mn heupen krijgen :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:41

Ik heb het niet zo op veganisten :')

Resistance, ik vind je er niet dik uit zien, idem ook voor minikatje! Is toch een prima lijntje?

Ik vind het nogal wat kcal voor een pizza en het is niet eens vullend :')

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:43

Nee ik ook niet, daarvoor heb ik teveel kont :Y) Maar daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
Ik zou voor de 'kipfiletjes' en het strakker worden eerder meer gaan sporten dan minder gaan eten en veel afvallen eigenlijk. Daar word je naar mijn mening mooier van :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:45

gribaldi schreef:

Resistance, ik vind je er niet dik uit zien, idem ook voor minikatje! Is toch een prima lijntje?

Niet? Ik zit na zo'n pizza altijd bomvol :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:48

Area51 schreef:
Nee ik ook niet, daarvoor heb ik teveel kont :Y) Maar daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
Ik zou voor de 'kipfiletjes' en het strakker worden eerder meer gaan sporten dan minder gaan eten en veel afvallen eigenlijk. Daar word je naar mijn mening mooier van :)

Ik probeer inderdaad ook spieren op bepaalde plekken te kweken. :j Ik ben nu met twee 30 day challenges bezig, maar ik weet niet echt hoe ik die armen wat slanker kan krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:48

Dilan93 schreef:
Resistance, ik wou dat ik jouw figuur had :o maatje 34 zie ik mezelf nooit over mn heupen krijgen :')

Ik ook niet. Hoewel ik smalle heupen heb, ben ik toch 1.86m en daarmee per definitie ook al ben ik relatief gezien smal gebouwd, een stuk breder dan iemand van 1.65m Of hoe 'klein' dan ook, zeker als diegene smal gebouwd is...

Dat zijn gewoon dingen die je moet accepteren. Echter heeft ooit iemand tegen mij gezegd: "Jij zult nooit dun worden." Dat is natuurlijk wel een beetje tegen het zere been... Misschien meer omdat ik van dezelfde ook regelmatig te horen kreeg dat ik te dik was :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:53

Resistance schreef:
Ik probeer inderdaad ook spieren op bepaalde plekken te kweken. :j Ik ben nu met twee 30 day challenges bezig, maar ik weet niet echt hoe ik die armen wat slanker kan krijgen.

Ik weet niet wat voor challenges je doet. Maar ik heb het ook wel eens gedaan. Poosje kunnen volhouden. Zag minder verschil dan ik nu zie in de sportschool.
Simpel voorbeeldje, het leg press apparaat, de eerste keer drukte ik met moeite 80 kilo. Meer dan 10 kilo minder dan mijn eigen gewicht. Inmiddels doe ik 110 kilo.
Buikspieren (abdominal crunches) begon ik met 15 kilo, inmiddels zit ik aan de 30, bijna 35.
Je merkt ook dat het steeds eenvoudiger gaat. Daarnaast zie ik dat er onder mijn vetjes spieren beginnen af te tekenen. En dat terwijl ik elke keer maar 3 setjes van 15 doe op elk apparaat. Elke keer hetzelfde gewicht is geen optie, daar wen je aan en dan zie je geen vooruitgang.

Pizza's... Pfff... hou op... Ik ben stampvol na een pizza. De volgende ochtend ook nog... :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:55

Dilan, nee en nou vind ik pizza toch al niet te hachelen :+
Thuis eten we nooit van dat soort dingen, gelukkig! Gezond en verantwoord, best stellig daarin :')

challenges, zijn leuk maar hebben echt geen toegevoegde waarde. Kun je beter naar een sportschool gaan of er thuis een maken. Maar dat is hier ook al eens verteld..

Ik heb mijn bestelde spullen binnen. Kamer nu orde maken en even zien of er nog meer moet komen tegen die tijd.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:56

Zo'n medium pizza van de Domino's gaat er moeiteloos in hoor :')

En idd, ga spiergroepen trainen met gewichten.

Wat janine zegt.
Met hetzelfde gewicht blijven trainen heeft geen zin.
Je moet je gewicht aan gaan passen.

Voor de kipfiletjes bijv.
Ga je Biceps en Triceps trainen.

Plaatselijk vet verbranden kan niet, maar je kunt wel je spieren plaatselijk trainen waardoor je strakker in je vel komt te zitten :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:58

gribaldi schreef:

Ik zit hier alleen als stok achter de deur voor het sporten, niet voor het afvallen :)
Anders blijft er niets over :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:59

Thuis sportschool maken heb ik helaas geen ruimte voor. Dus dan maar naar de sportschool.

Ben nu met een beginnersschema bezig wat daar klaarligt. Staat van elke oefening 2 sets van 10, maar ik doe er 3 :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:08

Als je altijd gezond en verantwoord eet, waarom moet je dan afvallen? Daar is het topic uiteindelijk voor :) het is nu al een paar keer gezegd dat we het topic leuk willen houden, waarom dan toch van die negatieve opmerkingen maken?

Minikatje, wat een prachtig figuur, daar kan ik alleen maar van dromen :) en maatje 34 ook haha! Maar goed, ik ben vrij grof gebouwd. Voordeel is dat je vetjes minder ziet met kleren aan :D nadeel is dat ik wel heul slank moet zijn om in kleine maatjes pas. Als een maat M comfortabel zit vind ik het prima :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:15

Vegetariër aanwezig :wave:

ik eet ook gemakkelijk een medium pizza op hoor :~

Qua sporten blijf ik hardlopen het beste ooit vinden, je krijgt er mooie spieren van, hele lichaam heeft er baat van en eens het wat goed gaat, raak je er ook wat aan verslaafd :D

Waarom epileren of waxen jullie niet, dan ben je weken haarloos en het komt steeds minder terug :)

Amy, Klinkt lekker dat buffet!

Vandaag:
O: oikos, vezelrijke koek, glas fruitsap met roosvicee ferro
L: veggie mix met linzen, Bulgur en kikkererwten, vegetarische gyros
T: skyr met halve granenkoek
A: liefde en passie volkorenbrood met kaas

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:16

Ik wil mij ook graag melden, ik ben inmiddels +/- 13 kg verloren maar zou graag voor mijn doel te bereiken nog 4 kilo kwijtraken, helaas sta ik een beetje stil. Dus wellicht kan ik hier wat ideetjes op doen en vast wat tips en adviezen. Ik rijd dagelijks paard en loop ongeveer 1 a 2 keer in de week ( 1,5 tot 2 uur ).

07.30 : Klein schaaltje Havermout
10.00 : Havermoutreep
12.00 : 1 Speltcracker met smeerkaas + Kipfilet
14.00 : 1 Banaan-Ei pannekoek gebakken in kokosolie
16.00 : Komkommer
18.00 : Avond eten nog niet bekend, maar ik eet meestal alleen vleesvervanger met groente.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:20

vibabu schreef:
Als je altijd gezond en verantwoord eet, waarom moet je dan afvallen? Daar is het topic uiteindelijk voor :) het is nu al een paar keer gezegd dat we het topic leuk willen houden, waarom dan toch van die negatieve opmerkingen maken?

Minikatje, wat een prachtig figuur, daar kan ik alleen maar van dromen :) en maatje 34 ook haha! Maar goed, ik ben vrij grof gebouwd. Voordeel is dat je vetjes minder ziet met kleren aan :D nadeel is dat ik wel heul slank moet zijn om in kleine maatjes pas. Als een maat M comfortabel zit vind ik het prima :)

Waar zie jij een negatieve opmerking?

Omdat ik vind dat ik ook nog wel 2 kilo mag missen, jij komt hier zomaar binnen he wij zitten hier allemaal al langer.

Ik geef aan dat ik geen pizza moet, wat is daar op tegen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:21

Dilan93 schreef:
Thuis sportschool maken heb ik helaas geen ruimte voor. Dus dan maar naar de sportschool.

Ben nu met een beginnersschema bezig wat daar klaarligt. Staat van elke oefening 2 sets van 10, maar ik doe er 3 :)

Goed bezig *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:21

Brrr hardlopen is niet mijn ding. Het is wel heel erg fijn om te doen, maar dan moet je lichaam wel gezond zijn en meewerken. Dat ging bij mij niet, knieën deden liever niet mee :P

Gezondste sport is wat mij betreft zwemmen, daar kan je zo weinig verkeerd doen. En je ziet heel erg snel resultaat! Maar ja, je moet er de tijd maar voor hebben en er zin in hebben.

FemkeUtah, wat knap zeg! Zo op het eerste gezicht lijkt het alsof je wat weinig eet, maar kan goed zijn dat ik er naast zit hoor...

Raja

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:24

Hardlopen/lopen is ook echt niet mijn ding.
Heb een heupafwijking en daardoor altijd pijn bij lopen :\

Zwemmen is idd ook een goede sport :j
Maar dan zit je weer met de drempel van het jezelf in een badpak hijsen :')

Knap hoor FemkeUtah!