[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:10

Die kan je gewoon laten zetten hoor! Zolang je ze maar netjes blijft verzorgen :)

Ben echt nog steeds zo blij met mijn auricle. Waren alle piercings maar zo makkelijk als deze <3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:20

Veerle_88 schreef:
heb echt jullie advies nodig!

Ik heb 1 september 2017 een helix laten schieten (oeps) achteraf las ik hoe slecht en risicovol het is geweest.. het gaat gelukkig goed met het gaatje.

Nu wil ik alleen een 2e er onder! maar dan laten piercen. Hoe lang moet ik nog wachtten? De 1e helix is wel mooi geheeld maar zit nog wel dagelijks een korstje achter van gelig spul.. neem aan dat die dan nog niet genezen is.. iemand ervaring?

Ik heb er 2 tegelijk ingedrukt dus ik gok dat het wel kan. Maar ik zou het niet aanraden als je andere piercing nog pijn doet.

xZiva_

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:24

Mijn piercings geven ook altijd lief een week van te voren aan dat ik ziek word :(:) ze gaan dan allemaal spontaan pijn doen, zelfs degene die al genezen zijn :+

vorige keren bedacht ik me dat achteraf, nu doen ze al een aantal dagen pijn en ben ik gewapend met neusspray en vitamine pillen :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:32

xZiva_ schreef:
Mijn piercings geven ook altijd lief een week van te voren aan dat ik ziek word :(:) ze gaan dan allemaal spontaan pijn doen, zelfs degene die al genezen zijn :+

vorige keren bedacht ik me dat achteraf, nu doen ze al een aantal dagen pijn en ben ik gewapend met neusspray en vitamine pillen :D

Dat is heel erg verstandig. :) Dat is hier dus precies zo, je weet gewoon meteen wanneer je weerstand minder is.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:07

Iris82 schreef:
xZiva_ schreef:

Dat is heel erg verstandig. :) Dat is hier dus precies zo, je weet gewoon meteen wanneer je weerstand minder is.

Ik heb dat eigenlijk totaal niet. Ben afgelopen week flink ziek geweest, keelontsteking en verkouden, maar mijn piercings voelen altijd normaal.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:58

ik heb vorige week een tong piercing laten zetten en vandaag een medusa
en nog meer plannen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:18

Hebben hier mensen ervaring met een daith piercing? :) Ik ben vooral benieuwd naar het genezingsproces en de gevaren die hier aan kleven

edit: ik heb het topic even snel doorgelezen, en ik vraag me af, kan je je daith piercing ook met je eigen sieraad laten piercen? Of eentje van hun shop? Zoja, waar moet ik dan op letten qua materiaal? En dikte etc?

Het zou mijn eerste piercing worden buiten normale oorlelgaatjes :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:39

prugelpiet schreef:
Veerle_88 schreef:
heb echt jullie advies nodig!

Ik heb 1 september 2017 een helix laten schieten (oeps) achteraf las ik hoe slecht en risicovol het is geweest.. het gaat gelukkig goed met het gaatje.

Nu wil ik alleen een 2e er onder! maar dan laten piercen. Hoe lang moet ik nog wachtten? De 1e helix is wel mooi geheeld maar zit nog wel dagelijks een korstje achter van gelig spul.. neem aan dat die dan nog niet genezen is.. iemand ervaring?

Ik heb er 2 tegelijk ingedrukt dus ik gok dat het wel kan. Maar ik zou het niet aanraden als je andere piercing nog pijn doet.

Heb er drie naast elkaar gezet. Moet gewoon kunnen zolang je ze gewoon blijf verzorgen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:38

Ik heb 2 maanden geleden ong. Mijn helix en helix forward gewisseld van chirurgisch staal zilver.
Naar staal goud. En van staafje naar ringetje maar die forward blijft goed gevoelig en vochtbultje en wat kortjes. Wat denken jullie? En wat denken jullie dat slim is?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:14

white_flame schreef:
Ik heb 2 maanden geleden ong. Mijn helix en helix forward gewisseld van chirurgisch staal zilver.
Naar staal goud. En van staafje naar ringetje maar die forward blijft goed gevoelig en vochtbultje en wat kortjes. Wat denken jullie? En wat denken jullie dat slim is?

Heb ik ook. Ik doe er elke dag tea tree olie op deppen, dan droogt het vochtbultje uit. Heel heeel erg veel geduld hebben..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:17

LisaFaded schreef:
white_flame schreef:

Heb ik ook. Ik doe er elke dag tea tree olie op deppen, dan droogt het vochtbultje uit. Heel heeel erg veel geduld hebben..

Dit ja. Heb ik met mijn helix gehad. Heeft 2,5 jaar geduurd voor het eindelijk genezen was!! Tea tree blijven smeren, dacht dat het in het begin niks hielp maar na een paar maanden was het eindelijk genezen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:19

Pepperrr schreef:
LisaFaded schreef:

Dit ja. Heb ik met mijn helix gehad. Heeft 2,5 jaar geduurd voor het eindelijk genezen was!! Tea tree blijven smeren, dacht dat het in het begin niks hielp maar na een paar maanden was het eindelijk genezen!

Nee idd ik blijf stug volhouden dan moet ie wel een keer weg. Ik doe het alleen s'avonds anders stinkt mijn oor naar dat spul haha. En s'ochtends met me oor onder de warme douch om bloedsdoorloop te stimuleren.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:23

Hmm ik vind het niet eens zo stinken := Vind het eigenlijk wel lekker ruiken hahaha :+

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:34

Aight schreef:
Hebben hier mensen ervaring met een daith piercing? :) Ik ben vooral benieuwd naar het genezingsproces en de gevaren die hier aan kleven

edit: ik heb het topic even snel doorgelezen, en ik vraag me af, kan je je daith piercing ook met je eigen sieraad laten piercen? Of eentje van hun shop? Zoja, waar moet ik dan op letten qua materiaal? En dikte etc?

De meeste shops zullen niet met zelf meegebrachte spullen piercen denk ik.. Maar qua dikte heb ik 1,2mm en het is een gebogen staafje van ik denk wel een centimeter lang :)

Ik heb hem zelf half augustus laten zetten en het valt me allemaal goed mee! Het is een plek waar niet veel beweging mogelijk is, dus dat is wel positief voor het genezen! Het laten zetten was wel een gemene prik omdat het best een dik stuk kraakbeen is.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:42

Ja maar ik kan er ook niet op slapen. Terwijl hij goed genezen was en ik al vaker heb gewisseld

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:43

white_flame schreef:
Ja maar ik kan er ook niet op slapen. Terwijl hij goed genezen was en ik al vaker heb gewisseld

Ik heb een donut-kussen! Daar past je oor precies in en hij is lekker zacht! *maakt foto*

Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:10

Aight schreef:

Een daith staat ook al een tijdje op mijn lijstje, maar nog niet gedurfd _O- maar in overleg met een shop kun je wellicht wel zelf een sieraad meebrengen om mee gepiercet te worden. Dan moet het sowieso implant grade titanium zijn of solid gold bijvoorbeeld. En ze moeten het natuurlijk kunnen steriliseren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:39

Ik heb mijn daith alweer ruim een jaar, brave piercing, heb er nauwelijks last van gehad. Mijne is met ringetje gezet. Geen idee of je met eigen sieraad kan piercen het zal dan wel steriel moeten zijn.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:51

Mijn forward helix is eindelijk goed genezen!! Eerste nachtje er op kunnen slapen zonder gevoeligheid **\O/**

Maar dat donut kussen vind ik wel een goude tip voor de volgende piercing in het nieuwe jaar :) waar koop je die?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:04

Aight schreef:
edit: ik heb het topic even snel doorgelezen, en ik vraag me af, kan je je daith piercing ook met je eigen sieraad laten piercen?

Nee dit doen ze niet, aangezien alle sieraden net als de ‘instrumenten’ steriel gemaakt moeten worden in de autoclaaf. Ze gaan verpakt de autoclaaf in en worden pas open gemaakt bij het zetten. Dit zijn regels van de GGD. :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:50

Drunksheep schreef:
Aight schreef:

Een daith staat ook al een tijdje op mijn lijstje, maar nog niet gedurfd _O- maar in overleg met een shop kun je wellicht wel zelf een sieraad meebrengen om mee gepiercet te worden. Dan moet het sowieso implant grade titanium zijn of solid gold bijvoorbeeld. En ze moeten het natuurlijk kunnen steriliseren.

Ja de foto die jij plaatste met die driehoek vind ik enorm gaaf haha!

Qua wat ik zelf er het liefst direct in zou willen zetten is een gewoon (vrij klein qua diameter) ringetje. Deze kunnen heb ik op internet gezien ook titanium gesteriliseerd besteld worden. Ik vind namelijk een standaard ringetje met een bolletje heel erg lelijk :o Het liefste dus een ringetje (click denk ik?) zonder draaibolletje/wat dan ook eraan.
Ik vraag me eigenlijk gewoon af of het mogelijk is, want als het uberhaupt niet kan dan laat ik hem niet zetten -O-

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:54

Mijn zusje had een segment ringetje laten zetten bij de shop, nadeel is alleen dat je die er nooit meer zelf in krijgt als je hem eruit haalt denk ik. Vooral omdat een daith sowieso al een hele lastige plek is vind ik zelf :p

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:22

Drunksheep schreef:
Aight schreef:

Een daith is een hele makkelijke piercing! Echt een eitje! Deed nauwelijks pijn, vond mijn oorlellen en mijn Helix veel pijnlijker.
Genezingsproces was ook heel makkelijk. Je ligt er ook niet echt op natuurlijk, en hij draait niet steeds. Echt een aanrader! En hij is natuurlijk supermooi :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:12

Deze besteld voor in mijn helix. Is mn auricle genezen is komt ie daarin, maar dat duurt nog wel even :)
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:59

Had een neuspiercing besteld met lengte 6 mm maar is veeel te groot. Weet iemand waar je neuspiercings kan bestellen (liefst niet al te duur) die korter zijn dan 6mm? De originele die erin zat bij het piercen is een heel stuk korter namelijk en die past perfect :) (schat 3/4 mm) Maar bij die shop kost 1 piercing al 10€ en dat vind ik een beetje aan de dure kant..

Piercing mania, LM piercings, Allover piercings & crazy factory gaan allemaal vanaf 6 mm dus te groot