Viruswaanzin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:58

Niet ontkennen dat het virus er is maar wel veronderstellen dat het dik meevalt want Jantje, Pietje en Klaasje in je kring hebben het niet. En Ninx , dat is net zoiets als beweren dat je reuma er zelf ook wel onder kunt krijgen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:00

+:)+ Ik zal het tegen mijn reumatoloog zeggen. Misschien als ik alleen nog maar vis eet, is de schade volgende keer niet meer te zien op de foto's :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:22

Ninx schreef:
Ik ben rond dezelfde leeftijd en heb ook reuma. Nou ja, ik zeg het.... mijn lichaam kan dat laten zien wanneer ik niet goed voor mezelf zorg.
De reumatoloog heeft mij niet meer gezien sinds ik het roer helemaal heb omgegooid. Reuma (niet altijd) is iets dat je heel goed in de hand kunt krijgen.

Graag wil ik weten hoe je reuma vaak (want dat is niet altijd) goed in de hand kunt krijgen?
Daarnaast is er geen 1 soort reuma, maar is reuma een verzamelnaam net zoals koliek bij paarden.
Er zijn ruim 100 aandoeningen die onder de verzamelnaam reuma vallen en ik ben daarom ook heel benieuwd welke manier van leven bij de meeste van deze soorten dus goed werkt.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:44

Is dat roken wat ik doe tenminste nog voor 1 ding goed, maar stoppen zou op de langere termijn wel een stuk gezonder en voordeliger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:02

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:05

Brainless schreef:
Ninx schreef:
Ik ben rond dezelfde leeftijd en heb ook reuma. Nou ja, ik zeg het.... mijn lichaam kan dat laten zien wanneer ik niet goed voor mezelf zorg.
De reumatoloog heeft mij niet meer gezien sinds ik het roer helemaal heb omgegooid. Reuma (niet altijd) is iets dat je heel goed in de hand kunt krijgen.

Graag wil ik weten hoe je reuma vaak (want dat is niet altijd) goed in de hand kunt krijgen?
Daarnaast is er geen 1 soort reuma, maar is reuma een verzamelnaam net zoals koliek bij paarden.
Er zijn ruim 100 aandoeningen die onder de verzamelnaam reuma vallen en ik ben daarom ook heel benieuwd welke manier van leven bij de meeste van deze soorten dus goed werkt.

Als je maar gezond leeft. Dan krijg je geen enkele ziekte meer. Net als met je paarden en huisdieren. Gewoon goed voor ze zorgen en alle ziektes zijn de wereld uit. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:23

mysa schreef:
Brainless schreef:

Als je maar gezond leeft. Dan krijg je geen enkele ziekte meer. Net als met je paarden en huisdieren. Gewoon goed voor ze zorgen en alle ziektes zijn de wereld uit. ;)

Vergeet vooral niet positief te blijven :Y) Dat is de sleutel tot alles :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:46

En groentesoep eten.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:38

verootjoo schreef:
mysa schreef:

Nou, gelukkig wemelt het van de positieve mensen nu.
:+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:46

safina schreef:
verootjoo schreef:
[

Nou, gelukkig wemelt het van de positieve mensen nu.
:+

Hahaha, oohh zo fout. Deze kan op zo verschrikkelijk veel levels gelezen worden. Love your way of thinking! :-D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:47

rien10 schreef:
En groentesoep eten.

Waar is Pokemon als je haar nodig hebt, waarom heeft niemand eerder bedacht dat groentesoep natuurlijk ook de oplossing tegen corona is? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:50

De illusie dat je gezondheid maakbaar is en geheel in je eigen handen ligt is heel functioneel. Het geeft je het veilige gevoel dat je controle hebt over je leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:32

Ik vind het vooral onrespectvol naar mensen die wel ziek worden. Er zijn al genoeg gevallen bekend van mensen die kerngezond waren en een hele gezonde levensstijl hadden en alsnog behoorlijk ziek zijn geworden.

Tuurlijk zal een goede levensstijl je weerstand wel verbeteren, maar het maakt echt niet dat je ineens immuun wordt voor ziektes.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:40

Tis ook niet bijster aardig naar alle mensen die om wat voor reden dan ook behoorlijk in de risicogroep zitten.

En nee, dat zijn echt niet alleen oude mensen, en ook niet alleen mensen die rokend snuivend op de bank hangend en chips etend door het leven gaan...

Hier een behoorlijk verhoogd risico-geval van 40, dat in principe gewoon een redelijk actief en gezond leven (tracht) te leven.

Sommige (de meeste) ziektes en aandoeningen heb je nu eenmaal gewoon niet zelf bewust uitgekozen omdat het je wel leuk lijkt, zeg maar.
Meestal krijg je dat soort zaken toch ietwat tegen je eigen wens in...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:26

secricible schreef:
Ik vind het vooral onrespectvol naar mensen die wel ziek worden. Er zijn al genoeg gevallen bekend van mensen die kerngezond waren en een hele gezonde levensstijl hadden en alsnog behoorlijk ziek zijn geworden.

Tuurlijk zal een goede levensstijl je weerstand wel verbeteren, maar het maakt echt niet dat je ineens immuun wordt voor ziektes.

Dat virus blijft erg werbarstig. Het virus oplopen lijkt op russisch roulette.om die reden ben ik dan ook voorzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:42

secricible schreef:

Dat dus. En dan niet alleen met corona. Hartstikke mooi dat er aandacht is voor gezond leven, maar verschrikkelijk als dat omgedraaid wordt en mensen de schuld van hun ziek zijn in de schoenen geschoven krijgen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:21

safina schreef:
secricible schreef:

Dat dus. En dan niet alleen met corona. Hartstikke mooi dat er aandacht is voor gezond leven, maar verschrikkelijk als dat omgedraaid wordt en mensen de schuld van hun ziek zijn in de schoenen geschoven krijgen.

Dat dus! Het raakt me altijd heel persoonlijk omdat iedereen in mijn gezin al kanker heeft/gehad heeft op mijn jongste zus en mij na.

Wat moeten wij satanaanbidders zijn zeg!

Nee serieus, die mensen maken mij moordend.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:13

safina schreef:
De illusie dat je gezondheid maakbaar is en geheel in je eigen handen ligt is heel functioneel. Het geeft je het veilige gevoel dat je controle hebt over je leven.

Dit is een denkfout. 99% van de mensen denkt dat ziekte een speling van het lot is, of een erfelijke kwestie. Juist het eigen aandeel wordt genegeerd, en wel om de reden die je hier leest: men denkt in termen van schuld.
"dus als ik kanker of reuma heb is het mijn eigen schuld?"

Nee.... het gaat niet om schuld. Het gaat wel om inzicht in je mogelijkheden om ziekte te bestrijden, voorkomen, of optimaliseren.
Juist door er direct en indirect (met verdrietig verlies) mee te maken gehad te hebben ben ik op zoek gegaan.
Dit heeft zoveel gebracht, en niet alleen bij mij maar ook anderen die hiermee bezig zijn of mijn directe familie die ook geïnspireerd zijn geraakt, dat ik er graag een advocaat van ben. Maar het verkoopt lastig... en ik moet dat dan ook leren loslaten (als iets heel positief je leven heeft verandert moet je oppassen niet te gaan prediken).
Wie wel interesse, oprecht, heeft mag altijd een pb sturen natuurlijk.

Tot slot; dit virus bestaat. Maar een virus, of andere ziekten zijn alleen maar succesvol in een verzwakt systeem.
Sinds de industriële revolutie is onze wereld steeds minder schoon geworden, ons voedsel steeds meer bewerkt, en ons voedselpatroon ziekmakend door verkeerde berichtgeving, misinformatie, het duur maken van gezond voedsel en betaalbaar houden van ongezond voedsel en de propaganda van die matige voedselsoorten die maakt dat we er massaal instinken.
Zolang de randvoorwaarden niet verbeteren (beter voedsel, schoner water, betere luchtkwaliteit) blijft ons immuunsysteem onder vuur liggen en krijgen virussen in toenemende mate vat op ons.

Dus zeg ik dat je door gezonde voeding, beweging en mentale balans alle ziekten buiten de deur houdt? Nee. Want je hebt geen vat op alle omgevingsfactoren, noch heb je vat op 'alles' (controle is een illusie). Maar de kans dat je immuunsysteem en algehele gezondheid vele malen beter is en dus beter bestand is tegen 'indringers' is evident.
Mijn frustratie is dus niet gericht op het individu, maar het systeem dat gezondheid niet bevordert maar benadeeld.

Dat mensen het heel persoonlijk maken op een negatieve manier is jammer. Toen ik ziek werd, en toen mijn naasten dodelijk ziek werden, waren het juist de mensen die al op deze manier leefden die me inspireerden het roer om te gooien. Het feit dat zij riepen dat veel ziekten positief te beïnvloeden waren en soms zelfs genezen door een andere levensstijl (en dan spreek ik voornamelijk over onderzoek door artsen en wetenschappers... alsmede een flinke snuif spirituele kennis) maakte mij niet boos maar juist hoopvol.

Enfin, ik hoop dat ik het nu voldoende heb uitgelegd en wens jullie nog goede gesprekken. Ik ontstip, maar pb staat open.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:30

Ontstippen is een beetje flauw, dan heb je het laatste woord maar geef je meteen aan niet open te staan voor discussie.

Voor degenen die nog wel meelezen: zelf ben ik de eerste dertig jaar van mijn leven chronisch ziek geweest. Ik ben grootgebracht (en heb gewerkt) in een omgeving met dezelfde visie als die waar Ninx over praat. Mijn redding is echter een drastische operatieve ingreep geweest. Daarvoor en daarna was mijn leefstijl exact hetzelfde. En nu ben ik al dertig jaar gezond.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:36

mysa schreef:
Ontstippen is een beetje flauw, dan heb je het laatste woord maar geef je meteen aan niet open te staan voor discussie.

Voor degenen die nog wel meelezen: zelf ben ik de eerste dertig jaar van mijn leven chronisch ziek geweest. Ik ben grootgebracht (en heb gewerkt) in een omgeving met dezelfde visie als die waar Ninx over praat. Mijn redding is echter een drastische operatieve ingreep geweest. Daarvoor en daarna was mijn leefstijl exact hetzelfde. En nu ben ik al dertig jaar gezond.

Nee, dat is niet flauw maar een stukje zelfbescherming.
Ik vond het wel zo netjes mezelf nader te verklaren en niet zomaar weg te blijven, maar discussiëren en iets verdedigen met hand en tand dat me na aan het hart ligt is ook niet productief voor je gezondheid. Al die groentesoep reacties zijn uiteraard negatief en ontzettend flauw. Ze gaan ook voorbij aan het idee dat mijn visie ook wel eens geboren kan zijn uit heel verdrietige situaties.

De medische wetenschap is geniaal. Met name voor acute zaken.
Veel chronisch zieken (westerse ziekten met name) zijn gebaat bij een meer totale aanpak.

Het is heel mooi dat jij op die manier leeft en bent grootgebracht. Het overgrote deel van de mensen niet.
Voor hen kunnen eye-openers een verschil maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:46

Ninx , je hebt gelijk dat gezond leven goed is. Er zijn inderdaad , ik noem ze welvaartsziekten, die te voorkomen zijn, in sommige gevallen. Want een jong kind met diabetes is iets anders dan een zestiger met veel overgewicht en slecht eet- en beweegpatroon.
Heel cru gesteld, wanneer je in een gezond stukje wereld gaat wonen, alleen maar vers gezind voedsel eet en beweegt word je niet ziek of beter , zo vat ik jouw woorden op.
Ik heb mensen in mijn omgeving die heel gezond leefden, optimistisch waren en toch ernstig ziek werden ondanks hun levensstijl. En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe jij door een andere leefwijze reuma eronder hebt gekregen, dat zou ik toch wel heel graag weten. Misschien heeft mijn vriendin , zwaar reumapatiënte er iets aan. Bij haar hielpen biologicals gelukkig tot nu toe . Maar zonder medicatie is natuurlijk fijner . En je hoeft je niet te verdedigen maar uitleg zou fijn zijn. Specifiek over reuma.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:53

Ik denk inderdaad dat we een hoop ziekten kunnen voorkomen als mensen hun gezondheid een keer serieus gaan nemen. En zich misschien afvragen hoe essentieel roken, (veel) ongezond eten en niet bewegen (zie ook: voor alles de auto pakken ipv fietsen of wandelen)(twee vliegen in 1 klap!) is voor hun levensgeluk :)

Dat gezegd hebbende geldt dat dus absoluut niet voor alle ziekten (anders konden we de gezondheidszorg wel afschaffen := ). Maar om die mensen goede zorg te kunnen blijven bieden met voldoende aandacht een financiële middelen lijkt het me goed om alles te voorkomen wat je voorkomen kan. Echter, zodra je een taks op ongezond eten voorstelt gaat men roepen dat je niet mag tornen aan de vrijheid van de burger ofzoiets :+ dus het werkt een beetje twee kanten op.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:56

Dat gezond leven, dat helpt alleen tegen welvaartsziekten. Is natuurlijk al mooi meegenomen maar er zijn zo enorm veel ziektes waarbij leefstijl niet de oorzaak is en niets bijdraagt.