Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:10

Otti, Epe is ook zo mooi. Fijn wonen daar? Ik heb wel eens een rit gemaakt vanuit Emst en wilde gelijk verhuizen :D

Veel plezier met klimmen Esther!

Na gisteren had ik wel spierpijn verwacht maar valt mee. Scheelt toch dat ik veel sport, zonder sporten had ik die 2 uur rijden gisteren conditioneel niet volgehouden denk ik.
Straks nog lunchen met een restje Thais eten... en dan weer strak in het gareel :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:11

Goedemorgen iedereen!

Allereerst top van degene die afgevallen zijn! Ik zie dat onder andere Sandra, arabella, Ryder, MarlonNaldo en MuSli goed op weg zijn :D

En voor de mensen die stil staan of wat mindere tijden hebben: weet dat dat ook ok is. Wees lief voor jezelf, kijk waar het vandaan komt dat je bvb de energie niet hebt om op je eten te letten en maak voor jezelf uit wanneer je er ok mee bent dat je even stilstaat. Het is allesbehalve een makkelijk jaar en het feit dat je je bewust bent van wat je eet is al een heel grote stap. Bewustwording is het begin van alles. Ik ben trots op jullie allemaal.

Welkom aan iedereen die zich aangemeld heeft!

Al dat praten over wandelen met de paarden... Heerlijk <3 Ik kan niet wachten tot ik weer op een paard mag stappen van mezelf. De Veluwe is ook echt práchtig.

Roosch, al enig idee wanneer je je foto’s krijgt?

Hier super super druk, maar wel een goede week gehad. Nog 600 gram te gaan en dan ben ik 30kg afgevallen. Gisteren wat kleding uit mijn kast gepast en er past zowaar weer vanalles! Als ik 30kg kwijt ben, ga ik even mooie foto’s maken, maar deze verschillen zeggen ook al heel veel denk ik.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Mijn kerst outfit die vast alleen mijn vriend gaat zien, aangezien onze familie in België woont en ze met kerst officieel zich niet mogen verplaatsen. Ik doe er wel een mooi setje pumps onder dan :+

Fijn weekend gewenst nog iedereen! Ik ga beginnen aan achterstallig uitmest-onderhoud op de weides, dus die workout zit er dan ook weer op :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:19

Wauw! Wat zie jij er goed uit Ine *\o/* ! Mag je echt super trots op zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:50

Kannooooonnen zeg, Ine!! Looking goooooood!!! <3 *fluit
Mag je trots op zijn!!

Foto's krijg ik binnen nu en anderhalve week. Iemand een portie geduld over voor me dat ik onder de kerstboom kan leggen?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:11

Wauw Ine!! Wat onwijs knap van je!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:23

Joh Ine 600 gram dat is 2 keer goed poepen!! Ik ben trots op je, 30 kg, wauw! *\o/*

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:51

Wauw Ine, je was al prachtig en nu straal je! Zooo knap van je!! Hoe lang heb je daarover gedaan?

*stuurt geduld naar Roos*
Ik ben ook benieuwd naar je foto’s!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 13:00

Wooow, wat een mooie berichten in dit topic!

Roos, het geduld komt niet aan :D

Ik heb afgelopen dagen even iets minder goed gedaan. We hebben nog een verlate pakjesavond gehad en dat was de eerste keer dat ik even nergens op lette. Vind het lastig om nu weer te minderen, maar ik doe hard mijn best onder de "het is het NIET waard om nu alles weg te gooien" mantra en dat werkt wel :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:06

Ik ben even een globale planning aan het maken van het eten de komende tijd. De kunst is om je te herpakken tussendoor en niet te blijven hangen in het patroon "oh ik heb gisteren toch al stout gedaan dan kan vandaag ook nog en morgen ", want voor je het weet ben je zo weer maanden verder.

Ik ga vrijdag bijvoorbeeld gourmetten en wijntje drinken, heb voor zaterdag weer een "BRAAF ZIJN ROOS, ER KOMT KOMENDE PERIODE VEEL TE VEEL LEKKERS AAN DUS NIET NU"-dag
:D :D

Samen kunnen we dat wel!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:27

Natuurlijk kunnen we dat samen Roosch! It’s all about balance :j
Ik ben zo benieuwd naar de foto’s, maar wens je ook een portie geduld in tussentijd.

Bedankt voor de lieve reacties! Ik ga komende week goed m’n best doen, dan haal ik m’n -30 voor kerst wel! Dan moet ik er nog 7,5-8 doen komend jaar en dan ben ik er ook wel klaar mee denk ik, haha.

Hoe lang ik erover heb gedaan heeft wat duiding nodig, dus ik begin bij het begin. Ik heb dit al wel eens getypt, dus sorry als ik in herhaling val voor sommigen :D

Zomer 2016 ben ik begonnen met het nemen van antidepressiva omdat ik op een absoluut dieptepunt zat en zonder medicatie (ik was al lang in therapie) echt niet meer verder kon. Ik had zo’n enorme angst- en paniek ontwikkeld dat dat mijn hele leven overnam. Ik heb dan 2 jaar AD genomen, waarbij ik zo’n 35kg ben aangekomen. Zomer 2018 was ik op m’n zwaarste gewicht, 116,5kg, en ben ik gestopt met de AD omdat ik me er mentaal weer klaar voor voelde. De kilo’s gingen er niet echt goed af, want zomer 2019 woog ik 108kg. Maart 2020 woog ik er ruim 104 en toen begon de lockdown en dacht ik: als er 1 ding is waar ik controle nog over heb, dan is het mijn eigen gezondheid. Dus toen heb ik echt de switch omgedraaid en nu weeg ik nog 86,9. Ik moet dus nog maar 400 gram tot -30 zie ik nu *\o/*

Dus 1 jaar en 7 maanden voor 12kg en nu sinds maart 17,5kg. Ik heb vooral van mijn lichaam leren houden ook tijdens mijn mentale gezondheidsreis en accepteer het in alle fases en gewichten. De grootste motivatie voor mij is om mijn actieve levensstijl weer makkelijker te maken, want 2 uur wandelen gaat voor mij beduidend makkelijker met 30kg minder gewicht, maar ook om terug paard te kunnen rijden. Als ik rond de 80kg weeg, vind ik dat het terug kan. Daarom wil ik richting 78,5: dan heb ik wat marge :')

Goede instelling hoor, Butterfly! Terug beginnen is altijd moeilijk, maar ook dat kan jij!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:32

Wat mag jij trots op jezelf zijn als je ziet welke route je hebt afgelegd!! *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:46

Roosch schreef:
Ik ben even een globale planning aan het maken van het eten de komende tijd. De kunst is om je te herpakken tussendoor en niet te blijven hangen in het patroon "oh ik heb gisteren toch al stout gedaan dan kan vandaag ook nog en morgen ", want voor je het weet ben je zo weer maanden verder.

Ik ga vrijdag bijvoorbeeld gourmetten en wijntje drinken, heb voor zaterdag weer een "BRAAF ZIJN ROOS, ER KOMT KOMENDE PERIODE VEEL TE VEEL LEKKERS AAN DUS NIET NU"-dag
:D :D

Samen kunnen we dat wel!

Dat is echt de spijker op zijn kop Roosch

Diep respect voor de reis die je hebt afgelegd Ine23 _/-\o_ En je ziet er echt fantastisch uit!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:45

Afbeelding
Snack die in het eetschema past vandaag. :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:50

Ik heb voor de 2e dag achter elkaar een oliebol op :o maar past hier ook in het schema :j Ben normaal geen enorme oliebollen liefhebber maar stalgenoot haalt ze op weg naar stal, vers gebakken, super krokant en niet vet. Echt heerlijk :j En vanochtend 10 kilometer gewandeld en weer de hele dag buiten geweest, sinds zonsopgang vanochtend.

Hier in het Groene hart is het ook best mooi <3
Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:29

Wauw ine. Wat zie je er goed uit. Knap hoor.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:34

Roosch schreef:
[ [url=m/5AxBSV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Snack die in het eetschema past vandaag. :9

Haha je kat wil ook wat volgens mij! Mooi dier <3

Wauw erg mooi Gaucho!

Ik heb me vanmiddag best uitgesloofd met klimmen, ik voel m’n armen nu al :') .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:44

Poes lust helemaal geen popcorn maar is gewoon retenieuwsgierig. :D :D heb 2 van dat soort exemplaren.

Komende week de vriezer maar een beetje (verantwoord) leeg eten, want er moet nog allerlei spul én een ijstaart in voor de kerst. Puf.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:53

Hier vandaag weer lekker een rondje gewandeld met de kleine man in de wagen en daarna nog een rondje hardgelopen (3.5km). Toch weer een voldaan gevoel vandaag... :)

Ine, je ziet er fantastisch uit! Mooie doelstellingen ook nog. Dat moet helemaal goedkomen met zo'n instelling _/-\o_

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:56

Mmmh popcorn, dat is echt een lekkere snack. En je kan zoveel in volume ervan eten voor een bepaald aantal kcal in vergelijking met chocolade, haha.
Hier hetzelfde met de vriezer, die willen we ook nog leeg voor de kerst want die is half bevroren en er moet idd ook ijstaart in kunnen. Hebben in het dorp een melkveebedrijf die ook een ijssalon hebben en dat is zo lekker... kijk er alweer naar uit!

Lekker gaucho! :9 En als het dan in je planning past, is het nog eens zo leuk. Zorgeloos genieten. Mooie foto ook, heerlijk dat winterzonnetje.

Goed bezig Esther! Klimmen heb ik echt respect voor, dat zou zoooo niks voor mij zijn denk ik. Lijkt me enorm zwaar!

Ah dankjewel MuSli, ik geloof er deze keer ook in dat het goed komt en goed blijft straks.
Klinkt als een fijn dagje qua beweging!

Hier deze ochtend dus uitgemest en deze namiddag een uur flink doorgestapt met de hond. Ze had haast :')
Zo op de bank m’n dagplanning voor morgen maken, eerst even nog een rondje met Julia (de hond).

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:07

Wat een mooie verhalen <3 Ine wat ben je mooi!

Leuk zoveel mensen die op de Veluwe wonen of er graag komen.
Wij wonen er nu ruim 2 jaar en ik vind het hier echt fantastisch, ik woon letterlijk aan de bosrand/zandverstuiving (Kootwijk) Ik kan hier eindeloos paardrijden, wandelen, fietsen, hardlopen.
Alleen voor boodschappen, werk en de rest moet ik altijd met de auto. Dichtstbijzijnde winkel is 12 km verderop.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:14

Jullie zijn allemaal geweldig bezig.

Ik hou mij nog wat op de achtergrond hier. Lees mee.
Vandaag weer voor het eerst puf gehad op de weegschaal te gaan staan. Wist dat ik weer flink aangekomen was en dat klopte ook. Nu op mijn zwaarts ooit.

Toch weer tijd de knop om te zetten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:16

Ah balen Mirjam, maar je kan het :D!

Ik vrees een beetje voor vanavond, dadelijk gaan de sportfaciliteiten weer dicht -O- . En ik was net lekker op weg met klimmen..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:20

Gewoon blijven meelezen als dat goed voelt Mirjam_Alvaro. Heb je kleine stapjes waar je weer mee kan beginnen?

Ik had vanochtend vroeg geen puf om naar de sportschool te gaan, om 7.00 dus maar aan het werk gegaan en net bij licht toch nog ff 5 kilometer hardgelopen. Voel me nu een stuk beter. Knop moet hier ook weer even om na het weekend. Deze week even een beetje gezond door, vanaf komend weekend veel (online) kerstborrels en dergelijke.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:28

Gaucho ja, moet gewoon weer vd M&M's afblijven. :')
En dan kijken wat de weegschaal zegt. :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:31

Ha ha, was dat maar zo makkelijk als het klinkt :D