[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:24

Zo, ik had even een briljante ingeving en ben naar de dichtsbijzijnde kinkikapper geraced en daar een potje directions gekocht (voor veeeeeeeeel te veel geld maarja, ik moet wat nu).
Nu snel in mn haar smeren, in laten trekken, en hopen dat t werkt!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:49

Is dat uitwasbaar?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:52

Ja
Ok
Tip 1
Gebruik handschoentjes bij het aanbrengen van een die zooi.
Mn handen zijn rood
En het gaat er niet meer af :p

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:02

hahahaha, dat had ik je zelfs kunnen vertellen :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:04

Welke kleur rood heb je er in gedaan?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:15

"Fire red"
Net uitgespoeld , nu nog even laten drogen. Ben echt heel benieuwd.
Alleen mn handen/nagels...tja...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:16

Ben benieuwd naar de kleur.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:22

Hahaha, jep het trekt erg snel in! Wij hebben een gietvloer thuis en er waren overal spetters ingetrokken :')
Heb een half uur de vloer kunnen boenen voordat het er uit was :\

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:55

Een of ander chloor/wc schoonmaak spul is ideaal voor directions, ik had violet oooooooveral zitten (ik voelde m'n vader al bijna in m'n nek staan briesen van woede :') ) maar het was super snel weer schoon.

Zwitsal, resultaaaat!
En heb je een link van de verkoper waar je je verf hebt gekocht?
Hoeveel heb je betaald voor de directions?
Oh en overmorgen zijn je handen wel weer hun normale kleur :')

Ik ben trouwens erg tevreden over mijn zilvershampoo :j ik heb wel een paarse gloed in mijn haar, maar dat is niet erg want het was toch al paars :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:57

Ik ga morgen even langs bij de kapper, kijken wat mogelijk is met bleken etc. Mijn haar is nu multi color :') niet bepaald blij dus naar de kapper. Als het goed is ga ik heel donkerpaars aan de bovenkant en een soort van dip dye in het knal roze :) Mijn haar is nu: Rood, oranje, roze, zwart en uitgroei :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:00

Ik heb trouwens een vraagje/theorie.
Iedereen roept altijd dat je haar bleken zo slecht is omdat er waterstof peroxide in zit (toch?) maar nu was ik laatst bij de kapperswinkel en wouden we mijn moeder haar haar verven (gewoon bruin) en haar bruine haarverf moest ook gewoon gemengd worden met mijn 6% ontwikkelaar.
Toen ging ik denken, is in feite dan je haar bruin verven net zo slecht voor je haar als blonderen? Of wat maakt het dan dat het blonderen zo extra slecht is?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:29

_Micha_ schreef:
Ik heb trouwens een vraagje/theorie.
Iedereen roept altijd dat je haar bleken zo slecht is omdat er waterstof peroxide in zit (toch?) maar nu was ik laatst bij de kapperswinkel en wouden we mijn moeder haar haar verven (gewoon bruin) en haar bruine haarverf moest ook gewoon gemengd worden met mijn 6% ontwikkelaar.
Toen ging ik denken, is in feite dan je haar bruin verven net zo slecht voor je haar als blonderen? Of wat maakt het dan dat het blonderen zo extra slecht is?

Bij blonderen gebruik je een hoger percentage waterstofperoxide :) Het dubbele namelijk.. 12%

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:34

Ligt ook aan je haar type! Ik heb zojuist mijn onderlaag magenta rood geverfd en daarbij moest ik ook 12% gebruiken maar als je haar al lichter is van je eigen dan is zo'n hoge percentage helemaal niet nodig ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:59

Mijn highlights hebben ze nu ook gedaan met 6% en mijn haar was redelijk donkerbruin. (Dus t moest een eeuw intrekken).
Maar goeie theorie micha, ben wel nieuwsgierig.

Mijn haar is..wel een stuk roder maar nog te veel rood-rood ipv oranje-koper-rood. Maar ik heb gister eerlijk gezegd ook niet heel goed opgelet op wat voor kleur ik gekocht heb, wat voor tint zeg maar.
Maar opzich heeft t goed gepakt op mijn toch redelijk donkere haar (maar toch wel met roodpigmenten er al in).
Ik krijg t alleen niet zo goed op de foto

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:08

JLLN_ ik heb echt nog nooooit mijn haar geblondeerd met 12% omdat ik bijna zeker weet dat mijn haar dan van mijn hoofd af valt :')

Fire red is inderdaad wel heel erg rood rood, ik denk dat coral red wel iets meer oranje achtig is.
Sorry dat ik nog een keer vraag Zwitsal maar misschien heb je er overeen gelezen, heb je een link van de directions verkoper op eBay? ik kan ze alleen maar duur vinden altijd :=

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:10

_Micha_ schreef:
JLLN_ ik heb echt nog nooooit mijn haar geblondeerd met 12% omdat ik bijna zeker weet dat mijn haar dan van mijn hoofd af valt :')

Fire red is inderdaad wel heel erg rood rood, ik denk dat coral red wel iets meer oranje achtig is.
Sorry dat ik nog een keer vraag Zwitsal maar misschien heb je er overeen gelezen, heb je een link van de directions verkoper op eBay? ik kan ze alleen maar duur vinden altijd :=

Hoe meer % je gebruikt, hoe blonder het zal worden.. Als ik het met 6% zou verven bijvoorbeeld dan zou het bij mij echt knal oranje worden :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:11

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:19

Ik kan wel de link geven hoor! Maar nu ffe niet want zit op mn mobiel :p
Maar ik had bij zoeken gewoon ingetypt 'la riche directions' en dan selecteren op laagste prijs+verzendkosten bovenaan.
En dan een van de eerste. Staat een prijs bij van 1 pond ofzo maar dat klopt niet want als je dan een kleur selecteerd dan kost een potje geloof ik 3 pond ofzo. + 4 pond verzendkosten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:38

Zie mijn link. ;)
Die 0,99 is idd voor een verfbrush.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:34

Thanks Needje & Zwitsal!

JLLN_ ik snap wel hoe blonderen werkt en ook met de percentages, ik heb zelf namelijk ondertussen wit haar :Y)
Maar dan alsnog vraag ik me af waar de hele 'blonderen is zooooooo slecht voor je haar' uitspraak vandaan komt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:35

Misschien dat er in verf nog bestanddelen zitten die het schadelijke van de peroxide weer deels opheffen?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:42

De peroxide droogt je haar uit toch? Ik denk als je het een keer doet, dat het niet veel uit maakt.. Maar als je het daarna bruin verft, en dan weer gaat blonderen.. Dan denk ik dat je haar toch wel het e.e.a. te lijden heeft

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:41

Ligt ook aan je haar. Ik heb al jaren geblondeerd haar, maar ik heb en hele dikke bos haar en je merkt er qua schade niks van. En heb ook bruin eroverheen geverfd en daarna weer blond. Toevallig zondag na een jaar m'n uitgroei (tot onder m'n oren :D) bij laten verven. Kapster paar weken geleden was helemaal verbaasd dat het niet m'n eigen haarkleur (zomeruitgroei) was haha en schaamde zich dat ze niet had gezien dat het geverfd was. Dus ligt denk ook aan de dikte van je haar ed, hoe goed je daar tegen kan. Al merk ik wel dat het na het zwemmen in zout water nu nog droger is als vroeger.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:59

12% is niet echt aan te raden,
Vaak gebruiken wij in de salon 1,9% of 4% veel veter voor de conditie van je haar, gaat iets langzamer maar beter een 12 of 9 % die zo in je haar knalt

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:22

Ook appart ik kreeg in de kapperswinkel juist een 12 % mee voor mijn haar ( is zwart) maar das dan eigenlijk helemaal niet goed????