Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:38

Ja die planks vind ik killing! Respect hoor. Om 6 uur op!

Hier gister dag 3 van level 2 van de shred. Pffff echt ik had een dip gister. Die planks lukken niet en hou ik niet vol. Dus gisteren voelde als eem total failure wn dacht ik ga stoppen.

Vandaag beter, eerst werken en dan doe ik weer een poging

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:01

Wow 6 uur ja, top!

Heb gisteren de Shred afgerond, nu aan de Ripped beginnen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:36

Ripped level 1 is goed te doen! Echt lekker, conditioneel gaat het prima, maar wel lekker flink zweten!

Welke gewichten gebruiken jullie voor licht en zwaar?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:44

Hihi ja vanmorgen stond ik weer om half 6 naast mn bed. Vind het zo lekker om voor mn werk alvast gesport te hebben! Ben ook wel echt een ochtendmens hoor :j

Ik heb nu gewichten van 1, 2 en 3 kg. De 1 kg is voor mn linkerarm (die mag niet teveel gewicht) en de 2 en 3 kg wissel ik af bij de verschillende oefeningen met mn rechterarm. Gebruik voor de meeste oefeningen wel de 3 kg trouwens.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:23

Mag ik hier meekletsen? Ben bezig met level 2 van 30 day shred en heb de smaak te pakken :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:40

Uiteraard! Gezellig hoor en al level 2!

Ik heb gisteren niets gedaan. Mijn knie heeft het opgegeven. Dus vandaag terug naar level 1. Daar ga ik maar wat langer mee door. Eerst mijn knie weer sterker en beter maken. Misschien dat ik springen moet laten en daar een andere cardio voor kan doen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:52

Welkom boktlid (grappige naam :)) ) !

Oei dat is vervelend zeg WBC, zou ik ook extra aandacht besteden aan het uitvoeren van je squats en lunges. Dat je die niet te diep maakt. Die oefeningen zijn ook altijd best pittig voor de knieën als je er al last van hebt.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:38

Hey allemaal !

Ik heb ook een tijdje de shred gedaan, maar ik zorgde dus voor (geluids)overlast met dat gehups. Ik vroeg me af of er ook filmpjes zijn zonder gespring .. Ik zou namelijk na een tijdje niets te hebben gedaan, weer wat doen :j

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:08

In '6 week 6 pack' en 'No More Trouble Zones' zitten nauwelijks oefeningen waarbij je moet springen of iets dergelijks.
Met de andere workouts heb ik nog geen ervaring.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:41

|( niet gesport.... na mijn knieën heeft mijn rug ook de handoek in de ring gegooid. Ik heb spit en dat kan zo ineens weer opzetten. Waarschijnlijk met het tillen van mijn zoontje.

Ik ga morgen toch eens overleggen met mijn HA. Ik word er wel wat moedeloos van. Niet de eerste keer dat een poging tot fit worden mijn lichamelijke klachten weer de spelbreker zijn.

Hoe is het met jullie gegaan vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:35

Winbinches, wat vervelend! Kan het niet in verband met elkaar staan? Ik heb een erg onstabiel bekken en tijdens hardlopen en het gespring van JM krijg ik daardoor ook last van mijn knieën, door mijn eigen gewiebel.
Ik doe momenteel meer blogilatis en hasfit workouts. De cardio filmpjes van blogilatis heeft in mijn beleving veel minder gehups zonder dat het minder intensief wordt.
Kan zo demotiverend zijn, als je eigen lichaam niet mee wil werken. Sinds een paar maanden loop ik mij de fysio en sport ik 1 x per week bij de fysio in een groepje. Had verwacht dat het suf zou zijn maar het groepje wordt steeds fanatieker waardoor ik echt wel wat gedaan heb na een uurtje. Maar het groote voordeel is dat de fysio gericht oefening laat doen voor mijn zwake punten en dat zij tot in de puntjes hamert op mijn houding. Een personal trainer voor en tijdje zou misschien ook een optie zijn? Die kan je op weg helpen met de goede oefeningen en vooral de juiste uitvoering. Voor mij helpt het heel goed.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:03

O Judith, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb ook een onstabiel bekken.

Ik ga gelijk eens kijken naar workouts die jij noemt!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:10

Veel succes WinBinChes!

Zo, ik meld me ook nog eens. Door tien dagen onregelmatig te eten (vaak eerder te weinig dat te veel, maar lang niet altijd clean...), houd ik veel vocht vast en weeg ik een kilo meer. Morgen met mams ontbijten naar de Turkse bakker, zaterdag een feestje bij vrienden, zondag de verjaardag van mijn schoonmoeder... Kortom, te veel lekkers in het verschiet, dus even compenseren met Jillian :D

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:19

Ik zit een beetje in dezelfde situati als Bhriseis, druk gehad en veel buitenshuis (of niet) gegeten en af en toe Jillian ertussen door. Niet aangekomen maar ik voel me minder fit. Helaas zit er ook bij mij niet veel beterschap in de volgende dagen (qua eten) dus steek ik een tandje bij voor Jillian :Y)

Qua cardio-oefeningen die niet te belastend zijn vond ik de kickboksoefeningen altijd zeer geschikt. Niet belastend voor polsen (planks) of knieëen + de buren hebben er geen last van :-)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:22

Die kickbox is fijn he van Jillian! De eerste cardio van BR is ook niet heel intensief voor polsen of knieën.
Ik ondervind het ook heel snel als ik geen regelmaat meer heb in mijn voeding Laura.

Over een half uurtje dag 1 van de shred, ik heb er best zin in :):)

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:24

Oh, hier ook hoor! Drukte met studieopdrachten en kerstvoorbereidingen, en natuurlijk paarden en hond die ook de nodige aandacht willen. Heb wel in 1 week 4 keer de KB gedaan, doel was 5x dus dat valt me alleszins mee.

Denk dat iedereen er wel last van heeft, het zijn gewoon altijd wel krankzinnig drukke dagen voor kerst, met ook nog eens veel te veel lekkers om te snoepen. Hoewel ik wel al het idee heb dat ik ietsjes strakker wordt bij mijn billen. Kan dat al zo snel of is dit gewoon wishful thinking? (Net zoals ik ook zeker er in mijn gedachten veel dikker uitzie tijdens mijn ongesteldheid terwijl mijn vriend dan echt niks aan me ziet :+ )

Oh en sterkte met je paard, Briseis! Las het in het eet-lijstjes topic waar ik stiekem meelees. Op dat soort momenten is sporten gewoon even niet zo belangrijk :(:)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:35

Hier is het ook wel moeilijk, ben flink aangekomen sinds die stomme feestdagen. := Vanaf januari weer volop op dieet. :=

Ik wens jullie in ieder geval alvast fijne feestdagen, en mijn lieverdjes ook :D
[BB-ITP] "Wij wensen jullie fijne Kerstdagen!"

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:47

Dank je J508, dat is echt heel lief! Inmiddels lijkt alle ellende weer achter de rug, maar het was toch wel heel spannend...
4 x KB vind ik nog steeds erg netjes hoor! En nope, die verandering zal er inderdaad wel zijn. Je krijgt zo'n mooie benen van KB!
In het eetlijstjes topic zie je inderdaad ook dat iedereen het moeilijker heeft...

Wat een heerlijke kerstkaart Spikkel :D Jullie ook fijne feestdagen!

Phoeh, ik schrok er van hoe zwaar ik de Shred weer vind, met 2 kg gewichtjes en na een maand pauze! Ik heb weer spierpijn, was alweer een tijdje geleden ~~}>

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:48

Vandaag ook weer eens lekker gesport! De laatste les van level 1 en de 4e les van level 2.
(ik doe 2 lessen omdat ik anders het gevoel heb dat ik te weinig doe :P )
Level 1 dus helemaal af en morgen les 5 van level 2 en les 1 van level 3! Ben benieuwd hoe level 3 verloopt!

Mijn moeder had mij een tijdje niet gezien en toen ik gister bij haar kwam riep ze gelijk dat ik toch alweer zo'n strakke buik had na de bevalling zonder dat ze wist dat ik sport! Leuk is dat! ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:52

Wat een leuk compliment Boktlid! En wat een bikkel ben je! :D

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:08

Dat is leuk om te horen Boktlid! Dan weet je in ieder geval dat je het niet voor niets doet ;-)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:47

Dat is fijn on te horen Boktlid :D.
Meteen een mooie motivator.

Ik ben even twee weekjes niet zo actief vanwege school..
Ik heb het helaas erg druk de laatste weken voor de vakantie.
Maar in de vakantie weer extra knallen :). Hopelijk hou ik het vol met alle feestdagen.
Je kunt nu wel duidelijk zien dat mijn buik gespierder is geworden, dus daar ben ik heel blij mee!
Alleen het vet bij mijn taille wil maar niet weg gaan.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:54

Welke video(s) doe je Ssmarty?

Wat ik altijd heel snel zie aan mijn buik is heel netjes eten; heel erg clean eten eigenlijk. Pure producten en geen suiker. Dan heb ik echt een mooie strakke buik (met een inimini beetje spier te zien), maar als ik dan een paar dagen daar niet op let (bijv. met kerst ;-) ) dan kan ik dat ook meteen zien aan mijn buik.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:58

Ja, bij mij zie ik het ook als eerste aan mijn buik als ik aangekomen ben.
Ik wissel 'No More Trouble Zones' en '6 week 6 pack' af.
Alhoewel ik probeer om het meeste '6 week 6 pack' te doen (soms stop ik halverwege als ze gaat herhalen).

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:05

Ik ben dan niet eens noodzakelijk aangekomen, maar het is gewoon minder strak dan. Heb al wel door dat ik zwaarder ben als ik flink sport (zonder dat ik mijn eten aanpas overigens), dan wanneer ik niks doe. Nog meer mensen die dat misschien hebben? :+