Ik meld me hier ook even:
Ik ben begonnen met hardlopen met start to run van evy, helaas ging dit niet best kwa doorzetten.
Nu ben ik lid geworden van een atletiekvereniging en zit in een loopschool groep, voor beginnende lopers.
Het is allemaal fijn in opbouw met een schema en bijbehorende loopschool oefeningen.
Nu heb ik sinds een week last van mijn rechter scheenbeen. En als ik Google krijg ik allemaal dingen over shin splints als uitkomst.
Alleen het verschil: als ik in mijn been knijp of iets doet het geen pijn.
Wel als ik direct bovenop mijn scheenbeen bot druk. Een soort beurs gevoel alsof je op een blauwe plek drukt.
Mijn been ziet er verder normaal uit, niet rood of dik etc.
Met bewegen heb ik geen last, wel soms een trekkend gevoel.
Nu vraag ik me af; kan dit komen omdat ik beginnend ben, op harde ondergrond loop en door misschien het paardrijden korte kuitspieren heb ?
Ik heb nu compressie kousen van stox gekocht die ga ik morgen proberen. En ik koel nu 2x per dag 15 min met een ice pack die gevoelige plek. Ik loop echter wel gewoon 2-3 keer per week. Maar dit is niet heel intensief omdat ik beginnend ben. Max 5km en veel wandelen tussendoor....
Als dit aanhoudt ga ik sowieso langs de huisarts hoor. Maar ik denk misschien herkennen mensen dit?