GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:42

Oh niet perse vreemd dus die blauwe plek :)

@Suzanne; hm ja daar heb je wel een punt misschien. Ik ben nu bezig aan mn 3e spuit Mounjaro op de laagste dosis, misschien ook gewoon een teken dat ik omhoog moet. Van de andere kant, ik merk verschil en het is nog wel te doen, zit nog steeds ruim in mn kcal tekort. Ben ergens ook bang om omhoog te gaan uit angst dat afbouwen heel lastig gaat zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Ik heb ook weleens een blauwe plek gehad.

Deze week rijd ik naar NL en ben dan ongeveer 11 uur onderweg.
Ik heb zo'n insulinetasje waar 2 ice packs in kunnen. Ik weet nog niet of ik twee gevulde spuitjes meeneem of de kwikpen ( er zitten nog 3 dosissen in).
Maar moet dat met (beide) bevroren icepacks erin?
Wordt het dan niet veel te koud?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Het medicijn zo lang bewaren buiten de pen zou ik niet doen, kan me niet voorstellen dat dat veel goeds doet voor de houdbaarheid. Officieel kun je een geopende pen Mounjaro tot 30 dagen bewaren onder de 30 graden en Ozempic tot 56 dagen. Als je bang bent dat het onderweg boven de 30 graden komt zou ik gaan voor 1 koelelement, bevriezen is ook niet de bedoeling.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

Zou dat verschil maken? Beide worden dan toch donker en koel bewaard?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

opisop_shop schreef:
Zou dat verschil maken? Beide worden dan toch donker en koel bewaard?

Jazeker dat is steriel verpakt en niet meer steriel als je het opzuigt en er komt zuurstof bij. Lijkt me niet bevordelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Sanne1977 schreef:
Hier geen blauwe plekken. Ik zit nu een maand aan de ozempic en de stand is helaas + 0.5 kilo tov startgewicht.

Ik ga morgen naar de 0.5 dus ik hoop dat dat wat gaat doen. Gelukkig ook nul bijwerkingen tot nu toe.

Wat jammer. Hopelijk snel resultaat. Merk je wel dat je minder of anders eet nu?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Ik zou de kwikpen meenemen en het insulinetasje gebruiken zoals het bedoeld is. Met twee bevroren koelelementen. Die tasjes en elementen zijn zodanig op elkaar afgestemd dat de insuline niet kan bevriezen (want dat is daar ook niet bij de bedoeling).
Wij halen regelmatig andere medicatie op die gekoeld bewaard moet worden (auto-injectorpennen) met een soort 6-pack koeltasje waar twee enorme koelelementen bij horen. De medicatie raakt daar ook echt niet bevroren in. Ook speciaal op elkaar afgestemd.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Suzanne F. schreef:
Sanne1977 schreef:
Hier geen blauwe plekken. Ik zit nu een maand aan de ozempic en de stand is helaas + 0.5 kilo tov startgewicht.

Ik ga morgen naar de 0.5 dus ik hoop dat dat wat gaat doen. Gelukkig ook nul bijwerkingen tot nu toe.

Wat jammer. Hopelijk snel resultaat. Merk je wel dat je minder of anders eet nu?

Niet echt. Ik probeer mij aan de 1500 cal te houden en gezonde keuzes te maken. Dat gaat redelijk maar ik heb veel hi ger en ook nog steeds die onrust in mijn hoofd voor trek in iets lekkers, dus ik heb wel al een paar keer gezondigd.

Wat dat betreft is het dus ook niet gek dat ik niet afval. Ik hoop alleen in ozempic het hulpmiddel te vinden dat die constante trek in snaai/hoofdhonger minder is en ik sneller verzadigd ben. We gaan het zien als ik morgen ga ophogen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

En als 0.5 ook niet het resultaat geeft wat je hoopt dan kan je over op Mounjaro. Wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Suzanne F. schreef:
En als 0.5 ook niet het resultaat geeft wat je hoopt dan kan je over op Mounjaro. Wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet.

Dat is inderdaad wat ik bij wellis wil voorleggen, of ik daarop kan overstappen maar goed, ik hoor vaker dat het bij 05 pas wat gaat doen dus ik heb nog even hoop.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Sanne1977 schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is inderdaad wat ik bij wellis wil voorleggen, of ik daarop kan overstappen maar goed, ik hoor vaker dat het bij 05 pas wat gaat doen dus ik heb nog even hoop.

Zonde van de tijd en geld. Waarom adviseren ze niet meteen mounjaro? Bij ozempic lees ik vaak dat het niet (goed) werkt. Mounjaro nog nergens gelezen dat het niet werkt.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Gisteren, 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Ozempic werkt hier prima hoor :j Ben nu een week of 10? bezig en gemiddeld een kilo per week eraf. Sneller moet je denk ik ook niet willen :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

Berdien schreef:
Ozempic werkt hier prima hoor :j Ben nu een week of 10? bezig en gemiddeld een kilo per week eraf. Sneller moet je denk ik ook niet willen :n

Dus erg persoons afhankelijk.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Berdien schreef:

Daar zou ik ongelofelijk blij mee zijn. Maar bij mij is de stand na 4 weken +0.5

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Niet vergeten dat de normale dosering Ozempic 1mg is he, dus als het onder de 1 nog niet wat doet is niet mega raar