Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:09

@rienepien, geen ervaring mee maar vind antibiotica wel altijd ontzettende rotzooi en ben er heel voorzichtig mee. Ik ben sowieso van mening dat acne thuishoort bij de dermatoloog en dat huisartsen en doorgaans niet genoeg van weten. Persoonlijk zou ik stoppen met moeilijke smeersels en gewoon om een doorverwijzing vragen bij de dermatoloog. Heeft mij in ieder geval goed geholpen :)

nee sorry willemijn :n

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:06

Ik kom dit topic ook eens binnenvallen!
Ik zit sinds een week of 8 aan de medicatie waarvan 'acne' een van de bijwerkingen is. In het begin had ik niet verwacht dat ik hier kast van zou krijgen, maar sinds een week kan ik er helaas nietmeer omheen; ik heb verschillende puistjes verspreid over mijn hele gezicht.. Jullie zien mijn vraag vast al aankomen.. Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik reinig mijn gezicht goed, gebruik weinig make-up (tenzij dit door gaat zetten := ).. Daarbij komt nog wel kijken dat ik een ontzettend gevoelige huid heb en allergisch ben voor verschillende bestanddelen in parfums..

Ik hoop dat jullie war fijne tips voor mij hebben :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:56

Ben bang dat als het een bijwerking is je niet veel meer kan doen dan je gezicht goed reinigen en eraf blijven. Dagelijks kussensloop vervangen (of kussen nachtje omdraaien voor 2 keer) kan ook nog wel helpen :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:47

En probeer er, hoe moeilijk het ook kan zijn, zoveel mogelijk vanaf te blijven. Hoe meer jij knijpt en krabt, hoe erger de littekens op ten duur zullen zijn.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:10

En als je toch krabt en wil knijpen onder de douche :))

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:46

Ik had een vraag voor andere (ex) roaccutane gebruikers! Zit nu op drie maanden 40 mg en kan er vandaag voor kiezen op te horen naar 60 mg. Zitten hier voordelen aan behalve iets eerder klaar? Of wordt het dan ook sneller stabiel. Op zich is mijn huid al echt mooi, maar het is nog niet helemaal stabiel. Bijwerkingen heb ik nu niet echt last van.. Merk eigenlijk niet dat ik het slik..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:57

Heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Ik begon met de max. dosis en ben daarna af gaan bouwen, maar dus nooit op :+

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:01

Wat is de maximale dosis dan? Voor jouw gewicht bedoel je?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:58

Ja volgens mij wel :j

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:26

Oh ja daar zit ik sowieso al boven want dat is de helft van je gewicht officieel

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:56

Ik zat net foto's te kijken van een paar jaar terug en man o man wat was het erg toen. De antibiotica i.c.m. salicylzuur en SHP doen goed hun werk. Ik heb maandag een gesprek met de huidtherapeut, ben erg benieuwd wat zij voorstelt.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:24

Sinds anderhalve week weer op de antibioticaloze tour. Ik ben m kwijt maar het gaat tot nu toe redelijk. Mijn huid is niet meer zo vurig. Ik gebruik alleen nog 's avonds clear skin face wash en overdag een camouflagestick van dr vd hoog. Alleen op de ergste plekjes. Vanaf morgen geen zuivel meer en geen choco en hopen op verbetering

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:17

Wauw, ik ben echt super blij met mijn huid op dit moment! :D
Puisten bijna niet te bekennen (heb nu ook afleiding om er ook gewoon niet aan te zitten als ze er zijn :P ), clearasil, gezichtscreme, wekelijks gezicht scrubben. Zou bijna uit trots verschil willen laten zien :')

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:32

heeft iemand ervaring met een gezichts peeling? ik heb sinds kort een erg rustige
huid maar mijn hele voorhoofd en kin zitten onder de littekens dus ik wilde graag
een keer een peeling proberen om te kijken of dat de littekens verminderd

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:22

Wat fijn Nayomie!

Geen ervaring met peeling tegen littekens. Het is bij mij nog nooit lang genoeg rustig geweest om daar over na te denken :+ Uiteindelijk zou ik zelf wel iets van laser overwegen (goede resultaten bij gezien!) maar alleen als het vergoed zou worden.

Mijn huid is nu ook rustig. Misschien doordat ik met bijna al mijn medicijnen ben gestopt? Toen ik als eerste met de AB stopte werd het even iets erger, maar later stopte ik ook met (richting psychiatrie) meds, en nu ziet mijn huid er erg rustig uit, ook rode vlekjes trekken weg.
Of het komt doordat ik een aantal dagen gevast heb (enkel thee, lichte bouillon en water)?

Ben benieuwd hoe het verder gaat :P (oh, de pil slik ik wel nog...)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:45

Hier helaas momenteel weer een vervelende huid.
Vooral pijnlijke bulten.
Heb de afgelopen weken iets meer melk gedronken dan ik voorheen deed in door wat eitwitshakes en ben bang dat dit misschien effect op mijn huid kan hebben.
Al heb ik de afgelopen tijd ook niet mega gezond gegeten dus dat kan ook zo zijn effect hebben.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:04

Mijn huid is na 2 maanden zonder pil weer wat minder.. Krijg weer echte ontstekingen terug, en al zijn het er maar een paar: ik wil ze weg hebben :') Ik ga dus weer overleggen met de huisarts wat de mogelijkheden zijn qua pil!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:54

Hier gaat het juist stukke beter! De zon schijnt,geen medicijnen meer en de stress is weg ( helaas volg week toetsweek dus wel stress)
Hopen dat het zo blijft. Weg met al die antibioticatroep haha

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:12

Xjewillemijn schreef:
heeft iemand ervaring met een gezichts peeling? ik heb sinds kort een erg rustige
huid maar mijn hele voorhoofd en kin zitten onder de littekens dus ik wilde graag
een keer een peeling proberen om te kijken of dat de littekens verminderd

Ik krijg vanmiddag voor t eerst een tca peeling voor de acne littekens, hoor en zie er goede resultaten van. Hoop dat t ook iets is wat bij mij ook eindelijk helpt.

Laser kon ik ook doen, kosten €380,- per keer en dat 4 tot 6x krijg helaas maar €200 per jaar vergoed dus dat kan helaas niet eerst een geldboompje planten ;-)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:50

Iemand tips om een hele lastige mee-eter weg te halen? Hij zit precies in het randje van mijn neus. En het zit er al best lang :')

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:53

Huid goed reinigen, stomen met een stoombadje, scrubben en dan met een steriel naaldje inprikken. Zo deed ik het altijd :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:01

kan het proberen. Krijg ze normaal wel weg geknepen zegmaar, maar dat wil met deze maar niet lukken omdat je er net niet goed bij kan :P

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:22

Josien_ schreef:
Hier helaas momenteel weer een vervelende huid.
Vooral pijnlijke bulten.
Heb de afgelopen weken iets meer melk gedronken dan ik voorheen deed in door wat eitwitshakes en ben bang dat dit misschien effect op mijn huid kan hebben.
Al heb ik de afgelopen tijd ook niet mega gezond gegeten dus dat kan ook zo zijn effect hebben.

Ben er van overtuigd dat eten zeker zijn invloed heeft op de huid, zou inderdaad heel goed kunnen :j

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:23

Van mijn kant helaas slecht nieuws want ik mag weer beginnen met roaccutane :+ Tweede kuur..

Schijnt niet 'normatief' te zijn dat je een tweede keer moet maar op mijn wangen is het gewoon teruggekomen, helaas. Potje zitten janken en er nu maar weer met frisse moed er tegenaan.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:32

Hier nu alweer maand 4 van roaccutane! Geen bijwerkingen meer, zelfs droge lippen maar nihil! En huidje is echt perfect, geen 1 plekje meer! Echt alleen maar positief!