Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 18:21

Mooie schoenen hoor, hopelijk kun je er veel fijne kilometers op maken.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:25

In tranen over de finish, maar het is haar gelukt. Mijn dochter had 1 doel en dat was niet als laatste eindigen. En dat is haar gelukt.
Afbeelding

Afbeelding

Mooie schoenen, snap dat je er blij mee bent lugh

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:44

Mooie schoenen.

En Bianca, ik heb je niet gezien of herkend. Maar heb daar ook meegedaan, voor volwassenen natuurlijk. En was weer iets sneller op de 6.4 km, dus de 4 normale mijlen.
En ook de 4 zeemijlen had ik nog niet zo snel gelopen. In augustus had ik 52.48 op 7km. En nu 53.22 op 7.4 km.
En dat ondanks dat ik voelde dat mn benen de halve marathon er nog in hadden zitten.
Was gelukkig wel iets sneller dan de man op klompen, maar ik vind zijn prestatie knap.

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto was nog van de kidsrun.
Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:49

Gefeliciteerd, mooie prestatie van je dochter!

En wat een fanatiekelingen met het inschrijven van de marathon van volgend jaar!

Mooie schoenen lugh! Snap dat je er blij mee bent! Vond de wandelminuten bij evy vooral mentaal nog heel fijn merkte ik haha.

Ik heb donderdag een afspraak bij de fysio. Ook met m'n nieuwe schoenen blijf ik last houden van kuitkrampen. Ondanks veel vocht, stretchen, warming up. De dagen dat ik er geen last van heb gehad sinds ik ben begonnen met lopen zijn op een hand te tellen. Ik hoop zo dat de fysio een oorzaak kan vinden.. heb wel eens gehoord dat mensen triggerpoints hadden zitten en dat behandeld werd en ze daarna pijnvrij konden lopen. Ik hoop dat het zoiets is.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:59

Wij stonden meer richting de finish, recht voor het clubgebouw.

Lekker dat je weer wat sneller was. Ik doe het je ( nog) niet na.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:59

Vandaag met het hele gezin een rondje geweest. Mijn man de kleine duwen in de buggy, ik met een kleine in mn buik :D . We lopen bijna altijd samen, maar meestal past mn moeder dan even op. Nu vroeg hij zelf of hij mee mocht. Tuurlijk kind!

Afbeelding

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:40

Al even niet meer gepost, maar deze wilde ik even delen. Vandaag was de Duinentrail in Schoorl, mijn woonplaats. Ik heb de 19 km gelopen.
Super mooie route, deels over paden waar ik wekelijks loop, maar ook stukken waar ik nog niet eerder geweest ben. Mega zwaar was het door de mulle duinen en de hoogtemeters, maar onwijs genoten.
Volgens de organisatie zouden het 450 hm zijn op de 19, maar mijn Coros horloge heeft er maar 353 gemeten. Vond het eigenlijk ook wel genoeg :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn liefste fan die mij heel blij stond op te wachten op het strand bij de finish mocht even mijn medaille showen *D
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 20:44

Wat een mooie fan! Goed gedaan zeg, zeker met dat mulle zand.

Irrssjje gezellig zo!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:48

Aaah wat een leuke fan!
Goed gedaan zeg!

Wat leuk Iris, zo samen.

Leuk Bianca, goed van je dochter zeg!

Top gedaan Germie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:55

Goed bezig Germie
Knappe prestatie Tamara!
Gezellig en toch nog heel snel zo met een buggy Irisje!

Hier nog wat moeite met de motivatie, heel de week nog niet gelopen. Nu maar een Garmin programma gestart om toch wat houvast te hebben. Heb vandaag 6.4 km gelopen met een paar minuten wandelen tussendoor. Enige nadeel van het programma is dat ik mijn snelheid niet zie maar alleen de tijd in een bepaald onderdeel. Daardoor meer op gevoel gelopen, erg langzaam maar geen pijntjes dus misschien toch wel goed.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:16

lugh, mooie schoenen hoor. en heel knap dat je nu 5km kan :j

bianca, prachtig zeg, wat goed van je dochter.

goed gedaan germie.

laura, goed dat je naar de fysio toe gaat. vervelend, laat ons vooral weten hoe het ging.

iirrssjjee, jeetje wat knap zeg! en gezellig zo met zijn 2 :)

prachtige route tamara en natuurlijk goed gedaan! en een knappe fan :D

eef_bam, hopelijk helpt het garmin programma jou.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:35

biancatjuh27 schreef:
In tranen over de finish, maar het is haar gelukt. Mijn dochter had 1 doel en dat was niet als laatste eindigen. En dat is haar gelukt.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mooie schoenen, snap dat je er blij mee bent lugh

Goed gedaan! En zo cute <3

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:37

Ik heb een schoenmaat groter, al jaren de 40,5 in de Asics Nimbus. Maar ik kreeg telkens last van de teen naast de grote teen.
Nu dus een maat groter, en ze liepen lekker. Meteen nog een extra paar gekocht.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:49

Ik hoop dat iedereen die mee wil doen aan de Amsterdam marathon een kaartje weet te bemachtigen!

Supervixen, echt een indrukwekkend gebied is Mullerthal, prachtig zo met de herfst!

kies_naam, ik train wel eens gericht op hartslag, vooral als ik mijn hartslag laag wil houden, niet zo zeer hoog. Dat ik bewust in zone 3 probeer te blijven of zone 2 probeer op te zoeken.
Volgens mij heeft garmin even tijd nodig om je hartslagzones te bepalen!

Jammer dat het tegenviel Namiro!

Fijn Imay!

Samantha, ik vind mijn teensokken ook nog steeds hilarisch, moet altijd even grinniken als ik ze aantrek. :')

Nog gefeliciteerd Lugh! Mooie trailschoenen!

iiSunshine, fijn dat het de betere kant op gaat met je knie, hopelijk blijft het een stijgende lijn! En een mooie bloeiende herfst compilatie <3

Laura, hopelijk kan de fysio je helpen met de kuitkrampen!

Gezellig Iriissjjee!

Goed bezig Tamara, en wat een heerlijke fan heb je! :D

Ik heb heerlijk 10 km getraild bij de Bilderberg met een kleine 102 hoogtemeters, heel leuk bos waar honden los mogen, had Méli, de hond van mijn moeder mee. Ze houdt ontzettend van rennen, dus die was door het dolle heen dat we zo vlot gingen samen. Ik vond het met alle paden vol bladeren wel spannend met mijn enkel, want ik kon natuurlijk niet goed zien als de grond oneffen was, heb niet eerder zo goed de grond in de gaten gehouden, maar het ging goed! Geen last gekregen van mijn enkel, ik ben benieuwd hoe het morgen voelt. Woensdag ga ik met twee vriendinnen en de paarden naar Westerwald in Duitsland voor een paar dagen, ritten maken en waarschijnlijk ook een paar kleine rondjes rennen (mits het goed gaat met mijn enkel), ik hoop dat ik dan mijn Leki stokken kan gaan uitproberen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Méli die me probeerde uit te dagen om te spelen :')
Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:59

Heerlijk Suliko! Duimen dat je enkel zich goed houdt. Veel plezier in Duitsland.

Mooie afstand, Eef_Bam! Toch maar weer gedaan.

Toppie Tamara! Leuke fan. <3

Gezellig zo met z’n viertjes, Irisje. :))

Wat balen dat je zo’n kramp blijft houden, Laura. Hopelijk kan de fysio duidelijkheid en verlichting bieden.

Ik lees jouw post over zeemijlen en die snapte ik niet helemaal, Germie, totdat ik je medaille zag. :))

Knap gedaan van je dochter, Bianca.

Mooie schoenen, Lugh, en nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Fijn dat de beentjes weer zo goed aanvoelen, Samantha!

Fijn dat je herfstrondje lekker ging, Sunshine. Het begin is er weer!

Wat jammer dat de trail zo tegenviel, Namiro. Gelukkig was het ‘maar’ 16 km ploeteren.

Ik heb zaterdag genoten! De eerste 11 km had ik het te warm, te veel bovenkleding aan. Blijft een valkuil. 8)7
Bij de eerste verzorgingspost alles uit en alleen een shirtje terug aan. Vanaf daar ging het een stuk gemakkelijker. :+ Ik kende de route grotendeels maar achteraf gezien was het echt genieten. Het prachtige weer, het zonnetje dat door de bomen piept, al die blije mensen, geweldig!
(Het lukt me even niet om de foto’s te uploaden, die volgen nog)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:13

Wat is er weer lekker veel geklets en vooral ook, gelopen! Niet op iedereen persoonlijk een berichtje, zijn er te veel :o

Wat een drukte rondom de inschrijvingen joh! Het lijken wel concert tickets. Als ik echt ergens wil lopen koop ik ze ook wel op tijd maar om nu al te weten dat ik volgend jaar in het najaar een hele wil lopen... Respect!
Zelfs de halve van Egmond heb ik niks voor gekocht deze keer. Wil echt even kijken hoe ik me dan voel. Zijn altijd wel last minutes tickets denk ik dan.

Nog van harte Lughnassadh

Wauw Tamara1991 knap hoor!

Klinkt als een flinke bende Namiro! Dat is wel echt balen zoiets.

Fijn dat het goed gaat met je enkel Suliko! Kan me voorstellen dat het nu wel een uitdaging is idd. En heerlijk zo met de hond.

Altijd lastig het puera, want als je stilstaat heb je het koud :+ . Fijn dat je het zo kon oplossen en lekker kon genieten.

Hier niet gelopen maar de verjaardag van mijn dochter vast gevierd. Hopelijk vandaag nog ergens wat energie voor een korte interval om te trainen voor mijn 5km PR.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:29

Gefeliciteerd met je dochter Leonie!

Gaat er nog iemand Rotterdam lopen hier? Ik wel in elk geval. Besloten om deze keer een hotel te boeken en dan maandag vrij nemen, ook wel lekker.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:30

Irisje, wat leuk zo met zijn allen rennen. Benieuwd hoe lang jij dat nog volhoudt met jouw buik. Lijkt me best zwaar.

Mooie route Tamara. Die mulle stukken zien er idd wel pittig uit.

Geen pijn is hopelijk ook een goede motivator Eef Bam. Die snelheid komt wel weer.

Prachtige herfstkleuren op jouw route Suliko. Zowel Méli als jij zien er happy uit.

Gemeen is dat hé Puera. In de ochtend voelt het nog best frisjes, maar dat gevoel gaat met lopen snel weg. Gelukkig was het snel op te lossen met een laagje minder.

Vanochtend weer vroeg opgestaan om te gaan lopen (was wel makkelijker met de klok een uur terug)
Weer lekker gelopen, weer een minuut extra en werd beloond met een mooie zonsopkomst.
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:39

Prachtig, BusyMissy!

Gefelie met je dochter, Leonie.

Ik heb de halve van Amsterdam in 2022 gelopen. Een mooie ervaring maar niet voor herhaling vatbaar.
Rotterdam waag ik me niet aan, te ver weg en veel te massaal.

Ah, de upload doet het inmiddels weer. Hierbij nog wat foto’s van zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:40

Morning, gefeliciteerd met je dochter Leonie!

@Ieris, dank je wel! Die eerste was idd snel verkocht.

SV, wat een onwijs gave foto's!! <3

Samantha dank je wel! En sterkte met je blaren, wel fijn dat je weer heb kunnen lopen.

BusyMissy, Dank je! Ik was te gast op een locatie, met nog een paar andere kunstenaars. En het is idd een expositie op verschillende locaties in dat dorp.
Het is erg leuk en gelukkig werkte het weer mee. Maar ben (als echte introvert) wel echt helemaal stuk na die paar dagen :+
Lekker straks weer alleen in mijn atelier *\o/*

@puera, dank je wel! Ja ik stond idd ook op die art fair in de hollandse manege. Is je trail goed gegaan?

Dank je kies_naam. Fijn dat het opbouwen goed gaat.

Namiro, wat balen dat die organisatie zo slecht was

Wat goed Imay! *\o/*

wat een drukte met nu al inschrijven voor de amsterdam marathon := Gisteren werd het mij ook gevraagd of ik mee wilde doen.
Maar ik twijfel heel erg en wil mij niet zover van te voren vast leggen (eigenlijk vind ik het doodeng :+ Maar toch ook weer een mooie uitdaging )

Fijn dat je inschrijving gelukt is Morris

Nog gefeliciteerd Lugh! Mooi cadeau die trailschoenen

Fijn dat het met je knie goed is gegaan iiSunshine

Lekker loopje Samantha

Wat goed van je dochter Bianca, lieve foto

Sterkte bij de fysio en hopelijk een oplossing voor je krampen, Laura

Wat gezellig Iiersssjje, leuke foto!

Respect Tamara! Dat lijkt mij loodzwaar zo door de duinen en wat een leuke fan!

Wat leuk Suliko! mooie trailrun en wat een leuke foto's!

Goed gedaan Puera! Fijn dat je van je extra bovenkleding afkon. Ben benieuwd naar je foto's

Respect dat je zo vroeg bent gaan lopen busymissy! Mooie zonsopgang. Hier regent het al de hele ochtend

Zaterdag ben ik toch niet gaan lopen. Maar heb een abs&arms workout thuis gedaan (voel nu aan mijn buikspieren dat ik deze gedaan heb) en zondagochtend heb ik wel hardgelopen.
Ging weer harder dan de vorige keer *\o/* Het gaat nog eens wat worden met mij :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:46

Ik scroll nog steeds mee, maar het tipic gaat superhard. Mooie lopen zag ik voorbij komen, inschrijvingen (hoop dat alles gelukt is) en echt hele mooie foto's van trailruns. Gaaf.

Ik heb deze week vakantie en had het idee dat mijn energie ietsjepietsje toenam, mijn hrv gaat ook een heel klein beetje omhoog (maar is nog steeds erg laag), dus ik wilde deze week toch graag 2 of 3 keer lopen in het bos.
Maar het geluk zit me dit jaar niet mee; ik ben zaterdag aangereden door een dronken bestuurder die op een 80km weg volop achter op de auto is geklapt en nu heb ik behoorlijk last van mijn nek -O-
Echt top dit.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:59

Oh wat naar Goof! Heb je geen whiplash? Doe maar voorzichtig :(:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:22

Oh nee Goof, wat vreselijk! :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:43

Sterkte goof en hopen dat het alleen maar spierpijn is. Maar vaak is het helaas toch erger, maar ik hoop het niet voor je.

Verder lijkt het geen weer te zijn om te gaan hardlopen vandaag. Het hoost hier echt al de hele dag.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:59

Nee joh, Goof, wat heftig! Ik moest ook aan een whiplash denken, laat je het goed checken? Ik hoop dat het meevalt en het niet te veel inhakt op de weinige energie die je al had. :(:)

Fijn dat je zo genoten hebt Puera, de foto's zien er ook heerlijk gemoedelijk uit! Kan me voorstellen dat je het te warm kreeg, het was zaterdag echt warm!

Hopelijk heb je ergens de ruimte vandaag Leonie!

Mooie lucht BusyMissy!

Lekker bezig Sall! :D

Germie, regen houdt mij eigenlijk zelden tegen, net ook 1,5 uur bootcamp gehad in de toenemende regen. Ik word toch wel vies en zweterig en het is helemaal niet koud verder, erna spring ik lekker onder de douche.

Mijn enkel voelt nog steeds goed na gisteren, dus vanochtend naar de bootcamp gedaan. Warm lopen over het strandje en erna ook meegedaan met wat korte sprintjes, de rest was lunges, squats en bovenlichaam, dat gaat sowieso allemaal goed en zijn ook deels oefeningen die ik van de fysio moet doen. Ik heb het idee dat de singelloop te vroeg was met opbouwen qua afstand en snelheid (ook wel logisch hoor :+ ), maar dat de twee weken rust erna echt geholpen hebben. Strek- en draaibewegingen voelen inmiddels ook normaal, oftewel, eigenlijk doet niets pijn meer. *\o/* Nog steeds niet te hard van stapel lopen, maar ik heb er wel meer vertrouwen in.