Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:02

Escamila, een soepje, (volkoren) wrap, uitgebreide salade, omelet met diverse groenten.
Jitske, dat de weegschaal niet altijd doet wat je verwacht herken ik wel. Maar ja, het is ook nou eenmaal niet een simpele rekensom. Je lichaam heeft ook tijd nodig om dingen te verwerken en houdt soms vocht vast en dan weer niet. Afvallen is toch een kwestie van de lange adem.
Emma V, wat een prestatie, heel knap! Wat is je eetpatroon nu? Misschien is het slim om eens goed te kijken wat je eet en van welke voedingstoffen je wat meer binnen kan krijgen om meer te variëren. Heb je eventueel ook een voor-na foto die je wil delen?

Ik heb overigens geen kcal geteld en ben toch wel veel afgevallen, maar dat laatste stukje lukt toch niet. Dus toch besloten om het weer wel te gaan doen, want voor mijn gevoel doe ik echt wel m'n best. Ik gebruik myfitnespall.

En ik wil nog even terugkomen wat Mizora een tijdje terug zei over haver. Sindsdien ben ik gestopt met de havermout en vrijwel direct zijn mijn darmproblemen gestopt. Ik wil er nog niet teveel op hopen dat het echt gelinkt is aan de havermout, maar ik zet het zeker nog even door.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:12

Ik heb echt even een flinke craving naar suikers. :+ Maar heb gezegd dat ik morgen pas dat bak ijs naar binnen mag werken. Maarrrrr er staat hier zo'n koffie apparaat en ik weet dat de warme chocomelk echt super lekker is daaruit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:48

Hier gaf de weegschaal vanmorgen -4,8 kilo aan (in 24 uur), dus ik ben eerst maar nieuwe batterijen gaan halen voor dat ding :')

Ik gebruik MFP, werkt voor mij fijn! Ik gebruik veelal dezelfde producten, dus na een week heb je het meeste er dan ook wel in staan :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:23

xJitskee schreef:
Hier gaf de weegschaal vanmorgen -4,8 kilo aan (in 24 uur), dus ik ben eerst maar nieuwe batterijen gaan halen voor dat ding :')

Ik gebruik MFP, werkt voor mij fijn! Ik gebruik veelal dezelfde producten, dus na een week heb je het meeste er dan ook wel in staan :j

Anders wilde ik toch wel even weten of je iets geamputeerd had :j

Neverland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:24

Zou wat zijn... 4,8 kilo in 24 uur... Ik wou dat het zo makkelijk en snel ging. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:03

Hahaha nou echt he, als het zo makkelijk ging :')

Morgen maar eens kijken wat het echt was :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:21

My fitness pall is letterlijk mijn beste vriend met afvallen, het werkt voor mij zó goed. Het is gewoon simpel, als het niet past dan past het niet. En als ik alsnog goed heb gegeten maar honger heb. Dan eet ik die dag gewoon wat meer haha.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:09

Neverland schreef:
Ik heb echt even een flinke craving naar suikers. :+ Maar heb gezegd dat ik morgen pas dat bak ijs naar binnen mag werken. Maarrrrr er staat hier zo'n koffie apparaat en ik weet dat de warme chocomelk echt super lekker is daaruit. :')

Ben je sterk gebleven?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:22

Ik heb mezelf trouwens cadeautjes beloofd bij het behalen van tussendoelen. Ik ben bijna bij het eerste doel en dat is deze sportset:
Afbeelding

Afbeelding

Doen jullie dat ook?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:47

Ik ben absoluut sterk gebleven! Morgen is 'cheat' dag (lees: 2000 kcal op onderhoud eten) dus dan hou je zoiets makkelijker vol. :)

Wat een leuk pak! Erg mooi!! <3 Maar nee, ik doe dat niet. Verwen me al genoeg met spulletjes. _O- Mijn platter buikje is voor mij mijn beloning. :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:34

Anna_Dani schreef:
Ik heb mezelf trouwens cadeautjes beloofd bij het behalen van tussendoelen. Ik ben bijna bij het eerste doel en dat is deze sportset:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Doen jullie dat ook?

Ik geef mezelf wel kadootjes. :D
Meestal in de vorm van een leuk jurkje of bijvoorbeeld nieuwe schoenen. Vorige week heb ik voor mezelf wel iets heel anders gekocht, namelijk een prachtige Bredemeijer theepot met onderzetter. :o
Ik drink veel thee tegenwoordig, en zo word het nog leuker!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:12

Ik ben nu 2 dagen begonnen op m’n nieuwe werk. Aantal stappen valt me nog wat tegen, maar m’n voeten doen echt pijn. Had het idee veel meer gelopen te hebben.
Denk dat het wel goed gaat hier qua eten en gewicht. Heb geen methode ofzo. Gewoon gezonder eten, minder snacken en meer bewegen.

Kadootjes deed ik niet. Maar heb mooie sandalen gezien die ik wel graag wel. Dat is wel een goed idee!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:30

Anna_Dani schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Doen jullie dat ook?

Ik had mezelf een jurkje beloofd wanneer ik onder de 67 zou komen. Maar toen kwam ie in de sale :o
Bij mij werken die cadeautjes helaas niet om mezelf te motiveren. Mijn grootste motivatie is mezelf in (bad)kleding zien en zien dat het beter staat dan de vorige keer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:53

Dames wat zijn jullie goed bezig.

En 60 kg eraf, wow.

Ik zou graag mee willen kletsen als het mag?

Ik ben 10 jaar geleden met Sonja Bakker 40 kg afgevallen.
Helaas zit er weer 17,5 kg aan.
Sporten gaat niet vanwege lichamelijk ziek zijn.
Minder eten en anders eten kan wel.

Al bij een dietiste geweest, dit werkte niet.
Op gesprek geweest voor een maagballon, vonden ze bij de kliniek niet verstandig omdat ik al weinig at.

Schoonzus is online met Sonja Bakker begonnen en ik doe mee.
Eerste week is bijna om. Ik voel mij net een konijn met alle sla, komkommer en tomaten.

Ik ben 1,75 cm lang en weeg 92,5 kg. Ik wil 73 a 75 kg wegen.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:25

Welkom Luuntje. Heb jij ooit met je paard op Enthoven gestaan? Wat goed dat je zoveel bent afgevallen, dit keer lukt het je ook weer.

Herkenbaar Domi_94. Als dit setje nu met korting komt zou ik mezelf ook niet kunnen beheersen denk ik.

Vannacht werd ik wakker met zere longen en verhoging. Dus heb er een hele dag op de bank op zitten. Mijn vriend wilde - heel lief - een uitgebreid ontbijt voor me maken met croissantjes en keizer broodjes maar heb ze afgeslagen. Hij had ook 3 soorten vega snacks meegenomen voor in de Airfryer. Ik heb gekeken welke het laagste zat in calorieën en heb een kroket gekozen en daarbij een simpele salade gemaakt. Dit is wel echt een grote stap voor me, voorheen vrat ik gewoon alles op. Zeker als iemand “speciaal voor mij” iets koopt en ook als ik me zielig en ziek voel. Ben trots dus! Ik zit nu op de 1325 kcal voor deze dag. Straks nog een Proteïne pudding en dan is de 1500 weer gehaald.

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:08

Welkom Luuntje!

Ik heb vanochtend de yazio app gedownload en wat andere kcal counters.
Ze raden me allemaal rond de 2000 kcal aan om af te vallen. Dat zullen we dan maar proberen :?
Ik heb ook mijn BMR berekend en kwam op hetzelde uit.. Ik ga dit nu een week proberen en dan eens zien of daar iets van resultaat van komt.

Vanmiddag heb ik heerlijke volkoren wrapjes gegeten met hummus, rucola, gegrilde paprika, olijf en komkommer. Echt een aanrader!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:19

Welkom Luuntje!

Ik had vandaag cheat dag. Toch iets meer gegeten dan gepland maar dat kan me vandaag allemaal niet interesseren. :') Ik zit vandaag op 2187 kcal. :9 Morgen iets minder eten (rond de 1350) en vanaf maandag weer normaal diëten (rond de 1550). Heeerlijk zo'n dagje! Ik heb een hele Ben & Jerry's bak naar binnen gewerkt. :')

Wel nog een half uur geskate. Wou graag een uur maar die blaren pfff. Wou morgen weer gaan skaten maar ben bang dat dat me niet gaat lukken. Dus ik denk dat ik een super groot stuk ga wandelen. Wil wel mijn 6 keer beweging in de week hebben. Kan gelukkig maandag weer hardlopen. :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:21

Bedankt dat ik mee mag doen.

Anna-dani, klopt ik heb op Enthoven gestaan.
Willem zwaaide toen de scepter.
Ik hoop echt er 15 kg af te krijgen.

Anna, knap om een salade te gaan eten als er zoveel lekkers is.

Xelodi klinkt lekker humus op wraps.

Neverland, lekker Ben&Jerry ijs. Zondigen moet kunnen af en toe.

Ik mag morgen 1 wrap eten met kipfilet.
Even vragen of manlief humus wil maken. Goed idee van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:07

Wie wil mag mij weer z'n startgewicht en huidige gewicht pb-en, dan plaats ik vanavond weer een lijstje!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:49

Wie is hier een BMR + TDEE expert? :D Ik wil graag weten wat ze precies bedoelen met activity level / exercise. Valt wandelen en skaten daar ook onder of niet? Ik doe nu 3 keer in de week hardlopen (45 minuten) en 3 keer in de week 'iets' anders. Dat kan skaten zijn een paar km of wandelen (vandaag dus 10km gewandeld op goed tempo). Verder heb ik een kantoorbaan. Nu weet ik niet of ik val onder Light Exercise (1-3 keer per week) of Moderate Exercise (3-5 keer per week). Iemand een idee? Vraag me af hoe jullie dat bekijken / wat jullie invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:11

Neverland schreef:
Wie is hier een BMR + TDEE expert? :D Ik wil graag weten wat ze precies bedoelen met activity level / exercise. Valt wandelen en skaten daar ook onder of niet? Ik doe nu 3 keer in de week hardlopen (45 minuten) en 3 keer in de week 'iets' anders. Dat kan skaten zijn een paar km of wandelen (vandaag dus 10km gewandeld op goed tempo). Verder heb ik een kantoorbaan. Nu weet ik niet of ik val onder Light Exercise (1-3 keer per week) of Moderate Exercise (3-5 keer per week). Iemand een idee? Vraag me af hoe jullie dat bekijken / wat jullie invullen.

Dat ligt er imo heel erg aan hoe je dat 'wandelen' invult (en hetzelfde geldt voor skeeleren). Als je op stevig tempo wandelt en daarbij je hartritme ook verhoogt dan ja, sure, wandelen is absoluut exercise. Als je een beetje sloft en elke tien stappen stilstaat om ergens een foto van te maken is het imo niet te zien als echt lichaamsbeweging.

Uiteindelijk is je TDEE/PAL ook imo heel erg gerelateerd aan hoe je je voelt. Als je een heel actief beroep hebt en daarnaast nog sport zal je lichaam meer nodig hebben om ook een tevreden gevoel over te houden aan voeding. Als jij het idee hebt dat je lichaam zo genoeg heeft zou ik mijn PAL niet per se verhogen. Maar als je 4 keer per week flink sport zou ik wel iets meer gaan eten dan de 1550 die je eerder aangaf.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:42

Dankjewel voor je antwoord! :) Hier heb ik wat aan. Ik kijk het nog een weekje aan. Ik vroeg het omdat ik merkte dat ik aan het einde van de werkweek zo ontzettend moe was dat alles me te veel energie kostte. Maar ik heb de afgelopen paar dagen ook slecht geslapen... Als ik volgende week weer hetzelfde heb dan verhoog ik het aantal kcal per dag met zo'n 100 / 150 erbij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:56

Het kan best zijn dat 1550 gewoon te laag begint te worden voor je. Ophogen lijkt me een slim idee :j Als je dan niet meer afvalt kan je altijd nog terug.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:25

Emma goede tip.

Als je intensief werkt en of sport verbruik je veel energie.
Onze zoon drinkt eiwitrijke shakes als hij volop in roeitraining is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:38

Drie pb-tjes, waarvan eentje waar ik niets mee kan.
Dit is de laatste keer dat ik een lijstje plaats, heeft op deze manier niet zoveel nut om motivatie uit te putten. Ik vind het erg jammer, want een lijstje met een man of 10 en hun resultaten hielp mij enorm!

Afbeelding