Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nexthorse

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:27

Sterkte, Quir! Zo te horen denken ze wel goed over alles na. Hoop op een goede oplossing (voor nu)!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:28

die eerste foto lijkt wel sneeuw :oo

hopelijk komen ze snel met een goede en vooral effectieve oplossing

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:22

Er komt sowieso een nieuwe interne drain van hersenen naar buik, maar ze willen er geen spoed procedure van maken ivm gehaast en daardoor grotere kans op complicaties. De externe drain is dus de tussen oplossing en tijdelijk tot er een nieuwe interne in komt...

Maar externe heeft zoveel risico's (infecties onder andere) dat de kans ook weer grotere is dat daardoor langer duurt voor er een nieuwe interne komt. Plus al die tijd zal ik op ic liggen en dat zie ik ook echt niet zo heel erg zitten... Ze zijn t nu wel met mij eens dat een punctie geen optie is omdat de druk binnen paar uur weer op max zit. Vandaar dan maar externe. Even afwachten maar wat ze zeggen. Vind t best spannend. Ene kant wil ik er gewoon zo snel mogelijk vanaf, maar door externe zie ik ook niet zo zitten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:25

Er is niet echt een keuze waar je nou op dit moment echt blij van wordt zo te lezen.

Hoe lang zou je dan op de IC liggen? Is dat een kwestie van dagen? Weken? Maanden?
Want ze zullen toch geen externe plaatsen als ze twee weken later al een interne kunnen plaatsen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:39

jeutje... Da's echt wel gewoon kiezen tussen twee kwaden hé. Snel een externe drain, waar je gegarandeerd problemen mee krijgt, of afwachten (en nog meer pijn lijden) om een interne drain te kunnen plaatsen. Tjonge jonge jonge...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:40

jokari schreef:
jeutje... Da's echt wel gewoon kiezen tussen twee kwaden hé. Snel een externe drain, waar je gegarandeerd problemen mee krijgt, of afwachten (en nog meer pijn lijden) om een interne drain te kunnen plaatsen. Tjonge jonge jonge...

Misschien valt het mee, ze reageert zo anders dan anderen dat de externe misschien geen probleem gaat geven en dan kan het lichaam tenminste even herstellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:02

Over een week in interne is toch geen spoed procedure in de zin van haastig erin knallen ? Hebben ze tijd genoeg om je een goede drain te geven.

Blijf ook bij je eigen gevoel Alice, die zat tot nu toe vaak goed.

Heel veel sterkte. Wat een mooi mannetje is je veulen !

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:24

Is er niet al een eerste uitslag van de kweken?
Ik moet zeggen dat ik werkelijk diep respect voor je heb, als ik lees en zie wat jij allemaal onderneemt, terwijl ik hier wel eens mensen heb gezien met liquorlekkage na spinaal, die kunnen enkel plat liggen liefst in het donker.
Ik hoop dat ze met wat geduld voor een definitieve oplossing kunnen gaan ipv nu eerst weer een tijdelijke drain, waarvan je weet dat de plaatsing en alles alleen maar meer kans geeft op complicaties en infecties, wat je herstel weer zou vertragen...
Zo knap hoe jij zo positief blijft!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:49

ooh het zit niet meer. Alle mogelijkheden die er zijn, zijn inderdaad allemaal oplossingen die je liever niet hebt.
Heel veel sterkte!!!
Weten ze inderdaad al de uitslag van een van de kweken die er gedaan zijn?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:53

Hoi quir, na een hele, héle lange tijd wil ik dan ook eens reageren.
Ik volg je topic nu al sinds vorig jaar en het verbaasd mij echt enorm, hoe jij je hier doorheen weet te slaan en alle kleine dingetjes zo weet te waarderen. Ik heb ook echt enorm veel respect voor je en ik hoop net als iedereen hier dat het toch ooit eens afgelopen mag zijn met alle tegenslagen en de pijn die je dagelijks hebt...
Doet me deugd om te zien hoeveel kracht je toch uit je paardjes weet te putten.
Ook van hier een dikke knuffel :(:) en ik blijf je graag volgen! :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 23:11

Uit de eerste kweken is (gelukkig) niets gekomen en waren deze negatief. Dus dat is alvast heel fijn.

Verder, tsja. Eigenlijk zijn we nog geen drol verder... Ze willen wel punctie doen, maar dat is nutteloos, externe drain gaat t niet worden voorlopig en dan hadden ze de optie Diamox nog, maar die gebruik ik alweer flinke tijd en ook flink gedoseerd.

Volgende week is mijn eigen chirurg er en daar hebben we nu afspraak mee, als t echt niet meer gaat kunnen we bellen en langs gaan (maar goed wat gaan ze dan in vredesnaam doen..?!).

Lekkages van liquor is behoorlijk pijnlijk (die lage druk pijn kan echt helse pijn geven), maarrr die pijn is niets meer voor mij vergeleken de pijn die ik heb. Sommige momenten (als de hersenvliezen weer scheuren) moet ik wel even gaan liggen om bij te komen, maar ik wíl ook gewoon niet meer hele dag plat in bed liggen in een donker hok. Ik wil genieten van de kleine dingen, m'n veulentje zien spelen, knuffelen met m'n lieve merries, foto's kunnen maken, filmpje kunnen kijken (dat kost me nog bizar veel moeite!), stukjes wandelen, maakt niet uit wat, maar gewoon t gevoel hebben dat ik nog leef... Dan maar mét heel veel pijn.

Ondanks de knetter hoge dosering pijnstillers heb ik continue zoveel pijn, dag in, dag uit, elke dag opnieuw. Ga slapen met enorm veel pijn, wordt wakker met nog veel meer pijn en ook dat elke dag weer opnieuw. Liggen geeft enorm veel pijn, zitten, staan, lopen alles. Er is geen enkel moment meer dat ik pijnvrij geen of minder pijn heb, ongeacht de pijnstillers. Wil me ook echt niet opgesloten voelen in mijn eigen lijf, ook al ben ik dat wel. T zal vast niet onopgemerkt gebleven zijn, maar ik zet door en ga ook altijd door (ook echt altijd gedaan), soms ver over mijn grenzen heen, al begin ik die een klein beetje te kunnen bewaken.

Zo klaag modus uit, ik ga nog even lezen! Dankjewel voor de lieve berichtjes weer, doet me heel goed! <3

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:18

Meid toch.... Wou dat er iets was wat ik kon zeggen om het leed te verzachten. Je bent een sterk persoon, en ik ga duimen dat je de tijd tot de nieuwe drain goed doorkomt!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:05

Soms zijn er geen woorden om uit te drukken hoe rot je iets vindt voor een ander. En dan is rot nog zachtjes uitgedrukt.

Knap van je dat je je toch kan richten op de zaken die er voor jou zo toe doen.
Je lieve merries en veulen, het maken van foto's....

Een hele dikke virtuele knuffel en nee, ik zal zachtjes doen met je rug ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:07

ik wou dat we iets konden doen om je pijn te verlichten. Moet voor je vriend ook mateloos frustrerend zijn. Ik weet uit ondervinding hoe erg het is om machteloos te moeten toezien hoe je partner gek wordt van de pijn en je kan niets meer doen dat wat je al doet. :(:) Ik wens jullie beiden veel moed.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:13

Wat zou ik graag je pijn weg willen halen.
Heel veel sterkte!!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 17:57

Jullie doen echt al heel veel voor me. Echt waar. Jullie lieve berichtjes lezen doen net zoveel voor me als kijken naar en knuffelen met m'n lieve paardjes.

Gisteren is er een onderzoek naar m'n gezichtsveld gedaan, volgende week daar de uitslag van en dan hopelijk ook wat meer duidelijkheid.
Gisteren ook weer fysio gehad, ging steeds wat beter en merk ook echt verbetering alleen nu en gisteravond enorme uitstralende/zenuwpijn in mijn linker been. Weet niet of t van fysio komt of door verkeerde beweging of iets, maar erg vervelend en pijnlijk. Morgen weer fysio, even melden. Medicatie alweer even iets opgehoogd, maar tot nu toe geen profijt van. Pijn medicatie helpt er niet tegen helaas, al ook die iets opgehoogd en vooral wat meer verspreid op de dag (retard nu 3x per dag in plaats van 2x, in de hoop dat er geen "gat" meer tussen valt).

Verder enorm pijn en daardoor niet kunnen slapen. Zonder de primperan kan ik ook niets meer aan eten of drinken binnen houden.

Oh en verder geniet ik van deze knapperd. <3

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo blij met dit ventje. <3

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:00

Madje1992 schreef:
Wat zou ik graag je pijn weg willen halen.
Heel veel sterkte!!!

Nou inderdaad zeg, getverredemme ;(

Ik heb alles gelezen en noem me gek maar ik weet zeker dat er een doorbraak of iets komt. Dat kan niet anders, de aanhouder wint.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 18:20

Zil is helaas niet drachtig, ze stond gisteravond hengstig met rondje schouwen en vanochtend zat er niets op.

Ook nog geen groot ei, dus zondag wordt ze opnieuw gescand en hopelijk dan insemineren en is ze wel drachtig. :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:48

Hey Quir! Ik volg je ook al een tijdje. Ik leef van een afstandje erg met je mee!

Ik kan alleen niet meer onder mijn steen blijven want ik ben te nieuwsgierig naar waarom je je paard alweer hebt laten insemineren. Ik heb geen idee hoe fokkers het normaal doen hoor, maar bij mensen is het 9 maanden op, 9 maanden af :P is het dan niet te zwaar voor een merrie om meteen weer drachtig te raken?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:02

Nee hoor, zo krijgt ze elk jaar één veulentje. Soms, afhankelijk van de merrie, is t verstandig haar 1 jaar leeg te houden. Ze heeft nu drie veulentjes gehad, 2008, 2012 en 2016. Hopelijk volgend jaar veulen nummer 4.

Sommige merries krijgen hun hele leven lang elk jaar een veulen. Kunnen ze best hebben. Eerste maanden kost het al geboren veulen energie in melk geven, maar veulen in de buik nog niet.

In t wild krijgen merries ook elk jaar een veulen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:21

Quote:maar bij mensen is het 9 maanden op, 9 maanden af.
Een mens kan ook elk jaar een kind krijgen hoor. Ik heb er 3 in 1½ jaar en 2mnd.
Dus een merrie kan dat idd. makkelijk aan.
Jammer Quir dat ze niet drachtig is,volgende poging zal het vast wel lukken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:15

Hij is heel knap, Quir. Gaat hij nog naar de veulenkeuring?

En verdorie, het zit je niet mee zeg :\

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 13:51

Heb ik wel over zitten denken om hem mee te nemen naar de veulen keuring, maar ik wil er niemand mee opzadelen, omdat ik t zelf niet kan (lopen met de merrie enz) en heb zelf ook nog geen trailer. Dus besloten om t toch maar niet te doen.

Mag ie straks als 2,5/3-jarige mee naar de hengsten keuring in Zweden, het kwpn zal hem toch niet willen al zou t de beste zijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:35

Afbeelding

<3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:18

Knappie!! <3 hoe ist met jou quir??