[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:32

ikke129 schreef:
nog een vraagje: ik wil van die glamour krullen maken met mijn remington stijltang.. maar wordt heel raar dus dan maak ik het steeds stijl.. hoe doen jullie die het doen, dat? ik hoorde eerst veel haarlak erin spuiten?

op bobbyglam.com bij tutorials staat ergens een super filmpje hoe je dat moet doen! die heb ik ook gebruikt en nu is krullen met mn stijltang echt heel simpel. de truc is dat je de stijltang draait zeg maar. dan heb je trouwens geen haarlak nodig, ik niet in ieder geval. het bleef bij mij gewoon zitten, zelfs na een nacht slapen.

op deze pagina staat het: http://www.bobbyglam.com/blog/category/ ... ls/page/3/
het filmpje heet Vintage half up. je moet dan kijken hoe zij het krult. ze draait het in zeg maar. het is even oefenen, maar eigenlijk heel simpel en je krijgt echt mooie krullen. ik zet ze zelf wat hoger in dan het filmpje, dan wordt echt je hele haar gekruld en niet alleen de onderkant.

ikke129

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:20

ik heb t net geprobeerd maar mn tang glijdt niet zo makkelijk naar beneden.. komt miss door mijn blonde stugge volle haar?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:57

ik had dat in het begin ook, maar later lukte het me ook heel makkelijk. je moet vooral zorgen dat het deel van je haar dat door de stijltang heen zit, en het plukje dat naar beneden hangt niet tegen elkaar zitten. en je kan misschien proberen je haar goed te borstelen, na het wassen conditioner erin te doen of en haarmasker. dan is je haar gladder en moet het als het goed is lukken. en bij mij lukte het eerst ook voor geen meter, pas de 3e keer ging het heel makkelijk.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:02

ok ja op gegeven moment kreeg ik een beetje de smaak te pakken:)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:36

JLLN_ schreef:
Hoeveel mousse gebruik je dan? Ik doe daar nooit veel van in, vind dat zo'n takke spul :o Daar voelt m'n haar zo vies van aan.. Als dat er in zit wil ik het er altijd meteen weer uitborstelen :D

Mousse is tricky ja daarom vooraf en maar 1 pompje over je handen verdelen en eigenlijk alleen door de haaraanzet en even met de borstel doorheen erna. Na het föhnen voor het krullen beetje spray door je har zorg voor wat meet houvast en volume bij mij maar het blijft een crime om krullen mooi te houden door de dag heen (vooral als het waait en vochtig is)

Ik gebruik ook soms mijn Carmen Roller set blijft wel lager zitten maar dat inrollen zorgt soms voor krullen die niet helemaal zo in de planning stonden :P perfectie is nog ver te zoeken qua krultechniek.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:39

Ongeveer anderhalve week geleden mijn haar rood/paars geverfd, en het gaat er zo ontzettend snel uit -O-
Heb ook speciale shampoo en conditioner gekocht bij de kapper, die er voor zouden zorgen dat het extra lang blijft.

Het is nu ongeveer een beetje de vervaagde versie van Rubine van Directions.. Weet iemand misschien een shampoo waar echt roodpigmente inzitten die het rode in je haar een beetje oppeppen?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:36

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met de Directions zwart? (heb het hier al eerder gevraagd geloof ik). Wil graag kijken hoe zwart staat maar liever niet weken met grijs haar rondlopen :P Mijn eigen haarkleur is donkerblond en heb het twee jaar geleden twee jaar rood gehad. En daarvoor ook veel verschillende kleuren (waaronder blauw, maar dat werd dus na twee of drie weken grauw grijs en bleef ook best lang zo, erg lelijk).
En zou je, als het bevalt, erna ook gewoon zwarte permanente verf erover kunnen doen terwijl de semi permanent zwart er nog niet helemaal uit is? (of welke kleur dan ook, roodzwart/bruin)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:48

Unoo, ik heb van Chi kleurconditioners. Die werken top!
Wel handschoentjes aan anders heb je gekleurde handen.
Paar minuutjes (of zelfs 20 min voor extra effect) laten intrekken et voilà.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:26

JLLN_ schreef:
lovelynutia schreef:
@JLLN_

Ook bij moe niet de hele dag maar wel aardig lang:
Eest doe Ik mousse in voordat ik föhn dan is je haar wat stugger, en krullen goed laten afkoelen voordat je eraan zit. Dan spray ik elke krul apart in om daarna even een hele grove kam erdoorheen te gaan en dan nog over mijn hele haar sprayen.

Meestal pak ik aan elke kant een plukje en zet ik die vast met een schuifspeldje om alles op zijn plaats te houden anders ga ik eraan zitten.

Krullen doe ik door mijn lok apart vast te zetten, dan van de rest de bovenste helft ook weer omhoog vast om zo laag voor laag te gaan krullen. Ook krul ik de lokken naast mijn gezicht naar achter af maar de volgende weer naar mijn gezicht toen en dan weer van me af zo gaan ze niet in elkaar hangen.

Krullen laat ik zelf ook altijd afkoelen :j Doorkammen doe ik eigenlijk altijd met mijn vingers! Maar dat wat je zegt van je af en naar je toe krullen doe ik ook :) Anders gaat het inderdaad allemaal in elkaar hangen. Hoeveel mousse gebruik je dan? Ik doe daar nooit veel van in, vind dat zo'n takke spul :o Daar voelt m'n haar zo vies van aan.. Als dat er in zit wil ik het er altijd meteen weer uitborstelen :D

@vigo_is_lief; werkt dat ook met haar zonder laagjes? :P Heb je hem zelf trouwens? Of is het puur gebaseerd op dat filmpje.. Ik weet niet hoe makkelijk het haar van dat meisje krult :P

Ik heb hem idd zelf! Ik neem aan dat het ook werkt op haar zonder laagjes, ik heb zelf alleen voorin laagjes. Ik had mijn haar gister middag gekruld volgens de stapjes op dat filmpje en nu heb ik nog steeds een beetje krul/slag erin zitten terwijl ik normaal super stijl haar heb

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:17

Wie kan mij dextip geven. Van het weekend mijn haar geverfd wat donkerder. Nu zijn de haarpunte lichtrr gebleven. Zou ik ze opnieuw moete verve? Het is niet extreem opvallend hoor

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:23

Zo mijn haar is compleet geblondeerd *\o/*
3,5 uur gezeten maar dan heb je ook wat! Het is totaal niet doorg/stro of iets dergelijks dus daar ben ik heel blij mee!
Weet iemand wel een goede zilvershampoo tegen de gele gloed? Die van schwarzkopf vind ik persoonlijk niks :o

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:33

Ik heb die van de kruidvat gebruikt en daarbij merkte ik niet zoveel verschil, die van Guhl ook al niet :+
Maar misschien gebruik ik m ook wel niet goed haha.

Trouwens even offtopic, ik organiseer een fotomeeting voor mensen in de buurt van nijmegen. Misschien zitten er hier toevallig modellen/fotografen die het leuk vinden om te komen: [FM] FM: Menselijke modellen overasseltse/hatertse vennen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:02

Ik ben echt heel erg tevreden over die van de kruidvat :j wel wat langer dan 5 minuten in laten trekken :j

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:02

Escada schreef:
Zo mijn haar is compleet geblondeerd *\o/*
3,5 uur gezeten maar dan heb je ook wat! Het is totaal niet doorg/stro of iets dergelijks dus daar ben ik heel blij mee!
Weet iemand wel een goede zilvershampoo tegen de gele gloed? Die van schwarzkopf vind ik persoonlijk niks :o

L'oreal professional Silver.
http://www.hairproductsonline.co.nz/shop/images/silver.gif

Persoonlijk vind ik deze echt de beste! Zo goed dat als je niet oppast je haat na 2 min intrekken al lila is (mengen met gewone schampoo is dus slim om te doen).
Fudge Clean blonde.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41NXZ4rDrRL._SY300_.jpg

Beide zijn in prijsklasse wel duurder dan Schwartszkopf, maar wel heel goed!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:21

Ik raad die van Guhl niet aan.. daar kreeg ik heel erg last van, jeuken enzo...
Kruidvat schijnt wel goed te zijn!!

Nu mijn vraagje... Dit is mijn kapsel nu:
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 33054c.jpg
Een hele sterke bob..: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 13c358.jpg Nu stoor ik mijzelf erg aan de uitgroei: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... af7384.jpg
En wil binnenkort weer bruin, maar vind dat toch iets te standaard, wil iets met rode gloed, zonder dat het echt rood uitslaat.. Welke verfkleur raden jullie hiervoor aan?
En ik twijfel heel erg over t kapsel.. Ik had eerst lang haar (zie profiel) en heb het nu sinds januari zo, maar wil graag korter, maar vind dat toch wel eng.. Wat vinden jullie? Want het hangt niet leuk meer, nu, of van voren korter, word weer tuttig, of zo laten, maar nu stijl ik het veel omdat het anders naar buiten krult en ik dat niet leuk vind....

Roept u maar met de tips/suggesties!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:28

Vivi, waar kan je die fudge shampoo kopen? Ben alleen via internet tegen gekomen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:13

Fijn dat ik dit topic heb kunnen vinden. Zocht al een tijdje naar zoiets :D

Nu heb ik haar in laagjes, pluist behoorlijk (vooral boven). En een soort slag in mijn haar. Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:30

Yinka schreef:
Vivi, waar kan je die fudge shampoo kopen? Ben alleen via internet tegen gekomen.

Ik heb het bij een kappers winkel in Arnhem gekocht. Ik zou even kijken of in jou woonplaats of grotere stad in de buurt een kappers benodigdheden winkel zit en daar even vragen, of anders bij een kapsalon.
:)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:35

Ik ben gister bij 3 verschillende kappers winkels geweest maar geen enkele verkocht Fudge clean blond helaas. (In Eindhoven en in Breda) beide verkochten wel het merk Fudge maar helaas niet de clean blond lijn. Als ik jou was Yinka zou ik het gewoon bestellen, of je moet zin hebben om winkels af te lopen :))

Omdat ik perse een zilvershampoo wou heb ik naar een vervanging gezocht en kwam ik uit bij Osmo colour mission - silverising shampoo. Ik heb 'm nog niet uitgeprobeerd maar de shampoo zelf is net zo paars als m'n potje violet haarverf van la riche :')

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:34

Ja, ben internet al helemaal aan het afspeuren. Zitten nog flinke prijsverschillen in. Heb nu een site gevonden waar het voor 11,95 pond wordt aangeboden en gratis verzonden wordt ( ook buitenland). Dus dan is het ongeveer €14.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:57

Mijn blonde kleur kwam door het rood/paars heen en een vriendin had nog een potje 'Tulip' staan van Directions dus die heb ik er overheen gegooid!

Resultaat is goed, alleen wel een beetje erg rozig-achtig.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:05

Ik heb net op ebay ook wat directions potjes besteld. Kon me alleen herinneren dat ik t ooit goedkoper had. Betaal nu voor 2 potjes, inclusief verzendkosten, 11 euro.
Hoop dat t wel binnen een week binnen is :)
Heb vorige week mn haar gekleurd bij de kapper, maar echt niet tevreden over (en ik ben al een keer terug geweest..). Het was een (koperrode) spoeling en zoals ik al verwachtte (maar in sterke tegenstelling tot wat die miep bij de kapper zei) is het nu na 2x wassen in sommige delen van mn haar weer bijna normaal bruin terwijl het echt een behoorlijk rode kleur had.
Hoop echt dat er nog wat rood over is tegen de tijd dat ik de directions binnen krijg. Want op mn normale bruine haar gaan die kleuren niet pakken denk ik. (Met die potjes wil ik dus eigenlijk voorkomen dat de kleur nog verder terug loopt).

Zjn er nog andere mensen met tips om je haar weer roder te krijgen/ minder snel te laten vervagen?
Ik las hierboven ergens iets over een chi kleurconditioner met roodpigmenten? Kan zoiets op inet alleen nergens vinden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:13

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:23

mijn haar zit nu in de rode verf! alleen de onderlaag van mijn pony en vanavond laat gaat de rest weer zwart :) als het gelukt is zal ik een foto laten zien :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:26

Ah! Ik was bij t googlen blijkbaar wel op het juiste product gekomen maar ik zag elke keer maar 1 soort fles staan, heb het uitklap schermpje met kleuren over het hoog gezien haha. Hmm maar als ze geen koper hebben is dat ook niet echt een optie..
Ik heb van directions nu dus 2 kleuren besteld maar geen idee welke tint dat precies is :p kwam op internet nogal verschillende voorbeeld staaltjes tegen haha. Ik heb coral red en vermillion oid besteld.
Hoop dat dat vermillion een beetje de goede kleur is en pakt. Coral red is wat donkerder dus dat is optie 2.

Ik denk dat ik nu maar even naar de etos sjees om te kijken of ik daar nog iets bruikbaars kan vinden maar ik gok van niet.