Heel erg bedankt voor jullie tips, deze heb ik op dit moment op het oog. Erg goedkoop, lees er goede dingen over ende lamp is 38 watt. 100 euro incl verzenden voor de lamp, base- en topcoat, 4 kleuren, vijlen en cleaner en nog wat extra dingetjes
Als het uv gel is kan je dat niet afweken amanda, als het met een LED lamp is uitgehard wel, maar dan moet je eerst dun vijlen en dan weken, normale gelnagels duren anders eeuwig. Kans op beschadiging van de nn is wel erg aanwezig, dus of het aan te raden is?:)
_Ekenna
Geplaatst: 23-01-15 18:20
Even een vraagje! Ik heb laatst wat nieuwe nagellakjes gekocht van NYC, quick dry polish, maar deze droogt voor geen meter. Hij blijft een beetje zacht (niet nat). Als ik met m'n ene nagel op m'n andere druk dan komt er een afdruk in zeg maar, of als ik ergens langs schraap is het er zo van af. Ik gebruik er een base coat L'Oréal Paris onder. "La Manicure Diamond Force", deze droogt wel goed en breng uiteraard pas de nagellak aan wanneer deze droog is. Hoe kan het dat deze zacht blijven? Ik heb ook een ultra shine topcoat van Rimmel en wil deze er graag overheen doen.. Maar dat kan dus niet als de nagellak zacht blijft.
Oh een uur lang heb ik nog niet geprobeerd.. Na een half uur dacht ik "Nouja.. er af er mee, dan maar een ander lakje". Ik heb er nu weer een opgedaan van NYC en zal het even een uur aan kijken.
Je lak droogt wel, maar hardt niet uit Een quick dry topcoat helpt meestal om dit te versnellen en die kun je rustig aanbrengen als je lak nog niet uitgehard is. Dat kan zelfs als hij nog niet helemaal droog is zonder problemen.
Led gel kan je ook niet afweken. Het heeft te maken of het wel of geen soakable gel is (meestal niet)
_Ekenna
Geplaatst: 23-01-15 19:45
Oh, vind dat wel vervelend dat hij niet uithardt. Nu ruim 1.5 uur later is hij niet zo zacht meer als net, maar nog steeds niet hard inderdaad.. En nu heb ik er net een topcoat overheen gedaan, maar heb ik het probleem dat hij bij sommige nagels de nagellak er een beetje af haalt / vervaagt.
dazzletrofke
Geplaatst: 23-01-15 19:48
@madonna , alle led gels die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn ook soakable. Welke led gel gebruik jij die dat niet kan?:)
Led gel is inderdaad niet afweekbaar tenzij het een soakoff is.
Loes, nagellak uitharden kan uren duren. Als je dunne laagjes lakt heb je er minder last van. Met een sneldrogende lak bedoelen ze dat ze bovenlaag droog is, ze hebben het niet over uitharden.
Bah, ik ben net swatches aan het maken kapt mijn camera ermee. Dat gaat een duur grapje worden ben ik bang. En een vervanger halen is een nog duurder grapje. Ik heb nog een oude 300D liggen maar dat kan ik echt niet doen. Het kwaliteitsverschil is zo enorm.
dazzletrofke
Geplaatst: 25-01-15 14:24
Tazzey, balen van jouw camera! En je kan niet met de instellingen in de buurt komen van wat jij wilt?
Ik heb van de week een nieuwe set gezet met een chocola bruine gelpolish 2 lagen en een hele felle pink shimmer eroverheen, is een soort oranke bruin geworden, als de zon erop schijnt zie je het roze:)
Nee, met instellingen kan ik niet in de buurt komen van mijn goede camera. Ik gebruik een Fullframe spiegelreflex en de ander is een crop spiegel. De kwaliteit van die twee ligt zo enorm uiteen. Alsof je een oude bakfiets vergelijkt met een Aston Martin Met hulp van een vriend (elektricien) heb ik hem weer aan de gang. Hij moet alleen dit jaar wel vervangen gaan worden. In april komt als het goed is de opvolger uit, de 5D mark IV dus daar wacht ik even op.