Ommen ligt in een schitterende omgeving, ook heerlijk om te fietsen. In welk 'gehucht' zit je?
Goof
Geplaatst: 25-07-20 20:26
pien_2010 schreef:
Goof ben je alleen met je hond, of heb je iemand bij je?
Man en 2 honden
Goof
Geplaatst: 25-07-20 20:26
Grit schreef:
Ommen ligt in een schitterende omgeving, ook heerlijk om te fietsen. In welk 'gehucht' zit je?
Beerze.
Anoniem
Geplaatst: 25-07-20 20:29
De omgeving van Ommen is ook mooi inderdaad. Dan zit je nu bij lizard in de buurt als ik me niet vergis.
Mooi Anoeska, ik ga maandag misschien wat heide zien.
Dat is leuk winkelen, Gaucho! Knap hoor, 4 maten kleiner.
Hilary
Geplaatst: 25-07-20 20:34
Oh Beerze, daar zaten wij een aantal jaar in de zomer een week of 2 op de camping toen ik een jaar of 10 was Camping De Roos, goede herinneringen aan
Gaucho, welk deel van de UHR wil je wandelen en hoeveel km? Rondje met paaltjes of gewoon ‘los’?
Wij hebben vandaag de trage tocht Leersum-Doorn gelopen, maar dan andersom. De route begint in de beschrijving in Leersum (ook bereikbaar met OV) en loopt dan via Dartheide en de Kaapse Bossen naar Doorn, en dan aan de zuidkant van de provinciale weg weer naar Leersum, via Kasteel Broekhuizen oa. Qua startpunt is Doorn voor ons logischer, scheelt reistijd, dus ik heb de route geprint en even gezocht waar de route in Doorn liep. Daar geparkeerd en de route dus halverwege de routebeschrijving gestart. Uiteindelijk was het 19 km, waarvan we de laatste 4 in de miezer liepen. Beetje vergeten foto’s te maken eigenlijk... Kasteel Broekhuizen
Bovenaan de heuvel op Dartheide (*hijg*)
Femke_Tweety
Geplaatst: 25-07-20 20:44
Vanaf het metalen brugje op het landgoed, en de hoogte vanaf de overzijde van graftombe van Nellestijn, aan de andere kant van het smeltwaterdal!
Klopt helemaal Femke Een deel van de paden kende ik al; ik heb vlak voor Corona hier een km of 27 gewandeld. Geparkeerd op P Kaapse Bossen en toen heel creatief allemaal paaltjeswandelingen aan elkaar geknoopt. Zo van "beginnen met de blauwe route, als je de bruine route tegenkomt, overstappen op die, daarna kom je paars tegen en ga je daarop verder, dan blauw, dan groen, etc". Toen ben ik van P Kaapse Bossen via P Doornse Gat, Hoogstraat en Broekhuizen naar Dartheide gelopen. De graftombe sla je dan over (die hebben we vandaag wel up close and personal mogen bekijken). Vandaag hebben we een groot deel over dezelfde paden gelopen. Daarna liep ik toen weer via Hoogstraat en Doornse Gat-regio naar de Kaapse Bossen, uitkijktoren, Helenaheuvel en weer naar de parkeerplaats.
Plus, een aantal jaar geleden pakten we nog wel eens de trailer om dan vanaf P Utrechtse Baan (aan de Scherpenzeelseweg) een stukje richting Doorn te rijden. Dat was in maart volgens mij en toen waren de paden heel slecht, herinner ik me nog. Combinatie met Shet + sulky was toen ook niet geweldig, want sommige paden waren gewoon echt heel smal. Vandaag vond ik de paden er mooi bij liggen en een kennisje van me reed vorige week ook een rondje in de buurt daar en zette foto's op Facebook. Toch maar een keer weer die kant op dus.
Volgend weekend ben ik, als het goed is, in Drenthe. Daar ook maar even wat uitzoeken om te wandelen...
Vorig jaar hebben alle ruiterroutes heel groot onderhoud gehad, dus dat kan wel kloppen. Daarvoor waren ze ook inderdaad echt héél slecht. Nu vind ik ze er verrassend goed bijliggen.
Je hebt vandaag bijna precies in mijn 'thuisgebied' gelopen.
Alleen trek ik fysiek die grote afstanden niet.
Maar ik mag er vrijwel dagelijks mijn rondjes doen, en ken ook vrijwel ieder pad uit mijn hoofd. Precies in het gebied waar je vandaag gelopen hebt.
Hebben ze goed gedaan, die ruiterpaden Is groot deel van Utrechts Landschap, toch? Dan moet ik even een keer gaan gluren op Leersum bij knooppunt 70-71, want normaal gesproken is dat altijd een rampzalig pad (behalve als het vier maanden kurkdroog is, dan kun je er nét moddervrij overheen).
Ik moest nog wel aan je denken toen ik aan het lopen was Had best wel veel paden die ik herkende, grappig hoe snel dat gaat. Mijn vader heeft dat dus niet; ik zei tegen hem vlak voordat we gingen lopen dat ik daar dus eind februari dat rondjes knopen had gedaan, en dat we dan misschien nog wel een keer konden doen. Daarna corrigeerde ik mezelf, dat dat misschien wel wat saai zou zijn omdat je dan grotendeels over dezelfde paden komt. Mijn vader haalde zijn schouders op "je kan me alles wijs maken". Oke
Ik doe ook altijd de navigatie, eigenlijk. Wel hadden we vandaag de GPX in een app op zijn telefoon ingeladen, dat bleek wel handig, want de routebeschrijving heeft wat bijschaafsels nodig...
Mooie route Hilary. Ik denk dat ik morgen alleen na het eten tijd heb, wil ook nog met mijn paard rijden. Denk dat ik richting Bilthoven / Huis ter heide ga, Utrechts landschap dus ookm
Oh dat stukje ken ik nog niet, ben benieuwd! Wij gaan komende tijd wat meer in onze regio routes lopen, nu twee zaterdagen gedaan en dat beviel wel
lizard
Geplaatst: 25-07-20 22:50
Goof. Als je inderdaad inde buurt van camping de roos,of de Beerse bulten,zandman,of wilrod bent,dan heb je aardig wat bos. Dan zou ik je een stukje van het vechtdalpad aanraden. https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... marienberg
Verder heb je daar een oude vechtarm,zandverstuivingen.
pien_2010
Geplaatst: 26-07-20 11:37
Ziet eruit als mooie wandelroutes Lizard. Leuk Goof dat je ook met zijn tweeën kunt wandelen. Hilary mooie foto's en het lijkt me een mooie route om te wandelen. Leuke foto's goof zo met dat paarse op de voorgrond.
Vandaag een rondje gedaan dat ik ook eens met onze Chic gedaan had. Chico liep met grote snelle royale passen in stap en draf, dus ik vond het moeilijk om in te schatten hoe lang het rondje zou duren te voet. Dus manlief gevraagd om me bij het water op te komen halen want ik wilde vandaag rond een uur wandelen en dat lukte. Als ik de wandeling helemaal uit zou lopen dan haal ik het gemakkelijk zo weet ik nu maar wat Chic in een half uurtje deed dat doe ik 3x zo lang over. Tja hij was een hele snelle jongen . Dus de volgende keer laat ik me niet meer ophalen, maar ik durfde niet omdat mijn rug zo na het poetsen en werken gisteren (toeristen wissel in de gîte) pijn doet. Helaas heb ik maar een eenvoudige telefoon die niet zo'n scherpe foto's maakt als die jullie maken, want in werkelijkheid is het allemaal veel scherper en mooier. Een echte Limousin route dus:
Mooi daar Hilary. Die tocht gaat ook op mijn lijstje.
Lekker zo'n wandeling, pien_2010. Heerlijk zo bij het water.
Ik ga morgen met een vriendin de NS wandeling De Vuursche doen, van Baarn naar Hollandsche Rading. Zin in!
gaucho
Geplaatst: 26-07-20 12:37
Mooi Pien, zeker daar bij het water.
De Vuursche is ook echt mooi, veel plezier.
Ik heb vanochtend de gele route van Utrechts landschap door onder andere het Panbos gelopen, mooie en afwisselende route. Weer was ook een aangename verrassing.
De Vuursche is idd ook mooi. Panbos ziet er ook leuk uit. Als het goed is ga ik dinsdag wandelen bij de Bussumse heide.
Vandaag in eigen dorp
Femke_Tweety
Geplaatst: 26-07-20 18:22
Zo, recent een wandeling proefgelopen en vandaag de beoogde wandeling gegidst.
7 km vanaf bosrestaurant Sandenburg, voor 10 man. En naderhand koffie/taart op het terras. (Coronarichtlijngeschikt)
Weinig foto's van mij van vandaag (te druk met de groep en met praten) maar toch even eentje van bovenop de uitkijktoren bij kaap Doorn:
En verder ben ik best trots. Ergens in dit topic, begin van het jaar, ben ik een keer boos geweest op iemand die 1 of 2 kilometer niet als wandeling kon zien.
Vandaag ben ik door de 500 wandelkilometers voor dit jaar gegaan. 503 zit ik op nu. Dat zijn wandelingen waar ik echt mijn wandelschoenen voor aantrek. Dus alleen de hond even laten plassen op de hoek telt voor mij niet mee. Winkelen ook niet. Wel de -zeker begin dit jaar- kortere afstanden, soms inderdaad maar een kilometer.
Waarom trots daarop?
Vrij simpel, in november heb ik een zware operatie gehad (1/3e van mijn lever plus tennisbal formaat tumor weggehaald) dat kwam bovenop een autoongeluk in juni vorig jaar (waarvan ik nog altijd wat restklachten heb)
Die korte afstanden toen, en ook de 500 kilometer totaal nú zijn voor mij dus gewoon best belangrijke mijlpalen.
Ik genoot misschien wel meer van die 1000 meter in januari dan sommige mensen op 20 kilometer. Voor míj waren het belangrijke wandelingen waarin ik (vooral voor mezelf) liet zien dat ik weer vooruit ging.
Vandaag 7,5 km gelopen. En de uitzichttoren beklommen.
Of het slim is? Fysiek is het eigenlijk nog altijd veel. Het zal me de komende dagen ook echt wel weer rustig houden. Want ik moet echt nog wel goed plannen qua energie en fysieke mogelijkheden. Dus minimaal 1 dag voor een 'grote' wandeling moet ik eigenlijk niets doen. En de dagen er na toch echt ook heel kalm aan nog. (En dan bedoel ik écht rustig aan)
Maar dat af en toe door die grenzen gaan en voor mezelf 'bewijzen' dat ik nog lééf, dingen doe die ik waardevol vind, dat is mentaal zo belangrijk dat ik het lekker gewoon tóch doe.
Dan maar ff niets doen de dagen er na...
pien_2010
Geplaatst: 26-07-20 18:29
Proficiat Femke-Tweety je hebt 100% gelijk. En wat een prestatie na al die ellende. Ik ben het ervolledig mee eens. Mooie foto's weer en 7,5 km met mijn rug is ook wel de max hoor. Is toch al een heuse tippel. 15 minuten wandelen voor mijn man is een grotere prestatie als mijn 1,5 uur. En tja als 14 jarige liep ik met Jasper mijn hond, gerust 6 uur met kleine eetpauze en als ik dat nu zou doen gaat het denk ik heel erg fout.
Befunny water foto's zijn altijd mooi. Mooi eigen dorp
Mooie foto,s weer. En inderdaad,als iets niet (goed) lukt,waardeer je de dingen die je wel kan,veel meer.
Anoniem
Geplaatst: 26-07-20 19:08
Panbos is ook mooi, kende ik nog niet. Bij Zeist zie ik op Google maps, dat is sowieso een mooie omgeving. Je eigen dorp is ook leuk, Befunny.
Wat een mooie overwinning Femke_Tweety. Ik ken het gevoel dat je omschrijft van blij zijn met die 1000 meter, en genieten van stapjes die voor een ander heel klein zijn. Geniet ervan. Ik vind de afstand op zich ook niet belangrijk, ik ben wel blij als ik zie dat ik verder kan lopen dan dan een half jaar geleden. Mag ik vragen wat voor soort wandelingen dat zijn die je gidst? Maar misschien hou je dat liever prive, dan heb ik niets gezegd.
Femke_Tweety
Geplaatst: 26-07-20 19:25
In dit geval gewoon eenmalig voor een privé groepje.
Hoewel ik het ook prima 'commercieel' of voor een stichting zou kunnen ofzo. Maar dat heb ik al redelijk lang niet meer gedaan.
Ben van achtergrond docent bio met afstudeerrichting Natuur- en Milieueducatie, én een voorliefde voor allerlei cultuurhistorische/geografische feitjes, dus dan lukt een gegidste wandeling in een gebied dat ik goed ken best aardig
Anoniem
Geplaatst: 26-07-20 19:29
Dat geloof ik graag ja, ik zou me zo inschrijven !