Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ninx schreef:Ik ben rond dezelfde leeftijd en heb ook reuma. Nou ja, ik zeg het.... mijn lichaam kan dat laten zien wanneer ik niet goed voor mezelf zorg.
De reumatoloog heeft mij niet meer gezien sinds ik het roer helemaal heb omgegooid. Reuma (niet altijd) is iets dat je heel goed in de hand kunt krijgen.
Brainless schreef:Ninx schreef:Ik ben rond dezelfde leeftijd en heb ook reuma. Nou ja, ik zeg het.... mijn lichaam kan dat laten zien wanneer ik niet goed voor mezelf zorg.
De reumatoloog heeft mij niet meer gezien sinds ik het roer helemaal heb omgegooid. Reuma (niet altijd) is iets dat je heel goed in de hand kunt krijgen.
Graag wil ik weten hoe je reuma vaak (want dat is niet altijd) goed in de hand kunt krijgen?
Daarnaast is er geen 1 soort reuma, maar is reuma een verzamelnaam net zoals koliek bij paarden.
Er zijn ruim 100 aandoeningen die onder de verzamelnaam reuma vallen en ik ben daarom ook heel benieuwd welke manier van leven bij de meeste van deze soorten dus goed werkt.
mysa schreef:Brainless schreef:Graag wil ik weten hoe je reuma vaak (want dat is niet altijd) goed in de hand kunt krijgen?
Daarnaast is er geen 1 soort reuma, maar is reuma een verzamelnaam net zoals koliek bij paarden.
Er zijn ruim 100 aandoeningen die onder de verzamelnaam reuma vallen en ik ben daarom ook heel benieuwd welke manier van leven bij de meeste van deze soorten dus goed werkt.
Als je maar gezond leeft. Dan krijg je geen enkele ziekte meer. Net als met je paarden en huisdieren. Gewoon goed voor ze zorgen en alle ziektes zijn de wereld uit.
Dat is de sleutel tot alles
safina schreef:Roken heeft echt geen enkel voordeel hoor....
https://www.trimbos.nl/kennis/corona/roken
En nog iets over hoe de onzin de wereld inkomt dat roken beschermt: https://www.trimbos.nl/actueel/blogs/bl ... ld-in-komt
, was nog het enige excuus om nog te roken. nuscaniels schreef:safina schreef:Roken heeft echt geen enkel voordeel hoor....
https://www.trimbos.nl/kennis/corona/roken
En nog iets over hoe de onzin de wereld inkomt dat roken beschermt: https://www.trimbos.nl/actueel/blogs/bl ... ld-in-komt
Jammer, was nog het enige excuus om nog te roken.
verootjoo schreef:mysa schreef:
Als je maar gezond leeft. Dan krijg je geen enkele ziekte meer. Net als met je paarden en huisdieren. Gewoon goed voor ze zorgen en alle ziektes zijn de wereld uit.
Vergeet vooral niet positief te blijvenDat is de sleutel tot alles
secricible schreef:Ik vind het vooral onrespectvol naar mensen die wel ziek worden. Er zijn al genoeg gevallen bekend van mensen die kerngezond waren en een hele gezonde levensstijl hadden en alsnog behoorlijk ziek zijn geworden.
Tuurlijk zal een goede levensstijl je weerstand wel verbeteren, maar het maakt echt niet dat je ineens immuun wordt voor ziektes.
secricible schreef:Ik vind het vooral onrespectvol naar mensen die wel ziek worden. Er zijn al genoeg gevallen bekend van mensen die kerngezond waren en een hele gezonde levensstijl hadden en alsnog behoorlijk ziek zijn geworden.
Tuurlijk zal een goede levensstijl je weerstand wel verbeteren, maar het maakt echt niet dat je ineens immuun wordt voor ziektes.
safina schreef:secricible schreef:Ik vind het vooral onrespectvol naar mensen die wel ziek worden. Er zijn al genoeg gevallen bekend van mensen die kerngezond waren en een hele gezonde levensstijl hadden en alsnog behoorlijk ziek zijn geworden.
Dat dus. En dan niet alleen met corona. Hartstikke mooi dat er aandacht is voor gezond leven, maar verschrikkelijk als dat omgedraaid wordt en mensen de schuld van hun ziek zijn in de schoenen geschoven krijgen.
safina schreef:De illusie dat je gezondheid maakbaar is en geheel in je eigen handen ligt is heel functioneel. Het geeft je het veilige gevoel dat je controle hebt over je leven.
mysa schreef:Ontstippen is een beetje flauw, dan heb je het laatste woord maar geef je meteen aan niet open te staan voor discussie.
Voor degenen die nog wel meelezen: zelf ben ik de eerste dertig jaar van mijn leven chronisch ziek geweest. Ik ben grootgebracht (en heb gewerkt) in een omgeving met dezelfde visie als die waar Ninx over praat. Mijn redding is echter een drastische operatieve ingreep geweest. Daarvoor en daarna was mijn leefstijl exact hetzelfde. En nu ben ik al dertig jaar gezond.
). Maar om die mensen goede zorg te kunnen blijven bieden met voldoende aandacht een financiële middelen lijkt het me goed om alles te voorkomen wat je voorkomen kan. Echter, zodra je een taks op ongezond eten voorstelt gaat men roepen dat je niet mag tornen aan de vrijheid van de burger ofzoiets
dus het werkt een beetje twee kanten op.