Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:37

Ik meld me hier ook even:
Ik ben begonnen met hardlopen met start to run van evy, helaas ging dit niet best kwa doorzetten.

Nu ben ik lid geworden van een atletiekvereniging en zit in een loopschool groep, voor beginnende lopers.
Het is allemaal fijn in opbouw met een schema en bijbehorende loopschool oefeningen.

Nu heb ik sinds een week last van mijn rechter scheenbeen. En als ik Google krijg ik allemaal dingen over shin splints als uitkomst.
Alleen het verschil: als ik in mijn been knijp of iets doet het geen pijn.
Wel als ik direct bovenop mijn scheenbeen bot druk. Een soort beurs gevoel alsof je op een blauwe plek drukt.
Mijn been ziet er verder normaal uit, niet rood of dik etc.
Met bewegen heb ik geen last, wel soms een trekkend gevoel.

Nu vraag ik me af; kan dit komen omdat ik beginnend ben, op harde ondergrond loop en door misschien het paardrijden korte kuitspieren heb ?

Ik heb nu compressie kousen van stox gekocht die ga ik morgen proberen. En ik koel nu 2x per dag 15 min met een ice pack die gevoelige plek. Ik loop echter wel gewoon 2-3 keer per week. Maar dit is niet heel intensief omdat ik beginnend ben. Max 5km en veel wandelen tussendoor....

Als dit aanhoudt ga ik sowieso langs de huisarts hoor. Maar ik denk misschien herkennen mensen dit?

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:41

niet koelen. koelen is achterhaald.
voelt je scheen ook warm? is het rood of dik?
is het slim om direct met compressiekousen te gaan lopen als je niet weet wat de oorzaak is van je blessure?

ik zou een fysio opzoeken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:14

Nee, er is niets te zien verder aan het been. Of te voelen...
alleen als ik op mn scheenbeen aan de voorkant druk zo ongeveer halverwege mijn been.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:18

Heb je echt goede hardloopschoenen? Ik had hier ook altijd last van. Volgens mij is het een bekende hardloperskwaal. Maar sinds ik goede schoenen heb, heb ik er geen last meer van.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:14

Ik heb de Asics cumulus gel 18
Zitten super.

Heb gister weer gelopen. Klein duurloopje van 16min. Haha is weinig maar was net genoeg in mijn geval.
Wel natuurlijk warming up en cooling down. Bij elkaar zon uur gelopen.

Had mijn stox sokken aangedaan voor het eerst, zat best vreemd en kreeg een soort kramp in mijn kuiten. Maar nu de day after moet ik zetten dat ik mijn scheenbeen minder voel trekken.... dus wie weet heeft het toch zin.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:46

Ik begin a.s. woensdag met hardlopen. Ik draag K-swiss. Erg fijne schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:28

Ik loop op Nike schoenen. Welk model precies zou ik even na moeten kijken. Heb deze jaren geleden gekocht, een aantal keren aangehad en ze vervolgens in de kast gezet. Merk dat ik hier toch fijn op loop.

Ik ben nu een maand bezig en merk dat mijn conditie echt beter wordt. Inmiddels een hardloopmaatje gevonden die ook net gestart is met rennen. Van zijn collega heeft hij een schema gekregen die wij vandaag voor het eerst geprobeerd hebben. Moet zeggen het ging best goed! uiteindelijk 4.59 km gelopen in 32:29 minuten.

Weten julie een fijne app waarbij je in kunt vullen 5 minuten rennen, 4 minuten lopen, 5 minuten rennen etc... die dan ook doormiddel van een stemcoach laat weten wanneer je weet moet gaan rennen of lopen? wij hebben er vandaag 1 gebruikt maar die gaf alleen de laatste 3 seconde een piepje. dit was niet heel erg fijn.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 08:12

Pfff ben tijdje goed ziek geweest en merkte toen ik ging lopen dat het virus nog niet uit mijn lichaam was, terwijl ik me goed voelde.
Echt kon laatst nog geen 2 km volhouden. Dus maar interval van gemaakt.
Nu ben ik dus onzeker geworden dat ik het niet meer kan! Terwijl ik makkelijk normaal een 10km loop.
Maar de laatste keren ging zo slecht dat ik een beetje angst heb. Staan zwaardere trainingen op programma bij loopgroep en durf dus niet echt.
Straks maar rondje proberen en als t niet gaat , ga ik voor mezelf eerst trainen voor ik me weer aansluit bij de groep !