Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:37

Al eerder hier gereageerd. Ik denk toch dat ik het maar ga doen. Teveel last van me rug & nek op het moment. Afgelopen week vrij geweest, begin weer met werken en weer super last van me rug. Baal er echt van... Zitten alleen nog paar puntjes aan waarom ik het (nog) niet wil doen... :+

Heb 95G...
Lees over een K - Pfff ... wist niet dat die ook al bestonden joh! :oo

Jacquelinee_

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:51

Welkom pink!
Ik had voor de bvk ook een F cup, maar zoveel pijn. Bij iedereen is het weer anders wanneer het hinderlijk wordt. Ben benieuwd wat de HA zegt!

Hoi xx_lyzet wat houdt jou nog tegen om de bvk te doen? Het zal erg veel pijnverliching geven!

Bij mij is het nu bijna 6 weken geleden, en ik kan zeggen dat ik er nu echt blij mee ben! Ondanks de complicaties die ik heb gehad gaat het nu met mega sprongen vooruit!
Afgelopen zaterdag voor het eerst weer op stap geweest, en gewoon geen rugpijn! *\o/*
Morgen naar de arboarts en woensdag weer controle bij de PC. Ik ga wel vragen wanneer hij denk dat ik weer mag paardrijden, want ik mis het heel erg!
En ook ga ik aankomend weekend waarschijnlijk weer mijn eerste bh kopen! :D *\o/*

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:38

Nanda schreef:
Marion.

Bij mij is er destijds in totaal 2,4 kilo afgegaan. 1100 gram aan de ene zijde en 1300 aan de andere zijde. Dat scheelde zo'n 5/6 cupmaten.

Sorry, zie het nu pas.
Dat is best wel veel per borst toch?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:57

Jacquelinee_ schreef:
Welkom pink!
Ik had voor de bvk ook een F cup, maar zoveel pijn. Bij iedereen is het weer anders wanneer het hinderlijk wordt. Ben benieuwd wat de HA zegt!

Hoi xx_lyzet wat houdt jou nog tegen om de bvk te doen? Het zal erg veel pijnverliching geven!

Bij mij is het nu bijna 6 weken geleden, en ik kan zeggen dat ik er nu echt blij mee ben! Ondanks de complicaties die ik heb gehad gaat het nu met mega sprongen vooruit!
Afgelopen zaterdag voor het eerst weer op stap geweest, en gewoon geen rugpijn! *\o/*
Morgen naar de arboarts en woensdag weer controle bij de PC. Ik ga wel vragen wanneer hij denk dat ik weer mag paardrijden, want ik mis het heel erg!
En ook ga ik aankomend weekend waarschijnlijk weer mijn eerste bh kopen! :D *\o/*

Ik zit beetje met qua werk in m'n maag... Heb 0 uren contract dus geen idee hoe het zit met langdurig ziektewet. En of het invloed met mn contract heeft. Die loopt on december pas af hoor, maar toch... :oo

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:05

Spannend Jacqueline, een nieuwe bh kopen. Kan me ook wel voorstellen dat je het paardrijden mist.

Toen ik de eerste keer mijn bvk aanvroeg, had ik een 80F, maar toen werd ik zwanger en is het er niet meer van gekomen. Nu dat ze in korte tijd toch flink gegroeid zijn, wordt de pijn steeds meer en heb ik de stap toch weer genomen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en over 2 weken verlost ben van het gewicht.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:39

xx_Lyzet schreef:
Ik zit beetje met qua werk in m'n maag... Heb 0 uren contract dus geen idee hoe het zit met langdurig ziektewet. En of het invloed met mn contract heeft. Die loopt on december pas af hoor, maar toch... :oo

Hmm dat snap ik.. hoe het met een 0-uren contract zit geen idee eerlijk gezegd. Ik hebzelf een 2 uren (vast) contract. Dit krijg ik dus ook uitbetaald.
Ik zou als ik jou was gewoon naar de HA gaan en overleggen. Vaak duurt het wel een tijdje tot je bij de PC terecht kan ect. Misschien hebje gelukig en wordt je vroeg geopereerd en heeft het geen gevolgen qua contract. Of het duurt heel lang en wordt je pas na december geopereerd. Ligt heel erg aan het ziekenhuis hoelang het duurt.
Bij mij duurde het 4 maanden van de eerste HA afspraak tot de operatie. :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:38

@Lyzet : Tja ...als je zoveel klachten heb zou ik voor een Bvk gaan :j
Hoe ziet het er met je BMI uit ?

@Marion : Schiet al echt op dus +:)+

@Pink : Ik ben vorig jaar bij Bergman in Bilthoven geopereerd :D

@Jacquelinee : Eerste nieuwe BH kopen is een mijlpaal :):)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:10

Ik ga het morgen even overleggen op het werk. Wat me ook tegenhoud zijn de littekens... Natuurlijk blijf je die zien, maar wil geen lelijke littekens!:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:15

xx_Lyzet schreef:
Ik ga het morgen even overleggen op het werk. Wat me ook tegenhoud zijn de littekens... Natuurlijk blijf je die zien, maar wil geen lelijke littekens!:)

Tja ..dat weet je als je voor zo,n operatie gaat .
Maar het is het een (klachten hebben je leven lang ) of het ander (leven met een litteken )
Bij mij zie je er na 1 jaar zo goed als niets meer van ...hooguit een heel licht randje om de tepel .

Dit jaar ga ik zelfs voor een Bwc ....dat word pas een groot litteken ... :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:16

xx_Lyzet schreef:

Maar.. wegen de littekens die je eigenlijk 99% van de tijd niet ziet op tegen alle klachten waar je al die tijd al mee loopt?

En wat betreft werk: bij een 0-urencontract heb je recht op een Ziektewet-uitkering over gemiddeld aantal gewerkte uren van de afgelopen 13 weken. Je kan hierover het beste informatie inwinnen bij het UWV. Je betaalt niet voor niets je afdracht Ziektewet op je loonstrook.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:50

xx_Lyzet schreef:

Ik zou je echt miet tegen laten houden door de littekens.
Mijn littekens zijn helaas (nog) lelijk door complicaties (wond opengesprongen, allergisch voor de hechtingen) maar dat maakt mij helemaal niks uit! Heb zoveel minder pijn klachten. Tuurlijk had ik liever mooie littekens gewild, maar het is nu eenmaal zo gelopen. En de PC zei dat er nog vanalles aan te doen is om ze mooi te maken. :)
En wie zal ooit die littekens zien? Jijzelf en je vriend (tenzij je topless zont), en hij zal er echt niks omgeven hoor :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:14

Haha inderdaad. Maar kan er stom genoeg onzeker van worden. Maargoed, eerst maar eens even morgen afwachten! :)

Denk dat ik naar een B/C'tje zou willen... Maar dat moet ik nog even bekijken!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:23

xx_Lyzet schreef:
Haha inderdaad. Maar kan er stom genoeg onzeker van worden. Maargoed, eerst maar eens even morgen afwachten! :)

Denk dat ik naar een B/C'tje zou willen... Maar dat moet ik nog even bekijken!

Ik las dat je nu een G-cup hebt? Dan zou ik je niet teveel instellen op de mogelijkheid van een B. Die stap is erg groot en wellicht ook niet haalbaar gezien de huidige maat etc. Ik ben destijds van een F naar een C/D gegaan, kleiner kon niet. Althans, niet op een mooie manier.

Gewoon goed over in gesprek gaan met de PC :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:10

Mijn PC gaf voor de operatie niet eens een indicatie over de maat ...
Ja , behalve dat het passend voor mijn lijf zou zijn .
heb toen wel aangegeven dat ik eerder in de kleinere , dan in de grotere richting zou willen .
Uiteindelijk ben ik van 85/F naar 85/B gegaan .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:36

Zit even nieuwschierig op google te kijken. Maar daar vallen het qua littekens wel mee. Nu is niet iedereen hetzelfde natuurlijk. Maar het is dus ook 100% niet zeker dat er littekens bij de tepel komt! Sws wel onder de borst.

Brutale vraag hoor; is dit bij sommige van jullie ook zo of totaal niet? :)

En zouden jullie het in een ziekenhuis doen of bij een kliniek lateb doen? :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:53

Ik krijg een litteken om mijn tepels en een anker, dus van tepelkloof naar beneden en onder de borst.
Ik heb gekozen voor een kliniek

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:32

Lyzet, als je zoveel maten kleiner gaat kunnen ze niet anders dan je tepelhof ook verkleinen. Dan krijg je dus sowieso littekens om de tepel.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:45

Ik heb een borstverkleining en lift gehad , dus ik heb een litteken om de tepel .

Ben naar een Bergman kliniek geweest .

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:57

Welkom Lyzet! Zou persoonlijk voor een kliniek kiezen.
Ik heb trouwens ook een nul uren contract en ik krijg die weken gewoon vrij. Weet niet precies hoe het met uitbetaling zit aangezien je geen vast aantal uur per week draait.

Ditano ik ga ook naar de Bergman in Bilthoven. :) Verwijsbrief gehaald vandaag en gebeld. 1 juni consult, helaas wel in Amsterdam. In Bilthoven is pas plek vanaf augustus voor consulten. Kan wel daar geopereerd worden. Als meezit zei ze 6 weken later minimaal de operatie al. Maar dat kon ze niet zeker zeggen nog. Hoor ik dan. Jeetje voel me zo opgelucht.. Wist niet dat je je zo opgelucht kon voelen. Kan nu al niet meer wachten.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:11

Ik heb ook een litteken om mijn tepel heen.
Ik ben gewoon in het ziekenhuis geopereerd, heb deze keus gemaakt omdat er geen kliniek in de buurt zat en de PC van het ziekenhuis ook gewoon goed waren. Ook qua nazorg vond ik het erg fijn :) maar ik weet ook niet hoe dat in een kliniek zou zijn.

Snap ik PINK! En dat opgeluchte gevoel wordt alleen maar groter als ze dadelijk echt verkleind zijn!
Het gaat ook er snel zeg!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:26

Ben alleen maar blij dat het zo snel gaat. Wegens redenen nu even geen school en begin in september weer dus hoop dat voor die tijd gedaan is. :)

Hoe is het met jou nu?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:35

Ohh dat is ideaal!!
Dat had ik ook, ik was afgestudeerd en 2 weken later werd ik al geopereerd. PC dacht eigenlijk dat t niet zou lukken in de tussen tijd, maar t was toch gelukt :D

Met mij gaat het erg goed! Afspraak bij ARBOarts is niet doorgegaan maar morgenmiddag moet ik weer op controle :)
Ook moet ik bij de KNO op controle.. is nu ook 6 weken geleden sat ik buisjes heb gekregen (beide operaties tegelijk gehad) maar het heeft volgensmij niet geholpen.. hoor nogsteeds erg slecht.. :/

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:27

Ik ook een litteken om mijn tepel! En ging ook naar een kliniek, veel fijner :j , maarja ik krijg al hoofdpijn zodra ik een normaal ziekenhuis instap :')

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:47

Van afspraak bij de huisarts, tot operatie is voor mij nog net geen 6 weken.
Kon ook al na 3 weken geopereerd worden, maar ging eerst nog even op vakantie.
Ik kon een week na de huisarts al terecht voor de intake en ben die week toen nogmaals geweest, voor een ontmoeting met de arts. Week erna bij de anesthesist geweest.
Ook ik ga naar de bergmann kliniek, maar dan in Rijswijk zuid Holland. In het ziekenhuis was ik zeker maanden verder geweest. Vorige keer kreeg ik ook na een half jaar pas een oproep, dus dit vind ik veel fijner.

Zijn trouwens ook allemaal pc's die ook in het ziekenhuis werken

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:58

Ik ben de gelukkigste vrouw op aarde! *\o/* *\o/* *\o/*
PC vind het er super uitzien! Ook mag ik nu alles weer dus vanavond gaan we meteen weer paardrijden!!
Wel heb ik heel actief littekenweefsel, hiervoor heb ik silicone pleisters gekregen die ik vanaf volgende week mag gebruiken als ook het laatste plekje dicht is :)