Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J30d

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:49

Vandaag te horen gekregen dat de pgt test klaar is. Ontzettend fijn! 1 juli kunnen we terecht voor de her intake. Het is nu even de vraag of we de eerst opvolgende cyclus mogen starten met ivf ivm vakantie. Anders wordt het pas na de vakantie en zitten we al direct eind september/begin oktober. Als het goed is krijgen we maandag te horen van de gynaecoloog of we groen licht krijgen om direct te starten :D

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:05

Spannend J30D!

Ik zit inmiddels in de wachtweken van ons enige en laatste embryo.. vind het zo spannend, voelt een beetje als een tikkende tijdbom in m'n buik :x

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:17

Eefsel2109 schreef:
Spannend J30D!

Ik zit inmiddels in de wachtweken van ons enige en laatste embryo.. vind het zo spannend, voelt een beetje als een tikkende tijdbom in m'n buik :x

Spannend!! Wanneer mag je testen?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:48

Mijn duimen draaien voor je

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:07

Ja echt mega spannend, kreeg gisteren ook echt een soort meltdown haha.

Volgende week vrijdag :o

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:11

Ik hoop dat alles goed gaan Eefsel!

Wij beginnen volgende week weer met een nieuwe terugplaatsing (nieuwe cyclus).

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:55

Ah spannend weer Marije!

Helaas was het niet goed :( Zijn nu in afwachting van de afspraak met een androloog van m'n man, hopelijk mag hij nog een keer een tese operatie doen. Zo niet moeten we gaan denken aan andere opties.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:14

Oh wat poedersuiker zeg! Sorry!
Hopen dat de afspraak bij de androloog goed gaat.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:39

Ik heb me jaren geleden gemeld omdat mijn menstruatie uitbleef. Wat we al dachten niet zwanger. Maar nu enkele jaren verder zonder anticonceptie en niet zwanger. Dus zijn we enkele weken toch maar naar de huisarts gegaan en hebben we in augustus een afspraak staan bij IVF arts. Vind het nu al heel spannend, mijn partner is wel nuchter. We hebben afgesproken dat we tot onze 40e het blijven proberen. Mocht dat überhaupt lukken. Zo niet dan gaan we ons leven anders inrichten.

Maar voor nu meld ik me. We zijn niet actief bezig met zwanger worden als in de zin van cyclus bijhouden. Ik ben zo onregelmatig ongesteld dat ik dat echt geen optie vind. We klussen regelmatig.
Ik heb al folders gehad vanuit het ziekenhuis dat ik al moet gaan beginnen met het slikken van foliumzuur. Enerzijds vind ik dat zo n gek idee omdat het nog zo n ver van mijn bed show is. Wat eigenlijk ook nergens op slaat want we hebben al best lang geklust zonder anticonceptie.

Ennie het wordt nu echt echt en dat vind ik spannend

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:02

Hoe gaat het Marije? De terugplaatsing al gehad?

Spannende tijd Dayanara, kan me goed voorstellen dat t soort nutteloos voelt om nu al foliumzuur te slikken. Dat is natuurlijk echt iets wat bij zwanger zijn hoort maar dat is er dan nog niet..

Wij hadden vandaag de afspraak met de androloog. Ze vroeg eigenlijk hoe wij er zelf in staan. Dus eigenlijk vertelt dat we hopen dat nog een tese mogelijk zou zijn. Nu heeft mijn man testosteron injecties en dat moet eerst weer uit het lichaam zijn.

Dus hij kreeg vandaag een echo om te kijken hoe het eruit zag ivm zijn vorige tese, maar dat was prima. Na onze vakantie moet hij bloedprikken om testosteron gehalte te bekijken. Dan begin september een belafspraak weer met de androloog om bloeduitslagen te bespreken en te kijken wanneer de tese zou kunnen. Eigenlijk is het na een testosteron injectie een half jaar wachten. Het lichaam wordt namelijk van die injecties ook wat lui wat betreft het aanmaken van testosteron en voor een tese moet een lichaam wel zelf dat aanmaken. Dus hopelijk januari 2026 de tese..

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:13

Dayanara, spannende tijden! Ik zit ondertussen al 1.5 jaar op zwangerschapssupplementen :) . De eerste week vond ik het ook wat gek, maar nu ben ik het gewend!

Eefsel, fijn dat de echo goed was! Lange wachttijden weer! Ben benieuwd wat de arts zegt na het bloedprikken!

Wij moeten vrijdag weer naar de gynae, laatste scans voor terugplaatsing!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:43

Voor jullie ook spannende tijden zeg eefsel.

Hoe is de terugplaatsing gegaan Marije?

Ik heb van vitaminstore foliumzuur besteld en ben sinds 3 dagen aan het slikken. Voor mijn vriend heb ik selenium besteld. Schijnt iets te doen voor de zaadproductie en aangezien hij regelmatig aan het wielrennen is, vind ik dat hij ook iets extra`s mag doen. alle beetjes helpen denk ik dan.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:50

Gisteravond hebben we getriggered met Ovitrelle, en volgende week zondag hebben we de terugplaatsing :).

Mijn man heeft ook een tijd allerlei supplementen gebruikt en medicatie gebruikt, helaas heeft het voor ons geen verschil gemaakt. Ik hoop dat het iets voor jullie doet!

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 13:53

Hier vandaag de eerste gonal F spuit gezet, waarschijnlijk ergens eind volgende week punctie. :D

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:39

J30d schreef:
Hier vandaag de eerste gonal F spuit gezet, waarschijnlijk ergens eind volgende week punctie. :D

Succes! En even onthouden, je wilt echt niet iedereen iets aandoen :') . Blijf tegen jezelf zeggen dat het de hormonen zijn :')

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 20:46

Hahaha ik zal het onthouden!! Nu al medeleven met mijn vriend }>

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:33

Pfoe die hormonen. Ik ben soms echt een duivel }>

Maar vooral constant misselijk en mega hoofdpijn. Vandaag naast de Gonal F ook de Cetrotide gaan spuiten. Herkent iemand dit, en zo ja tips?? _/-\o_

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 12:51

J30d schreef:
Pfoe die hormonen. Ik ben soms echt een duivel }>

Maar vooral constant misselijk en mega hoofdpijn. Vandaag naast de Gonal F ook de Cetrotide gaan spuiten. Herkent iemand dit, en zo ja tips?? _/-\o_

Het is een ellende, ik heb andere medicatie gespoten (maar wel soortgelijk) en herken je klachten wel. Nog even doorbijten!

Hier hebben we gister de terugplaatsing gehad, nu afwachten tot volgende week maandag voor bloedtoetsen.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 20:22

Spannend!! Ik heb donderdag punctie. Vandaag zagen ze na 1 week stimuleren 26 eiblaasjes groter dan 15mm en 75% daarvan was al 17mm of groter. Onder de 15mm hebben ze niet eens opgemeten ..

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 21:31

Spannende tijd! Ik ga hard duimen +:)+

Pfoe dat zijn er een hoop! Zorg ervoor dat je goed water blijft drinken en hou er rekening mee dat ze daarom een 'freeze all' procedure zouden kunnen doen. En rustig aan doen!

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 17:44

Ja freeze all heb ik sowieso ivm pgt. De embryo’s moeten door ontwikkelen tot dag 7 en dan gaan ze de vriezer in en dan duurt het 8 weken voordat uitslag krijgen :o

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 18:14

Oh excuus dat had ik ff niet door! Maar goed dat je t wel weet, ik weet dat t bij mij bij de eerste punctie erg tegen viel dat het allemaal ingevroren werd haha.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 19:53

Ja ik ben vooral bang dat het tegen gaat vallen hoeveel eicellen ze bij punctie hebben en hoeveelheid embryo’s die het halen tot dag 7.

Heeft iemand nog tips voor de punctie? Ik krijg een morfine infuus en de avond en ochtend van te voren moet ik oxazepam innemen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:29

Wat een hoop eicellen!
Tips voor de punctie heb ik niet, dat gebeurt bij ons onder narcose. Ik heb het de dagen erna rustig aan gedaan, verder niks eigenlijk :)!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:50

J30d schreef:
Ja ik ben vooral bang dat het tegen gaat vallen hoeveel eicellen ze bij punctie hebben en hoeveelheid embryo’s die het halen tot dag 7.

Heeft iemand nog tips voor de punctie? Ik krijg een morfine infuus en de avond en ochtend van te voren moet ik oxazepam innemen.

Ik kom even binnenvallen. Ik heb ook een punctie gehad waarbij 17 follikels aangeprikt zijn. Heel veel water drinken en ik heb ná de punctie thuis wel veel pijn gehad door overstimulatie.
Ik heb 3 dagen plat gelegen met een warme kruik wat ik erg fijn vond.
Hopelijk valt het voor jou mee, ik vond de punctie zelf ook echt meevallen gelukkig!