Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:36

Haha, maar het word wel de eerste stap. Alleen jammer dat mijn vader ner 1kilo zak mee heeft genomen voor mij. Dus heeeeeeel lang over doen (hoop ik := )

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:44

Ben ook benieuwd wat ze vanavond gaan vertellen, Esther... Ik merk dat ik het wel moeilijk heb met al die veranderingen telkens dit jaar.

Sterkte Mirjam, inderdaad proberen om ze goed in porties te verdelen ofzo? Dan ben je je bewust van wat een portie is en dat is toch al een goede eerste stap?

Wel leuk die online kerstborrels, gaucho. Wij moeten dringend met wat vrienden uit België ook zoiets plannen. Zo’n gek jaar dit.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:59

Ik ben ook wat ongerust over de maatregelen. Verwacht wel meer ingrijpende maatregelen. Hier in veel opzichten een bewogen jaar achter de rug, sporten en het samenzijn met naasten zijn voor mij wel erg belangrijk voor een stukje ontspanning.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:01

Ja, sporten is inderdaad wel even gedachten verzetten en lekker bezig zijn...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:07

Ik word er ook wel een beetje zenuwachtig van. Heb nu juist een heel fijn ritme te pakken. Dat is mijn enige houvast momenteel, aangezien de rest allemaal ruk is. Hopelijk kan sporten wel doorgaan, heb die uitlaatklep echt heel erg nodig.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:10

Ik zenuw met jullie mee. Sporten is zo'n prettige ondersteuning als je bezig bent met afvallen...

Mirjamalvaro, lief zijn voor jezelf, de M&Ms in een heeeele hoge kast heeeeelemaal achterin opbergen, en met jezelf afspreken dat je bijv. elk weekend een handje mag pakken. Misschien werkt dat? Lijkt me ook echt heeeeeeeeeeel moeilijk te weerstaan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:20

Heb je ook met je familie overlegt Mirjam, dat je dat liever niet meer hebt?

Ik heb het ook wat laten versloeren. Bijna 2 weken geen eten gehad ivm een verwijderde verstandskies en alle ellende nadien.. Daarna op 1 of andere manier schreeuwde mijn lichaam om fout eten. Nu weer normaal, hopelijk de laatste kilo's er nu ook eindelijk af..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:02

Door mijn semi kluizenaars inborst gelukkig geen zenuwen om strengere maatregelen
Voor mij zou er heel weinig veranderen geloof ik
Maar kan me wel heel goed indenken dat het voor veel mensen best lastig gaat zijn
Alleen al op sociaal vlak

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:09

Hoi allemaal,

ik lees al een tijdje in stilte mee maar wil me hier nu toch graag komen melden.

Lees al veel goede berichten van veel mensen, te veel voor mij om nu allemaal bij naam te noemen.
Het is altijd fijn om het verschil te zien bij jezelf in foto's. Dat zegt vaak zoveel meer dan de weegschaal.

Ook is het fijn om hier even je hart te luchten wanneer het niet goed gaat. Merk aan mezelf al dat ik dit topic niet open als het even niet lukt met gezond eten.. dat maakt het natuurlijk niet beter.

Even kort over mijzelf: zoals velen hier al lang bezig met het krijgen en houden van een gezond gewicht. Al eerder veel afgevallen en weer aangekomen. Nu sinds maart 2020 begonnen met gezond eten en sporten en er is nu 27 kilo af. Nog ongeveer 6-8 kilo te gaan. Het gezond eten is nog steeds niet altijd makkelijk (vooral die knop omzetten als je even een dag wat lekkers mag eten) maar het sporten vind ik erg fijn. Ik kickboks fanatiek (4 keer per week) en doe nog 2 keer kracht/circuittraining. Merk echt zoveel verschil aan m'n lichaam. Val niet alleen af maar krijg ook steeds meer spiermassa.

Genoeg over mij, hopelijk kunnen we elkaar tijdens de tijden van lockdown extra ondersteunen waar nodig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:10

Nieuw vleesch! Welkom!

Ik ben blij dat ik thuis sport. Foxy is al op tweederde van de benodigde beweging vandaag. Straks nog maar even het laatste deel doen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:15

Ik merk dat met onzekerheid nu ik erg ga emotie eten. Zaterdag had ik dat ook doordat vriendin van mijn moeder die vroeger vaak op ons paste overleden is aan corona, had toen ook vreetkick. Gisteren ging weer erg goed en vandaag weer totaal mis. Mijn zoon heeft morgen dag proefdraaien op nieuwe school, gaat over op ander leersysteem en dat moet dus nu geregeld worden, van chromebook over op laptop met andere programma's, door die onzekerheid en stress ga ik weer eten, pak dat vast morgen wel weer beter op dus is maar even zo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:47

Ik word ook wat kriegel van alles wat er speelt, hoewel het weinig invloed heeft op mij eigenlijk. We vieren gewoon kerst met zijn tweetjes dus daar verandert niets aan.

Gelukkig heeft het feit dat ik kriegel ben geen invloed op mijn eten/bewegen. Vandaag weer 700 kcal weggefoxied, hoppa.

Probeer iets van afleiding te zoeken als je een vreetkick hebt, dat hielp mij bijvoorbeeld met de drang naar een sigaret heel erg.

Mirjamalvaro, vol goede moed nu weer beginnen hoor. Het is zo zonde. Pas het aan in je levensstijl en licht je gezinsleden ook in zodat ze je ermee kunnen helpen!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:07

Welkom romysch!!! Wow al heel knap wat er al af is!!!

Hier afgelopen week niet afgevallen. Me wel goed eraan gehouden, maar weinig gewandeld (normaal omg 30 min per dag buiten werk)en veel stress.

In het weekend zowat in quarantaine gezeten. En ik mis mijn hond (die is bij mijn ouders, hopenlijk kan ik die snel weer ophalen )
Dus ben ik ben maar gaan puzzelen :+
Alles om niet te gaan eten haha.

Ik merk wel dat ik idd kriegelig ervan wordt. Ik denk dat als ik echt in quarantaine zou moeten, ik het kwa eten heel moeilijk zou krijgen. Gelukkig ga ik nu niet meer naar de winkel en weigeren mijn ouders het om lekkers voor mij te kopen.

Monster heeft er gelukkig weinig problemen mee dat ze niet bij mij is (zolang ik me maar niet laat zien :o )
Hier lekker aan het knuffelen met mijn vader

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:15

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:22

Ik baal dat de sportscholen dicht gaan.. thuis heb ik minder motivatie en ik haat hardlopen :') . Misschien elke dag een wandeling maken ofzo...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:36

Ik haat hardlopen in het donker en met regen :( Wou al een halterstang bestellen om Les Mills on Demand te kunnen doen, maar op de hele Decathlon site niets meer te vinden.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:26

Super balen!! Ik sport in de box zodat ik meer kan ivm blessures. Hoop niet dat m'n banden en pezen weer strakker worden in die maand -O- kan helaas zelf vrij weinig..

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:08

Ik quote mijn insta story;

Pre-Corona; "Sporten? Dat is van de bank naar de koelkast lopen toch?"

December 2020: "Nog even snel naar de sportschool. Nu het nog kan." :\

Coronakilo's: -12kg **\O/**

Ik zie best een beetje tegen de lockdown op. Ik werk in het onderwijs en merk dat de leerlingen die ik onder mijn hoede heb stiekem heel ongelukkig worden van een dichte school. Heb er een aantal net weer op de rit geholpen en vind het lastig om ze nu weer losser te moeten laten. Qua eten zie ik het maar positief: niks slechts in huis halen en meer tijd om gezonde recepten te proberen!

Heel herkenbaar wat hiervoor een aantal keer genoemd is; jezelf herpakken na een "slecht" moment. Dat is wat ik mezelf nu steeds voor probeer te houden: het is oké als het een keer niet lukt, het is niet oké om dat als reden te gebruiken om te stoppen.

Ik post niet vaak maar wil jullie een hart onder de riem steken voor de lockdown :(:)

(En waar nodig... een schop! :Y) )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:35

Hmm, volgens mij was mijn keukenweegschaal stuk. Heb er nieuwe batterijen ingedaan maar kwam er pas vanavond achter dat ie niet goed werkte. Ben dus bang dat ik wat over kcal heen zit want het kwartje viel pas laat dat dat niet kon kloppen allemaal. :o?
Nouja, zowel gisteren als vandaag ruim 700 kcal weggefoxied. I'll survive.

Hoe is het daar?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:39

Corona test gedaan vandaag :( duimen dat ik alleen verkouden ben. Verder dus verkouden, spierpijn en ook nog die tijd van de maand dus niet helemaal top :o

Buiten naar de Corona test straat rijden niets uitgevoerd qua lichamelijke activiteiten ook vandaag :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:44

Ah, rot zeg! Ik duim voor een negatieve uitslag :(:)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:13

Doe kalm aan Gaucho, veel bewegen als je ziek bent werkt alleen maar averechts! :(:) rust goed uit!

Roos ik moest lachen dat het kwartje laat viel... zou mij ook zo kunnen overkomen, haha.

Uit stress heb ik een pak kerstkoekjes leeggegeten. Pfff. Had ik niet moeten doen, gelukkig waren ze heeeeeel lekker. Nu weer braaf in het gareel.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:12

Balen gaucho..... ik hoop dat je je snel weer beter voelt....

Jammer dat het niet gelukt is ze niet op te eten ryder. Dan maar extra ervan genieten ;)

Hier net toch maar een bath bucket aangeschaft. Ik zit zoveel thuis dat ik toch echt lekker in bad wil. Dus dan maar niet wachten tot ik 80 kilo weeg :+
Als ik dat weeg is de winter alweer voorbij denk ik haha.
Nu hopen dat hij er snel is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:01

Balen Roosch.. je dacht na 18 kerstkranjes; bizar hè, dat het maar 10 gram weegt :')

Beterschap Gaucho. Corona of geen corona, ziek zijn is stom..

Hier vanochtend 2,3kg er af sinds gisteren := Geeft meteen aan hoe slecht het de dagen ervoor was. Vandaag laag in de calorieën gebleven en 3 kwartier hard gelopen. Dat ging wel behoorlijk moeizaam moet ik zeggen.. Regelmaat er maar weer wat beter in zien te krijgen!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:17

Beterschap gaucho, hopelijk mag je snel herstellen!