[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:09

Dat is niet binnen de 12 uur. Welke week? Welke pil? Kijk in je bijsluiter, daar staat het in :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:10

Kan het zo zijn, dat als je een pil 3 strips doorslikt, dat je dan geen onttrekkingsbloeding krijgt?
Ik had hem moeten krijgen, maar nu nog steeds niet en dat is laat voor mijn doen.
Ik las op een ander forum dat dit inderdaad wel eens gebeurde, omdat er dan te weinig vlies opgebouwd zou zijn om af te stoten ofzo? :o

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:42

Ja hoor dat kan!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:45

lillytjuh schreef:
Ja hoor dat kan!

Dat zou fijn zijn dan. Nog meer mensen met zo'n ervaring?
En als je niet bloed, dan gewoon weer een nieuwe strip doen en dan afwachten in die stopweek?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:47

Altijd weer beginnen met de strip ;). En dan inderdaad even afwachten.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:29

zap schreef:
Dat is niet binnen de 12 uur. Welke week? Welke pil? Kijk in je bijsluiter, daar staat het in :)

ja ik ga zo even de bijsluiter lezen heb vandaag op de normale tijd weer gewoon de pil ingenomen.
Is de pil nog wel veilig na dat ik hem gister vergeten ben ?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:35

Dat staat in je bijsluiter ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:51

zap schreef:
Altijd weer beginnen met de strip ;). En dan inderdaad even afwachten.

Dat gaan we dan maar doen. Lichaampje is misschien wat in de war, ik ben al maanden ziek dus njah,
misschien dat alles een beetje langzamer gaat -O-

Dank-jullie-wel :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:17

Hoi allemaal, heeft er iemand van jullie ervaring met het Implanon (staafje) en gewichts toename?
Zit nu aan de pil, denk hier op over te stappen omdat ik geen gewicht kan verliezen door de pil.. Ik dat bij jullie beter, onveranderd, of als het je eerste anticonceptie was; ben je aangekomen?
Alvast bedankt..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:45

Mijn mening.. De pil en gelijken zit oestrogeen in.
Oestrogeen is een dikmaker, daar ga je met Implanon niets aan veranderen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... e-pil.html

Over Oestrogeen:

Te veel of te weinig oestrogeen maakt je dik. Bij oestrogeendominantie kan het dikmakende effect van oestrogeen niet meer voldoende in toom worden gehouden door progesteron. Bij een tekort aan oestrogeen hebben de insulinespiegels de neiging te stijgen. Ook daalt de neurotransmitter serotonine en ga je snakken naar snelle koolhydraten. Zet je je tanden daarin, dan stijgt de dikmakende insulineproductie nog verder.

Doen voor een betere hormoonbalans: Eet minder verzadigde vetten, drink zo weinig mogelijk alcohol, doe meer aan beweging, zorg voor een goede nachtrust, en verminder stress. Eet ook meer vezels en sojabonen, kikkererwten en andere peulvruchten, groenten, fruit en lijnzaad. Deze voedingsmiddelen bevatten namelijk fyto-oestrogenen die de effecten van oestrogeen in het lichaam nabootsen. Volgens Ralph Moorman remmen deze plantaardige oestrogenen oestrogeendominantie én verminderen ze de gevolgen van een oestrogeentekort. Ook kun je bij oestrogeendominantie beter niet de anticonceptiepil slikken. Heb je een tekort aan oestrogeen, dan adviseert Natasha Turner bovendien voedingssupplementen met fyto-oestrogenen van rode klaver, het best onderzocht is Promensil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:50

Morgen terug naar de gyn.

Al een aantal weken drukkende buikklachten.. 7 kilo aangekomen(geen eetpatroon of beweging veranderd) heel mn gezicht gaat steeds kapot van de pukkels, neus is kapot van binnen..
Veel hoofdpijn...

Controle of de spiraal nog op zn plek zit en zwangerschap werd aangeraden door de huisarts....

Joeppie!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:55

Pffff daar zit je lekker mee Jolliegirl. -O-
Ik zou echt die spiraal eruit gooien maarja jij kon ook al niet tegen rubbers toch..?
Pas wel goed op je lichaam hoor, dit is volgens mij gewoon niet gezond.

Ben je regelmatig ongesteld trouwens?
Dan zou je nog de natuurlijke methodes kunnen overwegen, dan heb je iig 2 weken per maand dat je echt wel safe zit.. Dan werk je heeel ruim rond je eisprong maar er zijn volgens mij ook apparaatjes voor die testen of je wel of niet je eisprong hebt.
Zelf doe ik dat niet alleen, maar het is wel een extra zekerheid voor mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:58

Ik ben elke maand 15 dagen ongesteld....
Heeeel weinig.. dan weer een dag veel... dan weer weinig..dan niets.. dan 2 dagen wel..

Nee, ik ga het niet op die manier doen, risico is me te groot. :)
Kunnen er absolúút geen kind bij hebben. Echt no way niet.

Spiraal is momenteel hetgeen wat me het meest bevalt..
Buikklachten(baarmoeder) heb ik na 6 maanden niet meer.
Maar nu een soort drukkende pijn vanuit mn darmen/blaas... Niet de hele dag, maar vaak rondom de avond of eind v.d middag.

Condooms zijn geen oplossing nee. Zowel voor mij niet als voor vriendlief niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:59

http://www.ladycomp.nl/index.php?rubrie ... e_ladycomp
Kijk hier eens naar, kijken kost niets.

Misschien eens progesteron creme overwegen?
Ik vind het toch een teken dat er iets niet klopt in je hormoonhuishouding.
Mijn ervaringen zijn goed met progesteron creme al gebruik ik het nog niet super lang.
Rustige huid, houd weinig/geen vocht vast en genoeg energie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:08

Sinds ik die spiraal heb klopt het niet meer in mijn hormoonhuishouding idd. :)

Dus vandaar even de controle en een gesprekje.

Bevalt het me niet, laat ik 'm er ter plekke uithalen.

De link ken ik.
Maar dit willen we beide niet, vertrouwen dat niet. Absoluut niet.
Dus helaas pindakaas.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:13

Lastig, maar je gezondheid is wel belangrijker..

Als je kinderen niet volledig uitsluit zou ik het durven hoor alternatief of met Persona/Ladycomp.
Het is echt duidelijk qua signalen als je cyclus een beetje regelmatig is.
Ik heb bijv. op dag 14 eisprong, neem daar 2 dagen extra op en dan zit je tot je menstruatie veilig.
Dat zijn bij mij zeker 18 dagen want de tweede helft duurt bij mij altijd langer.
In principe ben je ook alleen vruchtbaar als je cervixslijm helder is en je er draden van kan trekken.
Wil je helemaal safe zitten dan kan je het 2 weken met anticonceptie en twee weken niet.
Testen met Persona of je je eisprong hebt gehad en daarna gebeurd er echt niets tot je menstruatie..
Of je het nu wel of niet toe wil passen, lees je eens in over alternatieve methodes en houd je lichaam goed in de gaten een aantal maanden.. Je zal zien dat als alles op orde is dat er echt een systeem in zit.

Maar als je dat echt niets lijkt zijn er weinig opties over, maar dat zie je zelf ook wel natuurljk. :+
Voor mij is dit naast rubbertjes ook een extra zekerheid om te weten wat er gebeurd in mijn lijf.
Dat je niet om elk afwijkend dingetje in de stress hoeft te zitten omdat je gewoon weet of je wel of niet vruchtbaar was.

Maar het is en blijft een lastige materie als je slecht tegen een hoop zaken kan.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:20

Dat is raar moonfish want mijn huisarts raadde het wel aan..
Was al blij want ben echt bang voor dat spiraal...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:35

sannx94 schreef:
Dat is raar moonfish want mijn huisarts raadde het wel aan..
Was al blij want ben echt bang voor dat spiraal...

Artsen erkennen sowieso veel te vaak flinke bijeffecten niet van hormonen van de pil ed..
Ik ken zelf iemand die al jaren met haar gewicht stoeit en die dus een Implanon heeft.
Die is er nu uit want het lijkt er op dat het aankomen van de lucht komt van de Implanon.
Zelfs toen ze in het ziekenhuis lang met afgepaste voeding en niets meer was er in een week 3 kilo aan.
Puur omdat ze dus niet kon bewegen en aankomt van niets.

Maargoed als het voor mensen wel goed werkt, wees er gelukkig mee. :)
Ik denk gewoon dat als je er gevoelig voor bent voor dik worden van de pil een alternatief niet werkt zelf..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:08

Jolliegirl schreef:
Controle of de spiraal nog op zn plek zit en zwangerschap werd aangeraden door de huisarts....

Controle of ie op zn plek is snap ik, maar zwangerschap terwijl je elke maand 15 dagen ongesteld bent? Heb je zelf wel eens een testje gedaan?
verder vervelend dat je zoveel klachten hebt ervan. Hopelijk kan de gyn je helpen ermee.

Dat temperatuur meten etc zou ik dus ook voor geen meter vertrouwen, dat vind ik echt gokken met je lijf.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:23

Dat zou ik ook gezegd hebben een jaar geleden, maar of je het doet of niet..
Ga voor de gein eens een paar maanden bijhouden wat er gebeurd met je lijf gedurende cyclus.
In theorie is het net zo veilig als de pil, maar het vergt discipline absoluut.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:24

Mars schreef:
Jolliegirl schreef:

Controle of ie op zn plek is snap ik, maar zwangerschap terwijl je elke maand 15 dagen ongesteld bent? Heb je zelf wel eens een testje gedaan?
verder vervelend dat je zoveel klachten hebt ervan. Hopelijk kan de gyn je helpen ermee.

Dat temperatuur meten etc zou ik dus ook voor geen meter vertrouwen, dat vind ik echt gokken met je lijf.

Volgens mij gaat het er om dat de HA bedoelde bewust zwanger worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:34

Achteraf gezien ben ik ook veel aangekomen van de pil. Vorig jaar april ben ik gestopt. Inmiddels 12 kilo kwijt met alleen minder snoepen, geen aardappelen, minder brood en een klein beetje meer bewegen. Mooie is, het blijft eraf en er komt niets bij na een paar vreet dagen. Vroeger had ik ook echt de hele dag trek. Dat is nu ook helemaal over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:40

Ik merk ook dat ik ineens weer veel minder honger heb, nu ik met de pil gestopt ben. Ik heb em een jaar geslikt, en ben in dat jaar 10 kilo bijgekomen :=

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:18

Nou beste mensen, ik heb vandaag een poging gedaan tot het inbrengen van de Mirena, of eigenlijk heeft de arts een poging gedaan. Bij het inbrengen van de eendenbek deed het al erg pijn en ik had echt zoiets van, pfff ik trek dit niet. Hij is ermee gestopt, nadat hij er wel helemaal in zat (maar nog niet open gekrikt was zegmaar). Hij zei dat de binnenkant van de vagina vuurrood was, dat dat een infectie betekent en dus geen Mirena op dit moment voor mij. Hij zei dat deze pijn echt niet normaal was. Ik heb nog last van een schimmelinfectie. Nu een capsule gekregen, als ik ongesteld word nog een nieuwe capsule nemen en dan nog een keer proberen.

Pfff ik had niet gedacht dat het zo zou tegenvallen... :( beetje down omdat ik gehoopt had nu met Mirena hier te zitten!! :(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:53

Wat raar zeg...hij hoort van te voren te bekijken of je schimmel hebt.

En dat openklappen voel je niet eens... Heeeel raar dat hij gestopt is en t eruit heeft gehaald..
Juist dat inbrengen is de grootste ellende...dat openklappen stelt geen reet voor.

Misschien volgende keer doorverwijzing vrageb voor de gyn?
Die zijn er ff wat kundiger in.

Vind dit wel heel slecht. Want schimmelinfectie zie je direct zodra je de eendenbek open zet....
Ook dat her vuurrood is.
Anders heeft ie gewoon veel te veel lopen wroeten!