In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:17

Balen riverrr hoop dat ze je toch beter kan gaan helpen. Of iemand anders wat voor je kan doen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:18

En dat onderbuik gevoel en angst herken ik wel.
zeker als ik moe ben. Ik voel me altijd achtervolgt en alsof er iets kan gebeuren.
is heel vervelend

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 00:49

Ja precies dat!
Ik hoop het ook. Ik ga nu zelf zitten gokken wat ik eventueel zou mankeren en dat zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn.

Oxazepam gebruik ik 2 keer per week. Is mij afgeraden om het vaker te gebruiken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:30

Dat lijkt me idd niet helemaal de bedoeling en bovendien krijg je daar alleen maar spanning van.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:08

Ja ook dat, of ik word onverschillig en wil ineens de therapie opzeggen.
En een andere keer denk ik dat ik nooit van therapie afkom :') .

Vannacht weer zo paniekerig. Ik begrijp er maar weinig van. Hele nacht wakker en ik was doodsbang dat er een mega grote spin ergens zou zitten. (Hoe kom ik daarbij?)
Ik ging me zo gedragen alsof ik de spin ook daadwerkelijk had gezien maar dat ik hem kwijt was en dus dat je hem elk moment weer tegen kan komen.
Belachelijk...
Niet zo gek dat je dan niet kan slapen :+ .

Toch blijf ik verder redelijk actief en gaat het best wel qua stemming. Alleen dat rare gevoel in mijn buik blijft.

Het is ook nooit goed -O- :')

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:11

Wie weet trekt het nog weg :(:) ? Nachtelijke angsten zijn altijd raar en eng..

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:12

Vooral raar...

Hoe gaat het met jou en de AD?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:19

Ik werd wel eens snachts wakker en dan wist ik gewoon niet meer wie ik was en wie er naast me lag (arm vriendje :') ). Denk dat de oxa bij jou ook meespeelt, zulke medicijnen hebben toch invloed op je slaap.

Ik en de AD... Tsja, geen idee. Derealiseer nog steeds heel erg. Gisteren kon het me allemaal niet zo veel meer schelen dus ik dacht dat het aansloeg. Maar vandaag... Voel me weer onwijs rot en nergens zin in. ;(

Over 1 week heb ik m'n intake en de week erna begint therapie. Heb er drie maanden op gewacht. Dan lukken deze twee weekjes ook nog wel.

Desnoods sedeer ik mezelf twee weken met oxa :')

Morgen gaan we naar Duitsland om te winkelen. We zijn twee weken geleden ook geweest en dat ging (vrij) goed. Het is ongeveer twee uur rijden van ons huis. Maar om een reden die ik niet weet zie ik er deze keer echt ver schrik ke lijk tegenop. Heb er echt een slecht gevoel over en wil liever niet gaan eigenlijk...

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:24

Herkenbaar met dat nare gevoel. Ik had dat ook veel. valt tegenwoordig mee.
Balen zeg, maar fijn dat de therapie binnenkort begint.

Denk niet dat het aan de oxazepam kan liggen. Als ik die neem slaap ik heerlijk, daarvoor heb ik het ook.
Ik neem er ook maar 2 per week maximaal.
Nee bij de AD zou ik het logisch vinden, niet bij oxy ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:57

Gruis ik had dat ook heel vaak, dan raak ik echt in paniek als ik niet wil dus ging ik ook niet. Waarom het jezelf zo moeilijk maken. Als het niet gaat gaat het niet.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:03

Het probleem is dat het als 'afscheid' is van m'n schoonzusje. Ik wil wel heel graag mee. Weet het gewoon allemaal even niet meer.
Ik wil weer genieten van het leven ;( ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:53

Oeh dat is lastig, nou probeer uit te vinden wat bij jou werkt om er toch heen te kunnen. Misschien van je af zetten of jiust bespreken met mensen die dichtbij je staan of wellicht je therapeut even bellen?

Ik heb geloof ik nog een vervelende bijwerking van de medicatie, een soort opvliegers. Heb het soms ineens ontzettend warm en dan zweet ik me kapot, terwijl ik stil zit :+ S'nachts heb ik er ook last van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:54

Ik heb vannacht ook slecht tot niet geslapen. Mijn vader is weer niet in orde en mijn moeder ook niet lekker.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:54

O ja ik zweet me 's nachts ook een ongeluk sinds ik aan de medicatie zit :') . Denk echt dat dat erbij hoort inderdaad. Ach ja, als dat het ergste is. Goed deodorant gebruiken overdag en lekker veel douchen :)
Of je bent echt in de overgang :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:02

Dan ga ik maar deo op mn voorhoofd spuiten _O-

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:04

:') Pas je op voor je ogen?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:25

hahahaha joolien!
Ja die bijwerking had ik ook, was het vergeten maar nu je het zegt, ik dreef af en toe mijn bed uit hahaha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:01

Purny wat naar dat het niet goed gaat met je ouders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:17

Ja dank je het is 2 weken goed gegaan, 2 weken heeft mijn vader geen vernevelaar moeten gebruiken in Polen. Nu moeten we morgen naar de longarts en eerst foto's laten maken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:19

Moeilijk gruis. En heel herkenbaar dat soort frustratie.
Zweten lijkt me irritant.
vervelend riverrrr die reactie.
Vervelend van je ouders purny. Ia altijd moeilijk geeft een hoop zorgen. Sterkte

Ik ben vanmiddag bij huisarts gehad. Lang gesprek gehad. Komt steeds meer los en omhoog. Wat blijkt nou. Ik ben ook nog eens hypergevoelig voor geluid. Wat ook kan verklaren dat ik menigte winkels etc vermijdt.

donderdag voorleggen aan psych. En heb oordopjes voor snachts en eventueel voor overdag als het heel erg is.
vandaag een hele erge dag. Word zo gek van geluid dat ik echt met dingen ga gooien zo erg. Dus hele dag binnen behalve huisarts. Ben afgedraait. Kan niet slapen want ik hoor steeds iets.

hoop dat de psych iets kan doen aan de overprikkeldheid van mijn zintuigen. Word er beetje gek van.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:25

Interessant dat ze daarachter zijn gekomen Call! Daar kan je vast wat mee!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:53

Ik hoop.het verklaard wel heel veel en dat is al heel wat. Dus oordopjes zijn besteld iig voor snachts dus ben benieuwd en dan donderdag de psych kijken welke medicatie ik krijg.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:38

Fijn dat jullie daar achter zijn gekomen!
Is het oorzaak of gevolg, of is dat niet bekend?
Hoop dat je snel beter slaapt met de oordopjes.
En krijg je AD of iets anders?
Er word gelukkig wel iets in gang gezet.

Ik ben gisteren bij de psych geweest en daar kreeg ik het nieuws dat ik niet verder in behandeling kan bij haar.
Het hele beeld is te ingewikkeld voor haar en ze weet niet wat ze verder moet.
Ik word in overleg met de praktijkondersteuner GGZ (nou ja word... het is al overlegd haha) doorgestuurd naar het GGZ waar ik dan een nieuwe psych krijg en een psychiater. Tot die tijd blijf ik nog even bij mijn huidige psych om te overbruggen.

Ene kant fijn dat er verder iets aan gedaan gaat worden, maar vind het ook weer zo moeilijk om ergens overnieuw te beginnen. Ik heb zo'n slecht vertrouwen en het duurt echt lang voor die is opgebouwd.

Maar ja dit gaat ook niet, dus heb geen keus. :(

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:17

River, ik snap heeeel goed dat je het spannend vind om opnieuw te beginnen! Maar wie weet krijg je wel een waanzinnig kundige psych die dit probleem eerder heeft gezien en je een stuk beter uit de voeten kan helpen!
Ik zit inmiddels op dag 20 van citalopram en ik voel me verschrikkelijk. Ben net een zombie. Kan er niet eens meer naar uitkijken om beter te worden -zoals vroeger- terwijl dat eerst nog mijn enige houvast was. ;( Moet ik nou stoppen met de meds, doorgaan? Ik voel me ook steeds heel raar, extreem zelfbewust, nog steeds derealisatie en ook steeds verder verwijderd van de mensen waarvan ik hou.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:24

Ja de weken duren lang zo gruis. Maar je mag nu nog geen effect verwachten. Ik hoop wel dat het gaat aanslaan bij je maar hou het 6 weken vol om dat zeker te weten.