Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:15

Mensen die echt zo obese zijn dat ze voor een maagband gaan doen dat vaak omdat ze door de bomen het bos niet meer zien en niet weten hoe ze minder moeten gaan eten. Tenminste, de mensen die ik ken met een maagband hebben dit gedaan omdat ze zo'n groot hongergevoel hadden dat ze het gevoel hadden dat ze zichzelf gingen uithongeren als ze minder gingen eten.

Maar je hebt gelijk, krimpen is een fabel. Je maag went wel aan kleinere hoeveelheden eten. Hij krimpt dus misschien niet per se, maar door minder te eten krijg je wel sneller een verzadigd gevoel bij kleinere hoeveelheden eten :j
http://www.healthylives.nl/medisch/feit ... t-of-fabel

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:15

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met muesli en een kiwi
B: 50 minuten cardio, 500 kcal verbrand
L: 2 crackers met appelstroop en 2 met pindakaas
T: 1 snee roggebrood met kaas
A: couscous met veel groente

123321

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:17

Ik ben dit jaar van +- 3000 kcal per dag naar gemiddeld 1600 kcal per dag gegaan(off season en nu wedstrijdvoorbereiding in) en dat went verrassend snel :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:18

Je maag kan niet krimpen. Je bent alleen sneller verzadigd

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:06

Jezzi, 3000 per dag is best veel zeg! Wat at je dan als je t nog een beetje gezond wilt houden?

Lekkere gezonde tussendoortjes: Stukjes gemarineerde kip, omele trolletjes die je vult als wrap, zoetzure komkommer/paprika, soep (en dan voor een aantal dagen in kleine bakjes stoppen, bakje minuut in de magnetron en klaar!) augurk (al weet ik niet hoe gezond dat echt is:P) kleine havermoutpannekoekjes gevuld met???, gehaktballetjes...
Als je maar zorgt dat je het kant- en -klaar en in hapklare brokken klaar hebt staan zodat je niet stiekem toch naar wat anders grijpt ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:13

O: rice krispies met melk en een danonino duo
M: de rest van het brood van gisteren in de toaster met een beetje boter en een oplossoepje
A: spinaziepuree met kip
T: appel, zoute popcorn
B: 2X rondje met de hond, en als ik nog de fut heb een halfuurtje hometrainer

Eigenlijk zou ik nog wat moeten eten, dit is wel erg weinig, zo'n 1100 kcal. Misschien haal ik wel een ijsje straks...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:22

Mijn uiteindelijke lijstje:
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: appel
L: 1 koekje 60 kcal
T: beschuitje met kipfilet en een Maria biscuitje
A: gekookte aardappel, kipschnitzel en spinazie
B: 2 km fietsen, 1 km lopen en wezen longeren/paardrijden.

Hmm kan beter, maar is niet anders

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:30

Bedankt voor de welkomhetingen (is dat een woord? :P), leuk!

Ik had vandaag een congres en de lunch en beweging dus niet zo in de hand, dus geen optimale dag

O: magere kwark met rode druiven
T: handje ongezouten, ongebrande noten
L: bordje sla met wat olijven, noten en een paar stukjes pasta en feta + halve bol kaas + halve bol zalmsalade
T: banaan en later nog 2 speltwafels
A: pannenkoeken van speltmeel

B: 30 min wandelen van en naar station :+
Morgen weer netjes!

Qua tussendoortjes ideeën: kwark met of zonder fruit, gekookt eitje, roggebrood, komkommer, tomaatjes, speltwafel, stuk fruit, blokje pure chocolade (tony chocolonely puur, mmmm :9) of worteltjes
Dan houdt bij mij de creativiteit ook wel op

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:47

danoesje schreef:
Jezzi, 3000 per dag is best veel zeg! Wat at je dan als je t nog een beetje gezond wilt houden?

Lekkere gezonde tussendoortjes: Stukjes gemarineerde kip, omele trolletjes die je vult als wrap, zoetzure komkommer/paprika, soep (en dan voor een aantal dagen in kleine bakjes stoppen, bakje minuut in de magnetron en klaar!) augurk (al weet ik niet hoe gezond dat echt is:P) kleine havermoutpannekoekjes gevuld met???, gehaktballetjes...
Als je maar zorgt dat je het kant- en -klaar en in hapklare brokken klaar hebt staan zodat je niet stiekem toch naar wat anders grijpt ;)

Veel pasta/rijst voor de koolhydraten en veel volvette producten in plaats van magere. Ook eens pasta met salami en mozzarella kan dan. Maar ik houd op want ik krijg hier nu veel te erge honger van O:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:48

Haha Jezzi! 's avonds als ik in bed lig scroll ik altijd nog even door mijn instagram. :+ Dat is ook echt het slechtste wat je kunt doen. Ik volg allemaal van die 'food pagina's... Daarna lig ik altijd knorrend in bed :')

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:50

Ik volg om die reden juist he-le-maal niemand die veel eten post. Maar ik kijk bijvoorbeeld wel heel graag programma's als Masterchef, dan heb ik het soms best even moeilijk met mijn bakje yoghurt :Y)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:25

Emmaa_ schreef:
Je maag is elastisch, die krimpt en groeit :j Als je een periode heel veel eet zal je sneller een hongergevoel krijgen en als je weer een periode minder eet krimpt je maag weer wat. Het is niet veel, maar je kan het echt wel aanzienlijk merken :)

Dit bedoel ik ja :)
Of in iedergeval zo voelt het. Ik zit sneller vol als eerst haha.

Ik kijk vaak tlc met cake boss en choccywoccydoodah nou echt soms heb ik daar dan zo'n zin in haha!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:30

Ik zoek een hartig tussendoortje voor vanavond, moet nog tot 1:00 door :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:33

Kookprogramma's zijn zo fijn! Maar voor je honger/trek toch een stuk minder :P

Eten hier gaat goed en zonder moeite, heb geen weegschaal dus niet echt kunnen wegen of ik al resultaat heb. Zal binnenkort weer eens op mijn ouders ouderwetse analoge weegschaal gaan staan. Ben druk aan rondkijken voor makkelijke en verstandige tussendoortjes. Schrijf het allemaal op en zal binnenkort wat boodschappen doen.

Vanmiddag was mijn nieuwe fietsbroek binnen, dag eerder dan vermeld. Komt mooi uit, straks namelijk weer fietsen samen met mijn vriend.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:37

Goh als ik obese kijk voel ik me toch wel weer best slank hoor haha, dat is toch ook wel goede motivatie om goed zo door te gaan.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:56

Wanneer heb je je wedstrijd Jezzi? Een vriend van mij doet ook aan bodybuilding, die is echt de hele dag met niks anders bezig dan eten/sporten. Heb 1 keer met hem gesport, kon echt een week niet lopen. Heb toen zelfs paracetamol moeten nemen :')

Net voor t eerst in 1,5 week weer gebokst. Wow, dat viel echt heel erg tegen. Begon helemaal sterretjes te zien, was echt zwaar. We hebben ook zo'n trainster die zo ontzettend fanatiek is. 1 seconde pauze is er niet bij :+. Wel lekker om weer bezig te zijn. Zondag weer :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:46

Afbeelding
Ik doe nu deze :)
Ben momenteel bij dag 10, heb vandaag een rustdag ingesteld en morgen en overmorgen kom ik er niet aan toe (wel paardrijden+veel fietsen morgen en vrijdag gym op school). Hopelijk wordt ik nog net wat gespierder :D
Deze is wel erg pittig, let dus goed op m'n lichaam en dpe sommige dingen minder, zoals de burpees en squat jumps.

Heb de 30 day ab challenge al 2x voltooid en 1x de 30 day little black dress challenge. Ik zoek ze uit op dat er niet maar één oefening in zit en doe er ook oefeningen voor andere lichaamsdelen bij.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:49

_Lisanne schreef:
Wanneer heb je je wedstrijd Jezzi? Een vriend van mij doet ook aan bodybuilding, die is echt de hele dag met niks anders bezig dan eten/sporten. Heb 1 keer met hem gesport, kon echt een week niet lopen. Heb toen zelfs paracetamol moeten nemen :')

Net voor t eerst in 1,5 week weer gebokst. Wow, dat viel echt heel erg tegen. Begon helemaal sterretjes te zien, was echt zwaar. We hebben ook zo'n trainster die zo ontzettend fanatiek is. 1 seconde pauze is er niet bij :+. Wel lekker om weer bezig te zijn. Zondag weer :D

4 oktober in Hoogeveen, dus als jullie willen komen kijken (er zijn ook knappe heren, ook de niet superbrede versie maar wel lekkere abs, off season hebben ze overigens ook meestal een zacht buikje om op te slapen) :Y)
Trainingen zijn over het algemeen inderdaad erg zwaar, ik train nu bijvoorbeeld elke training schouders en benen(wel telkens andere oefeningen) omdat die nog het meest moeten groeien. Is niet echt een pretje met lopen en dingen optillen tijdens mijn werk enzo :+

Edit: ik doe mee in de klasse bikini fitness, dat is niet supergespierd. http://www.ifbb.com/wp-content/uploads/SS-582.jpg

EskeGirl ik wilde meteen gaan bitchen over de onzin van 30 day challenges, maar goed dat je het zo combineert. Zie je al resultaat? :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:56

Ja dan heb je ook nog een tijdje flinke trainingen te gaan. Wel knap dat je je er toe kan zetten elke dag.
Haha die vriend van mij heeft ook alleen een sixpack als hij richting een wedstrijd gaat, als hij geen wedstrijden heeft is er soms een iniminie vetje te zien :)) Daar raakt hij zelf overigens gelijk gefrustreerd van :')

Train je dan nu 7 dagen in de week of heb je ook rustdagen? En slaap je nu ook extra? Je zal zeker veel spierpijn hebben met al die zware trainingen, maar over een tijdje is het t vast allemaal waard geweest :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:57

Ja, ik zie zeker wel resultaat na een maand :)

Ik probeer wel er een full-body van te maken, dus doe er ook oefeningen naast.

Het doet geen wonderen, natuurlijk heb je na een maand geen killerbody, maar ik gebruik het om spieren op te bouwen en vervolgens hou ik het bij met minder reps. Dus 2-3x 30 in plaats van de 200 crunches, het maximale van de abb-challenge.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:59

Ja herkenbaar. Off season veel kunnen eten is fijn, maar het is soms echt frustrerend om al je spieren te zien verdwijnen onder een vetlaagje :') Mijn vriend traint ook fanatiek (alleen geen wedstrijden) dus dat is wel gezellig!

Ik train 4-5x per week, dus houd ook voldoende rust :j Maximum aantal trainingen per week is 6, een rustdag per week minstens. Hoe meer je traint en hoe minder je eet, hoe meer je gaat slapen. Ik slaap wel minimaal 9 uur per nacht, als ik dat 's nachts niet red, dan moet ik overdag ook echt even bijslapen. Het is echt zwaar af en toe, maar ik vind het supertof om te doen :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:40

Jezzi, Hoogeveen is wel erg dicht in de buurt voor mij. Heb echt geen idee wat ik me erbij moet voorstellen eigenlijk.

Knieën niet zo blij met fietsen. Moet echt die weer meer gaan oefenen. Maar alsnog een uur en bijna 20 km.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:41

Haha ja en dat kleine vetlaagje moet er toch weer afgetraind worden. Off season let hij nog steeds wel echt heel goed op maar dan gaat hij 1 keer in de week naar de mac voor een cheatmeal en eet dan echt veel :')

Die slaap heb je ook wel echt nodig natuurlijk, om je spieren goed te laten ontwikkelen en rusten. En hoe lang zijn je trainingen ongeveer? Ben niet nieuwsgierig ofzo O:). Maar je komt maar weinig vrouwen tegen die er zo fanatiek mee zijn, tenminste hier kom ik ze eigenlijk nooit tegen. Mijn zus en ik trainen ook meerdere keren per week, ook veel krachttraining maar toch lang niet hard genoeg om echt gespierd te worden.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:52

Ik train +- 1-1.5 uur per keer :j Ik zit in een team met alleen maar dames, een stuk of 15 nu denk ik. Dit filmpje toont vanaf 04:05 een stukje van een wedstrijd https://www.youtube.com/watch?v=SWISdp62EYA voor foto's kun je zoeken op ifbb of ifbb bikini fitness, op www.ifbbnederland.nl vind je meer algehele informatie :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:08

Ik zou het toch wel ongemakkelijk vinden om daar te staan :=. Heb jij daar geen last van?