ja, gewoon bij de apotheek aanvragen, eeen medicatie paspoort. Ik had een hele lading medicinet meegenomen naar amerika, niet eens om een bewijs gevraagt
nee, gewoon een medicatie paspoort vragen, dat is voor elk land goed binnen de EU.
Maarten, ik heb me gewoon aan de regels gehouden ik had een bewijs/verklaring bij me voor het gebruik van de medicatie.
Nog wat leuks, heb uiteindelijk helemaal geen medicatie geslikt in mijn 3 maanden verblijf (had dus 90 pillen mee) en heb ze dus ook weer terug mee genomen, ook geen vragen of iets dergelijks
Ja maar je moet ook een schengenverklaring hebben inderdaad. Medicatie paspoort is niet genoeg
Rennie89
Geplaatst: 14-11-13 12:37
Binnen de EU lijkt me een paspoort wel voldoende Ik had volgens mij toen ik naar Tunesie ging enkel zo'n papoort/blaadje van de apotheek mee. Was voldoende. (ging 3 weken) Voor Amerika was de verklaring wel echt van belang.
Anoniem
Geplaatst: 14-11-13 12:38
Nou medikinet/ritalin/concerta valt onder de opiumwet, dus ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en wel een verklaring opgehaald met handtekening van ministerie van volksgezondheid en daarna een apostillestempel.
@lifaya: Dat moet gelegaliseerd worden en is daarna een jaar geldig, zie de link die ik hier net neergezet heb...
Poess91
Geplaatst: 14-11-13 12:40
Maarten kan je alle landen op één papier zetten? Of moet ik verschillende papieren in gaan vullen?
Want het valt inderdaad onder de opiumwet waardoor je echt voor elk land, al is het België, een handtekening van de ministerie etc moet hebben.
Rennie89
Geplaatst: 14-11-13 12:41
Ik heb toendertijd heel goed navraag gedaan betreft die medicatie meenemen naar amerika en heb dit aan meerdere mensen (met kennis) gevraagd en een medicatie paspoort + een rechtsgeldige verklaring zouden voldoende zijn om het mee het land in te nemen ben vorig jaar geweest en de beveiliging is nu niet echt wat je zegt soft
Anoniem
Geplaatst: 14-11-13 12:47
@lifaya: Het hangt er net van af, ik heb meerdere keren naar amerika gereisd. Een keer juist een strengere controle gehad, gelukkig had ik mijn zaken toen goed op orde. Ook een keer dat ze er niet eens naar keken.
Ach jah, ik maakte me daar gelukkig geen zorgen over, enkel het feit dat ik vrijwilligerswerk ging doen onder een ESTA Moest alle documenten en alles ook snel regelen want had nogal last minute besloten naar Amerika te gaan... 2 weken van tevoren
Ik ga als goed is over 2 weken naar egypte, Cairo, maar slik geen medicatie meer dus dat scheelt alweer wat gezeik moet namelijk ook kijken hoe het met verzekeringen zit gezien het reisadvies
njiloj
Geplaatst: 10-12-13 23:19
Zo, het is al even geleden dat hier is gereageerd. Maar we zijn en blijven ADDers natuurlijk.
Ik vroeg me af, of er meer mensen zijn waarbij de Ritalin niet meer werkt.... Ik heb ruim anderhalf jaar Ritalin geslikt en er ook echt baat bij gehad. Maar tegenwoordig maakt het echt niet uit of ik wel of geen ritalin heb genomen. Ik voel weinig verschil. Ja, ik ben minder "wollig" in mn hoofd en wel wat meer dromerig, maar ik ben met mn ritalin net zo chaotisch, slordig en vergeetachtig als wanneer ik het niet inneem. Voorheen was dit dus niet het geval...
Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? en hoe nu te handelen? iemand tips?
Contact opnemen met de behandelaar die je altijd hebt gehad en vragen hoe nu verder? Wellicht moet de dosis wat aangepast of heb je wel baat bij andere medicatie.
Hier ook, mijn (o god hoe heet zon dokter ook al weer) heeft me geadviseerd om te stoppen met de medicatie, ik merk nu wel dat ik niks op een rijtje kan krijgen maar dit kan ook door de hormonen komen natuurlijk.
Sassol
Geplaatst: 11-12-13 00:40
Bedoel je een psychiater billy?
Ritalin gaat inderdaad na enige tijd wennen. Dus dan moet je de dosis verhogen. Wat je je natuurlijk daarbij wel af kan vragen hoe lang je wilt blijven verhogen en of je dan niet meer baat hebt bij weer wat extra therapie in omgaan met ADHD. (Plannen, structureren, agenda bijhouden, hoe om te gaan met gedachten die je afleiden van je werk etc.)
Ik zie dat ik mijn uitslag ben vergeten te posten Komt er op neer dat mijn hersenen op alle frequenties langzamer werken dan normaal. Dus minder prikkels door geven waardoor ik een druk hoofd heb.. Ik mag aan de medicatie om beter te slapen(ben ook chronisch vermoeid) en om rust in mijn hoofd te krijgen. Vanmiddag heb ik intake bij de psychiater..
Ik wil mn dosis niet meer verhogen. Ik zit al op 60 mg per dag. Helaas is de begeleiding hier om van te huilen. Ze proberen je alleen maar meer problemen aan te praten en meer medicatie voor te schrijven. Ik ga maar eens kijken voor een andere instelling of iets dergelijks...