4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:38

@Marjo, Nee groene ijsthee blijft uiteindelijk ook gewoon frisdrank. Zo te lezen heb je de frisdrank/redbull al wel flink afgebouwd, dus hopelijk kan je die lijn vasthouden :D

@Joanne, Haha mijn vriend rijdt dan weer geen paard. Kan me wel voorstellen dat je het leuker zou vinden om samen te gaan en je dan misschien ook gemotiveerder zou blijven nu het zo nat en koud is. Al moet ik zeggen dat wij in de praktijk ook niet altijd samen gaan, omdat ik gewoon niet zo ver/hard kan als hij. Wauw heel veel plezier vandaag met het ontvangen van de sleutel :D Super leuk! Weet je al wanneer je echt over wil, of kijk je dat ook nog even aan? De koffiecake is een beetje een bij elkaar geraapt zooitje geworden, maar ik heb het hiervan gemaakt:
- 2 geprakte bananen
- 35gr teffmeel
- 30gr boekweitmeel
- 10gr glutenvrij bakmeel
- 10gr boter light
- 75gr vegan perfection koffiesmaak
- 3 eieren
- 200gr kokoskwark
- flinke tl bakpoeder
- Klein scheutje espresso
- 2 glutenvrije speculaasjes verkruimeld
Alles door elkaar ongeveer een uur op 180 graden in de oven.

@Nanouk, Lekker praktisch dat jouw week 8 dagen heeft }> Nee grapje haha, dat tikt inderdaad weer lekker aan!

@Lisanne, Ik kan me voorstellen dat eten er echt bij in kan schieten als het druk is bij jou op het werk. Je bent weer flink actief geweest joh! Daar ben ik echt wel eens jaloers op.

@Little_birdy, Oei wat een domper zeg, die hernia! Is er wel een soort prognose, zodat je een indicatie hebt hoe lang herstel ongeveer kan gaan duren?

@Castilja, Haha hopelijk blijft die behoefte ook nog even we dan! :') Balen dat het etentje niet door is gegaan.. Ik kan ook echt enorm uitkijken naar sporadische sociale afspraken nu. Die vitalu crackers zijn lekker he!

Hier gaat het nog steeds lekker! Ik had me voorgenomen om ongeveer tot eind februari/maart te bulken, maar ik moet zeggen dat het me nu nog goed bevalt en ik mezelf nog niet te 'bulky' vind worden. Gaandeweg alleen wat spierdefinitie verloren. Ik denk dus dat ik nog even doorzet :D Ik vind en denk dat ik echt nog wel wat extra mag en kan 'groeien'. Net weer wat foto's gemaakt en wil ze voor deze keer eens delen (beetje spannend wel) :D
Spoiler:
Afbeelding

Lijstje van gisteren:
O: Quinoa pudding met banaan, kokoskwark, vegan perfection en cacao
T: myprotein pea-nut square, mandarijn
L: 1 boterham met 20gr avocado, rookvlees, ei. 4 glutenvrijecrackers met 1 plak geitenkaas, 1 blokje vegan chocolade
T: 2 stukjes koffiecake
D: Glutenvrije pita's met haverspread, gerookte zalm en courgette met salade van rucola/edamame/komkommer
T: rijstwafel met rookvlees, kwarkbol
Totaal 2265 kcal

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:11

Lis_Ol schreef:
little_birdy schreef:
Niks kunnen ze eraan doen .
Heb pijnstillers om een paard mee plat te leggen en moet vanzelf genezen .
Dus hopelijk komt dat goed als ik genoeg beweeg en goed voor mezelf zorg

Even snelle reactie, morgen weer bijlees.
Ik heb 2.5 jaar terug een rug hernia gehad en heel veel baat gehad bij acupunctuur. Wordt bij sommige verzekeraars vergoed, sommige niet.
Maar ik heb een sessie of 6 gehad en toen echt onwijze stappen gemaakt! Misschien iets om te overwegen.
Ik had ook uitstralingen naar mijn been en billen en kon niet langer als een uur op mijn benen staan/wandelen.
Sterkte!

Ohh dat is een goede !!
Ik ga dat zeker overleggen.
Nu in de acute fase mocht ik even helemaal niks ook niet naar de fysiotherapeut maar voor daarna ga ik dit voorleggen dankjewel

Wauwww mara wat een figuur heb jij 8-) <3

Jaloers !! En weer weer waar ik het voor doe

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:51

Nanouk; wat voor pannenkoekjes had je in de ochtend gister? Door jou werd ik aangestoken haha.

Mara: ja ik heb er soms wel echt dagen tussen zitten waarbij ik actief ben haha. Gister uiteindelijk op dik 15.000 stappen uitgekomen en volgens mijn smart Watch 1100 calorieën verbrand :Y)
Stoer dat je de foto’s durft te delen! Maar echt niks om je voor te schamen, wat een mooi lichaam heb jij <3
Heel mooi voorbeeld ben je!

Little_birdy; nee fysio kan ik begrijpen dat dat niet mag. Maar je zou het kunnen overleggen of dit al eerder mag; wordt natuurlijk niet aan je lijf gesjord als ze die naaldjes prikken :))

Joanne; geniet van vandaag en de sleutel overdracht!

Hier ook tevreden, nu al 2 dagen net boven de 2000 kcal gegeten. Merk wel dat ik het mentaal lastig vind en best bang ben om aan te komen :))
Vanavond ga ik bij een vriendin eten, ik zorg voor eten wat gelijk in de oven kan als ik aankom. Als ze na d’r werk eerst naar mij moet rijden is het de moeite niet ivm de avondklok, dus hadden we dit besproken. Mooie oplossing en lekker eten :))
Lijstje voor vandaag;
O: bananenpannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan, kaneel en een beetje agave siroop. 200 ml optimel drink.
T: reep ontbijtkoek
L: salade van rucola sla, kipfilet, mozarella light, komkommer, rode ui en een beetje balsamico azijn.
T: leev oerkoek
A: spinazietaart <3 (bladerdeeg, bladspinazie, kipfilet en kaas)
T: 25 gr pistachenoten

Hiermee kom ik uit op 1810, beetje ruimte voor evt eten/drinken bij m’n vriendin.
Heb vanmorgen ook alweer gereden en zit nu op een 8.000 stappen. Beetje rustdag vandaag, komt wel wat bij maar zullen er niet zoveel worden als de afgelopen dagen.
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 27-01-21 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:57

@Nanouk, jammer van de Zalando maar slim dat je het retour heb gezonden. Een auto is ook veel leuker dan wat nieuwe kleding. Ik heb mijne nu 8 maanden en ik ben er nog steeds zoooo blij mee! Alvast veel plezier dit weekend :D

@Mara, fijn dat je van het weekend nog een beetje hebt kunnen compenseren qua vitamines met je ontbijt en lunch! Top dat je je ondanks de moeheid aan je planning hebt kunnen houden. Goed dat je de bulk nog even doorzet! Je hebt een prachtig lichaam en ik denk dat een beetje door groeien je niet misstaat :)

@Joanne, altijd lastig he als mensen lekkere dingen in huis hebben. Of als mijn vriend allemaal lekkers aan het eten is. Even off topic, maar bij de vomar kan je sparen voor huishoud apparaten. Misschien dat je daar kan kijken als je nog wat nodig hebt! Veel plezier bij de sleuteloverdracht vandaag en geniet ervan! *\o/*

@Castilja, wat leuk dat je gaat afstuderen als actrice! Heb je al een idee wat je na je opleiding gaat doen?

@Lisanne, wat fijn dat het goed gaat met je kat! Is je hond ook helemaal goed hersteld (tijdje terug)? Ik heb van zaterdag op zondag in mijn huis geslapen en ben er sinds gisteren weer! Maandag en dinsdag heb ik 2 dagen meegelopen op de medium care, dus dan kan ik qua afstand beter bij mijn ouders slapen. Ik vond het super leuk en leerzaam en heb er een nieuwe bijbaan aan over gehouden
Heerlijk chocolade! En je lijstje zien er goed uit, ook beide genoeg voor je doel. Kan me best voorstellen dat je het eng vindt om aan te komen als je de afgelopen tijd veel bezig bent geweest met afvallen. Hoe is het met je vriend?

@Little_birdy, wel fijn dat je zo snel bij de neuroloog terecht kan. Mooie lijstjes en ik hoop dat het snel wat beter met je gaat. Inderdaad schrikken en nekhernia. Wel super goed dat je al 4 kg kwijt bent! :D

---------------------
Maandag:
O: cruesli met 150 gram magere yoghurt, glas roosvicee ferro
T: plake gezond bananenbrood, overnight oats (200 gram magere kwark, 50 gram magere yoghurt, 50 gram versgeperste sinaasappelsap, 100 gram diepvries fruit en 30 gram havermout)
L: 2 bruine boterhammen met smeerkaas, komkommer en paprika, 2 vitalu volkoren crackers met oude kaas, tomatensoep
T: cappuccino, koekje
A: 3 meergranen pannenkoeken, 1 met spek/kaas/stroop en 2 met fruitsalade
Totaal: 2030 kcal
B: 12.500 stappen (2320 kcal verbrand)

Dinsdag:
O: meergranen pannenkoek met hagelslag
T: overnight oats (200 gram magere kwark, 50 gram magere yoghurt, 50 gram versgeperste sinaasappelsap, 100 gram diepvries fruit en 30 gram havermout)
L: 4 vitalu volkoren crackers, 2 met pindakaas en 2 met oude kaas
T: plakje gezond bananenbrood
A: halve poke bowl, 8 stukjes sushi en 1 kipspiesje (gedeeld met mijn vriend, eerste avond dat we moesten koken gelijk eten gehaald want we waren beide laat :+)
T: cappuccino, 2 mini chocolade cupcake’s
Totaal: 2000 kcal
B: 12.500 stappen + paard verzorgen (2400 kcal verbrand)

Dinsdag gewogen en de weegschaal gaf -0,4 aan. Heel tevreden want het weekend veel gegeten. Dus teller van 2021 staat nu op -2,4 kg *\o/*
Beide dagen iets hoger qua kcal, maar had het wel nodig. Ik werd hongerig van die twee dagen meelopen op de medium care :P

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:05

Lisanne: die wasa sandwich koekjes zijn echt zo lekker!! Je brengt me op het goede idee om die ook weer eens te halen.
Nette lijst zeg! En je bent weer mega actief bezig.
Wat lief dat je daar aan denkt dankjewel! Veel plezier vanavond bij je vriendin! Leuk dat iedereen toch weer creatief wordt met de avondklok haha. Geniet er van!
Daarnaast heel herkenbaar trouwens wat je schrijft over meer eten en de angst om daar direct van aan te komen. Echt lastig die mentale struggle.

Marjo: lastig van dat frisdrank, ik geef er zelf niets om dus herken de struggle niet.
Iemand die ik ken doet wel altijd spa rood mengen met suikervrije limonade, wellicht heb je daar wat aan.

littlebirdy: super om te lezen dat het topic je motiveert! Daar is het voor bedoeld.
Heel fijn van de weegschaal maar oei wat naar dat je een nekhernia hebt! Wees voorzichtig met jezelf en neem je rust. Knap dat je desondanks goed bent blijven eten en een mooi lijstje hebt!

Nanouk: leuk om te zien dat je steeds verder gaat hardlopen! Lekker lijstje weer.

castilja: goedbezig!! Heerlijk lijstje weer.

Mara: ik weet nog niet precies wanneer ik er in wil, heb iig geen haast dus dat is heel fijn.
Bedankt voor het recept van de cake, klinkt echt goed en je bent zo creatief met bakken en dingen bedenken daarin!
Wauw je ziet er echt super uit zeg! Ook heel dapper dat je dit durft te delen. Ben heel benieuwd hoe je lijf zich verder gaat ontwikkelen. Al kun je hier ook al heel trots en tevreden mee zijn! En wederom een lekker lijstje.

tanja: haha ja echt erg. Bij mijn vriendin thuis moet ik echt oppassen dat ik niet meteen de voorraadkast in duik als ik binnen kom :')
Bedankt voor de tip!!
Suuuper lekkere lijstjes heb je weer!! Hoe beviel het meelopen? En hoe bevalt het samen met je vriend in jullie nieuwe huis?

___

Gisteravond heb ik nog kunnen hardlopen. Mijn doel is om 5 km in 30 minuten te lopen. Dit had ik gister biiiijna gehaald haha zit nu op 32:30.

Vandaag kreeg ik dan dus de sleutel van mijn appartement :D bedankt allemaal dat jullie er zo lief aan dachten! <3
Had me vanmorgen alleen verslapen :+ waardoor ik de paarden maar vlug gelongeerd heb ipv gereden. Verder was het een super fijne dag! Helaas door alle stress en haast vanmorgen niet zo veel gegeten maar heb inmiddels al wat ingehaald en vermoed dat er vanavond nog wel wat bij gaat komen. Zal mijn lijstje morgen posten.

Hierbij nog mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: lu volkoren crackertjes
L: 2 speltcrackers met kalkoenfilet
T: perfection bar deluxe
A: mie, vega gehakt met paprika en champignons, salade, paar stukjes kroepoek
T: 200 ml magere yoghurt met 30 gram gepofte spelt
T: beschuitje met kaas

B: 5 km hardlopen

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:51

@Joanne, het meelopen beviel heel goed! Ik vond het echt super leuk. Maar moet nog even goed gaan nadenken wat ik in de toekomst wil doen. Denk dat dat toch de ambulance blijft :j
Wat fijn dat je nu de sleutel hebt! Moet je veel klussen of kan je er zo in? Goed dat je vanmiddag weer een beetje hebt ingehaald qua eten :)

Vandaag:
O: meergranen pannenkoek met kaas/stroop, cappuccino, banaan
L: tosti (2 bruine boterhammen met oude kaas en chili saus)
T: cappuccino
A: spareribs met BBQ saus (zelfgemaakt in de slowcooker, ben heel benieuwd :))), aardappelpartjes en salade
T: hertog 3 chocolades ijs
Totaal: 1800 kcal
B: Ongeveer 12.500 stappen

nanoukkie

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:17

@Little_Birdy: Mooie platte buik! Trek je je buik in of is je figuur zo wanneer je ontspannen bent? Ik denk dat ik niet snel zo een strakke buik krijg, maar heel mooi! :)
@Taifoen: Stiekem toch de schoenen (onder 40 euro) gehouden en een 3-pack mondmaskers. Maar het merendeel retour gezonden. Wat voor auto heb je? Goede lijstjes en fijn dat je resultaat boekt. Super!
@Joanne: Bewogen dagje heb je achter de rug gehad, trakteer jezelf maar op wat lekkers straks :)

Mijn auto is... (bijna) klaar om opgehaald te worden. Verzekering is in orde, ik heb twee nummerplaten. Hij is nog even weg voor onderhoud zei de garage (olie verversen etc.) maar ik ga hem dus zeker deze week nog halen. Happy me! Terwijl ik dit schrijf smacht ik echt naar suiker, ik probeer het uit mijn hoofd te zetten :9
O: 3 pannenkoekjes (200 kcal), 1/2 banaan, koffie (melk en honing)
T: 3 kleine honingkoekjes
L: 125gr pasta, tomatensaus
T: 3 kleine honingkoekjes, 1/2 banaan, koffie (melk en honing)
A: zalm, ovengroenten
T: stukje chocolade, stuk fruit

B: 7,5 km wandelen (en koud was het!)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:30

@Nanouk, ik heb dus een Peugeot 107 haha :P Denk dat je het trouwens over Mara hebt met de platte buik :o

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen, maar wilde toch even deze foto delen :Y)
Afbeelding
Het was zo lekker en ik kan iedereen een slowcooker aanraden bij deze _/-\o_

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:51

Lis_Ol schreef:
Nanouk; wat voor pannenkoekjes had je in de ochtend gister? Door jou werd ik aangestoken haha.

Oeps, helemaal over gelezen. Pannenkoekjes uit de carrefour :o

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:52

@Mara; jij bent inderdaad degene die de buikfoto plaatste, haha! I'm jealous
@Taifoen: Ooooh we hebben autozusjes/broertjes. Dat eten ziet er heel lekker uit, smakelijk! Eet je er vlees bij, of wat zit er in de witte schaal?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:18

@ lis slimme oplossing zo met je vriendin en gezellig samen eten !
Heeft het gesmaakt ?

@ joanna wat tof dat je je sleutel vandaag hebt gekregen super leuk !
Wij krijgen volgende week maandag de sleutel van ons project!

@ taifoen lekke bezig al 2,5 eraf ga zo door !
Soms is wat bij eten gewoon nodig hoor !

Nanouk spannend hoor hoop dat je veel plezier ervan gaat hebben!!
En je eten ziet er heerlijk uit !!

Ik werd pas om 11:10 wakker vanochtend
>;)
Goede pillen dus van de doktor .
Pijn is al beter onder controle gelukkig.
Best veel in huis gedaan (met beleid )

O smoothie fruit en havermelk
M zelfgemaakte salade met zalm
T meergranen cracker met 100% pindakaas
A 2 vega hamburgers op een müsli bol
T high proteïne aardbij breaker
T 150 gram worteltjes
1800 kcal
400 verbrand met wandelen
B 7,5 km wandelen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:23

Hahaha iedereen vergist zich in dit topic. Ik denk dat je het eten van Taifoen bedoelt @Little_Birdy, dat ziet er inderdaad lekker uit! Of je bedoelt mijn lijstje in het algemeen, dat kan ook :) Doe toch maar rustig aan hoor! Heel gezond lijstje, ik zou echt niet zonder wat chocolade, een koek,... kunnen :o

Ik heb me gisterenavod (weer) niet aan mijn lijstje kunnen houden. Ik heb bovenop een halve reep chocolade 150kcal), wat druiven en een hand gezouten pindanoten OOK nog 3 kleine honingwafels gegeten. Het plan was vandaag weer te gaan hardlopen alleen giet het hier momenteel nog. Zodra het droog is, waag ik het er op. En als het niet droogt, was het een goede cheatday gisteren :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:34

Ow Nanouk niet te hard zijn voor jezelf. Je hebt al een prachtig figuur en volgens mij zit je in de finetune fase van je lichaam (correct me if I'm wrong); als je zo de behoefte hebt aan zoetigheid en eten is dat ook een teken van je lichaam! En over hardlopen in de regen; als ik een petje op heb merk ik nooit dat het regent. Misschien hele stomme tip maar voor mij werkt het echt. Als ik terug ben tintelen mijn benen wel enorm maar een warme douche herstelt dat ook weer.
Taifoen je eten ziet er superlekker uit!! Een slowcooker past helaas niet in mijn kleine keukentje maar ik geloof meteen dat het een ding is om verliefd op te worden <3 En ja m'n beroep is heel erg leuk, als er werk is tenminste hahahaha. Nee ik ben superblij dat ik dit mag doen omdat heel veel mensen de opleiding willen doen en er heel weinig mensen worden toegelaten, maar in dit soort barre tijden vervloek ik mezelf wel eens dat ik niet gewoon een economische studie wilde doen met een fijn basisinkomen %) Maar goed. Zo kun je er van alle kanten wel iets van zeggen; als ik lekker aan het werk ben ben ik ook zielsgelukkig dus dit is wel het beste wat ik had kunnen doen *pum*
Mara ik vind dat je echt een prachtig figuur hebt :D Ik vind ook dat je er helemaal niet bulky uit ziet! Als je had gezegd dat je had droog getraind had ik dat ook geloofd bij die foto, knap gedaan als je wel sterker bent geworden *\%/*

Hier gaat het goed; hardlopen fijn en eten fijn. Wel nog steeds echt last van de coronablues, maar ik zet m'n zinnen gewoon op 9 februari. Ik geloof niet dat alles dan weer open gaat maar ik geloof oprecht dat er door het kabinet gekeken wordt naar versoepelingen waar mogelijk dus dat hou ik mezelf gewoon even voor. Lijstje weet ik nog niet; school heeft een ruimte gemaakt voor studenten die het lastig vinden veel alleen te zijn dus ik ga daar vanmiddag even werken, en wil even een broodje halen buiten de deur. Yolo. Heb nog wraps liggen voor avond eten dus dat wordt mijn diner.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:38

Hup nanoek schoenen aan en gaan je kan het !!!
Ookal is het een klein rondje wandelen Yes you can
Wat betreft eten maakt toch niet uit joh dat je soms losgaat .
Soms heb je dat gewoon echt nodig!

Lastig hoor castilja snap echt dat je hier eenzaam van word knuffel voor je <3

Prognose is bij 9 vd 10 mensen is het met 2 maanden spontaan genezen .
Bij de rest binnen 1 jaar .

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:03

Tanja: fijn dat het meelopen goed bevalt! Lijkt me fijn om je te kunnen oriënteren op verschillende afdelingen. Stoer dat je op de ambulance wil! Maar lijkt me ook erg heftig en zwaar.
Ik hoef niets meer te klussen :D Dus dat is super fijn (zeker met mijn drie linker handen :+ )
Lekker lijstje! Je spareribs zien er heerlijk uit! Bevalt goed dus die slowcooker!

Nanouk: vervelend die cravings in suiker! Wel een mooi lijstje!
Ik geef je eerlijk gezegd groot gelijk als je vandaag niet gaat hardlopen :+ wát een rotweer.

Littlebirdy: fijn dat je de pijn nu beter onder controle hebt. Mooi lijstje weer zeg! En een flinke wandeling heb je weer gemaakt.

Castilja: Hoop dat er snel betere tijden voor je aan komen.
Wat fijn dat er op school een ruimte is voor studenten die struggelen met alleen zijn. Geniet er van! :)

___

Gisteren dus een leuke dag gehad. In de middag nog tijd gehad om een flinke fietstocht te maken.
Helaas was ik in de avond gewoon écht op rond 20:00 uur. Heb me enorm naar gevoeld en begreep er echt niets van. Wilde dan ook op tijd gaan slapen maar kwam maar niet in slaap en heb ook veel wakker gelegen.
Ik twijfel steeds meer of ik wel op de juiste weg zit, of ik meer moet rusten of juist meer moet sporten, meer moet eten of toch juist minder. Sommige dagen voel ik me zó moe dat dit toch ook niet de bedoeling kan zijn.
Naast een gezonde levensstijl wil ik ook nog gewoon goed kunnen functioneren op mijn werk en gezellig kunnen zijn met mijn familie en vrienden. Dat schiet er nu soms gewoon bij in en dan kan ik me achteraf zo schuldig voelen.

Ik rijd nu 5 dagen in de week paard, ga gemiddeld 2x hardlopen en 2x fietsen. Minder gaan doen lijkt me eng maar ik wil hier zeker niet in verstrikt raken.
Mijn lijstje van gisteren is dan ook niet top. In de ochtend had ik me verslapen en geen tijd om iets te eten (en door de spanning kreeg ik bijna niets weg). ’s Avonds wilde ik eigenlijk nog wat bij eten maar dat is ook niet meer gelukt.

O: beschuitje met kaas
L: 2 kaiserbroodjes, 1 met pindakaas, 1 met kaas. Cappuccino
T: beker warme chocolademelk, zandkoekje
A: witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappeltjes, vega schnitzel, salade
T: 200 ml magere yoghurt, 100 ml vanille vla
T: glaasje champagne

B: 90 minuten racefiets

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:01

@Joanne Ik was vorige week ook erg moe en heb besloten deze week een week helemaal vrij te nemen. Ik ga wandelen als ik daar zin in heb maar verder zit ik vooral een weekje lekker op de bank spelletjes te spelen buiten werk om. Volgende week het hardlopen weer oppakken en mijn stappendoel weer gaan aanhouden. Ik moet zeggen dat het een goede beslissing is geweest. Af en toe een paar dagen of een weekje rust kan ook goed zijn voor je lichaam. Als je door vermoeidheid heen blijft werken ga je op een gegeven moment een hekel krijgen aan de dingen die je eerst wel leuk vond om te doen. dan wordt het moet in plaats van mag.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:44

little_birdy schreef:
Hup nanoek schoenen aan en gaan je kan het !!!
Ookal is het een klein rondje wandelen Yes you can
Wat betreft eten maakt toch niet uit joh dat je soms losgaat .
Soms heb je dat gewoon echt nodig!

Als het goed is ga ik namiddag met een vriendin. Dit zal ook stom klinken maar ik probeer mijn haar zo lang mogelijk niet te wassen (en nee, ik laat het echt niet ontzettend vet worden), omdat dat beter is voor mijn haar en hoofdhuid. Ze zijn nog totaal niet vettig en dan vind ik het zonde om in de regen te gaan lopen, want daar worden ze dan 'vies' door.

@Joanne: wat vervelend dat gevoel van owetendheid. Ik weet alleen dat het helemaal niet de bedoeling is om zodanig te stressen over je eten/figuur. Probeer het wat meer los te laten, want zo ga je veel meer genieten van je leven denk ik. Op deze manier kan je toch ook gewoon niet een avondje spontaan met vrienden gaan eten/drinken lijkt me? Heel vervelend voor je. Verder vind ik je lijstje wel oke hoor. (Edit: zag erna dat je anderhalf uur gesport heb, dan mag een extra tussendoortje wel inderdaad. Maar dat gaf je zelf ook al aan ;) ) En wat betreft dat sporten: je bent zeker actief genoeg, en ik zou dus zeker niet meer gaan sporten. Het belangrijkste is dat jij jezelf er goed bij voelt. Het is logisch dat je wel eens een dag meer vermoeid bent dan een andere, maar als het je echt uitput is het ook niet meer leuk/goed!

@Castilja: Heel lief van je! Ik ben inderdaad slank genoeg, nu wil ik sterker/gespierder worden en mijn buik kan zeker nog strakker. Mijn benen en armen vind ik prima. Buik en billen kunnen nog verbeterd worden :D Een petje is een goed idee, ik ga even kijken of ik een pet heb liggen! Fijn dat je op school kunt gaan werken geniet van je broodje!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:49

@Lisanne, Heel herkenbaar, die mentale struggle als je eigenlijk wat meer moet gaat eten. Als je het in kleine stapjes doet, kun je feitelijk nooit in 1x enorm aankomen. Goed om jezelf voor te houden :D
Slim gedaan met je vriendin. Hopelijk was het heel gezellig!

@Tanja, Wauw de weegschaal blijft lekker omlaag gaan zeg! Ik kan me voorstellen dat het meelopen zowel fysiek als mentaal wel even pittig was. Je eten ziet er heerlijk uit <3

@Joanne, Drukke dag gehad zo te lezen. Fijn dat je geen haast hebt, dan kan je het op je gemak eigen maken :D
Ik denk, en ik denk dat je dat zelf ook denkt als je je eigen post terugleest, dat je op het moment echt wat teveel van je lichaam vraagt. Én flinke sportprestaties leveren, én in verhouding minder eten waardoor je lichaam daar geen energie uit kan halen. Ik denk dus dat het geen gek idee is om bijvoorbeeld even een weekje helemaal rust te nemen om op te laden. Of structureel sporten/eten/andere leuke dingen wat meer in balans te brengen. Probeer in ieder geval niet teveel met jezelf in de knoop te zitten. Je bent hartstikke goed bezig, maar het moet ook leuk blijven en de weg naar de juiste balans is helaas best een puzzeltocht soms :(:)

@Nanouk, Mijn buik is inderdaad (als ik geen buikpijn etc heb dan) altijd wel plat, al span ik wel mijn spieren op de foto van de voorkant. Mijn billen daarentegen zijn net zo plat en dat is dan weer jammer :')
Super dat alles voor je auto bijna rond is! Alleen maar fijn dat ze alles nog eens checken en in orde maken! Overigens zou ik ook niet te streng zijn voor jezelf. Iedereen schiet wel eens uit de bocht en na zo’n achtbaan van stress enzo met die auto had bij mij waarschijnlijk hetzelfde gebeurd.

@Little_birdy, Fijn dat de pijnstillers in ieder geval goed werken, nu hopen dat je snel geneest!

@Castilja, Wat een goed initiatief van school! Lekker om even de deur uit te zijn, knap je denk ik toch weer van op :)

Super bedankt voor jullie lieve reacties op de foto! <3
Hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer ik overtuigd ben dat wat extra kilo’s helemaal prima zijn en misschien zelfs wel positief uitpakken. Langere bulk it is dus :D en op naar meer billen :')

Vandaafg heb ik weer een dag op kantoor gewerkt en heel de dag zo’n onstilbare honger gehad :oo Net toen ik thuiskwam 5 kale rijstwafels op :Y) Ik zal het nodig gehad hebben denk ik dan maar.

Gisteren weer zwaar getraind, dus ook zo gegeten:
O: Zwarte rijstpudding met mango
T: 2 rijstwafels met kipfilet (eerste e-nummer reintroduceren!) en 1 rijstwafel met pindakaas, 100gr druiven
L: 2 boekweitpannenkoeken met rookvlees en vegan kaas, 1 glutenvrije boterham met fruitspred
T: Glutenvrij speculaasje, tiktok wrap met banaan, cacoa-pindapasta en framboos
D: Homemade gehaktbrood met aardappelsalade met oa sperziebonen, augurk, tomaat en haverspread
T: Bio nature notenreep
Totaal 2519 kcal

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:14

@ mara lekker doorbulken dan hihi heerlijk lijstje weer <3

@ nanouk ik was mijn haar ook zo min mogelijk dus ken je struggles

@joanne ik denk ook dat je teveel doe icm te weinig eten .
Dus of minder sporten of meer eten zal je zeker gaan helpen!

Ik begon heel goed vandaag totdat ik na het wandelen HONGER kreeg :')
Ben gelukkig nog binnen mijn doel, gebleven uiteindelijk haha

O smoothie fruit avocado melk
M groene salade met wat jonge kaas
T 2 meerzaden crackers met sandwich spread
A pittige preisoep met kipreepjes jummie en 1 müsli bol
T gezonde chocomelk met (ongezonde ) witte coockie rotsjes
T salted caramel proteïne toetje
1835 kcal 350 verbrand met lopen
B 6 km flink door wandelen

Nette score uiteindelijk

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:59

Imay: Wat goed dat je dat doet als je er geen zin in hebt! Ik merk dat ik het zelf heel erg moeilijk vind om het los te laten en minder te doen dus ik kan zeker een voorbeeld aan jou nemen!

Nanouk: Bedankt! :)
Weet je al wanneer je je auto op kunt gaan halen trouwens? :D En ben je gisteren uiteindelijk nog wezen hardlopen?

Mara: Ik geef je weer volledig gelijk hoor! Zie zelf ook in dat ik het zo niet vol ga houden. Een volledige week rust lijkt me dan wel weer heel erg eng, al gaat er natuurlijk niets veranderen in zo’n week maar toch voor mijn gevoel is het eng. Maar ik ga aankomende week wel even rustiger aan doen.
Super dat je zelf nu ziet dat wat extra kilo’s je zeker niet zullen misstaan! Ben echt heel erg benieuwd hoe je verder gaat groeien!
Knap dat je het bij rijstwafels hebt kunnen houden! En je zult het inderdaad nodig gehad hebben :D
Heerlijk lijstje! Geen last gehad van je buik na het re-introduceren? :)

Littlebirdy: lekker lijstje zeg! Je hebt je goed gered uit het honger moment haha.
Wat moet ik me voorstellen bij gezonde chocomelk? :)

__

Bedankt voor jullie steun allemaal, dat doet me zo goed! Ben zo blij met dit topic, haal er zo veel steun en inspiratie uit <3

Gisteren moest ik vanuit werk weer direct door naar stal om te gaan rijden en daarna te lessen. Was helaas een extra tussendoortje vergeten dus was blij toen ik om 20:30 uur thuis was om eindelijk te gaan avondeten. Maar wel super fijn gelest!
Vanmorgen dan ook besloten om iets langer in bed te blijven (7 uur er uit ipv 5 uur :+ ) en mijn training van vandaag geschrapt. Ga vanavond alleen nog even paardrijden en dan zie ik van het weekend wel weer hoe het gaat lopen. Mijn energie was echt even op maar voel me nu na een nacht goed slapen al weer wat beter!

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, smart bar
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: evergreen krenten, cappuccino
A: wortelstamp, gehaktbal, jus. 200 ml magere yoghurt
T: 2 zandkoekjes :9

B: 2 paarden rijden, waarvan met één les.

Mijn lijstje van vandaag heb ik ook al een heel eind rond. Ik eet de laatste tijd als lunch wat vaker crackers wat echt goed bevalt! :9

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, koekkruiden
T: paprika, pakje melba toast
L: 2 speltcrackers met kipfilet
T: barebells reep
A: nasi met een gebakken ei
T: ? wellicht na het eten nog wat yoghurt en daarna denk ik nog wat lekkers :D

Benieuwd hoe het weekend weer gaat verlopen, vaak is er dan wel de verleiding voor wat extra lekkers :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:35

@Little_birdy, Haha honger hing in de lucht gisteren dus! :D Mooi uitgekomen uiteindelijk inderdaad :)

@Joanne, Goed dat je lekker wat langer hebt geslapen (ga je iedere dag om 05:00 uit bed om te kunnen sporten? :wow: ). Ik denk dat de beste tip is om goed naar je lichaam te luisteren hoe lang/hoe vaak je rust moet nemen. Als je je nu al een stuk beter voelt is dat super :D Ik vind crackers ook altijd super lekker als lunch. Al zou ik wel mega honger hebben als ik er maar 2 zou nemen. Maar goed, ik blijf ook een grote eter :+
Ik heb inderdaad geen last gekregen van de kipfilet *\o/*

Hier was het weer weegdag en ik ben gelijk gebleven ten opzichte van vorige week met gemiddeld 2450 kcal. Komende week dus weer een stapje erbij naar gemiddeld 2500 kcal per dag!
Vandaag even een rustdag, merkte tijdens mijn training gisteren dat mijn lichaam dat even nodig had, morgen weer lekker aan de slag!

Lijstje van gisteren:
O: Zwarte rijstpudding met mango
T: 2 glutenvrije crackers, zonnatura sesamkoekjes, 100gr druiven
L: 4 glutenvrije boterhammen met kipfilet en komkommer, 2 blokjes vegan chocolade, 2 rijstwafels
T: Eat natural reep, 5 rijstwafels
D: Mihoen met pittige kip, sperziebonen, tauge en oesterzwammen
T: 2 kwarkbollen
Totaal 2468 kcal

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:32

Joanne lekker fanatiek met de paarden bezig geweest heerlijk en effe uitslapen kan echt geen kwaad , je hebt zo af en toe je rust nodig hoor !
Lekker lijstjes ook weer

De chocomelk is gemaakt van :
250 ml plantaardige melk
1 eetlepel 100 %cacao
1 eetlepel cacao nibs
1 theelepel maca poeder
2 rietsuiker suikerklontjes
Alles in de blender en daarna in de magnetron opwarmen is echt hemels <3

Super netjes mara . Fijn dat je wat kan verhogen weer
Ook voor jou een rustdag kan geen kwaad en mooie lijstjes .

De pijn in al goed onder controle en iets minder suf .
Vandaag weer een mooie lijst ben alleen super gefrustreerd dat er niks af is op de weegschaal -O-
Misschien doordat ik mijn periode heb en vocht vasthoudt door de medicatie?

O skyr met verse frambozen en granola
M groene salade met een beetje kaas
T kopje pittige preisoep
T maissticks
A aardappel partjes uit de oven met gepaneerde kipfilet haasjes en champignon wokgroenten
T breaker aardbei high proteïne

B 5,2 km flink wandelen
1693 kcal en nog flink verbrand met wandelen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:44

Tanja: lief dat je het vraagt! Mijn hond is inderdaad ook weer helemaal de oude gelukkig <3 mn vriend gaat ook goed, ondertussen zo’n 5 kilo kwijt al.
Gefeliciteerd met je baan! Wat ga je doen, gewoon mee in de zorg draaien?
Top bezig met weer afvallen, je gaat echt goed! Je eten zag er ook lekker uit! Mijn moeder heeft sinds kort ook een slowcooker en die is er ook echt onwijs over te spreken!

Joanne; haha heb je die sandwich koekjes al gehaald? Ik vind alleen die tomaat eigenlijk lekker :))
En hoe voelt het als groot grond bezitter?! Gefeliciteerd met je huis! Veel geluk :)
Wel vervelend om te lezen dat je je zo naar heb gevoeld! Ik denk echt dat je qua beweging goed zal doen als je even een pas op de plaatst doet, klinkt alsof je echt teveel van jezelf aan het vragen bent. Je moet ook genieten van de kleine dingen die nu kunnen, dus neem wat tijd voor jezelf :*
Fijn om te lezen dat je gister zo fijn hebt kunnen lessen. Je lijstjes zien er lekker uit.

Nanouk; hoe staat het ervoor met je auto? Wanneer ga je hem ophalen?

Castilja; was het fijn weer even op school te zijn? Kan me wel voorstellen dat je last krijgt van alle beperkingen..

Little_birdy; hoop dat je snel hersteld, hoe gaat het nu na een paar dagen?

Mara: oh goed te lezen dat je geen last heb gekregen van de kipfilet en je gewicht gelijk is gebleven! Toch weer een bevestiging dat je goed bezig bent!

Gister echt een drukke dag gehad, daarom ook niet kunnen posten. In de ochtend druk geweest en toen was het op werk ook weer flink aanpoten. Dacht om 19.00 even wat te kunnen eten maar na 2 happen stond de arts voor mn neus waar ik mee mee moest. Dus uiteindelijk op 20.00 mn avond maal kunnen eten. Dus moest erna nog ff door moeten eten om aan mn calorieën te komen.
Lijstje van gister:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr cruslie, 200 ml optimel drink.
T: 2 snack a Jacks kaas
T: snicker crispy
L: 2 kaiserbroodjes, 1 met boterhamworst, 1 met gebraden gehakt.
T: 1/2 bara (even tussen neus en lippen door meegepikt van mn collega rond 17.30)
A: bami met een beetje satesaus
T: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos (zag ik bij de jumbo liggen, erg lekker!)
T: eierkoek.
Totaal 2023 bij 13.500 stappen.

Vandaag was ik vrij, maar ook weer super druk geweest... ben gelukkig volgende week 6 dagen vrij dus dan ga ik echt even bijtanken.
Lijstje van vandaag;
L; afbak stokbroodje met een plak oude kaas en ham.
T: eierkoek met chocoladepasta
A: 275 gr verse friet uit de airfry met een klein beetje americain frietsaus, met gevulde paprika (bloemkoolrijst, courgette, hamblokjes en wat parmezaanse kaas).
T: 150 gr b&j ijs, salted caramel brownie (light variant, 279 kcal voor die 150 gr)
T; 25 gr pistachenoten.
Totaal 2001, bij 22.000 stappen (ja ik heb mezelf overtroffen op m’n vrije dag. En heb niet eens mijn paard gereden...)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:44

Lis_Ol schreef:
Vandaag was ik vrij, maar ook weer super druk geweest... ben gelukkig volgende week 6 dagen vrij dus dan ga ik echt even bijtanken.
Lijstje van vandaag;
L; afbak stokbroodje met een plak oude kaas en ham.
T: eierkoek met chocoladepasta
A: 275 gr verse friet uit de airfry met een klein beetje americain frietsaus, met gevulde paprika (bloemkoolrijst, courgette, hamblokjes en wat parmezaanse kaas).
T: 150 gr b&j ijs, salted caramel brownie (light variant, 279 kcal voor die 150 gr)
T; 25 gr pistachenoten.
Totaal 2001, bij 22.000 stappen (ja ik heb mezelf overtroffen op m’n vrije dag. En heb niet eens mijn paard gereden...)

Oké de pistachenoten zijn vervangen. Vriendlief kwam ineens met een plateau met kaas, toastjes en nootjes aan hihi. Dus wel lekker wat van gesnoept, moet wel kunnen met 1150 verbande calorieën vandaag :))

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:51

Planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli en kaneel. 200 ml optimel drink.
T: banaan
L: 2 witte bolletjes met een plakje kipfilet en komkommer
T: 2 quaker havermout koekjes
T: eierkoek
A: maaltijdsalade met kip grilworst
T: 150 gr stracciatella kwark
T: 25 gr pistachenoten en 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos.
Totaal 1901.