Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:15

Iell oke, schuiven wil ik echt niet hebben.
Het werkt gewoon echr niet een andere houding dat je gewend bent :P
Dinsdag met controlle maar even vragen of op mijn zij kwaad kan voor mij.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:20

Na een weekje vast niet meer :D
Maar hé, ik kwam er achter dat je kaak best wat kan hebben toen ik de eerste dag mijn kaak al flink stootte en alles (gelukkig ) nog op zijn plek stond :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:24

Haha hoe krijg je het voor elkaar om hem de eerste dag al te stoten?
Flauw gevallen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:31

Nee de ruimte van de wc was erg krap en met infuuspaal paste het echt nipt. Toen ik wilde zitten op de wc, knalde ik mijn kaak loeihard tegen de handvat van de infuuspaal :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:33

Ik sliep de eerste nacht thuis na 3 nachten in het ziekenhuis al op m'n zij zonder problemen.. Heb er ook nooit wat over gehoord dat het niet zou mogen ofzo. :=

Maar fijn dat je zo weinig pijn hebt Kosseh!! Apart dat dat bij iedereen zo kan verschillen... Ik ging een week lang door een hel en ben absoluut niet kleinzerig. :(

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:37

Haha sorry klinkt nu wel grappig. Snap dat het op dat moment alles behalve leuk was. Die stomme infuus palen ook...

Loes, heb jij drie nachten in het ziekenhuis gelegen?
Oo als jij er ook niks over gehoord heb dan is het vast goed :).

Verschild echt veel per persoon idd. Maar met alles ook wat iemand al weer kan en wat iemand al eet.
Is het niet dat ik het totaal niet voel hoor maar het is geen pijn. Alleen bij niezen ga ik zowat door de grond. Links net onder mijn neus doet het dan zo een pijn.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:52

Ja, ik heb 3 nachten in het ziekenhuis gelegen. De eerste nacht op de PACU, soort IC. Volledig aan de apparatuur. En daarna nog 2 nachten op de gewone slaapzaal aan de morfinepomp. Ik zou na 2 nachten wel weer naar huis gemogen hebben, maar ik had zó veel pijn dat ik wou blijven voor de morfine. Ik ben toen eind van de ochtend naar huis gegaan en kreeg toen nog een morfinepil.

Waar ik ook heel veel last van had was dat m'n beugel 's nachts 'in' m'n bovenlip vast groeide. Omdat m'n mond zo strak stond door de zwelling werd m'n beugel er in gedrukt en groeide zo vast. Altijd heel pijnlijk 's ochtends om m weer los te krijgen.

Nee niks over gehoord. Het verschuift allemaal echt niet zomaar, ze hebben het goed vast gemaakt met schroeven. :j

Voor het niezen zou je dan misschien iedere dag standaard een allergiepil kunnen nemen ofzo.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:13

Het was meer de ruimte van de wc. Ik lag met 3 anderen en dan is het wel fijn als de deur op slot kan :') Anders had ik de paal buiten laten staan.

Ik had er ook 3 dagen gelegen ivm geen eten binnen kunnen krijgen dus wilde ze het even in de gaten houden.
Gelukkig niet hoeven niezen maar wat zou dat vervelend zijn zeg -O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:30

Loes, dat van je beugel in je lip ken ik. Alleen is het bij mij in mijn wang. Mijn lippen staan in een tuitje naar voren ik krijg die niet eens tegen mijn beugel aan.

Aww balen dat je zo veel pijn had. Is nu 6 weken ofzo terug voor jou toch?

Die antialergie tip is wel een goede. Ga het even uitzoeken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:59

Over 2 dagen is het alweer 9 weken geleden voor mij!

Ik kan me echt niks voorstellen van je lippen die in een tuitje naar voren staan. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:54

Oo dat gaat al weer snel. Had het idee dat het van jou nog niet zo lang geleden is.
Heb je nog dingen die lastig zijn? Nog niet aan gewend bent?

Uuh hoe ga ik het omschrijfen. Een beetje als een vis. In het midden staat het het verst van mijn tanden af. Maar gelukkig is dat al weer weg :)

Ik heb net voor het eerst mijn kiezen op elkaar kunnen doen. Zwelling zit er niet meer tussen :).
Dus kunnen zien hoe mijn voortanden op elkaar staan. Kreeg er zo een blij gevoel van
Dit was voor:
Afbeelding
Dit er na:
Afbeelding

Echt heel duidelijke kan ik nog niet maken door de zwelling.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 05:33

Ziet er goed uit zeg! Heel mooi! Kan begrijpen dat je daar blij mee bent! :j

Dingen die nog lastig zijn... Nee eigenlijk niet. Ik ben laatst een dagje weggeweest, heel veel geglimlacht (vind het nog een beetje eng om echt te lachen) en toen had ik de volgende dag wel heel erg last van vermoeide kaken/spieren. Verder knakt mijn kaak soms met kauwen en altijd met gapen, dat is naar, maar niet pijnlijk. Verder eet ik alles weer.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:52

Oo nog steeds onzeker over je lach? Is echt niet nodig. Snap het wel hoor, je lach is toch veranderd.

Mooi dat je alles gewoon weer kan eten. Volgens mij geniet je wel weer echt van hard voedsel als dat weer mag.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:38

Jep, nog steeds onzeker over! Komt omdat ik m'n lach eigenlijk nooit zie behalve op foto's.. Ik zie mezelf wel iedere ochtend in de spiegel, maar dan lach ik niet. Dus mijn 'gewone' gezicht ben ik al wel redelijk aan gewend, maar mijn lach gaat maar langzaam haha. :D

Ja daar geniet je echt weer van dan! Wanneer mag jij weer beginnen met kauwen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:31

Kan je ook voor de spiegel staan lachen :P. Langsaam raak je er aangewend. Is tegen mij gezegd dat alsje er echt niet aan wend ze het ook weer terug kunnen zetten, maar of dat alles is.

Kan er nu al naar uitkijken. Het moment dat ik weer wraps kan eten of gewoon een maaltijd salade. Nog 5 weken.

Precies een week terug lach ik nu op de operatietafel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:15

Ik heb het topic ook weer een keer gevonden :')

Beugel in mijn lip / wang had ik ook heel vaak, ik heb meters wax geplakt :P Iedere nacht voor ik ging slapen had ik soms mijn hele beugel (onder en boven) beplakt. Sommige perioden ging het iets beter, sommige perioden moest ik echt plakken wilde ik niet alles onder het bloed hebben zitten.

Ik hoop dat jullie uiteindelijk blij zullen zijn met je nieuwe gezicht :) Ik ben nu 2,5 jaar verder en nog steeds is het soms nog wat vreemd. Het gaat wel steeds beter. Ligt er ook een beetje aan hoe ik in mijn vel zit geloof ik :P

Sterkte met het herstel voor degene(n) die nog niet zo lang een operatie gehad hebben!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:45

Moet het even kwijt, dit leek mij de beste plek..

Ik heb een onwijse baal dag/week.
Ik ben er klaar mee om voor mijzelf en andere de schijn op te houden. Zeggen dat het mee viel, en dat ik het wel mooi vond.
Ik vind het niet mee vallen en eigenlijk vind ik mijn gezicht heel lelijk geworden... Als ik in de spiegel kijk en echt naar mijn gezicht kijk, word ik echt verdrietig. Waarom heb ik dit gedaan, had mijzelf eindelijk geacepteerd en dan laat je het als nog veranderen.

Ik vond de reconstructie al lelijk, waarom heb ik het dan als nog laten doen? Nu is het nog lelijker dan dat.

Het wordt alleen maar erger. De leuk bedoelde oje ziet wel verandering ziet er goed uit. Die opmerkingen bevestigen voor mij dat het dus klopt wat ik zie, echt veranderd.

Zo nu het leukere deel. Ik ben van de pijnstillers af :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:05

Ach meis toch. Ik denk dat iedereen wel weet waar je doorheen gaat. Ik in ieder geval wel! Ik heb af en toe liggen huilen omdat ik het niet mooi vond, omdat het zeer deed, omdat het jeukte (onderhuids, schijnbaar ben ik allergisch voor titanium, dus nog een keer onder het mes om alle schroefjes er weer uit te laten halen).

Ik kan je niet beloven dat het beter wordt, maar ik denk het wel. Geef het in ieder geval nog wat tijd. Je zit nu midden in de kloterigste periode die je maar kunt bedenken. Sterkte en :(:) :*

Fijn dat je in ieder geval van de pijnstillers af bent! Dat is al een goede stap voorwaarts.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:33

Kosseh, sorry! Ik had dit topic blijkbaar per ongeluk ontstipt!

Hoe gaat het nu met je?
Ik begin nu pas echt aan mijn gezicht te wennen en ben er nu wel heel erg blij mee, terwijl ik het eerst écht afschuwelijk vond.
Als ik van te voren een reconstructie had gezien van mijzelf zou ik het ook lelijk hebben gevonden hoor. Het is toch heel anders. Maar ik vind het nu wel heel mooi geworden. Als ik oude foto's terug kijk vind ik mezelf daar toch echt niet knap op terwijl ik dat nu toch wel vind. :j
Misschien dat dat je een beetje gerust kan stellen. :(:)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:50

Gaat wat beter. Ben weer aan het werk en alles zag er nog steeds supper uit bij de controlle.

Vind het alleen nog niet mooi. Vooral niet als ik lach, je ziet zo weinig tand Maar hoop dat dat komt doordat ik mijn lip nog niet helemaal goed kan bewegen.

Afbeelding

Afbeelding

Het wennen aan je nieuwe gezicht duurt wel echt lang. Nog langer dan het herstel zelf. Maar hoop dat het vanzelf toch goed komt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:35

Mijn collega zei dat ik na een half jaar nog steeds als een buikspreker sprak,hij zag mijn lippen gewoon niet bewegen.

Tijd meid,geef het tijd. Helaas meer dan een paar weken...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:37

Ik vind het er goed uit zien hoor!
Dat je zo weinig tand ziet had ik ook.. Maakte me er ook zorgen om, maar is helemaal goed gekomen, zie foto's. Komt omdat je spieren nog naar je nieuwe gezicht moeten vormen en ze dus nog wat strak staan.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:39

Afbeelding
21 dagen na de operatie, al een flink stuk bijgetrokken. Je zag eerst veel minder tand, net zoals bij jou, maar daar heb ik geen foto van. Ik lachte hier zo breeduit mogelijk als ik kon.

Afbeelding
En een zeer recente foto.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:45

Ondanks dat dit topic al een tijd niet meer in gebruik is wil ik hier toch even reageren!

Ik zit in het proces naar de kaak operatie toe. Aankomende dinsdag hoor ik wanneer ik precies geopereerd word en als het goed is gaat het deze zomervakantie gebeuren. Ik word dan ook nu al gewoon knetter zenuwachtig, terwijl ik de hele tijd super enthousiast was dat ik het eindelijk ging krijgen en de beugel periode na 8 jaar af kon sluiten over een tijd...

Ik ben vooral erg bang voor de pijn en heb ook al allemaal verhalen gelezen dat mensen hun gevoel in hun mond kwijt waren....
Ik maak waarschijnlijk mijzelf nu erg bang haha.

Wat een mooie resultaten zie ik hier voorbij komen zeg! Ook mooi om te zien hoe het herstel gaat en de zwellingen afnemen!

Ik las van iemand dat diegene naar 2 weken alweer kon sporten, wat voorn sport doe je precies want ik kan echt niet zonder sporten dus wil ook zo snel mogelijk weer sporten na de operatie haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:53

8 jaar een beugel, OMG! Dat is wel echt heel erg lang zeg!

Voor welke pijn ben je precies bang? Eerlijk gezegd heb ik echt heel weinig pijn gehad, niets wat niet met paracetamol en ibuprofen onder controle te houden was. Ik had nog het meeste last van de zwelling na de operaties die zeer deed. Van de operaties zelf heb ik echt heel weinig pijn gehad!!!

Gevoel in mond kwijt, tja, je zenuwen krijgen toch een flinke opdonder. Maar bij de meesten komt het gewoon terug, of in ieder geval grotendeels. Ik heb er geen last meer van, al voelt het wel nog iets anders dan voorheen. Maar dat neem ik voor lief :)