Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Overigens best confronterend. Ik probeer nu goed in mijn elleboog te niezen en zo min mogelijk aan mijn gezicht te komen met mijn handen. Maar ik denk toch wel regelmatig oliebol zat ik weer aan mijn neus te wrijven. Ik word me daar nu pas echt bewust van
Citaat:Normaal gesproken worden alle samples van het virus vergeleken of die anders zijn, want zo willen we dus monitoren of het virus niet gemuteerd is en als het gemuteerd is hoe dan, want dat zegt iets over toekomstige mutaties. In italie wordt bijvoorbeeld een sample genomen en de info van dat sample wordt wereldwijd via WHO gedeeld zodat iedereen kan zien dat het virus niet gemuteerd is.
China claimt nu dat er twee strains waren, een super gevaarlijk en een milder. Zij claimen vervolgens dat de gevaarlijke variant door hun ingrijpen een soort van verdwenen is. Wat theoretisch zou kunnen. Waarom die dan verdwenen is komt door hun eigen adequaat optreden en dus de chinese overheid heeft ons allemaal voor een ramp behoed (wat theoretisch kan, maar al minder waarschijnlijk is, want maatregelen alleen laten een strain meestal niet volledig uitsterven en al zeker niet zo vlug). Maar goed, theoretisch kan het.
Op de vraag hoe dat strain er dan uitzag en of we dat strain mogen zien, want dat zou inzicht geven in het mutatie patroon, is het antwoord pertinent "nee". Niemand buiten de chinezen heeft (op dit moment dus) het gevaarlijke strain waar we voor behoed zijn gezien. Ze willen het sample niet geven, maar ook de meta informatie over het sample niet.
Als aanvulling, het stuk waaruit de informatie gehaald wordt is het een een nationaal medisch journal uit China, dat het nationaal is betekent niet meteen dat het onbetrouwbaar is, maar een internationaal journal krijg je het dus niet in gepubliceerd want dan had je in de peer review meer bewijs moeten leveren.
Pandora2 schreef:Hier in Belgie worden de woonplaatsen van de mensen die besmet zijn, nooit meegedeeld.
Eind mei zou het virus uitgeraasd zijn. Nog even geduld dus
elnienjo schreef:Over die 2 strains een uitleg van iemand die hier dag en nacht aan aan 't werk is in Nederland:Citaat:Normaal gesproken worden alle samples van het virus vergeleken of die anders zijn, want zo willen we dus monitoren of het virus niet gemuteerd is en als het gemuteerd is hoe dan, want dat zegt iets over toekomstige mutaties. In italie wordt bijvoorbeeld een sample genomen en de info van dat sample wordt wereldwijd via WHO gedeeld zodat iedereen kan zien dat het virus niet gemuteerd is.
China claimt nu dat er twee strains waren, een super gevaarlijk en een milder. Zij claimen vervolgens dat de gevaarlijke variant door hun ingrijpen een soort van verdwenen is. Wat theoretisch zou kunnen. Waarom die dan verdwenen is komt door hun eigen adequaat optreden en dus de chinese overheid heeft ons allemaal voor een ramp behoed (wat theoretisch kan, maar al minder waarschijnlijk is, want maatregelen alleen laten een strain meestal niet volledig uitsterven en al zeker niet zo vlug). Maar goed, theoretisch kan het.
Op de vraag hoe dat strain er dan uitzag en of we dat strain mogen zien, want dat zou inzicht geven in het mutatie patroon, is het antwoord pertinent "nee". Niemand buiten de chinezen heeft (op dit moment dus) het gevaarlijke strain waar we voor behoed zijn gezien. Ze willen het sample niet geven, maar ook de meta informatie over het sample niet.
Als aanvulling, het stuk waaruit de informatie gehaald wordt is het een een nationaal medisch journal uit China, dat het nationaal is betekent niet meteen dat het onbetrouwbaar is, maar een internationaal journal krijg je het dus niet in gepubliceerd want dan had je in de peer review meer bewijs moeten leveren.
Bron: Florence13 https://forum.viva.nl/gezondheid/corona ... /458576/42
Bambi1995 schreef:Was vanmiddag in het ziekenhuis en je moest bij de aanmeldzuil melden of je in een risico gebied bent geweest. Anders mocht je het ziekenhuis niet in. Door het hele ziekenhuis stonden desinfectie machines.
LadyMadonna schreef:Vraag me af: overal lees je dat ontsmettingsgel niet werkt, maar gister bij de huisarts stond er een tafeltje met daarop twee f pomp flesjes ontsmettingsmiddel, met een briefje erbij: voor het betreden van de wachtkamer handen ontsmetten.
Maar die gels werken niet lees je overal.... of heeft de huisarts iets anders?
LadyMadonna schreef:Vraag me af: overal lees je dat ontsmettingsgel niet werkt, maar gister bij de huisarts stond er een tafeltje met daarop twee f pomp flesjes ontsmettingsmiddel, met een briefje erbij: voor het betreden van de wachtkamer handen ontsmetten.
Shiloh schreef:In het hele pand staat op allerlei plekken ontsmettingsgel. Bij toegangspoortjes, toiletten, in de kantine en ze worden ook consequent gebruikt.
germie schreef:Dat het virus terugkomt, dat is op zich niet raar. Maar dan heb je kans gehad om immumiteit op te bouwen. Dus zal het virus minder dodelijk worden.
Dingen als bij iedereen temperatuur opmeten op de werkvloer als je niet met mensen werkt, gaan die niet ver over grenzen van privacy? Wat doe je dan met mensen die op de fiets of wat meer inspannend naar het werk komen? Dan is de temperatuur ook hoger.
Neverland schreef:germie schreef:Dat het virus terugkomt, dat is op zich niet raar. Maar dan heb je kans gehad om immumiteit op te bouwen. Dus zal het virus minder dodelijk worden.
Dingen als bij iedereen temperatuur opmeten op de werkvloer als je niet met mensen werkt, gaan die niet ver over grenzen van privacy? Wat doe je dan met mensen die op de fiets of wat meer inspannend naar het werk komen? Dan is de temperatuur ook hoger.
Ik vind dat jouw temperatuur niks met privacy te maken heeft. Je hoeft het niet te doen, maar dan word je naar huis gestuurd en krijg je niet betaald.