[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:07

Mwoah, ideale gewicht voor haar is 57,4, dan is 55KG niet gek, alleen je zit denk ik als je zo ver bent ook met wat overtollig vel. Merk dat zelf nu ook wel aardig na al die kilo's dat je toch wat meer "ballast" om je heen hebt hangen dan je denkt :)

Maar voor jou ook, 1100kcal is dat niet te weinig? Heb je al eens gepraat met een voedingsdeskundige/huisarts? Mijn huisarts wilde graag dat ik periodiek even langs kwam om m'n bloedwaardes te meten om te kijken of ik goed bezig was (om de situatie van hierboven te vermijden) en dat hielp vrij goed. Pluspuntje: Bezoeken aan huisarts worden vergoed door je zorgverzekering, ook in het basispakket.

En dankje Kwanyin! Was inderdaad het eerste doel qua afvallen toen ik begon (zodat ik in ieder geval kon leren paardrijden zonder gelijk aan dierenmishandeling te doen), maar wil nu toch eigenlijk wel naar de 90 toe (en misschien daarna naar de 85, mijn ideale gewicht). En ben al aardig onderweg :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:18

Calimero_ schreef:
Knap dat je begonnen bent met afvallen Mizora!
Maar ik vind je streefgewicht niet helemaal reeel..
Ik ben zelf krap aan 1.60 groot en weeg nu 62,5 kilo. Er moet zeker nog wat af, maar bij 55 ben je wel erg dun hoor!

Zelf ben ik 1.64 en vind 55 echt wel erg reeel hoor. Ik weeg nu 58, maar daarbij ben ik best chubby. Voorheen 53-55 gewogen en dan ben ik echt nog niet dun hoor :)!

Leuk trouwens, ik heet ook Anneloes, bijna even groot en wil ook 55 wegen Mizora :D!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:24

Dankjewel voor de tips dames.
@Kwanyin, je hebt gelijk alleen omdat mijn lichaam nu in spaarstand zit ben ik bang dat het van gezond eten toch gaat aankomen..
@Jannepauli, ik slik me rot :P Ik slik echt heel veel vitamientjes dus daar zal het niet aan liggen. Ik eet alleen liever mijn vitamientjes dan ze te moeten bij slikken.

Wow 55 kg., succes dames!

Ik ben met 65 - 70 kg heel tevreden :) Nu zeurt iedereen al dat het wel genoeg is..

Jannepauli

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:26

Dan is het nog alarmerender dat je haar uitvalt Selka.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:41

I know.. We gaan vanavond maar eens lekker kaas eten :Y)
Vriendlief loopt ook al een week te schelden dat het nu wel klaar is en dat hij mij anders op laat nemen :+

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:47

Echt een Mega of dag. Ik geef vandaag op als een verloren dag. Vanochtend 2 speltcrackers vanmiddag 2 tozties met wit brood kaas en salami en vanmiddag melkchocola met caramel een halve reep. Oeps lang leve maandelijkse periode in aankomst. Pffffff vanavond gezond eten en hopen dat de schade meevalt. Geluukig morgen vasten dag dus dan het weekend opletten.
Komt wel weer goed denk ik. Slaap ook zo slecht. Morgen. Nieuw matras nu maar hopen dat ik daar wel lekker op slaap en geen rugklachten meer heb en door slaap. Ben echt bek af. Dat maakt het moeilijk.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:44

Ik heb een streefgewicht van 75 kg bij een lengte van 1.80 :) Wil afvallen tot 75kg en dan het sporten weer rustig opbouwen. Ik wil uiteindelijk onder de 80 kg blijven.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:49

Wanneer was jij nou ook alweer begonnen Bonjoy?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:50

Selka schreef:
Dankjewel voor de tips dames.
@Kwanyin, je hebt gelijk alleen omdat mijn lichaam nu in spaarstand zit ben ik bang dat het van gezond eten toch gaat aankomen..

En dat moet op dit moment écht je laatste zorg zijn ;) . Afvallen om al je teveel aan vet en suikers en allerlei niet goede dingen kwijt te geraken is goed. Maar het mag geen fixatie worden. Als jij straks bijkomt door gezond te eten, kom dan gewoon bij. Je moest sowieso eens beginnen met terug "normaal gezond" te gaan eten, en dan was je waarschijnlijk ook bijgekomen. Het enige waar het op duid, is dat jouw methode je misschien heeft laten afvallen dan, maar dat het niet effectief was. Zodra je van een dieet bijkomt vanaf het moment dat je gewoon normaal gezond eet en beweegt, is het imo geen geslaagd dieet. Daar moet je mee stoppen en met een propere lei beginnen, of je daar nu eerst vijf kilo van bijkomt of niet.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:52

Ik ben 1.65 en wil naar de 57 uiteindelijk. Dit betekent dat ik nog 42 kg kwijt moet. Hoe als ik het zo zeg. Best heftig. Als ik dan klaar ben ben ik bijna de helft van mezelf kwijt

Selka ik zou idd meer gaan eten. Vooral gezond eten. Sterkte ik hoop dat je lijf snel hersteld

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:57

Skessa_ schreef:
Wanneer was jij nou ook alweer begonnen Bonjoy?

Ik ben 28 November 2012 begonnen :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:19

Ik bedoelde meer dat 55 kilo wel een erg streng streefgewicht als je van boven de 100 kilo afkomt.
Misschien eerst een iets hoger doel stellen en als je dan nog denkt dat er meer af kan iets lager gaan zitten. Stel dat het je niet lukt dan is het ook zo demotiverend.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:09

callum schreef:
Echt een Mega of dag. Ik geef vandaag op als een verloren dag. Vanochtend 2 speltcrackers vanmiddag 2 tozties met wit brood kaas en salami en vanmiddag melkchocola met caramel een halve reep. Oeps lang leve maandelijkse periode in aankomst. Pffffff vanavond gezond eten en hopen dat de schade meevalt. Geluukig morgen vasten dag dus dan het weekend opletten.
Komt wel weer goed denk ik. Slaap ook zo slecht. Morgen. Nieuw matras nu maar hopen dat ik daar wel lekker op slaap en geen rugklachten meer heb en door slaap. Ben echt bek af. Dat maakt het moeilijk.

Ohhhh MILKA caramel zeker <3 . Ben ook ongesteld geworden vandaag, maar heb nog helemaal geen behoefte aan chocola. Krijg wel 'lekkere' zin in Ben&Jerry's nu nomnomnom. Maar heb net een lekkere salade gehad.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:15

callum schreef:

*geeft knuffel* Morgen weer een dag. :) En jezelf voornemen dat je de helft van je gewicht kwijt móét? Da's toch niet haalbaar? Pak het anders eens zo aan: probeer er vijf kilo af te krijgen, wees blij als het lukt en probeer dan nog eens vijf kilo eraf te krijgen. En concentreren op hoeveel je er al af hebt ipv wat je nog moet, word je veel optimistischer van. ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:17

yes, doorgezet,
ik heb vandaag de frietkraam vredig laten staan,
normaal ga ik altijd FF langs, maar nu voelt het goed dat ik dat niet deed.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:21

Haha goed zo deviltjh, patat is toch ook voor in het weekend! :D
Me opa en oma zijn 55 jaar getrouwd dus ga ik er zo naartoe... Gebak, kaas, worst, chips, en wie weet wat ze allemaal nog meer hebben. Maar 'k ga ervan genieten. :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:23

Nouja, wij eten altijd of op woensdag of donderdag patat, gisteren dus gehad, maar ik kon het nooit laten ff een snack te halen na school, weet ook niet waarom..

Ja zoiets heb ik zondag ook, maar ik ga me ( redelijk ) beschaafd gedragen.

Gefeliciteerd met je opa en oma!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:25

Dank je. En misschien komt het door die geuren van kraampjes die al van verre te ruiken zijn. :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:33

Ja dat ook, dan krijg je zin om ff zo'n ding naar binnen te schuiven :oo
Maar het gaat me morgen ook lukken, morgen laat ik die kraam met rust!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:34

Calimero_ schreef:
Ik bedoelde meer dat 55 kilo wel een erg streng streefgewicht als je van boven de 100 kilo afkomt.
Misschien eerst een iets hoger doel stellen en als je dan nog denkt dat er meer af kan iets lager gaan zitten. Stel dat het je niet lukt dan is het ook zo demotiverend.

Daar ben ik het wel mee eens!

Ik kom van 77 en had eerst als doel 70 kg, toen 65 kg, toen 60 kg en toen 57 en toen 55 :)! Dat werkte inderdaad wel motiverend!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:14

Ik weeg nu 76,5. Mijn eerste doel is 75 :P Uiteindelijk wil ik tussen de 60 en 65 wegen (dat is een BMI tussen 21 en 23 voor mij)

Ik had vandaag een goede dag: gefitnesst, boodschappen gedaan, niet gesnoept en normale porties gegeten. Ik kom op 1644 kcal. Niet gek, zeker omdat ik boven de 1500 wil/moet blijven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:15

Weet je wat ik nu zo vervelend vind.. ik heb een prima gewicht. Voor een vrouw die een centimeter of 15 langer is dan ik. :Y)

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:16

Ik ben ook bezig! Ik heb niet echt een bepaald dieet dat ik volg, ik snoep niet meer en drink veel water.

Ik ben 170, en nu 81 kilo := (al wat vanaf)
Mijn streefgewicht is 68 kilo, ik wil 72 wegen voor juli, en 68 voor het einde van het jaar :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:18

Calimero_ schreef:

Oh, op die manier. Ik heb voor 4 april (verjaardag) het doel van 10kg eraf. Toen ik begon was dat nog 89 dagen, dus bijna 13 weken. En daarna zet ik wel weer een nieuw doel. En dan kijken hoe ver ik kom.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:18

Roosch schreef:
Weet je wat ik nu zo vervelend vind.. ik heb een prima gewicht. Voor een vrouw die een centimeter of 15 langer is dan ik. :Y)

Haha :D . Dat is nog een ander idee, gewoon een beetje groeien :D . Dat zou al bestaan. Ik geloof iets met eerst je botten breken en ze dan laten groeien. Bijzonder pijnlijke aangelegenheid. Maar een idee voor wie echt niet kan afvallen :') .