Maar voor jou ook, 1100kcal is dat niet te weinig? Heb je al eens gepraat met een voedingsdeskundige/huisarts? Mijn huisarts wilde graag dat ik periodiek even langs kwam om m'n bloedwaardes te meten om te kijken of ik goed bezig was (om de situatie van hierboven te vermijden) en dat hielp vrij goed. Pluspuntje: Bezoeken aan huisarts worden vergoed door je zorgverzekering, ook in het basispakket.
En dankje Kwanyin! Was inderdaad het eerste doel qua afvallen toen ik begon (zodat ik in ieder geval kon leren paardrijden zonder gelijk aan dierenmishandeling te doen), maar wil nu toch eigenlijk wel naar de 90 toe (en misschien daarna naar de 85, mijn ideale gewicht). En ben al aardig onderweg
!
Ik slik echt heel veel vitamientjes dus daar zal het niet aan liggen. Ik eet alleen liever mijn vitamientjes dan ze te moeten bij slikken.
. Afvallen om al je teveel aan vet en suikers en allerlei niet goede dingen kwijt te geraken is goed. Maar het mag geen fixatie worden. Als jij straks bijkomt door gezond te eten, kom dan gewoon bij. Je moest sowieso eens beginnen met terug "normaal gezond" te gaan eten, en dan was je waarschijnlijk ook bijgekomen. Het enige waar het op duid, is dat jouw methode je misschien heeft laten afvallen dan, maar dat het niet effectief was. Zodra je van een dieet bijkomt vanaf het moment dat je gewoon normaal gezond eet en beweegt, is het imo geen geslaagd dieet. Daar moet je mee stoppen en met een propere lei beginnen, of je daar nu eerst vijf kilo van bijkomt of niet.
. Ben ook ongesteld geworden vandaag, maar heb nog helemaal geen behoefte aan chocola. Krijg wel 'lekkere' zin in Ben&Jerry's nu nomnomnom. Maar heb net een lekkere salade gehad.
(al wat vanaf)
.