Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wescha

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:22

Wij hebben donderdag op vrijdag een vriend op visite gehad. Op zaterdag is zijn vrouw gebeld dat het gezin waar zij gekraamd had positief was. Zij is dus op zaterdag getest en kreeg op zondag ochtend uitslag, positief. De vriend zelf moet met vijf dagen testen. Bij mij begonnen de klachten zaterdagavond laat.

Ik probeer zoveel mogelijk in de logeerkamer te verblijven maar heb twee kleine kinderen waarvan 1 thuisonderwijs heeft. Dat vind ik erg lastig.

En dat ik niet naar mijn werk kan terwijl juist door de Corona het crisis is

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:45

Daphara schreef:
Voor Laarvv, Wescha en hiphopje, weten jullie ook hoe je het opgelopen hebt?

Nee. Geen flauw idee. Ben alleen naar stal geweest. Bij mijn dochter en schoonzoon en 1 januari bij mijn vader. Niemand heeft verder klachten tot nu toe.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:45

Ik heb echt mazzel gehad dat niemand om mij heen heb aangestoken. Mijn vader is hartpatiënt en voelde me behoorlijk prut toen ik positief bleek te zijn. Maar gelukkig niks aan de hand met hem.

Vandaag eerste dag dat de hoofdpijn weg is woehoe. Dus als ie morgen ochtend nog steeds weg is ben ik 24 uur vrij van klachten en mag ik dan na dik 8 dagen binnen eindelijk weer naar buiten.
Had de ggd aan de telefoon en die zeiden dat de vermoeidheid en smaak/reuk verlies lang kan door blijven gaan maar dat dat geen reden is om binnen te blijven. Dus gelukkig dan kan ik dat gewoon negeren
En die smaakverlies vind ik niet zo heel erg want heb nu geen zin om te eten wat ook weer helpt bij het diëten O:) elk nadeel heeft zijn voordeel he.

Sterkte voor degene die positief zijn getest hopelijk blijven jullie klachten mee vallen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:50

hiphopje schreef:
Daphara schreef:
Voor Laarvv, Wescha en hiphopje, weten jullie ook hoe je het opgelopen hebt?

Nee. Geen flauw idee. Ben alleen naar stal geweest. Bij mijn dochter en schoonzoon en 1 januari bij mijn vader. Niemand heeft verder klachten tot nu toe.

Kan al van twee weken geleden zijn ook
Mss winkel?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:55

Hier weer een kleine update. Gister de hap nog n de telefoon gehad, omdat de pijn in mijn long weer terug was, incl kortademigheid verhoging en een voelbare hartslag. Ze hebben overlegd en moet zometeen de huisarts bellen omdat het eigenlijk slechter gaat dan beter.
Vannacht ook slecht geslapen van 2-3 wakker geweest met pijn en nu ook weer wakker omdat ik niet kan slapen. Long doet zeer, ademen gaat weer zeer doen. Voel mij bagger en ben bang omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Ben normaal niet zo angstig aangelegd maar weet het gewoon niet meer.
En wil ook echt niet de zeikerd zijn, maar moet het toch even kwijt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:45

Je bent geen zeikerd :knuffel: je bent gewoon heel ziek en het is logisch dat je baalt als je maar niet op knapt.

Ik was gisteravond toch weer vroeg op bed. Maar weer een goede nacht achter de rug. Ik ben blij wakker geworden. Gaat eindelijk de goede kant op hier.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:50

SusanH schreef:
Je bent geen zeikerd :knuffel: je bent gewoon heel ziek en het is logisch dat je baalt als je maar niet op knapt.

Ik was gisteravond toch weer vroeg op bed. Maar weer een goede nacht achter de rug. Ik ben blij wakker geworden. Gaat eindelijk de goede kant op hier.

Oh dat is fijn om te horen !!

Ja mag mij van mijn ouders niet laten afwimpelen door de assistente. Ouders willen ook heel graag dat er even naar mijn longen wordt geluisterd. Ben benieuwd wat ze straks zeggen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:54

Fenneeee schreef:
Hier weer een kleine update. Gister de hap nog n de telefoon gehad, omdat de pijn in mijn long weer terug was, incl kortademigheid verhoging en een voelbare hartslag. Ze hebben overlegd en moet zometeen de huisarts bellen omdat het eigenlijk slechter gaat dan beter.
Vannacht ook slecht geslapen van 2-3 wakker geweest met pijn en nu ook weer wakker omdat ik niet kan slapen. Long doet zeer, ademen gaat weer zeer doen. Voel mij bagger en ben bang omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Ben normaal niet zo angstig aangelegd maar weet het gewoon niet meer.
En wil ook echt niet de zeikerd zijn, maar moet het toch even kwijt

Ik zou ook bang zijn
Veel sterkte!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:20

Je bent geen zeikerd, fenne!
Het is een nare ziekte met een raar verloop. Sommigen lijken binnen 2 weken weer hartstikke fit en blijven vervolgens maanden hangen in een stadium waarbij ze niet verder opknappen of weer achteruit gaan.
Jij hebt pijn, dat is er, hartstikke logisch dat je daar niet comfortabel onder bent!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:53

Net terug van de huisarts. Longen zijn schoon dus dat is mega fijn en ook echt wel een geruststelling. En de temperatuur schommeling en de pijn aan mijn longen is echt nasleep van de Corona. Maar ben echt mega opgelucht dat het allemaal goed klinkt.
Nu dus nog een lange weg te gaan betreft opknappen. Huisarts raadde ook aan om via de bedrijfsarts een traject op te bouwen betreft weer gaan werken, omdat mijn werk zelf erg pusht. Morgen maar even bespreken met mijn teamleidster

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:56

Wat fijn, Fenne! En ja, de nasleep kan echt heel lang duren en met oplevingen en weer terugvallen gepaard gaan.
Wees zuinig op jezelf, bedrijfsarts betrekken is zeker goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:15

Slim om dat zo te doen. En fijn dat je longen schoon zijn.

Ik dacht donderdag te gaan werken, maar ik twijfel omdat ik nu ineens best weer vaak moet hoesten. En toch wel snel moe ben. Dan kan ik beter nog 1 week de tijd nemen om er volgende week weer te staan. Maar dat ga ik nog even overleggen op het werk.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:40

tokedri schreef:
Kan al van twee weken geleden zijn ook
Mss winkel?

mijn man doet al maanden de boodschappen. Ik ben al in eeuwen niet meer in een winkel geweest. Afijn, het doet er ook niet meer toe. Het is wat het is. Tot nu alleen druk op de borst/longen keelpijn en vreselijk moe. Hoest nu ook af en toe, dat is nieuw.
Ik leef boven. Man en zoon beneden. Zoon kan thuiswerken maar manlief dus niet dus mag niet naar zijn werk.
Mijn vader word vandaag getest, hij is 80 en aan huis gebonden dus ze komen bij hem thuis. Hij heeft geen klachten dus ik hoop dat ik hem niet besmet heb, dat is mijn grootste zorg nu.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:51

Hier vandaag gebeld door de ggd. Gelukkig wel beperkt bezoek gehad. Schoonvader mag morgen testen, 5 dagen na contact. Tot nu toe geen klachten. Gelukkig, want hij is niet heel gezond.
Mijn ouders willen niet testen want ze hebben geen klachten. Heb gezegd dat ze dan 14 dagen in quarantaine moeten. Dat gaan ze dus nu doen.

Op het werk wel veel problemen nu ik er niet ben. Als ik 9’jan klachten vrij ben mag ik weer aan het werk. Maar hoe ik me nu voel ben ik daar niet tot in staat.

Gelukkig wel een goede nacht gehad en “goed”
Opgestaan. Nu wel even weer op bed want zodra ik te lang in licht/lawaai zit gaat het fout.

Hiphopje fijn dat je in isolatie kan. Dat lukt hier niet. Heb twee kleine kinderen. Ben wel zoveel mogelijk op logeerkamer maar vertel een twee jarige maar dat ze niet bij mama mag komen. Hopelijk is je vader negatief.

Susan mijn zus heeft een maand geleden Corona gehad en die heeft nog steeds af en toe een slechte dag. Beter een weekje nog rustig aan doen inderdaad. Anders ben je nog langer afwezig.

Fenne gelukkig zijn je longen schoon

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:22

Tip aan iedereen met klachten: ga niet te snel weer aan het werk...

Ik snap de druk van werkgevers, maar ik kan echt uit ervaring melden dat ook milde klachten een behoorlijke aanslag op je lichaam kunnen plegen.
Ik heb in maart 2 weken thuis gezeten met een vervelend hoestje, voor 50% ziek gemeld, ik kon geen uitvoerend werk doen op locatie, maar wel het een en ander aan bureauwerk vanaf thuis.
Ik werk normaal 32 uur verdeeld over 3,5 dag. Ik heb die 2 weken 16 uur gewerkt verdeeld over 7 dagen per week.
En toen ik weer beter gemeld was, heb ik nog steeds mijn thuiswerkdeel uitgesmeerd over alle dagen van de week en de dagen dat ik daadwerkelijk buiten de deur werkte, waren behoorlijk pittig!

Ik heb mijn energielevel wel weer aardig op peil, maar manlief is nog steeds aan het revalideren (terwijl ik wel durf te zeggen dat hij veel fitter was dan ik toen we ziek werden, werkend als postbezorger, gewend om 20-25 km per dag te lopen en fietsen met 40kg post achterop).

Het kan ontzettend sluipen, dit virus, je kunt je goed voelen en weer aan de slag gaan, maar je hoeft maar iets teveel te doen voor wat je eigenlijk aankunt en dan kun je ook weer tig stappen terug worden geworpen in je herstel. Althans, dat is onze ervaring nu, 10 maanden later.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:25

Daarom denk ik ook deze week nog even thuis, en dan heb ik pas volgende week dinsdag mijn eerste dienst weer staan.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:31

Goof schreef:
Ik ging vandaag na 4 weken thuis weer werken, maar jemig, dat ging dus echt niet goed.... ;(
Ik werk in het onderwijs en heb afgesproken dat ik de komende 3 weken alleen mijn 2 examenklassen doe en dat verder alles vervalt voor me. Superfijne afspraak, maar toen ik vanmorgen na mijn examenklas naar huis ging heb ik 3 uur liggen slapen. He-le-maal kapot was ik. Van 1 les van 80 minuten. Echt bizar, die vermoeidheid. Ik word er echt verdrietig van.

Hè wat rot goof, ik had precies hetzelfde toen ik weer begon na corona. Ik ben nu ruim 2 maanden verder en inmiddels is het dagelijks leven weer op de rit, ik hoop dat dat voor jou (en allen hier natuurlijk) ook zo snel mogelijk zo mag zijn!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:50

Verstandig Susan! Nog even een paar dagen bijkomen

Ik heb net ook besloten nog niet te gaan werken dit weekend. En misschien ook nog wel niet volgende week. Is net een vriendinnetje even een uurtje op visite geweest. En de druk op mijn longen en de pijn is gewoon niet leuk meer. Ik besef mij nu pas dat ik denk hoe ga ik straks in hemelsnaam weer werken. Morgen echt even goede afspraken maken met mijn werk.
Moet van de week wel even een uurtje om een gesprek te voeren met een bewoner voor een opdracht voor school.. hoop dat het mag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:00

Vandaag mijn LG aan de telefoon gehad. Ik mag van haar niet eens beginnen deze week. En als ik volgende week voor het eerst kom moet ik over gepland staan. Als het niet gaat, kan ik weg. En als het wel gaat wordt ik beter gemeld. Dat is toch wel fijn. Scheelt dat ze het zelf ook gehad heeft begin 2020, en dus weet dat je er even over doet om te herstellen. Ik ga maandag proberen hoe het gaat :j

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:00

Waarom snappen cliënten niet dat ik ziek ben en ik dus niet continue opneem. Normaal gesproken zie ik haar 1x per week. En stuurt ze af en toe een app. Ze heeft vandaag al 4 x gebeld en daarnaast ook geappt. Ik snap het wel want geen begeleiding is paniek maar kan het gewoon even niet appen.

Verder blijft het lastig met een 2 jarige. Die snapt niet dat mama rust wil.
Kan vandaag dus slecht tegen licht en geluid. Verder vandaag redelijk Oke op ontzettende hoofdpijn na.

Wel goed voor de lijn dit want eet bijna niets

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:26

He bah Wescha. Heb je niemand die je vervangt en die die client even kan bellen of appen? Of je leidinggevende?

Ik heb vandaag per ongeluk 2 paarden gereden. Was niet gepland. Eigen paard aan de longe zodat hij niet fris meer zou zijn. Maar de pony van o ze dochter was ook heel fris...frisser dan het paard. Dus ik er op. Gaat hij mega aan de kletter. Ik dus maar op het grote paard, die was braaf. En mijn man de pony aan de longe. Die deed knettergek. Beest is 21....mafkees :'). Voel me eigenlijk top. Wel wat moe natuurlijk. Maar niet die koude rillingen die ik eerst had als ik wat veel gedaan had. Dus het gaat echt de goede kant op! En heerlijk op mijn grote vriend gereden. Daarna nog even op de pony want dochter durfde even niet. Na het longeren was hij weer poepie braaf.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:29

Fijn dat het beter gaat SusanH.

Wescha, kun je je de nummers van cliënten niet doorschakelen naar een ander nummer?

Ik werk nu 3-4 uurtjes per dag, scheelt dat ik geen zorgberoep heb en gewoon thuis kan werken. Maar na veel praten/overleggen, toch nog te weinig lucht. De kerstboom opruimen was ook nog iets teveel.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:44

Helaas is dit mij gewone telefoon ook. Heb wel met mijn leidinggevende gebeld en die gaf aan dat ze de cliënt gaat bellen en ik alles dus mag negeren. Dat is wel fijn.
De andere cliënten snappen het en die hebben ook nog niet gebeld.

Esther dat is wel fijn inderdaad. Zelf ben ik niet super
Benauwd maar voornamelijk hoofdpijn en kan slecht lawaai hebben. Maar na een telefoontje moet ik
Minstens een uur in het donker liggen

Susan vervelend dat ze zo druk waren. Die van mij staat nu ook stil. Het is niet anders

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:47

Badeendje schreef:
Goof schreef:
Ik ging vandaag na 4 weken thuis weer werken, maar jemig, dat ging dus echt niet goed.... ;(
Ik werk in het onderwijs en heb afgesproken dat ik de komende 3 weken alleen mijn 2 examenklassen doe en dat verder alles vervalt voor me. Superfijne afspraak, maar toen ik vanmorgen na mijn examenklas naar huis ging heb ik 3 uur liggen slapen. He-le-maal kapot was ik. Van 1 les van 80 minuten. Echt bizar, die vermoeidheid. Ik word er echt verdrietig van.

Hè wat rot goof, ik had precies hetzelfde toen ik weer begon na corona. Ik ben nu ruim 2 maanden verder en inmiddels is het dagelijks leven weer op de rit, ik hoop dat dat voor jou (en allen hier natuurlijk) ook zo snel mogelijk zo mag zijn!

2 maanden joh, echt bizar.
Hoop dat ik sneller op de rit ben eigenlijk, maar voorlopig gaat het voor geen meter.

Susanh, fijn dat jij je wel goed voelt.
En wescha, vervelend is dat. Bellen ze op je privenummer?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:48

@Wescha, ik kon de eerste 3 weken ook geen prikkels verdragen. Geluid en teveel lucht/felle lampen was echt een drama.

En ook dat gaat gelukkig weg