[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:01

Ze maken veel reclame voor Milkshake & Olaplex. Geen flauw idee wat voor verf ze gebruiken. Dat werd ook achterin bij de wasbakken klaargemaakt, dat kon ik niet zien vanaf mijn plek.

Afbeelding
Dit is er in gegaan haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:09

Zaterdag mag ik langs komen en dan gaan ze het oplossen. Over kosten hoefde ik mij niet druk te maken :)

Over anderhalfuur lekker op vakantie haha

Fair

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:26

Phoe, gedoe hoor denise! Ik heb er ook last van dat de toner er in no time uitgaat. De kapper moet de toner vaak al 3x aanbrengen voordat het pakt omdat mijn haar zo dik is dat het kleur heel lastig opneemt. Alsnog is na een week het wow-effect wel weg. Ik heb inmiddels maar gewoon aan mijn kapper gevraagd welke toner ze gebruikt.

Ik heb zelf een fles developer van 3% gehaald en bestel die toner zelf. Ik breng dat ongeveer welke maand bij mezelf aan (toner hoeft niet zo precies, gelukkig. Erg makkelijk zelf te doen). Dus ik ga 1x in het halfjaar naar de kapper om het hele pakket te doen (blonderen, verf, toner) en tussen die afspraken door hou ik de toner zelf bij. Een fles developer heb je al vanaf 5,- en een toner is vaak ook tussen de 5-20 euro. Dus dat is goed te doen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:34

Wie heeft er tips voor een betaalbare stijltang waar je ook makkelijk krullen mee kan maken?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:58

Bol.com heeft wel wat goede opties dacht ik. Volgens mij komt een remington daar goed uit de verf.
Ik ga straks ook mijn eerste stijltang ophalen *\o/*
Heb gekozen voor een CHI stijltang

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:20

xDenies schreef:
Nog nooit in mijn hele verf-periode dat advies gehoord, dus ook niet van de kapper. Ik heb helemaal geen advies gekregen.(Edit: Behalve dus twee dagen wachten met wassen) Zou in principe ook nog geknipt worden maar toen ze het kleed er af haalde en ik dat aangaf was het van, 'Doen we over 2 weken wel', want ze hadden ineens haast op de één of andere manier. (Zelf had ik de verwachting dat ze me nog een shampoo of dergelijke zouden adviseren)

Beschadigd is mijn haar zeker niet. Het is tijdens het ontkleuren ook met olaplex behandeld wat zeker zijn vruchten afwerpt. De kappers & de mensen in de dagen er na waren zeker te spreken over de kwaliteit van mijn haar.

Maar ik ben ook benieuwd wat ze als oplossing gaan bieden.

Ik ben serieus knalpaars geweest jaren geleden en toen was mijn haar niet zo ontkleurd als dat het nu wel was (dus zo licht), ik weet echt wel dat het mogelijk is. En toen heb ik het gewoon thuis gedaan met een ex-kapper & potjes directions verf. Krijg een beetje het gevoel alsof dit 'mijn schuld' is … :')

Je haar is na ontkleuren altijd beschadigd, of je nu Olaplex gebruikt of niet. Olaplex zorgt er gewoon voor dat het minder beschadigd is, maar niet beschadigd zal het nooit zijn na zoveel bleek/ontkleuring.

Het wassen met koud haar was maar een tip, niet jou de schuld geven :) Het is een veelvoorkomende tip die vaak aangeraden wordt bij heel felle kleuren, en vooral lichte kleuren (roze, geel, oranje). Het was gewoon goedbedoeld advies :) Fijn om te horen dat ze het gaan oplossen!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:47

Ik kon het niet laten. Ik heb mn haar maar weer oranje geverfd na 5 jaar geen haarverf aangemaakt te hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:03

Yasmine schreef:
xDenies schreef:

Ik ben serieus knalpaars geweest jaren geleden en toen was mijn haar niet zo ontkleurd als dat het nu wel was (dus zo licht), ik weet echt wel dat het mogelijk is. En toen heb ik het gewoon thuis gedaan met een ex-kapper & potjes directions verf. Krijg een beetje het gevoel alsof dit 'mijn schuld' is … :')

Je haar is na ontkleuren altijd beschadigd, of je nu Olaplex gebruikt of niet. Olaplex zorgt er gewoon voor dat het minder beschadigd is, maar niet beschadigd zal het nooit zijn na zoveel bleek/ontkleuring.

Het wassen met koud haar was maar een tip, niet jou de schuld geven :) Het is een veelvoorkomende tip die vaak aangeraden wordt bij heel felle kleuren, en vooral lichte kleuren (roze, geel, oranje). Het was gewoon goedbedoeld advies :) Fijn om te horen dat ze het gaan oplossen!

Ik snap dat je haar altijd beschadigd is maar er zit natuurlijk verschil tussen haar dat stro wordt en vreselijk kapot is, of haar dat nog steeds gezond oogt en mee te werken is. Daar doelde ik eigenlijk meer op.
Het advies wat betreft het wassen met koud water heb ik nog nooit gekregen en ook niet nadat ik hier de salon verliet. Ik douche altijd heel warm dus mijn haar ontkomt er niet bepaald aan, haha. Ook nooit rekening mee gehouden omdat dit dus nooit is aangegeven.

Ik begrijp dat het een goedbedoeld advies is geweest, dankjewel ook daar voor!

Bedankt voor je tip Fair! Ik ga het eerst even afwachten wat ze fabriceren zaterdag & vraag dan ook direct verder door op het advies. Toen ik ging vragen hoe en wat hadden ze al aangegeven een shampoo met kleuring er in(???) maar aangezien ze daar nu niet over begonnen dacht ik dat dit pas na de volgende afspraak nodig was. Maar goed het was nu ook wel heel minimaal paars(ig)

Ik ga zaterdag afwachten en moet wat meer voor wat ik wil opkomen heb ik alweer gemerkt :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:07

Wie weet goed spul wat je na het stijlen in je haar kunt doen en je haar blijft netjes? :')

Ik heb onlangs zo'n warmteborstel gekocht en krijg m'n haar super mooi glad en stijl maar na een half uurtje begint het alweer te pluizen. ;( Terwijl bij de kapper vandaan zit het 3 dagen mooi.. Ik heb al kokosolie geprobeerd en wat fixing gel van m'n vriend maar bij beide niet het gewenste resultaat.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:15

Captain schreef:
Wie weet goed spul wat je na het stijlen in je haar kunt doen en je haar blijft netjes? :')

Ik heb onlangs zo'n warmteborstel gekocht en krijg m'n haar super mooi glad en stijl maar na een half uurtje begint het alweer te pluizen. ;( Terwijl bij de kapper vandaan zit het 3 dagen mooi.. Ik heb al kokosolie geprobeerd en wat fixing gel van m'n vriend maar bij beide niet het gewenste resultaat.

Ik heb de volume spray van nivea dat werkt voor mij top. Of voor het stijlen een beetje mousse erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:23

Heel mooi cubone! <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:31

Captain schreef:

Ik heb deze, en daar ben ik erg tevreden over!
https://www.loreal-paris.nl/producten/h ... eek-serum/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:54

xDenies schreef:
Yasmine schreef:

Ik snap dat je haar altijd beschadigd is maar er zit natuurlijk verschil tussen haar dat stro wordt en vreselijk kapot is, of haar dat nog steeds gezond oogt en mee te werken is. Daar doelde ik eigenlijk meer op.
Het advies wat betreft het wassen met koud water heb ik nog nooit gekregen en ook niet nadat ik hier de salon verliet. Ik douche altijd heel warm dus mijn haar ontkomt er niet bepaald aan, haha. Ook nooit rekening mee gehouden omdat dit dus nooit is aangegeven.

Ik begrijp dat het een goedbedoeld advies is geweest, dankjewel ook daar voor!

Bedankt voor je tip Fair! Ik ga het eerst even afwachten wat ze fabriceren zaterdag & vraag dan ook direct verder door op het advies. Toen ik ging vragen hoe en wat hadden ze al aangegeven een shampoo met kleuring er in(???) maar aangezien ze daar nu niet over begonnen dacht ik dat dit pas na de volgende afspraak nodig was. Maar goed het was nu ook wel heel minimaal paars(ig)

Ik ga zaterdag afwachten en moet wat meer voor wat ik wil opkomen heb ik alweer gemerkt :Y)

Je hebt color infusing shampoo! Ik heb lakme gehad voor rood haar maar fudge werkt ook voor paars/blauw haar :). Lakme heeft ook een color infusing masker.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:02

Ik heb weer wat bedacht hoor :')

Mijn haar nu:
Afbeelding

En nu heb ik dit weer bedacht dat ik mijn haar toch wel zo wil. Want niet onmogelijk is denk ik. Maar dit wil ik natuurlijk we goed laten doen:
Afbeelding

Welke kapper moet ik hier voor benaderen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:23

Ik zou een kapper doen die ervaring heeft met felle kleuren! Weet niet waar je ergens woont, maar de Kinki bij mij in de buurt is heel fijn. Daar ga ik morgen heen :D.

Ik kom van donkerblauw af (door Corona is het nu mint/groen) -mijn eigen haarkleur is heel donker bruin- en ik wil naar pastel lila _O- ben heel benieuwd of het kan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:27

Ja hier zit ook een kinki alleen die is echt super duur. Maar ik denk dat ik er niet omheen kan. Maar ik wacht andere ervaringen af. Die kleurtjes heb ik ook bij kinki laten doen maar dan in Delft.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:29

Lau schreef:
Ja hier zit ook een kinki alleen die is echt super duur. Maar ik denk dat ik er niet omheen kan. Maar ik wacht andere ervaringen af. Die kleurtjes heb ik ook bij kinki laten doen maar dan in Delft.

Haha ja ik heb het maar geaccepteerd. Grapje morgen gaat waarschijnlijk 200+ euro kosten :') . Gelukkig ga ik maar 1x per jaar naar de kapper :'). Ik ga naar die in Amstelveen, die is heel chill.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:42

Ik was een paar weken geleden voor ontkleuren/blonderen, olaplex en knippen ook iets meer dan 200 euro kwijt bij kinky in arnhem

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:23

fleurtjeuh schreef:
Ik was een paar weken geleden voor ontkleuren/blonderen, olaplex en knippen ook iets meer dan 200 euro kwijt bij kinky in arnhem

Ja echt bizar eigenlijk ik vind het jammer dat Fleur en Mitchel niet meer in Arnhem werken. Hun waren echt geweldig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:25

Haha ja de prijs is niet zo chill nee.

ik ga dit als inspiratie laten zien morgen :D
Afbeelding
Afbeelding

Ik kom van dit af en nu is het zoiets maar dan met lichtere en donkerdere plukken. Iets meer mint-achtig maybe. En een pluk in m'n nek die heel eigenwijs blauw is gebleven, terwijl ik half maart voor t laatst heb geverfd :')

@Lau: zijn dat kappers bij Kinki? Waar werken ze nu? Ik ga bij Myla in Amstelveen, zij is altijd super creatief en ook gewoon eerlijk over wat kan en wat niet kan :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:28

Mitchel heeft zijn eigen salon geopend in Aalten (yellow 7). En Fleur heeft haar eigen salon in Elst (the hair rebel).

Yes zij hebben echt een flinke tijd in Arnhem gewerkt bij de kinki. Nadat hun weg zijn gegaan kom ik eigenlijk ook niet meer bij de kinki in Arnhem.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:30

Haha jammer, das echt te ver weg _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:30

IMANDRA schreef:
Haha jammer, das echt te ver weg _O-

Ja dat is ook mijn probleem :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:41

__Sannne schreef:
Captain schreef:

Ik heb deze, en daar ben ik erg tevreden over!
https://www.loreal-paris.nl/producten/h ... eek-serum/

Dank je wel, zal eens kijken of ze die hier bij de kruidvat ook hebben. :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:43

Ik ben intens aan het twijfelen om mijn hoofd kaal te scheren... Maar ben zo bang voor de terug groei fase, haha... Iemand ervaringen? :Y)