Lente, moest je heuvelop grotere passen nemen? Ik neem dan juist altijd korte snelle pasjes, maar dat is dus fout?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sunshine schreef:Doet er nog iemand mee aan een leuke wedstrijd in Juni/Juli in Noord brabant?????
Ben internet aan het afspeuren, maar vind niet echt wat leuks ! Ja run for Kika, maar 20 euro inschrijfgeld vind ik een beetje te....
sunshine schreef:[ Afbeelding ]
Even een plaatje erbij zodat het duidelijker wordt, maar bij het rode is het gevoelig bij mij.
Aan beide benenals ik er aan kom voelt het aan alsof er een blauwe plek zit, en dat voel ik ook wanneer ik afzet met mijn voet.
Vandaar dat ik tijgerbalsem heb gehaald, hopelijk is het morgen beter want wil een ronde gaan.
debsoleino schreef:Mag ik mij hier ook melden?
Ik sport 4 a 5 keer per week in de sportschool en wil meer gaan hardlopen. Ik liep op niet goede schoenen, kreeg klachten waardoor ik het hardlopen niet leuk vond.
Vandaag ben ik bijna 1 uur in de sportwinkel geweest om schoenen te kopen. Voet afdruk gemaakt, schoenen aan, lopen door de winkel, op de loopband en dat met verschillende schoenen! Top service!En het zijn Brooks Adrenaline GTS 13 geworden! Hebben jullie ervaringen met dit merk, heb er namelijk nog nooit van gehoord?
JasmijnJoy schreef:Lente schreef:Je zegt dat je weet waarmee je bezig bent maar ik vind het toch verontrustend. Actief afvallen op die leeftijd is ongezond. Snoep gezond, beweeg, maar overdrijf het niet. Je lichaam verandert nou eenmaal in de puberteit. Je heupen worden breder, je krijgt een buikje, je benen worden wat dikker... Als je op een normaal gewicht zit is afvallen helemaal niet nodig
Okee, midzomernachtrun ga ik eens naar kijken of ik mee kan doen.
Ik ga eens rustig plannen hoe en wat qua beweging in aanloop richting die wedstrijden. 5 dagen rust voor een wedstrijd is een goede tip!
Tja, als je niet lekker in je vel zit...
HannahFrouk schreef:Ik doe om-en-om lange intervallen (van 3-4 minuten) met tussendoor een minuutje wandelen en dan weer korte intervallen: een minuut op een hoog tempo, tussendoor halve minuutjes wandelen en dan weer een minuut op een hoog tempo, waarbij ik dan de hoge tempo's vaak laat oplopen, dus ik begin dan met 1 minuut 10 km/h (wandelen), 1 minuut 11 km/h (wandelen) etc.
Dus tsja, ik wissel het af zeg maar. 1 x per week doe ik een loopclubje, daar doen we ook wel regelmatig intervallen. Ik heb er wel onwijs veel moeite mee hoor, met intervallen.
Op dat clubje is ook gekeken naar mijn looptechniek, en daar kreeg ik juist een complimentje voor. Dus ja, waar ligt het nou aan? Ben ik misschien gewoon te ongeduldig, ik weet het niet. Volgens de leidster van het clubje is het gewoon conditie (ik kan het dan met mijn longen niet bijhouden, mijn benen willen wel en daar heb ik ook nooit last van, maar ik loop altijd te piepen, te hijgen en te raspen met mijn ademhaling, ... altijd buiten adem).
Lente schreef:De fysio heeft me gemarteld maar wel goede tips gegeven.
Ik moet op de loopband de helling op lopen en ik moet mijn knieën hoger optillen en zo grotere passen gaan maken.
Daarna heeft hij me gemarteld door mn stijve benen op te rekken
BusyMissy schreef:Ik heb precies dezelfde schoenen aan laten meten (sinds een maand nu). Kreeg last van knieband, schenen en irritatie van hiel met mijn oude schoenen. Brooks is een merk dat enkel en alleen hardloopschoenen maakt. De adrenaline 13 is een schoen die overpronatie (door je enkel zakken door bv. platvoeten) tegen gaat. Het schijnt een heel goed merk te zijn (ik had er tevoren ook nog nooit van gehoord) En verder moet het model en het blok in de zool bij je voet passen natuurlijk. De schoen geeft ook heel veel demping in zool en hak. Mijn hiel en knieband blessure zijn nu inmiddels weg. Mijn scheenbeen voel ik nog bij extra zware training, duurt heel lang voor deze blessure echt over is.