Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:38

Zoals jullie misschien weten ben ik onze logeerkamer aan het opknappen. Vooral omdat dit echt nodig was een ook met een schuin oog naar de toekomst.

Nu zit ik alleen met een dilemma, tussen mijn 2 inbouwkasten zit een ?nis? met daarachter het rookkanaal van de openhaard. Met wat plankjes best iets leuks van kunnen maken, maar over de spulletjes die erin staan ben ik het niet helemaal mee eens. Welke opstelling vinden jullie het leukst? Suggesties zijn ook altijd welkom!

Optie 1: Het zelfgemaakte roze paard vind ik storend

Afbeelding

Optie 2

Afbeelding

Optie 3

Afbeelding

Optie 4

Afbeelding

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:04

Wiebke, ik zou voor optie 2 gaan.

Hier gaat het redelijk.
wij zijn behoorlijk open in het vertellen van deze gebeurtenis en ben eigenlijk verbaasd hoevaak je dan ook van anderen hoort dat bij hun ook 1 (of meerdere) zwangerschap(pen) niet goed afgelopen zijn.
Ook van mensen die er eigenlijk heel gesloten over zijn maar nu toch geraakt zijn door ons verhaal waardoor bij hun alles weer naar boven komt.

Ik probeerde onze afspraak in het ziekenhuis over 5 weken te verzetten omdat de datum die wij door kregen per post niet lekker uitkwam, was alleen niet haalbaar tenzij we nog ruim een maand extra wilde wachten. :7 Schijnbaar is er extra veel tijd ingecalculeerd en hebben ze niet veel van die momenten in hun agenda

Michelle77

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:19

Dat herkenden wij ook Cobie. Veel mensen durven er niet over te praten, tot ze horen wat je hebt meegemaakt. Dan komen er van alle kanten idd verhalen los.

Je denkt soort van alleen te staan, maar blijkt genoeg in de omgeving te gebeuren.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:21

Michelle77 schreef:
Dat herkenden wij ook Cobie. Veel mensen durven er niet over te praten, tot ze horen wat je hebt meegemaakt. Dan komen er van alle kanten idd verhalen los.

Je denkt soort van alleen te staan, maar blijkt genoeg in de omgeving te gebeuren.

Idd, vond het echt een eye opener en fijn dat genoeg mensen "snappen/begrijpen" wat je door maakt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:57

Ik had zelf ook wel verwacht 'negatieve' geluiden te horen, dat wij hiertoe hebben besloten. Maar we hebben totaal geen wanklank gehoord, eigenlijk alleen maar respect dat we dit hebben durven besluiten voor haarzelf en ook voor onszelf.

Hoe ervaar jij dit?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:13

Hmm ik heb toch wel een paar negatieve opmerkingen gehad, met name over de leeftijd van mijn man. De ergste vond ik toch wel: ' Wil je dat je kind wel aandoen? '

Of: 'dan neem je toch een hond? Die is ook altijd blij als je thuiskomt'

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:15

Neeeeee dat meen je niet? Hoe durven mensen eigenlijk toch he!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:03

Schandalig wat mensen durven te zeggen 8)7

Morgen terugplaatsing, eindelijk. Maar wat ben ik moe, k beem precies slaappillen. En net nu beslist x om overdag niet meer te slapen. Daar ging mijn kans om zelf een dutje te doen :=

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:59

Gribeltje dikke knuf :(:) Loop je nog steeds bij de osteopaat?

Fijn dat jullie het naar omstandigheden goed maken Cobie. En denk dat het voor veel mensen lastig is om erover te beginnen. Het is ook allemaal niet makkelijk wat je hebt meegemaakt. Fijn om er over te praten met anderen.

Wiebke ik zou voor optie 4 gaan! :P

Ik vind het al lastig om te praten over het feit dat het niet zo snel lukt. Sommige op opmerkingen doen dan best pijn terwijl mensen natuurlijk helemaal niet weten wat er speelt.
" Kijk maar uit Mel, dadelijk ben je ineens zwanger". En dan denk ik, gvd, was het maar zo :7
Of laatst iemand (die er wél vanaf weet). "Weet je Mel, sommige mensen hebben échte problemen. Dit is niet écht een probleem.... ".
Heb niet eens geantwoord. Stomme opmerking.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:02

Laat ons zeggen dat sommige mensen het inlevingsvermogen van een garnaal hebben, denk dat ik er niet veel naast zit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:54

Michelle77 schreef:
Ik had zelf ook wel verwacht 'negatieve' geluiden te horen, dat wij hiertoe hebben besloten. Maar we hebben totaal geen wanklank gehoord, eigenlijk alleen maar respect dat we dit hebben durven besluiten voor haarzelf en ook voor onszelf.

Hoe ervaar jij dit?

Mee een, ook wij hebben voornamelijk positieve respons gekregen op het beëindigen van de zwangerschap (van de persoon met "minder positieve" reactie was dit ook te verwachten omdat die geen inlevingsvermogen heeft mijnsinziens O:) ).

De reacties afgelopen jaren waren veel minder plezant, daar kwamen opmerkingen als moet ik het voordoen, je moet meer oefenen ed genoeg voorbij (achteraf zelfs van iemand die zelf ivf nodig had om zwanger te worden).

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:18

dromertje2 schreef:
Laat ons zeggen dat sommige mensen het inlevingsvermogen van een garnaal hebben, denk dat ik er niet veel naast zit.

En dat komt soms van de mensen waar je het totaal niet van verwacht. Ik durf er met bepaalde mensen ook niet meer over te praten, het wordt soms genegeerd of gebanaliseerd.. Vind dat heel pijnlijk.. ;(

Ik begin er dus niet meer over..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:43

Zo stond ik met iemand te praten nadat wij de eerste ellende met de combinatietest achter de rug hadden.

Iemand die echt alleen de paarden kent en heeft.

Ja, het lijkt allemaal maar zo vanzelfsprekend, maar dat is het echt niet. Kijk maar naar die en die, die proberen al 2 jaar een veulentje te fokken, maar lukt ook maar niet...

Natuurlijk, we vergelijken hierbij even de stress van een kindje met mogelijke afwijkingen en afbreken met het niet drachtig krijgen van een merrie...

Ben er maar niet op ingegaan.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:29

Ooo pff wat een opmerking Michelle!
Je begrijpt niet hoe sommige mensen het dúrven te zeggen ...

Spannende dag vandaag! Dromertje en Balou allebei heel veel succes! Ik duim voor jullie.

Ik ga om 10 uur ook eitjes kijken. Hopelijk gaan ze al de goede kant op.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:59

Nou ik ben al weer terug. Cyclus dag 11. Linkereierstok zat al mooi ei van 15 mm. En Baarmoederwand was al mooi 7.8 mm *\o/* Moet nu zondag weer terug. In het weekend dus, hij had al afspraak met iemand anders dus kan ik ook terecht. Met Pasen is hij inderdaad dicht, maar omdat het nu al de goede kant op gaat gaan we het waarschijnlijk voor Pasen redden.

Ter vergelijking met Februari. Toen op dag 17 pas een eitje van 14.5 was. Is dit dus super goed. Volgens hem zou het best kunnen dat er slechte eitjes bij zitten die er lang over doen om te rijpen en die waardeloos zijn om te bevruchten. En dat rechtereierstok gewoon trager werkt oid, vandaar verschil in cyclus elke keer.

Dus nu duimen voor zondag! Dat het maar een mooi eitje mag worden haha.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:32

Mijn duimen draaien ook mee. Hopelijk een mooi eitje

Hier werd ik daarjuist gebeld doir jette. Kreeg het al even want ze gingen tussen 11 en 12 bellen, als ze vroeger bellen is het leesral geen goed nieuws.
Maar het was wel goed nieuws, moet om 13.15u in jette zijn *\o/*

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:46

Wat fijn Mel!

En dromertje, spannend en veel succes!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:00

Zo wij zijn net terug, vrij lang moeten wachten omdat beide artsen waren weg geroepen voor de spoed. Maar zeer goed en netjes opgevangen met een bakje koffie.

Eicel zit nu op 18.1 dus het advies is morgen avond spuiten.
Baarmoeder slijmvlies zat op ongeveer 1 cm.

Het sperma onderzoek was ook binnen en dit was van goede kwaliteit, iets vetraagd, maar nog gewoon goed in totaliteit. Dus dat is allemaal heel erg fijn. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:02

Spannend balou!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:03

Afbeelding

:D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:04

_Mel schreef:
Nou ik ben al weer terug. Cyclus dag 11. Linkereierstok zat al mooi ei van 15 mm. En Baarmoederwand was al mooi 7.8 mm *\o/* Moet nu zondag weer terug. In het weekend dus, hij had al afspraak met iemand anders dus kan ik ook terecht. Met Pasen is hij inderdaad dicht, maar omdat het nu al de goede kant op gaat gaan we het waarschijnlijk voor Pasen redden.

Ter vergelijking met Februari. Toen op dag 17 pas een eitje van 14.5 was. Is dit dus super goed. Volgens hem zou het best kunnen dat er slechte eitjes bij zitten die er lang over doen om te rijpen en die waardeloos zijn om te bevruchten. En dat rechtereierstok gewoon trager werkt oid, vandaar verschil in cyclus elke keer.

Dus nu duimen voor zondag! Dat het maar een mooi eitje mag worden haha.

Duimen draaien als een malle voor jou!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:05

Het duimen heeft geholpen precies.

K zit hier te wachten op de transfer, elke minuut duurt dan lang.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:06

dromertje2 schreef:
Het duimen heeft geholpen precies.

K zit hier te wachten op de transfer, elke minuut duurt dan lang.

Wachten is soms moordend..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:16

Spannend allemaal. Ga helpen met duimen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:35

Oo Balou wat super spannend!! En jij ookal zo'n mooie foto van je ei. Die heb ik ook gekregen vandaag haha. Dat je eitje nog maar mooi mag groeien tot morgenavond ( en daarna natuurlijk!).

Dromertje ook super spannend, mijn duimen draaien! Veel succes!