Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:50

Ik heb een lange broek Farjen... Alleen je hebt lange broeken voor normale mensen en lange broeken voor mij... :') Piept altijd wat onderuit... :')

Dat ziekenhuiseten ziet er lekker uit!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:57

Janine, dat is dus ook mijn probleem. Dat scheren ieder keer :') gisteren niet gedaan dus vandaag de lange broek aan.

Denk dat je idd optisch slanker kan ogen door spier ipv vet. Spier weegt meer dan vet volgens mij, maar oogt strakker :)

Net klaar in de sportschool. Ging niet zo heel lekker. Ben behoorliji verkouden en heb keelpijn. Dus vooral de cardio kostte veel moeite.

En heb blijkbaar een betalingsachterstand hier terwijl het niet te herleiden is waar ik dan nog een bedrag schuldig voor ben...

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:28

Word altijd zo blij van die eet foto's .. :)
Hoe dingen dan zijn gelukt etc.

Ik ben sinds gisteren begonnen op mijn nieuwe werk (na vijf maanden burn-out thuis).
Ben via via er een beetje ingerold en het ging om een nog niet eerder vervulde vacature.
'' nieuw gecreëerd '' omdat bepaalde mensen teveel werk hadden.

Ik ben blij dat ik weer werk en me weer goed voel :)
Echter snap ik wel dat de vacature er nog niet eerder was want ben de hele dag boekjes aan het overtikken.. visitekaarten aan het invoeren en lijsten aan het controleren. Erg saai en dodend werk. Echter wel bij een bedrijf waar ik toekomst zie maar ze kunnen niets garanderen (dat er een andere functie vrij zal komen en dat ik deze dan zal krijgen)..
Misschien moet ik even wennen..? :=

Ook qua eten lastig. Gisteren had ik:
O: Magere kwark met vruchten
T: Musli reepje van AH minder vet
L: Drie x spelt boterham met kipfilet en sla
A: Pasta gemaakt door mama

(zat hierdoor erg hoog in mn koolhydraten)

Vandaag:

O: Magere kwark met vruchten en musli
T: Pink Lady Appel
L: Wrap met beetje pesto carpaccio en komkommer
A: Sushi

vind het lastig nu ik dingen moet meenemen en het dus moet ''plannen'' >;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:39

Uiteindelijk zal dat plannen wel meer rust geven nog. Ik bedenk vaak 's avonds al wat ik de volgende dag ga eten. Een soort van ontspanningsmomentje. Weet ik meteen of ik nog boodschappen moet doen voor het avondeten. Alleen als ik eten uit de vriezer haal en een vriendin heeft een plan bedacht dan kan het nog wel eens stressig worden. Ene keer kan ik alleen makkelijker planning omgooien dan de andere keer :D

Gister echt zo'n lekkere pizza gegeten! vriendin is naar domino's gegaan en had daar 2 medium pizza mee. een met four cheese en een met Hawaii. Echt zo lekker! Daarvoor een klein stukje zelfgemaakte taart gegeten bij m'n ouders met blauwe bessen en meel gemaakt van bloem en gemalen hazelnoten. net even mijn dagmenu ingevuld van gister en kom denk ik rond de 1600 kcal. Valt best mee dus.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:47

Maar een medium 4cheese pizza van Domino's zit al op 1700kcal??
En de Hawaii op 1200....
Of heb je 1 stukje op?

Dat kan ik dus niet... Ik moet de hele pizza opeten :')

Edit: Ik was trouwens na mn Sushi avontuur deze week niks afgevallen maar mn vet% was 1% lager :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:52

Ow sorry. Was een halve medium 4 cheese en een halve hawaii. Volgens de dominos zitten er wel minder kcal in dan jij beschrijft. En aangezien ik overdag maar 600 kcal heb gegeten....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:54

Zitten hier ook veganisten/vegetariers?
Ik loop- momenteel beetje vast in mn weekmenu's :D

Resistance, ik vind je manier van communiceren niet zo prettig. Persoonlijk vind ik 50 kilo ook weinig, zeker als je ook spiermassa wil opbouwen :) Maar goed, we zullen zien toch?
Ik mag ook niet zeuren met mijn 57 kilo bij 1,68, maar wil alleen vetjes ruilen voor spiermassa ipv afvallen :')

Benen scheren vind ik ook een work-out opzich, lang leve de lange broeken en tights!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:55

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:00

Raja schreef:
Maar een medium 4cheese pizza van Domino's zit al op 1700kcal??
En de Hawaii op 1200....
Of heb je 1 stukje op?

Dat kan ik dus niet... Ik moet de hele pizza opeten :')

Edit: Ik was trouwens na mn Sushi avontuur deze week niks afgevallen maar mn vet% was 1% lager :)

Wow das een hoop in een pizza!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:00

Ja, wat denk je met al die kaas :')

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:05

minikatje schreef:
Zitten hier ook veganisten/vegetariers?
Ik loop- momenteel beetje vast in mn weekmenu's :D

Resistance, ik vind je manier van communiceren niet zo prettig. Persoonlijk vind ik 50 kilo ook weinig, zeker als je ook spiermassa wil opbouwen :) Maar goed, we zullen zien toch?
Ik mag ook niet zeuren met mijn 57 kilo bij 1,68, maar wil alleen vetjes ruilen voor spiermassa ipv afvallen :')

Benen scheren vind ik ook een work-out opzich, lang leve de lange broeken en tights!

Hoi ik lees hier veel mee, maar post niet zo veel. Ik eet vegatarisch, en probeer ook op te leten met dierlijke producten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:12

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:13

Zullen we het leuk houden?
Ieder zijn eigen doel, moet kunnen toch (mits gezond)?

Qua vegetarische maaltijden, mijn broertje is vegetarier, dus mijn ouders eten vaak vegetarisch. Mijn schoonzusje ook.

Gister aten we daar risotto met verschillende groenten (paprika, champignons, courgette etc.), wat rucola erdoorheen en een vegetarische Italiaanse burger. Was erg lekker.

Je kunt ook de recepten van Yotam Ottolenghi opzoeken, ook super en vaak met groente in de hoofdrol!
Of op pinterest of AH recepten kijken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:14

De gewone medium 4kazen is 1283kcal, je hebt gekeken bij Cheezy crust.
De gewone medium hawaii is 1173kcal.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:26

O daar ging het dus mis. Zit ik nog vrij netjes met m'n kcal.

Wat ik wel raar vind, ik zat gister echt bom vol maar vanmorgen wel trek. Niet aan toegegeven maar vond het wel vreemd.

Vind de persoonlijke aanvallen ook wel jammer en het is nergens voor nodig. Laten we het gewoon leuk houden, wel zo gezellig toch?

Ik ben van mezelf vrij breed gebouwd dus als ik 60 kilo zou wegen ben ik echt heel dun. Zware botten etc vind ik hetzelfde als 'ik word van lucht dik' elk pondje gaat door je mondje. De een z'n stofwisseling werkt alleen sneller dan de ander maar van normale porties is nog nooit iemand dik geworden.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:33

Ik doe (nog) geen korte broek aan naar de sportschool. Heb een joekel van een litteken op mijn been (een lekkere verse dikke rooie) en dan gaapt iedereen me zo aan. Dus ik doe maar een lange aan of iets wat tot halverwege mijn kuit komt.

Vanmiddag naar de osteopaat. Mag je daarna gewoon sporten? Want eigenlijk wil ik morgenvroeg nog even naar de sportschool. Vrijdag komt het er niet van want dan moet ik naar de orthopeed.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:57

Ik doe ook gewoon een lange broek aan naar de sportschool hoor! Lekker warm:D Ik ben een koukleum.

Ik ben zondag onbeschoft uiteten geweest. American buffet corner, onbeperkt. ALLEMAAL KOEKJES EN CAKEJES pizza frietjes wafels chocola mozzarella sticks omg ik had echt veel gegeten. We waren naar Ermelo geweest voor de indoor subtop kampioenschappen dus dan zit je ook nog eens de hele dag stil. Had denk ik voor 3000 kcal gegeten die dag, dus ik heb 2 balansdagen gehad.

Ik ben vegetarisch!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:01

vibabu schreef:
Uiteindelijk zal dat plannen wel meer rust geven nog. Ik bedenk vaak 's avonds al wat ik de volgende dag ga eten. Een soort van ontspanningsmomentje. Weet ik meteen of ik nog boodschappen moet doen voor het avondeten. Alleen als ik eten uit de vriezer haal en een vriendin heeft een plan bedacht dan kan het nog wel eens stressig worden. Ene keer kan ik alleen makkelijker planning omgooien dan de andere keer :D

Gister echt zo'n lekkere pizza gegeten! vriendin is naar domino's gegaan en had daar 2 medium pizza mee. een met four cheese en een met Hawaii. Echt zo lekker! Daarvoor een klein stukje zelfgemaakte taart gegeten bij m'n ouders met blauwe bessen en meel gemaakt van bloem en gemalen hazelnoten. net even mijn dagmenu ingevuld van gister en kom denk ik rond de 1600 kcal. Valt best mee dus.

Oooh heeerlijk! Blijkt maar weer dat je meer dan prima kan afvallen én lekker eten!

_Caitlinnn schreef:
Word altijd zo blij van die eet foto's .. :)
Hoe dingen dan zijn gelukt etc.

Ik ben sinds gisteren begonnen op mijn nieuwe werk (na vijf maanden burn-out thuis).
Ben via via er een beetje ingerold en het ging om een nog niet eerder vervulde vacature.
'' nieuw gecreëerd '' omdat bepaalde mensen teveel werk hadden.

Ik ben blij dat ik weer werk en me weer goed voel :)
Echter snap ik wel dat de vacature er nog niet eerder was want ben de hele dag boekjes aan het overtikken.. visitekaarten aan het invoeren en lijsten aan het controleren. Erg saai en dodend werk. Echter wel bij een bedrijf waar ik toekomst zie maar ze kunnen niets garanderen (dat er een andere functie vrij zal komen en dat ik deze dan zal krijgen)..
Misschien moet ik even wennen..? :=

Ook qua eten lastig. Gisteren had ik:
O: Magere kwark met vruchten
T: Musli reepje van AH minder vet
L: Drie x spelt boterham met kipfilet en sla
A: Pasta gemaakt door mama

(zat hierdoor erg hoog in mn koolhydraten)

Vandaag:

O: Magere kwark met vruchten en musli
T: Pink Lady Appel
L: Wrap met beetje pesto carpaccio en komkommer
A: Sushi

vind het lastig nu ik dingen moet meenemen en het dus moet ''plannen'' >;)

Lastig zeg... Maar misschien zijn deze werkzaamheden wel heel belangrijk om het bedrijf te leren kennen, waardoor je straks meer gecompliceerde vraagstukken krijgt?

Heb je 's middags geen tussendoortje? Of heb je die geschrapt vanwege de sushi?

Imker schreef:
Ik doe (nog) geen korte broek aan naar de sportschool. Heb een joekel van een litteken op mijn been (een lekkere verse dikke rooie) en dan gaapt iedereen me zo aan. Dus ik doe maar een lange aan of iets wat tot halverwege mijn kuit komt.

Vanmiddag naar de osteopaat. Mag je daarna gewoon sporten? Want eigenlijk wil ik morgenvroeg nog even naar de sportschool. Vrijdag komt het er niet van want dan moet ik naar de orthopeed.

Litteken al wel dicht? Ik vond Bio Oil de kleur heel prettig verzachten! Helemaal weg gaat het natuurlijk nooit.

Vanmiddag even vragen aan je osteopaat? Misschien geeft die wel aan dat je wel mag alleen als je rustig aan doet...

Net naar de sportschool geweest, ik wilde rustig aan doen omdat ik maandagavond ook al moeite had met rijden. Maar je wordt toch ongemerkt weer redelijk fanatiek. Hopelijk heb ik er vanavond niet te veel last van. Even kijken of ik er nog slim tegen kan eten, zal wel niet.

Leuk is wel dat ik echt wel verschil begin te zien. Op mijn benen beginnen zich heel voorzichtig een beetje spieren af te tekenen. Links heb ik een trap van een paard gehad, waardoor er een tijd lang een deuk in m'n been heeft gezeten, maar door vet is die een beetje onzichtbaar geworden. Wordt nu ook weer zichtbaar.

Ohja, over aankomen in spieren...
Spieren hebben een lagere massa dan vet. Dus 1 kilo spieren is kleiner in omvang van 1 kilo vet.
Vandaar dat je aan kunt komen en optisch toch afgevallen lijkt. Wanneer je je ergert aan vetjes, maar deze niet weg lijkt te krijgen met afvallen, kan gericht sporten een optie zijn. Je wordt optisch strakker, maar blijft in gewicht gelijk of komt zelfs aan.
Het is niet zo dat vet in spieren verandert, maar hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer je verbrand, ook in rust.

Als het goed is heb ik het zo goed uitgelegd :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:03

Amyyy schreef:
Ik doe ook gewoon een lange broek aan naar de sportschool hoor! Lekker warm:D Ik ben een koukleum.

Ik ben zondag onbeschoft uiteten geweest. American buffet corner, onbeperkt. ALLEMAAL KOEKJES EN CAKEJES pizza frietjes wafels chocola mozzarella sticks omg ik had echt veel gegeten. We waren naar Ermelo geweest voor de indoor subtop kampioenschappen dus dan zit je ook nog eens de hele dag stil. Had denk ik voor 3000 kcal gegeten die dag, dus ik heb 2 balansdagen gehad.

Ik ben vegetarisch!

:'):'):')

Op pinterest staan denk ik wel heel veel vega recepten. Ik eet vaak genoeg geen vlees maar dan laat ik het gewoon weg. Of ik doe er kaas in of nootjes. Dat is alleen vaak relatief veel kcal en dat vind ik dan weer jammer. En ik voel me beter als ik wel vlees eet. En ik eet bijna geen supermarkt vlees meer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:08

Amy, dat buffet klinkt echt ongelooflijk lekker :9

Wat pizza's betreft, wij eten zaterdag pizza van new york pizza. Dan gaat er bij mij gewoon een hele (25cm) four cheese pizza in hoor. Ga zaterdag ook een dagje geen calorieën tellen. Word ik niet gelukkig van op pizzadag :') weet toch wel dat ik over mn doel heen zit. Zit ik wel vaker op cheatdagen en ben er tot nu toe prima mee afgevallen :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:15

Amyyy schreef:

Ik ben vegetarisch!

Koekjes! en de rest! :9

Ik zit braaf aan mijn salade, maar soms voel ik me zo saai braaf :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:20

Zoek maar eens op, ABC in Velp, daar krijg je spontaan honger van. Ik zit nu ook braaf aan de komkommer en wortjeltjes :')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:20

Mizora schreef:
De gewone medium 4kazen is 1283kcal, je hebt gekeken bij Cheezy crust.
De gewone medium hawaii is 1173kcal.

_O-
Cheezy Crust wel heel lekker :j
:')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:22

Dilan93 schreef:
Amy, dat buffet klinkt echt ongelooflijk lekker :9

Wat pizza's betreft, wij eten zaterdag pizza van new york pizza. Dan gaat er bij mij gewoon een hele (25cm) four cheese pizza in hoor. Ga zaterdag ook een dagje geen calorieën tellen. Word ik niet gelukkig van op pizzadag :') weet toch wel dat ik over mn doel heen zit. Zit ik wel vaker op cheatdagen en ben er tot nu toe prima mee afgevallen :)

Lijkt me een hele goede instelling!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:27

Heb net met mn goede gedrag wel braaf een salade met wat pasta en tonijn weggewerkt :))