Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:56

Zie jij er ook zo uit Jezzi?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:05

Het lijkt me heel spannend, maar als ik daar ben denk ik dat ik alleen maar blij en trots ben :D Foto's kun je vinden op mijn instagram(link in onderschrift).

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:10

Jezzi schreef:
Het lijkt me heel spannend, maar als ik daar ben denk ik dat ik alleen maar blij en trots ben :D Foto's kun je vinden op mijn instagram(link in onderschrift).

Wauw, knap hoor! Ik vind het prachtig, zo'n lichaam, maar dat van mij krijg ik nooit in die vorm. En ik vrees dat ik daarvoor ook de zelfdiscipline niet bezit :)
Alleen dat routinetje met al die houdingen is er voor mij te veel aan vrees ik :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:06

Jezzi schreef:

Je ziet er supergoed uit Jezzi, gelukkig niet zoals de dames in de link die je plaatste. Ik weet het het is een sport maar ik vind het echt lelijk zo'n bizar laag vetpercentage. Maar goed dat is heel persoonlijk he, een ieder moet doen waar die zich goed bij voelt . Maar voor vrouwen is een heel laag vetpercentage gewoon ook heel ongezond.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:31

Jammer dat je het zo lelijk vindt Greetje. Ik heb momenteel nog +- 4 maanden te gaan en zal dus ook nog flink in vet zakken. Ik vind het persoonlijk mooi en omdat het maar zo kort heel laag in vet is ook niet erg ongezond :) Maar goed, ieder zijn mening.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:38

Jezzi schreef:
Jammer dat je het zo lelijk vindt Greetje. Ik heb momenteel nog +- 4 maanden te gaan en zal dus ook nog flink in vet zakken. Ik vind het persoonlijk mooi en omdat het maar zo kort heel laag in vet is ook niet erg ongezond :) Maar goed, ieder zijn mening.

Niets is mooi of lelijk, dat is zo persoonlijk. Maar ik heb zelf ervaren wat hoe een te laag vetpercentage je lichaam kan verwoesten. Maar ik neem aan dat je eerst nog een aantal maanden aan de spieropbouw moet. Want ik vind je lichaam op de foto's er echt perfect uit zien hoor (wil best ruilen, maar ik neem aan dat je niet wil ruilen met een lichaam van 51 jaar oud) maar de echte spieropbouw zie ik nog niet zo op de foto's. En natuurlijk worden spieren beter zichtbaar als het vet verdwijnt. Maar de omvang zie ik ook nog niet zo. Maar misschien sta ik over 4 maanden wel verbaasd.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:46

"Ik vind het echt lelijk zo'n bizar laag vetpercentage"

Zo'n echt laag vetpercentage houd je als atlete in minn sport echt max 2 weken aan. Ik snap dat dat niet optimaal is, maar je lichaam kapot maken zou ik het ook niet noemen. Ik bouw overigens inderdaad ook nog spier op, niet zo snel als in mijn bulk en die ga ik voor oktober ook niet meer in :)

De foto's waren overigens van het Wereldkampioenschap. Hier de foto's (en uitslagen) van de Enercup 2014, de wedstrijd waar ik dus dit jaar zal staan https://xxlnutrition.com/gb/forum/discu ... -ifbb-2014

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:26

Allemachtig.. De eerste groep vrouwen foto's onder de eerste mannen foto's sorry dat zijn geen vrouwen meer, verschrikkelijk lelijk :')

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:28

Dat is de een na gespierdste klasse die er bij de vrouwen is, dat is inderdaad erg breed :j

Maar om zoiets nou meteen verschrikkelijk lelijk te noemen? Ik heb onwijs respect voor die vrouwen en wat ze er allemaal voor doen en laten. Het is alleen niet persé mijn smaak, komt m.i. iets respectvoller over dan meteen maar dingen lelijk noemen :)

Ik ben wel heel benieuwd naar wat jullie doelen zijn trouwens, mijne is natuurlijk vrij extreem. Greetje moet gewicht kwijt voor hardlopen las ik, maar de andere dames? Gewicht, vetpercentage, spieren opbouwen, fysieke prestaties? En wat heeft ervoor gezorgd dat jullie dit doel hebben? :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:34

Jezzi schreef:
"Ik vind het echt lelijk zo'n bizar laag vetpercentage"

Zo'n echt laag vetpercentage houd je als atlete in minn sport echt max 2 weken aan. Ik snap dat dat niet optimaal is, maar je lichaam kapot maken zou ik het ook niet noemen. Ik bouw overigens inderdaad ook nog spier op, niet zo snel als in mijn bulk en die ga ik voor oktober ook niet meer in :)

De foto's waren overigens van het Wereldkampioenschap. Hier de foto's (en uitslagen) van de Enercup 2014, de wedstrijd waar ik dus dit jaar zal staan https://xxlnutrition.com/gb/forum/discu ... -ifbb-2014

Haha die tintjes van sommigen :') Soms zelfs meer richting geel dan oranje.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:40

Jezzi schreef:
Dat is de een na gespierdste klasse die er bij de vrouwen is, dat is inderdaad erg breed :j

Maar om zoiets nou meteen verschrikkelijk lelijk te noemen? Ik heb onwijs respect voor die vrouwen en wat ze er allemaal voor doen en laten. Het is alleen niet persé mijn smaak, komt m.i. iets respectvoller over dan meteen maar dingen lelijk noemen :)

Ik ben wel heel benieuwd naar wat jullie doelen zijn trouwens, mijne is natuurlijk vrij extreem. Greetje moet gewicht kwijt voor hardlopen las ik, maar de andere dames? Gewicht, vetpercentage, spieren opbouwen, fysieke prestaties? En wat heeft ervoor gezorgd dat jullie dit doel hebben? :)

Nee sorry Jezzi, kan er niks anders dan lelijk van maken. Vind het totaal niet vrouwelijk :') :n

Mijn doel is alles te laten zakken en tevreden worden over mijn eigen lichaam, minder onzeker etc :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:45

Mijn doel is ook doorgaan tot ik tevreden met mezelf in bikini ben. Ik hoef niet super dun te zijn want ik ben dol op mijn curves, maar hier en daar wat vetjes eraf mag echt wel ondertussen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:46

Respect hebben voor staat natuurlijk helemaal los van of je het mooi , lelijk of misschien wel extreem lelijk vind. Ik vind die 'huidskleurtjes' bij de laatste link zelfs een beetje lachwekkend. Niettemin vind ik het ontzettend knap hoe deze mannen en vrouwen dat voor elkaar hebben gekregen. De sport zou echter alleen al niet bij mij passen omdat ik niet in bikini op het podium zou willen staan.
Maar hoe zit het met jouw menstruatie cyclus jezzi, Ik ben er wat dat betreft heel gevoelig voor. Een gewicht van 48kilo in combinatie met fanatiek trainen zorgt er bij mij al voor dat mijn menstruatie wegblijft.
Buiten dat ik gewicht kwijt wilde (ik ben het inmiddels kwijt) voor betere loopprestaties vind ik het ook wel belangrijk een redelijk gevormd lijf te hebben. Ik ben er trots op dat ik 6 kinderen gebaard heb maar dat hoeft niet aan mijn lijf zichtbaar te zijn. Ik doe wel gerichte oefeningen om mijn spieren sterker te krijgen maar ik ga nu ook weer niet zo ver dat ik oefeningen doe om bv mooiere armspieren te krijgen. Terwijl ik dat wel mooi vind. Maar op het moment dat ik slappe kipfiletjes signaleer aan mijn bovenarmen vind ik wel voor mezelf dat ik dat verval tegen moet proberen te gaan. (hetgeen moeilijk zal zijn want ik mag geen echte kracht zetten op mijn linkerarm/schouder).

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:53

Ik vind dat persoonlijk echt lelijk, maar dat vind ik van (en nu ga ik tegen mensen schoppen) dikke vrouwen ook :j Vind het ongezond en daarbij lelijk.
Maar als ik dan zou kiezen zie ik liever 2 weken laag vetpercentage dan heel hoog. Blijf beide wel lelijk vinden. Vind het vaak niet "vrouwelijk" ogen.

Mijn eigen doel is bikini klaar, had ergens terug een foto. Wil het gewoon allemaal net iets strakker hebben. Even voor de beeld vorming: als ik zittend verbrand, wil ik niet opstaan als een rood/ witte zebra :+ Vooral richten op cardio, lichte krachttraining, dat ik fijn bikiniproof de zomer in ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:54

Het is je goed recht dat het niet je persoonlijke smaak is, maar ik vind in een topic dat gaat over afvallen dikke vrouwen lelijk noemen nogal respectloos eigenlijk. Ik vraag me dan ook af waar jou grens voor dikke vrouwen ligt. Alles met maatje 42 of hoger is moddervet en super lelijk?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:59

Ongezond dik over het algemeen. maatje 40/42 is dacht ik gewoon rond gemiddeld. Ik heb het over obese, niet over licht overgewicht. Dat het in dit topic is, zie ik niet het probleem van in, iedereen hier doet op zijn eigen manier zijn best af te vallen. Dan zou het nu naar Jezzi even respectloos zijn.. Want te dun/ te dik vind ik geen verschil in op die wijze, overal waar "te" voor staat is gewoon niet goed.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:01

Met je eens Yasmine :j

Mensen kunnen het respectloos noemen, maar ik weet zeker dat er hier ook mensen zullen zijn die naar "dikkere" mensen kijken en daar al een gedachte over hebben... :')

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:02

Ik vind het gek dat je iets zo lelijk kunt vinden :)) Ik zou bepaalde dingen niet voor mezelf willen(een uiterlijk zoals die vrouw, maar ook morbide obesitas) en er zijn ook dingen die ik niet aantrekkelijk zou vinden in een partner. Maar dat zou ik niet lelijk noemen. :)

En hebben jullie dat doel dan geformuleerd in kg's/vetpercentage, heb je een 'voorbeeldlichaam', wacht je het gewoon af? Zit er ook een tijdsdoel aan vast? Als het teveel vragen zijn, negeer me lekker hoor!

Huidskleur is speciaal voor het podium. Is inderdaad een extreem donkere kleur, maar anders valt je definitie totaal weg onder de lampen. Ik heb endometriose en mag dus niet/zo min mogelijk ongesteld worden, daarnaast is de kans kleiner dat ik überhaupt kinderen zal kunnen krijgen, dat is dus niet iets waar ik me heel erg druk om maak :) Ik ben nu toevallig ongesteld, dus dat werkt momenteel iig nog naar behoren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:03

Ik vind het tegenover Jezzi ook aardig respectloos :) Het is prima om een mening te hebben over bepaalde onderwerpen en dat mag je ook best ventileren, maar ik vind dat je in de verwoording echt wel een beetje rekening mag houden met de gevoelens van anderen. Ik zou persoonlijk ook nooit zo laag in mijn vetpercentage gaan zitten, maar als Jezzi dat fantastisch en mooi vindt dan hoeven we toch niet met z'n allen te zeggen dat het super lelijk is? Je kan ook zeggen dat je het niet voor jezelf zou willen. Zelfde geldt voor overgewicht. Ik heb volgens mijn BMI overgewicht, maatje L/42 en het voelt alles behalve fijn als mensen zeggen dat mensen met overgewicht lelijk zijn. Je kan ook zeggen dat je zelf niet tot het punt zou komen waarop je er zo uit ziet of dat je het mooier vindt als mensen een wat gemiddelder gewicht hebben. Ik bedoel je niet aan te vallen, maar ik voel me wel een beetje aangevallen door jouw berichtje. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:04

Ik heb niet echt een bepaald vetpercentage/gewicht waar ik naartoe wil. Om gezonder te zijn in mijn lichaam wil ik er sowieso minstens 10 kilo vanaf hebben, en dan zie ik wel weer verder :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:06

_Yasmine_ schreef:
Ik vind dat persoonlijk echt lelijk, maar dat vind ik van (en nu ga ik tegen mensen schoppen) dikke vrouwen ook :j

Waarom zou je het ene wel lelijk mogen vinden, maar het andere niet? En dan ook nog iets waar een gezond iemand gewoon een keuze in heeft eigenlijk.

Emmaa_ schreef:
Het is je goed recht dat het niet je persoonlijke smaak is, maar ik vind in een topic dat gaat over afvallen dikke vrouwen lelijk noemen nogal respectloos eigenlijk. Ik vraag me dan ook af waar jou grens voor dikke vrouwen ligt. Alles met maatje 42 of hoger is moddervet en super lelijk?

Voor mij is dat vooral afhankelijk van verhoudingen en strakheid in een bepaalde mate. En vooral ook dat het er gezondheid ziet. Jezzi ziet er imo bijv heel gezond uit, niet alleen door haar lichaamsvorm, maar ook door een mooie huid. :)

Doel is allereerst vooral het links/rechtsverschil in mijn armen/schouders verbeteren. Als dat verbeterd dan zie ik dan wel wat ik daarna nog wil, want wil dat dan wel behouden natuurlijk. :) Om dat te bereiken wil ik daarnaast wat bewuster eten en daar meer structuur in aanhouden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:08

Ik vind ook dingen aan mannen niet aantrekkelijk, maar vind van mezelf dat ik die dingen best lelijk mag noemen. Zijn vast mensen die mij (of een onderdeel van mij) lelijk vinden, ieder zijn voorkeur. Ik heb denk ik een persoonlijke voorkeur voor het woord lelijk :+ Minder aantrekkelijk is voor mij een baardje (meer detailgerelateerd denk ik :o )

Ik heb bewust geen doel in kilo's etc. Ik ben toen ik 14 door dat soort dingen doorgeslagen tot ongezond dun.. 1.65 m en 35 kilo, dan nog niet tevreden zijn. Dus durf dat niet bewust aan te gaan. Ik kijk dus wanneer ik het prima vind, maar ben me ook bewust dat dat mogelijk nooit zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:09

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf ook niet morbide obesitas willen hebben, maar ik vind het wel gewoon echt respectloos om vrouwen met een maatje meer lelijk te noemen. Net zoals dat ik het respectloos vind om vrouwen/mannen die dun zijn 'gratenpakketjes' of 'anorexiapatienten' te noemen. Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon bodyshaming en dat word ik echt ontzettend naar van.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:09

Ik heb dezelfde mening als Emma. Tuurlijk mag er gezegd worden wat je vindt, maar een beetje 'respect' mag ook wel :)
Ik vind dat van Jezzi ook niet mooi, althans de echte bodybuilders lichamen. Lichaam van Jezzi vind ik super zoals ik kan zien op dr instagram!
Maargoed, mezelf vind ik ook niet mooi.

Vaak maat L, XL of maat 42, 44.
Ik heb nu qua broek al maat 38, daar ben ik echt al enorm blij mee.
Maar mijn heupen zijn echt enorm, en dat vind ik minder..
Ook als ik foto's maak om te vergelijken, nou ik zie geen verschil :+
Terwijl er toch al dik 6 kilo af is haha.

Ook ik heb niet echt een vetpercentage, gewicht is ongeveer 60 kilo, maar mocht het er eerder 'strak' uitzien ben ik tevreden! Dus ik heb nog ongeveer 13 kilo te gaan haha
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 21-05-15 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:10

TL;DR: ik vind het respectloos om wie dan ook lelijk(definitie: als je iets niet fijn vindt om te zien of te horen) te noemen. Noem het niet je smaak, dat is respectvoller.

Mooi doel Emma, is dit je eerste 'afvalpoging' of ben je er al langer mee bezig? :)

Lief Kahawa, dankjewel :) Heb je een groot verschil? Train je thuis/bij een fysio/op de sportschool?