Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:50

ik ook :) heerlijk voedsel en je blijft er lang vol van zitten!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:16

Ik pak altijd Brinta, vind ik net iets lekkerder..
Toch nog eens andere Havermout proberen, is net iets gezonder :P.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:29

Havermout en Brinta is gewoon hetzelfde :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:32

MaritB schreef:
Havermout en Brinta is gewoon hetzelfde :)

Echt? haha..
Dus ik ben onbewust al goed bezig :') ?

Vandaag toch een afspraak gemaakt met de Fysio.
Ben toch bang voor een slijmbeursontsteking in mijn heup -O-.

Pijn zakte na een paar dagen wel weg, maar gister begon het na 3km weer pijn te doen, moest nog naar huis en het werd steeds erger en s 'avonds kon ik weer bijna niet lopen. Nu zakt het wel weer weg langzaam, maar dit is niet goed :(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:44

Ja alleen is Brinta meer vermalen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:47

Brinta is geen havermout hoor... Brinta bestaat uit tarwemeel, niet uit havermout...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:14

Havermout bevalt me tot nu toe erg goed. Alleen moet ik het wel vermengen met bijvoorbeeld een paar stukjes gedroogde vijg, kaneel of wat honing. Anders vind ik het echt te saai :P

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:05

dressagelady schreef:
Hoe ging je zumba Vera? En was de bootcamp een beetje vol te houden lucifertje?

Ja wel lekker :) Was al twee weken niet geweest dus moest er weer even inkomen en allemaal nieuwe nummers!

Vanavond club core en yoga en daarvoor even hardlopen op de hardloopband zodat mn spieren warm zijn. Vanochtend lekker paardgereden en ben ook al heen en weer op de fiets geweest naar school.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:26

Ik mix havermout met appel en kaneel. Heerlijk en vult goed!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:37

Appel is ook een goed idee! Ga dat morgen proberen!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:39

Dat klinkt erg lekker. Misschien moet ik het ook eens proberen! Zal eens vragen aan mijn huisgenoot of ik wat mag proeven van hem, hij maakt ook iedere ochtend havermoutdingetjes.
Renee, beterschap!

Pfoeh, vandaag weer lekker getraind! Cardio ging wat moeizaam, erg benauwd in de zaal dus veel last van mijn astma. De syngry meegedaan vanavond, en iedere keer maar zwaardere dumbells pakken uit het rek voor de dumbellpress op yogabal. Tot het halve rek vervolgens naast die yogabal lag. Oeps :') Wel een erg lekker gevoel, in het begin moest ik heel veel moeite doen om mee te komen met de rest, inmiddels merk ik juist dat ik af en toe degene ben die ervoor zorgt dat anderen zichzelf uitdagen, omdat ik vaak vrij veel gewicht pak en zij daar niet voor onder willen doen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:55

Havermout dan ook maar eens proberen. Nu eet ik altijd yoghurt met Muesli van Jordans.

Wat goed dat je anderen uitdaagt Russel!

Vandaag weer mn fitnesschema afgewerkt. Raakte idonderdag trouwens in gesprek met een trainer, hij was verbaasd dat ik 3 kinderen had en zo'n figuur had. Daar zijn veel vrouwen op het schoolplein vast jaloers op:-) Nou ik hoor er nooit iemand over, maar bedankt voor het compliment! (al moet er aan mijn figuur nog veel gesleuteld worden hoor)

Horen jullie weleens opmerkingen op een verjaardag/werk als je gebak afslaat? Ik neem alleen als ik er echt trek in heb, maar hoor geregeld bij het afslaan de opmerking 'eeuwig aan de lijn' . Tja waarom zou ik uit beleefdheid iets eten...Ik weeg het altijd af of ik het echt waard vind om het op te eten. Dus als ik er geen trek in heb neem ik dus niks.

Sommige collega's hebben nu een fruitmandje naast de taart staan:-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:56

Morgen paardrijden, misschien avond funxtion. Dondag geen sport, sportschool is wel open tot 2 uur, maar we gaan een dagje naar Texel en paardrijden (als er nog plek is)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:58

Emita schreef:
Ik mix havermout met appel en kaneel. Heerlijk en vult goed!

Ik ook. Met banaan, cacao poeder en walnoten is ook lekker!

Nee ik krijg dat soort dingen niet te horen. Wel dat ik me goed kan inhouden met chips en vooral wijn haha. Op mijn werk vragen ze al niet meer of ik wat wil. Ik sla altijd af. :o
Lekker langs je heen laten gaan...ze zijn vast jaloers dat zij wel willen afslaan maar dit niet doen :P

Gisteravond paardgereden en vanavond lekker weer paardrijden :) vrijdag pas weer sporten.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:58

Iedereen ook lekker aan het paardrijden! Dat mis ik dan weer een beetje. Maar zondag mag ik bij iemand komen kijken voor eventueel bijrijden :D (ben er al een keer geweest en dat was erg leuk!)

Heb alleen een dilemma. Mij salsa en bachatalessen hier in Nederland vallen tegelijk met mijn bootcamps. Maar ik wil toch heeeeeeel graag dansen. Dus ik denk dat ik voor nu even voor het dansen kies en dan gewoon krachttraining blijf doen in de gym (á 4 dagen per week?), maar dan geen bootcamps meer. Hardlopen met de hond twee keer per week. En dan zit m'n schema wel vol :') Oh ja, hopelijk dus ook nog paardrijden 2x per week. oliebol, krijg nu al stress van hoe ik dit in godsnaam ga passen in een rooster :')

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:37

Emita schreef:
Iedereen ook lekker aan het paardrijden! Dat mis ik dan weer een beetje. Maar zondag mag ik bij iemand komen kijken voor eventueel bijrijden :D (ben er al een keer geweest en dat was erg leuk!)

Heb alleen een dilemma. Mij salsa en bachatalessen hier in Nederland vallen tegelijk met mijn bootcamps. Maar ik wil toch heeeeeeel graag dansen. Dus ik denk dat ik voor nu even voor het dansen kies en dan gewoon krachttraining blijf doen in de gym (á 4 dagen per week?), maar dan geen bootcamps meer. Hardlopen met de hond twee keer per week. En dan zit m'n schema wel vol :') Oh ja, hopelijk dus ook nog paardrijden 2x per week. oliebol, krijg nu al stress van hoe ik dit in godsnaam ga passen in een rooster :')

Wees wel voorzichtig met de hoeveelheid krachttraining. Het wordt door mijn bodypump instructrice aangeraden om na krachttraining 48 rust te nemen qua sporten zodat je spieren kunnen herstellen. Daarom bodypump ik op maandag, woensdag en vrijdag. Elke keer een dag ertussen voor spierherstel.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:41

*valt binnen*

Macchiato ik weet niet waar jouw bodypump instructrice die kennis vandaan haalt, maar ik denk dat ze het dan heeft over een fullbody workout. Ik train 4-5x per week, waarbij er in elke training oefeningen voor benen en schouders zitten, maar wel elke training verschillende. Daarnaast zijn er ook meiden in ons team die 6x per week aan krachttraining doen. Dat kan wel, maar je moet dan niet elke keer dezelfde oefeningen doen :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:50

Persoonlijk vind ik bodypump een redelijke fullbody work-out :+ . Maar bedankt voor de extra info Jezzi!

Poe ik hoop dat ik nu toch eens snel resultaat ga zien van al het sporten. Ben al sinds begin maart bezig en zit nu op het volgende schema:
Maandag: Bodypump en XCO
Dinsdag: rust
Woensdag: XCO en Bodypump
Donderdag: rust
Vrijdag: Bodypump
Zaterdag: XCO (en eventueel spinning maar daar twijfel ik nog een beetje over)
Zondag: rust

En at al wel gezond, maar de snacks kon ik nog niet goed weerstaan. Heb dit sinds kort wel goed onder controle en zorg er voor dat ik afwisselend eet en voldoende vocht binnen krijg. Weet iemand of het volgende idee van mij kan kloppen:
Door het vele sporten de afgelopen tijd heb ik al wel flink spier opgebouwd en nu met het gezondere eten erbij zou het vet wel eens relatief rap kunnen verdwijnen?

Zelf hoop ik natuurlijk dat dit klopt :')

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:32

Bodypump ís een full body workout :) .

Emita, lekker druk schema haha!

Gisteren nieuw schema laten maken! 2% in vetpercentage gedaald en bijna 2 kg aan spiermassa erbij. Ik ben blij! Helaas qua kg's nog niet heel veel kwijt maar dit verklaard het iig wel :) .

Vrijdag nog een keertje en zondag lekker een weekje op vakantie naar Valencia!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:34

Macchiato: met 4x krachttraining bedoel ik dus 2x armen, schouders en rug, en 2x benen/billen/buik :-) dus per 'lichaamsdeel' is het zeg maar twee keer per week! Zo trainde ik ook toen ik in Spanje woonde, maar dan nog een dagje extra :)

EDIT: Maris89: Valenciaaaaa!!! Wat ga je daar doen? Wil je nog uitgaanstips enzo? of danstips? :D Of andere tips? ik kan je er ALLES over vertellen :')

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:38

Emita schreef:
Macchiato: met 4x krachttraining bedoel ik dus 2x armen, schouders en rug, en 2x benen/billen/buik :-) dus per 'lichaamsdeel' is het zeg maar twee keer per week! Zo trainde ik ook toen ik in Spanje woonde, maar dan nog een dagje extra :)

EDIT: Maris89: Valenciaaaaa!!! Wat ga je daar doen? Wil je nog uitgaanstips enzo? of danstips? :D Of andere tips? ik kan je er ALLES over vertellen :')

Ik stuur je even een PB :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:43

Oef spierpijn!! Gisteren met de PT interval gehad, ik blijf dat toch vreselijk zwaar vinden. Daarna nog core n toen was het klaar :-)
Nu lekker een weekend weg, zus heeft 3 dagen concours en ik ben de Turk die er achter aan rent :p

Haha volgens mij vind iemand Valencia erg leuk! Ik vind je schema ook veel emita, ik hoop dat je dat vol gaat houden.

Havermout met een appeltje kaneel en beet cacaopoeder, mjam!! Gister nam ik een hap van mijn cornflakes met een banaantje en melk, was de melk zuur geworden. Zo vies!!!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:26

Haha, mn rooster hier is net zo druk als mn rooster in Spanje :-) maar hier moet ik wél serieus naar school, dus dat heeft wel prioriteit :')

My goooodddd spierpijn! Gisteren armen, schouders en rug gedaan. Kwam er alleen vanmorgen achter dat ik de Barbell Row ben vergeten, maar komt wel weer. Zo maar de gym voor lower body :) billen en benen zijn aan de beurt vandaag!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:28

Oh ja ze gaan kickboxen aanbieden in mijn gym!! *\o/* *\o/* *\o/* Daar wil ik wel aan mee gaan doen! Eindelijk!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:39

Wat leuk!!