[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:25

NWDynamite schreef:
3 DAGEN IN FOLIE???????????????????????

Hoeft niet met hoofdletters hoor, mijn tattooshop raadt ook 3 dagen folie aan, wel 2x per dag wassen met water, smeren met bepanthen en nieuwe folie erop.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:28

Die van mij zei: Zodra je thuis bent, gelijk de folie eraf halen. Laten helen, net als een schaafwond. Niet te veel troep op smeren, alleen als het wat trekkerig aanvoelt insmeren.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:32

Bij mij hetzelfde als NatassJa. Direct die folie er af, folie zat er alleen even op om ervoor te zorgen dat er geen bloed op mijn kleding kwam, al was het maar een beetje bloed.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:39

Ja 3 dagen folie, dan schijnt de tattoo sneller te helen. Maar het zal dan bij iedere shop wel anders zijn. Ik hoef me dus verder geen zorgen te maken en kan vanavond gewoon met een schoon shirt gaan slapen +:)+

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:42

Authentic schreef:
mijn tattooshop raadt ook 3 dagen folie aan, wel 2x per dag wassen met water, smeren met bepanthen en nieuwe folie erop.

Bij was het precies hetzelfde. En ter bescherming heb ik het dan nog 2 weken 's nachts afgeplakt (en overdag m'n bh-bandje omwikkelt met folie).

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:47

Citaat:
Waar in Rotterdam komt hij? (hier eentje die zwart wit/ schaduwen wil!) En had die van Micha ook gezien, erg gaaf!

Zou je hem even moeten mailen!
M'n volgende wordt ook een grote Black and grey maar wil toch eerst m'n oude afmaken anders had de keuze ook makkelijk geweest. Moet ergens komende 4 maanden weer zwemmen voor m'n opleiding dus wil niet aan voor die tijd aan een grote beginnen. Kleine aanpassingen gaan dan nog wel, nog makkelijk af te plakken enzo.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:18

JoycexLynn12 schreef:
Ik ben juf en heb geen problemen ondervonden hoor! Ze zien het niet eens (mn uggs zijn intressanter).

Ikke verpleegkundige en heb er 1 op mijn zij dus die zien ze niet, maar wel roze/paarse dip dye haar haha.

Oooh vandaag afspraak gemaakt voor 23 maart!
Komt er 1 op mijn rechterbovenarm aan de binnenkant.. Spannend!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:28

_Dressage schreef:
Citaat:
Waar in Rotterdam komt hij? (hier eentje die zwart wit/ schaduwen wil!) En had die van Micha ook gezien, erg gaaf!

Zou je hem even moeten mailen!
M'n volgende wordt ook een grote Black and grey maar wil toch eerst m'n oude afmaken anders had de keuze ook makkelijk geweest. Moet ergens komende 4 maanden weer zwemmen voor m'n opleiding dus wil niet aan voor die tijd aan een grote beginnen. Kleine aanpassingen gaan dan nog wel, nog makkelijk af te plakken enzo.

Bedankt, ik ga denk ik binnenkort maar eens een eerste afspraak maken, als ik heb besloten waar en door wie ik hem wil laten zetten. Maar Rotterdam is wel wat dichterbij dan waar ie normaal gesproken werkt.. haha

Nagini

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:33

Oh leuk dat ik dit topic tegenkom!

Ik laat morgen mijn eerste tattoo zetten, op m'n voet. Het wordt een lelie.

Ben stiekem wel al nerveus hoor. Heb helemaal niets met naalden (lees: fobisch) en ben dus een beetje bang voor de pijn _O-
Maar goed, wie mooi wilt zijn... heb er een jaar echt over nagedacht, en weet dus wel zeker dat ik het wil. (Heb vorig jaar nml 2 dagen van te voren afgezegd O:) )
Ben ontzettend benieuwd hoe ik het ga vinden.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:39

Aranel schreef:
Thanks, heb het daar gevraagd :) Krijg ik dan een mailtje als er een antwoord geplaatst is of moet ik zelf even die site in de gaten houden?

Even de site in de gaten houden! Tenminste, ik had geen account aangemaakt, dus dan is dat logisch.
Sorry voor het late antwoord :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 01:45

Glossi schreef:
Ja 3 dagen folie, dan schijnt de tattoo sneller te helen. Maar het zal dan bij iedere shop wel anders zijn. Ik hoef me dus verder geen zorgen te maken en kan vanavond gewoon met een schoon shirt gaan slapen +:)+

Schijn bedriegt. Beter aan de open lucht laten ademen.

De folie dient om wat in principe een ´open´ schaafwond(je) is af te dekken tgene de stoffige en potentieel infecterende buitenlucht. Thuis ben je tussen je eigen micro-organismes. Hoef je huid niet tgene af te dekken tenzij je huisdieren hebt.

Een dag later is een kleine tattoo al voldoende geheeld doch kan tegen erg stoffige ´vreemde´ omgevingen nog even een dag afgedekt worden.
Voor grote ingekleurde vlakken twee tot drie dagen. Let wel; in de regel en als alles normaal is.
´s Nachts of langer dan nodig me folie tegen potenciële besmetting afgedekt hoúden is geen goed idee want dat maakt dat de huid niet kan ademen. Dat heelt juist níet sneller.

Smeren om de helende huid soepel te houden en voorkomen dat deze droogt en barst. Bepanthen is ideaal. In het begin de zalf, daarna de melk. Als de vlakken erg groot zijn is de zalf opbrengen mogelijk te pijnlijk en dan is mengen van de zalf met wat van de melk prettig. Dan gewoon wat eerder opnieuw insmeren.

Ik ben geen tattoo expert, maar heb wel héééél ruime eerste hand ervaring met allerhande kleine en enórm schaafwonden op elke denkbare plek.
Heb nú een tweede graads brandwond groter dan verschillende tats die ik hier voorbij zie komen. Heb ik vanmiddag buiten afgdekte gehouden, maar verder zalf en meer niet. Morgen hooguit buiten een lossing gaasje met leukoplast langs de randen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-02-13 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 01:47

Gewoon het advies van de shop volgen lijkt me t handigst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 01:53

lieveli schreef:

Niet als ik de adviezen van sommige shops verneem.
Als je deskundig advies wil; vraag dan je huisarts. Het is namelijk een puur medisch onderwerp; hoe om te gaan met een oppervlakkige schaafwond?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-02-13 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 01:57

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:

Niet als ik de adviezen van sommige shops verneem.

Gelukkig heb jij de wijsheid in pacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:01

lieveli schreef:

Gelukkig weet ik dat ík dat niet hebt. Helaas weten veel tatoeerders dat niet en dat zijn vaak bepaald geen raketwetenschappers.
Nogmaals; het is een médisch onderwerp. Vraag liever de huisarts als je niet weet hoe je dit moet aanpakken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:03

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:

Gelukkig weet ik dat ík dat niet hebt. Helaas weten veel tatoeerders dat niet en dat zijn vaak bepaald geen raketwetenschappers.
Nogmaals; het is een médisch onderwerp. Vraag liever de huisarts als je niet weet hoe je dit moet aanpakken.

In een goede shop krijg je een goed advies. Zoek gewoon een goede shop zoals de meeste bokkers hier. Of vraag het de bokkers die zelf tatoeren.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:08

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
:(

de meeste huisartsen hebben hier totaal geen verstand van, dus die zou ik niet vragen en het advies wat huertecilla geeft is ook niet hetgene wat echt werkt (misschien voor een schaafwondof een brandwond, maar dit is een tattoo die moet genezen en settelen in de huid)

folie laat je erop zitten waardoor de wond van binnenuit kan genezen, zonder korsten die de tattoo en de wondgenezing kunnen belemmeren door te scheuren/breken
op een korst heeft het geen zin om iets te smeren, want dat is een dood stuk huid
het heeft alleen zin om te smeren op huid waar geen korst op zit
ochtend en avond wassen, dun insmeren en folie erop
bultjes rondom de tattoo krijg je doordat je of te dik smeert of de folie te lang laat zitten
die moet je nl ieder uur, 1,5 uur verwisselen en je tattoo even droogdeppen

dus je gebruikt de folie voor de genezing van binnenuit, (ik ben wel een expert in het verzorgen van tattoo's)

ps waarom heeft bv hansaplast die ene vochtige pleister die een aantal dagen erop moet blijven?
om de wond van binnenuit te laten genezen :j

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:20

Ik ben allergisch voor die plakranden van die witte pleisters en toen heeft de shop er ook een folietje omheen gedaan maar die moest ik er wel thuis afhalen. Het was meer bescherming voor mijn kleren en dat het niet zou gaan schuren. Ik moest het een paar keer per dag dun insmeren met bepanthen. Ik heb hem alleen de eerste paar dagen afgeplakt toen ik naar mijn paard ging en in bed een lange broek in mijn sok (zit op mijn onderbeen) zodat het niet teveel schuurt.
Denk dat het voor iedereen anders is maar ik zou niet blind op je shop vertrouwen, jij kent je eigen lijf het beste.

Strakjes naar de shop voor mijn tattoo, ben best zenuwachtig, de eerste deed veel meer zeer dan ik had verwacht :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:28

Quibje wat maakt jou een expert? Ik heb nog nooit langer dan een nacht folie moeten dragen. Alleen wassen en smeren met bepanthen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:34

de hoeveelheid tattoo's die ik heb en het feit dat ik al meer dan 15 jaar in de tattooscene werk

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:46

Candy Cane komt naar Eindhoven! :):)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:55

Ik vind het idee van folie vies, je huid zweet er zo onder. In Londen moest ik het 1 nacht dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:13

Beide keren moest ik het er thuis gewoon afhalen en verder niet te moeilijk doen ... af en toe beetje smeren en gewoon gezond verstand gebruiken en niet in de smerigheid/stof ermee komen continu.
Maar goed, de meningen zijn daar nu eenmaal over verdeelt en gelukkig lijkt het uit de ervaringen dat beide methodes gewoon lijken te doen wat ze moeten doen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:26

Hallo ik fiets er misschien een beetje tussendoor maar hoe noem je die tekenstijl die je vaak bij tattoo's ziet?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:30

Ik heb bij mijn zij nog een nachtje folie er omheen gehad omdat ik anders echt niet kon slapen.
Zelfde als Lieveli ik vind die folie op je huid echt smerig. Het gaat zweten en ik heb juist het idee dat er dan alleen maar rotzooi in komt en het niet heelt.
Maar ach dit is de zelfde discussie als wat je op je net gezetten tattoo moet smeren en hoe vaak.

Maureen _O- sorry maar je zult toch iets specifieker moeten zijn er zijn zooooo veel stijlen tattoo's :')