Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:08

secricible schreef:
die hebben waarschijnlijk ook andere besmettingsgetallen en een ander percentage UK-variant dan wij hebben. Dat is gewoon niet 1 op 1 vergelijkbaar.

We zijn al een jaar bezig met het volgen van wat Duitsland doet en nu opeens is het niet meer te vergelijken ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:08

secricible schreef:
dat deel ik absoluut sureido. Daar was afgelopen zomer juist ideaal voor geweest.
Maar ik vind het dan nog steeds niet oke dat mensen zelf inschattingen maken en bedenken dat iets wel kan. Hoe oliebol dat nu ook is.

Dat is niet wat ik zeg he, dat mensen het zelf maar moeten beslissen...
Maar als ik het kan verzinnen, kunnen anderen het ook (en dat doen ze dus ook) en dat 'voelt' niet heel fijn als heel je inkomen ergens vanaf hangt... Dus, regels prima, maar dan moet er wel draagvlak zijn. Zomaar wat doen 'omdat het kan' lijkt me ook niet heel handig..

Volgens mij is het percentage UK variant hier ook al naar beneden gedraaid, las ik van t weekend, dacht ik? Het staat alleen heel raar in de berichtgeving "UK variant lijkt minder besmettelijk" (of iets in die geest).. is het dan 'minder besmettelijk', of vallen de besmettigen mee door de regels.. ? Dat is toch iets wat helder verteld moet worden, denk ik

Maar goed, dit heeft allemaal zeer weinig met het vaccin van doen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:09

Verschrikkelijk Besita, heel veel sterkte. :(:)
Ik vond het heel heftig om een behravenis op afstand te moeten bijwonen, ik hoop dat jullie de belangrijkste kring erbij mogen hebben.

Kappers en scholen zijn bij ons niet dicht geweest deze winter. Het is erg verschillend overal.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:10

We dwalen inderdaad wel erg af van het onderwerp vaccin :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:13

Spoed ( met de schaatsinciddnten )heeft weinig met ic capaciteit te maken
Althans dat las ik in de krantenartikels
In Belgie dient minimaal 15 % van de ic bedden per ziekenhuis voorbehouden te worden voor Covid patienten en momenteel loggen alle regio's daar onder :j

Kappers dienen bij ons verplicht nu een CO meter te installeren ( kost niet zoveel trouwens ) kunnen alle andere sectoren dat toch ook overnemen ?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:38

Proberen al hele ochtend afspraak te maken voor de vaccinatie van oma maar het systeem is weer eens eruit bij de ggd. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:45

besita schreef:
Spoed ( met de schaatsinciddnten )heeft weinig met ic capaciteit te maken
Althans dat las ik in de krantenartikels
In Belgie dient minimaal 15 % van de ic bedden per ziekenhuis voorbehouden te worden voor Covid patienten en momenteel loggen alle regio's daar onder :j

Kappers dienen bij ons verplicht nu een CO meter te installeren ( kost niet zoveel trouwens ) kunnen alle andere sectoren dat toch ook overnemen ?

Die co meter had allang landelijk ingevoerd moeten zijn, zeker in alle klaslokalen. Dochter heeft er zelf eentje gekocht, zit in een nieuw gebouw met goede ventilatie maar ze schrok hoe snel het opliep na een uurtje les. School heeft wel voor elk lokaal nu meters ingekocht en geplaatst.
Maar laten we dit voortzetten in het algemene topic en deze voor nieuws rond vaccins houden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:18

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:44

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:30

Ik zou vandaag een uitnodiging krijgen...maar code rood gooit roet in het eten. Nu is het weer afwachten wanneer hij komt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:35

sureido schreef:
Ik begrijp je vraag totaal niet Nikass.

Ik begreep jouw bericht niet helemaal. Maar het is alweer heel wat pagina's geleden en ik heb (nog) niet bijgelezen.
Jij schrijft dat je blij bent dat je bent opgegroeid in een tijd dat... etc etc
Maar als het klopt dat jij 23 bent dan ben jij toch de huidige jonge generatie? Welke tijd komt er dan na jou? Dat lijkt me nog afwachten? Los daarvan ben je natuurlijk niet verplicht om mee te doen aan de beschikbare social media.
Maar goed, het is niet zo belangrijk ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:44

Nikass schreef:
sureido schreef:
Ik begrijp je vraag totaal niet Nikass.

Ik begreep jouw bericht niet helemaal. Maar het is alweer heel wat pagina's geleden en ik heb (nog) niet bijgelezen.
Jij schrijft dat je blij bent dat je bent opgegroeid in een tijd dat... etc etc
Maar als het klopt dat jij 23 bent dan ben jij toch de huidige jonge generatie? Welke tijd komt er dan na jou? Dat lijkt me nog afwachten? Los daarvan ben je natuurlijk niet verplicht om mee te doen aan de beschikbare social media.
Maar goed, het is niet zo belangrijk ;)

Ja, ik denk dat ik in zo ongeveer de laatste groep zit die nog ging buitenspelen en niet wist wat een iPad was en niet op mijn 10e tiktokfilmpjes aan het opnemen was en daar ben ik blij om. Er zijn 22 jaar na mij en voor mij is het alweer 13 jaar geleden dat ik 10 was en in die 13 jaar is er echt HEEL veel veranderd op het gebied van technologie. Ik had in de 3e klas pas echt een ‘smartphone’. Dus ja, ik vind dat er na mij echt veel veranderd is voor degene die nu echt jong zijn nog.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:03

SusanH schreef:
Ik zou vandaag een uitnodiging krijgen...maar code rood gooit roet in het eten. Nu is het weer afwachten wanneer hij komt.

Wat jammer zeg. Code rood op de weg bedoel je toch ? Is het zo slecht bij jullie ?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:36

Trouwens wel een bewijs weer dat de regering bij het vuurwerkverbod flink gelogen heeft. Dan hadden ze dit weekend ook schaatsen moeten verbieden, als ze zo bezig zijn met de zorg ontlasten. :+

Gaat me niet om het verbod, maar zeg dan gewoon eerlijk dat je er vanaf wilt.

Zulke dingen, constant opnieuw, maken mij echt gefrustreerd op het beleid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:37

De cijfers zijn nu wel even lager dan eind december.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:38

Dat zie ik anders sureido. Vuurwerk wonden zijn vaak zware IC wonden, schaatsblessures zijn vaak breuken etc en hoppakee weer naar huis.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:39

bigone schreef:

Maar er is nu wel een groter gevaar dan er eind december bekend was, en een ergere lockdown.

Hmm ja en nee Pien.. denk dat dat per geval ook wel een beetje verschilt. Want die komen meestal bij de brandwondenzorg terecht wat weinig met corona te maken heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:44

sureido schreef:
Hmm ja en nee Pien.. denk dat dat per geval ook wel een beetje verschilt. Want die komen meestal bij de brandwondenzorg terecht wat weinig met corona te maken heeft.
Ook daar.
Maar ook op oogheelkunde→ zware operatie, chirurgie (vingers, hand eraf) en meer van dit soort nare nare verwondingen.
Schaatsen, is meestal breuk, kneuzing en wordt meestal afgehandeld op de EHBO.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:55

Ik vind het ook een beetje zot om het gelijk over liegen te hebben. Die mensen doen dit ook voor het eerst en het zijn gewoon lastige afwegingen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:58

Ach, vuurwerkverbod wilden ze al zo lang, nu was de perfecte gelegenheid om het te in te voeren onder de noemer Corona. Want het beviel wel goed natuurlijk.

We zullen zien over een aantal maanden wat het wordt :+

Maar ze hadden dat er wel eerlijk bij kunnen zeggen, dat het ook wel fijn was om een vuurwerkverbod te hebben voor andere redenen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:08

Wat een achterdocht....

Daarnaast als je al jaren de enquêtes bij de online kranten ziet wil inderdaad een merendeel een verbod.
Omdat mens en dier zowat geterroriseerd word door die snotkwallen.

Nu met dit hebben veel meer mensen plezier dan dat handje vol kwallen.

Dan er is er bij oud en nieuw nog een berg alcohol in het spel, nu niks.
Alcohol en bommen samen is ook geen fijne combinatie.
Daarnaast zijn de vuurwerk verwondingen idd veel heftiger, en konden ze dat er toen echt niet bij hebben.

En dat zal echt niet de reden zijn geweest voor een verbod zoals jij suggereert, maar wel mooi om te zien dat er nu veel minder gewonden en schade was, dat het daarom misschien wel ook in de toekomst gebruikt kan worden.
Hebben we nog iets positiefs aan corona.
Hadden kwallen niet zoveel gerotzooid andere jaren was het nu ook niet verboden geweest. Dus dat hebben ze aan zichzelf te danken.

En ja zoals met alles moeten de goede eronder lijden, dat is zo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:19

Ja precies wat jij nu beschrijft is dus de reden van een vuurwerkverbod. Niet per se Corona.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:22

Ja wel corona.
De ernstige slachtoffers niet kunnen behandelen.

En dan is er nu inderdaad wel een mooie test wat het verschil is aan gewonden en schade.
En dat kan wel eens in het nadeel zijn van kwallen.
Hadden ze altijd fatsoenlijk met vuurwerk omgegaan, dus ook altijd al minder gewonden, was er vast een oogje toegeknepen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:29

Het is niet de reden, wel een bijkomend voordeel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:31

sureido schreef:
bigone schreef:

Maar er is nu wel een groter gevaar dan er eind december bekend was, en een ergere lockdown.

De onderwerpen hebben niet veel met elkaar van doen, maar misschien is het goed om er ook aan te denken dat het personeel van andere afdelingen ook op de corona-afdeling staat, waar nodig. Bijvoorbeeld een verpleegkundige die rouleert en op dat moment op de SEH staat, kan niet tegelijkertijd op de corona-afdeling staan. Met het vuurwerkverbod was het doel minder mensen op de SEH te krijgen en dus minder personeel daar nodig te hebben, zodat de andere zorg & coronazorg makkelijker door konden gaan, als ik het goed heb begrepen. Dus roepen dat de overheid liegt vind ik niet terecht.