raket schreef:Als ik kijk naar toen ik begon zijn er buiten de registraties die hier boven genoemd zijn wel wat taken door bezuinigingen bijgekomen.
Eerst hadden we een secretaresse, superfijn. Scheelde veel telefoontjes en regelzaken.
Bloedsuikers en infuzen werden door het lab geprikt, doen we zelf nu.
Anti decubitusmatrassen mogen door de schoonmaak niet meer van het bed gehaald worden bij ontslag, dat is te zwaar voor hun. Dus dat doen we nu zelf... net als bedden afhalen bij ontslag...
We hadden fulltime een medewerker in de huiskamer, dat scheelde met eetmomenten en tussendoor enorm, functie is nog 1/3 van over.
En zo kan ik nog meer dingen opnoemen. Los gezien zijn het kleine dingen. Opgeteld kost het mij een hoop tijd en vooral veel momenten dat ik van mijn werk wordt gehaald.
Heel bizar dat dit wordt gedaan maar wel een trend die al jaren aan de gang is. Een bezuinigingsmaatregel om te laten zien dat er op personeel kan worden bezuinigd maar onder de streep moet idd duurder personeel het gat opvangen. Hallo overbelasting. De zorg is wel het ultieme voorbeeld (niet alleen de ziekenhuizen maar ook bejaarden/verzorging en thuiszorg). Ik zie het echter ook in mijn sector gebeuren. Meer doen in minder tijd en de belangrijke mensen die mij faciliteren om dat te doen worden wegbezuinigd of niet vervangen.