4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:25

@Joanne: Dankjewel, complimenten erover krijgen zijn zeker heel leuk! Jouw lijstje is in ieder geval wel lekker. Als ik zo eens een 'uitschieter' heb, merk ik er eigenlijk de dag erna niets meer van als het maar eenmalig is (in enkele weken rijd). No need to worry :D
@Mara: Bedankt! En ondanks mij iets minder gezonde eetkeuzes bij mijn vriend (viel wel mee), toch nog afgevallen inderdaad. Ik vermoed dat het te maken heeft het joggen. Ik realiseerde me pas na het bezoeken van alle auto's dat ik nog bijna niets gegeten had. Maar echt goed beviel me de pasta ook niet op een lege maag :Y) Prima lijstje hoor met al die beweging, lekker!
@Lis: Ik heb nog nooit iemand horen zeggen niks te hebben met reizen, ik kan het mij ook niet voorstellen. Het meest gelukkig ben ik in een mooie omgeving (liefst natuur), met een lekkere koffie en fijn gezelfschap :o Mijn Master duurt 2 jaar, en ik zit nu in mijn laatste jaar bachelor dus nog 2,5 jaar ongeveer! Vandaag eigenlijk niet zo een 'goed' lijstje, maar moet ook eens kunnen. Oh ik ben jaloers dat je naar het strand bent geweest met de paarden, woor je er ver van af?
@Taifoen: Ja inderdaad! Ik was op zoek naar of wel een Peugeot 107 of wel een Citroën C1, found it! Met je aantal verbrande kcal en gegeten kcal heb je zaterdag inderdaad gecompenseerd!
@Castilja: Dankjewel! :) Die 'ongezonde' tussendoortjes vallen reuze mee! En die Tiktok hype ken ik, ik ben fan! probeer eens met gegrilde courgette, aubergine en paprika met geitenkaas/eender welke andere kaas. Suuuper lekker als lunch. Ik snap wel dat je je deze tijd minder gelukkig voelt, ik kan mij daar redelijk in terug vinden, al zit ik momenteel nog op een wolkje (door de auto) ook al heb ik binnen welgeteld 10 uur een examen waarvan het voorbeeld examen een groot vraagteken is. Ik heb dat ongelukkige gevoel vooral op vlak van vriendinnen en reizen missen. Wat studeer je? Ik lees wel vaker dat het in Nederland zo is dat je een studieschuld opbouwt, hoe kan dat dan?

Ik heb vandaag een heel 'saai' lijstje. Ik ben namiddag naar papa 'verhuist' voor deze week en hij had nog een restje pasta voor vanavond voor mij (aangezien zij al hadden gegeten). Ik had s'middags ook al spaghetti gegeten, dus carbs genoeg vandaag. Ik moet wel zeggen dat het s'avonds maar een hele kleine portie was, en ik eerder het gevoel heb dat ik vandaag wat minder gegeten heb dan teveel. Ik heb ook echt absurd koud geleden vandaag hahaha, mijn mama heeft me om 14.30 afgezet op stal en papa is mij 3 uur later komen halen. De piste lag te nat dus ik heb enkel wat stalklusjes gedaan, aan de hand gewandelt en geborsteld. Op één uur was ik wel klaar en ik heb de overige tijd met een fleecedeken rond me in de stal gezeten. Waar een eigen autootje allemaal goed voor gaat zijn!

O: vruchtenyoghurt, koffie melk honing
L: spaghetti met een beetje parmezaanse kaas
T: 3 chocolaatjes met studentenhaver (zo lekker)
A: kleine portie pasta vodka met spekreepjes
T: trosje druiven, 2 kleine (galetten) wafeltjes

B: 10.000 stappen, 10 min arm workout

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:43

@Little_birdy, Oei balen van de pijn, gaat het vandaag weer beter? Top dat de smoothie zo goed hielp tegen de cravings. Hij klinkt ook heel lekker :) Al werkt voor mijzelf een maaltijd invullen met een smoothie wat minder goed.

@Lisanne, Wat heerlijk dat jullie een strandrit hebben gemaakt! Lijkt me echt fantastisch en lekker ontspannend inderdaad. Wat raar van de taart.. Volgende keer beter :D

@Marjo, Klinkt prima, de tip om pasta (deels) door groente te vervangen is ook een hele goede om kcal te minderen in gerechten.

@Tanja, Ik zat op 2x lichaamsgewicht en probeer nu tussen de 1,2 en 1,8 aan te houden en te zien hoe dat gaat. Wat fijn voor je zus en helemaal logisch dat jullie het lekker gevierd hebben met zijn allen! Cheesecake is op elk moment van de dag lekker haha! :))

@Castilja, Zoals hierboven dus haha! Ik zat eerder vaak boven de 2 gram, omdat ik gewoon gewend was naar eiwitrijke producten te grijpen, maar je hebt gelijk dat dat helemaal niet nodig is! Bewerkt voedsel probeer ik inderdaad al veel te vermijden, maar beter kan altijd :D
Wat vervelend dat je mentaal last hebt van de coronacrisis. Ik kan me ook voorstellen dat het stressvol is, als je geen baankansen ziet in jouw vakgebied. Kan je eventueel tijdelijk uitwijken naar een ander soort functie, om later weer in te stromen in wat je wil? Een soort tak die ergens nog wat raakvlakken heeft? Leuk he die tiktok wraps haha! Ik ben fan van de zoete variant met banaan/framboos/cacao-pindapasta :9

@Nanouk, Nooit teveel pasta haha! <3 Ik kan me voorstellen dat je enorm uitkijkt naar je auto, als je regelmatig zo lang moet wachten om thuis te komen.. Helemaal in die kou..

Voor mij was gisteren een wat minder nette dag qua eten. Ik heb mijn avondeten eigenlijk vervangen door borrelhapjes en wijn :+ Was wel nodig, want anders zou ik extreem hoog uitkomen qua kcal. Ik baal ook wel een beetje want ik had me voorgenomen niet teveel te drinken, maar uiteindelijk zijn het 6 glazen geworden. Ik heb de dag erna ook gelijk veel minder energie dan, en dat vind ik het eigenlijk niet waard :+ Mijn ontbijt en lunch waren gelukkig wel heel gezond en met voldoende groente en fruit, dus heb in ieder geval wel genoeg vitamines binnengekregen ter compensatie :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:49

Mara: aah nog even volhouden dus! Breyers ijs beviel echt goed! Het is wel te vergelijken met ander minder-calorie ijs!
Super fijn dat je een dag zonder buikpijn had! Ook fijn dat je zonder buikpijn het resultaat ziet van gezond eten en had sporten!
Verder weer een super lijstje!
Wat balen dat je zondag een mindere dag had. Opzich moet het natuurlijk kunnen dat je een keer een uitschieter hebt of wat ongezonde dingen eet, maar het vervelende gevoel wat je er aan over houdt, is niet fijn. Ook typisch dat je het meteen merkt aan je energie level een dag later!

Little_birdy: wat fijn! Klinkt als een goed gevulde smoothie waar je wel even een tijdje op door kunt!

Lisanne: Ooh wat heerlijk naar het strand met de paarden! Ook echt heel leuk dat jullie dat gezellig samen kunnen doen.
Balen dat de taart mislukt is.. moest er ook slagroom door heen? Misschien was deze niet goed opgeklopt of iets dergelijks.
Je pokebowl klinkt echt heerlijk!

Marjo: Je kunt lasagne natuurlijk zo gek maken als je zelf wil :D maar simpele kleine veranderingen kunnen al een groot verschil maken in kcal! Ik heb laatst zelf dit recept gebruikt:
https://chickslovefood.com/recept/skinny-lasagne/

Tanja: lekkere lijstjes! Weer een mooie afwisseling tussen gezond en wat lekkere dingen!

Castilja: wat vervelend dat je mentaal zo veel last hebt van corona. Ook heel begrijpelijk zoals je jouw situatie beschrijft. Hopelijk komt er snel weer licht aan het einde van de tunnel!
Lekker lijstje! En die tuc minibites zijn echt zo lekker :9

Nanouk: balen dat je zo lang moest wachten op stal in de kou! Het is echt ontzettend koud nu buiten. Wel weer een lekker lijstje hoor!

__

Gisteren wel weer een prima dag gehad! Ik wilde wat compenseren door mijn uitschieter van de dag er voor maar ik was nog bij mijn vriendin en die heeft altijd zo veel lekkers in huis :+
Wel pas laat ontbeten en in de namiddag een flinke fietstocht gemaakt dus ik ben zeker tevreden over gisteren!

O/L: Italiaanse bol met carpaccio, meergranen triangel met kaas. Cappuccino
T: cappuccino, 200 gram magere kwark, between zero reepje
A: 400 gram roerbakgroente, 2 vegetarische burgertjes met tomaat
T: 200 ml magere yoghurt
T: cracker met kaas, stukje chocoladeletter

B: 90 minuten racefiets, 30 minuten wandelen
Laatst bijgewerkt door Joanne1997 op 25-01-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:50

Thanks voor de tips! Ik ga eens het eea uitproberen.

Feta op de lasagne, kan dat wel? Grieks met Italiaans mixen? :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:15

Wow Nanouk ik kom er nu pas achter dat je dus blijkbaar niet uit Nederland komt? :D België? In Nederland is het zo dat we voor studenten heel lang een beurs hadden; je kreeg standaard maandelijks een bepaald bedrag vanuit de overheid om je studie te helpen bekostigen. Dit is een aantal jaren terug omgezet naar een leenstelsel waarbij je geld kunt lenen voor je studie/om te leven. Dit is zonder rente dus in principe heel voordelig, maar ik heb een studie met les van 09:00-18:00 (en soms ook 's avonds), bijbaan gehad, overspannen geraakt, bijbaan opgezegd en voltijds moeten lenen. Dus dan kom je uiteindelijk uit op een enorm hoge schuld. Nu zitten meer studenten in deze situatie dus het zal wel loslopen, maar krijg er toch de kriebels van :+ Zo als ik het lees kun je die auto echt heel goed gebruiken, wat zal dat fijn zijn om gewoon te kunnen gaan en staan waar je wil! Ik moet ook nog even oefenen hoe je het niet koud kunt hebben als je op stal rondhobbelt met dit weer, zit er ook een beetje tegenaan te hikken :p

@Mara: Ik studeer dit jaar af als actrice, dus heel specifiek. Ik heb wel productioneel talent ergens en heb op school ook een paar producties mee mogen helpen produceren, maar ik ben er niet voor opgeleid dus weet niet in hoeverre je daar dan ook werk in kunt vinden. Ga daar toevallig vanmiddag over praten met een meisje die een productie opleiding heeft gedaan. Wel lief dat je meedenkt! En oef 6 glazen is heerlijk om de avond in een lekkere roes door te komen, heb je geen last van katers? Ik lees dat je minder energie hebt maar als dat het is tref je het goed :D Wel slim om je avond eten gewoon te vervangen als je echt zo hoog zit qua kcal, voor een keertje kan dat best. We zijn echt soulmates wat drinken betreft; ik kan het ook nooit bij 1 houden :+
Joanne; ik kwijl iedere keer bij jouw carpaccio broodjes! Ik moet dat ook weer eens maken, vind dat zo lekker. Super lijstje ook, heb je voldoende energie op de racefiets? Ik zie relatief weinig koolhydraten in je lijstje; vandaar de vraag. Oh wacht ik kijk nu opnieuw en zie dat je na je ontbijt/lunch bent gaan fietsen en die twee broodjes zijn koolhydraten. Laat maar. :+

Vandaag wordt qua eten / beweging niet zo bijzonder denk ik; vanmiddag om 14:00 een koffiedate (halfuur naar het centrum fietsen en halfuur terug is dan mijn beweging) en vanavond eet ik bij een vriendin van me. Als het goed is. Heb even gevraagd of zij er coronatechnisch oke mee is omdat we met z'n tweeën naar haar ouders gaan. Dit hebben we voorheen ook altijd zonder problemen gedaan dus verwacht eigenlijk dat het kan, maar wil wel ff een akkoord hebben van hun kant.
Anyway, geschat lijstje;
O: Kvarg met Atkins cruesli (vind die kwarg echt veel te duur maar de voedingswaarden zijn zo goed dat ik het er maar even voor over heb lol)
L: 2 Tiktokhype wraps met groentewraps, halve avocado, kaas en cherrytomaten
T: Liga fruitreep, koffie en vast nog wel wat
A:?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:03

Tanja: spannend! Geniet nog even van je laatste weekje ‘rust’ haha.
Mijn kat gaat goed gelukkig, moet nog wachten op de bloeduitslag (allergietest) maar van de ingreep is ze weer helemaal hersteld gelukkig. Ik wil rond de 2000 eten, maar merk dat ik er vaak onder zit omdat ik gewoon vol ben... en dan kan ik wel hoger gaan, maar dan is het gelijk weer ongezonder, dus beetje lastig vind ik het. Oh la cubanita <3 zo lekker! Heb je dit weekend nu in je huis geslapen?

Castilja: hahaha ja ik denk dat je het wel goed heb begrepen :') al maken we meestal in t weekend een rondje hier door de polder, als we echt tijd hebben trekken we er met de trailer op uit, zoals gister en 2 weken geleden :))
Net lijstje had je, maar wel onwijs balen dat je zo op ziet tegen het afstuderen met alle struggels erbij..

Nanouk; t is echt zo.. ik kan er nu ook echt niet wakker van liggen dat we nu niet weg kunnen. Hebben september 2019 2 weken doorgebracht in bali, was waanzinnig en daar kan ik nu wel weer even op vooruit.. ik woon ook in de polder waar ik elke dag een ‘vakantiegevoel’ heb. Misschien scheelt dat. Maar overigens niet in de buurt van t strand, dat is nog wel een dik uur rijden (naar 3 verschillende stranden, allemaal een uur afstand)
Lekker lijstje hoor, kan me voorstellen dat het wat weinig voelt. Zeker als je zo lang in de kou heb moeten wachten..

Mara: oeps lekkere uitschieter met de wijn :)) opzich zijn borrelhapjes ook wel eens lekker als avond eten. Moet kunnen. Hoop dat je je energie snel weer terug heb.

Joanne; ja moest erin, maar heb alles gedaan zoals op de verpakking stond.. dus snap er niks van. De volgende keer laat ik m wel de nacht over in de koelkast staan.
Jouw ontbijt gisteren, heerlijk <3 toch een net lijstje hoor icm je beweging.

Ik had gisteravond echt craving naar chocolade (maandelijkse periode) dus had mijn pistachenoten vervangen voor nog een kanjer chocolade wafel (niks anders aan chocolade in huis, zelfbescherming :)) ) en kwam toen uit op 1996 :)
Geplande lijstje voor vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel, 200 ml optimel
T: 2 snack a Jacks kaas
L: 2 tosti’s ham/kaas en wat curry
T: plak ontbijtkoek
A: maaltijdsalade kip kerrie
T: 225 gr aardbeien kwark met 10 gr müsli, plak bananenbrood met noten.

Totaal 1998 :)
Ik moet straks werken en ga zo even met beide paarden een rondje wandelen na gister. Dus zal ook wel ruim aan mijn stappen komen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:26

Lis heerlijk een strandrit dat is altijd genieten !
Mooi lijstje en lekker veel beweging *\o/*

Marjo helaas geen tips voor lasagne dat eten wij nooit

Taifoen lekker veel bewogen heerlijk en dan mag je ook wel wat extra’s erbij toch ?
En cheesecake _/-\o_

Castilja vervelend dat je je zo voelt . Snap wel dat je daar stress van hebt .
Heb je wel vriendinnen om zo af en toe wat mee te doen ?
En goed voor jezelf zorgen scheelt inderdaad al de helft .
Misschien bezoekje aan de fysio of osteopaat brengen voor je rug ?

Nanouk ondanks saai lijstje toch lekker bezig geweest
Plus met kou lijden verbrand je meer kcal :Y)

Mara haha moet af en toe kunnen toch :') wel lekker een paar glazen wijn

Joanne lekker sportief en gezonde dag geweest alsnog ondanks dat lekkers !

Toch nog laag in kcal gebleven netjes hoor !

Vandaag naar de huisarts geweest en moet meteen morgen naar de neuroloog dat was even schrikken.
Ze gaan kijken wat er waar klemzit want heb ook een hele dove arm nu dus effe schrikken .

Gisteren :
O 2 kleine croissantjes
M cacao smoothie
T breaker high proteïne vanille
A pangasiusfilet met gegrilde zoete aardappel en spinazie met champignons
T 30 gram rijst zoutjes
1618 kcal
Geen beweging

Vandaag

O smoothie banaan-kiwi-avocado-havermout/melk
M müsli bol met gerookte zalm en jonge kaas
T breaker high proteïne bosbes banaan
A overschoten met pangasiusfilet zoete aardappel spinazie en champignon
1490 dus nog even verzinnen wat ik nog aanvul
B 10 minuutjes fietsen en 2 km gewandeld

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:39

@Castilja: Ja inderdaad, ik kom uit België. Wel uit Limburg, en op maar 20 minuten afstand van Maastricht bijvoorbeeld. Ik heb wel het idee dat studiebeurzen beter geregeld zijn in België. Hier kost een opleiding 900- per jaar, en voor de rest heb je niet veel extra kosten want vaak zijn boeken overbodig. Wanneer je kan aantonen niet genoeg inkomsten te hebben (veelal je ouders) krijg je een beurs toegewezen en deze moet je ook nooit terug betalen. Wat heb je uiteindelijk gegeten s'avonds?
@Lis: Ik wil zo graag naar Bali! Een uurtje van het strand valt nog wel mee, wij moeten helaas een drietal uur rijden enkele reis rijden dus het is zeker geen daguitstapje helaas! Lekker lijstje, ik heb zin in tosti (wij zeggen croque monsieur :Y) ) nu!
@Little_Birdy: Mijn vader zei inderdaad ook al dat ik waarschijnlijk zat kcal verbrand heb door de koude. Je hebt hele nette lijstjes, hoor!

Vandaag tevreden met mijn lijstje. Ik heb ook echt een goede dag vandaag, haha. Ondanks dat ik net alle kosten berekend heb voor mijn auto (en ik hier nog heel hard voor ga mogen werken) en mijn Zalando bestelling maar meteen retour zend omdat ik het niet kan betalen :+ Ik heb een lekkere wandeling gehad en heb 10.500 stappen gezet. Verder nog een korte 10min arm workout.
O: 2 sneetjes notenbrood, nutella, 1 banaan
L: Vruchten/dessert yoghurtje, 2 kleine wafeltjes (galetten)
T: 1 kom pompoensoep
A: kabeljauw, aardappel, prei (met een beetje room)
A: druiven, stuk chocolade

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:35

Nou vooruit, van mij nog een lijstje dan

O: Havermout met havermelk
L: Speltbol met ham, kaas, komkommer en een gekookt ei en een chocoladecroissant
T: Een paar zoute dropjes
D: (Courgette)spaghetti met cherrytomaten en een roomsausje & vanilleyoghurt met muesli als toe

Verder heb ik 2 glazen Fanta op, een fles water (700ml) leeg en een beker melk bij het ontbijt gehad. Moet nog echt eraan denken meer te drinken, maar ik heb nu bij waterdrop een set besteld met smaakjes, dus ben benieuwd. Gewoon kaal water drink ik niet graag namelijk.

[edit] Oke, net mijn tweede fles van 700ml leeg gedronken.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:43

@Joanne, Wat een mega lekker lijstje! Ik krijg ook spontaan zin in carpaccio haha! Fietst jouw vriendin ook, of ga je altijd toch nog alleen als jullie het weekend samen zijn? Hoe gaat het trouwens met de verhuis voorbereidingen? :D

@Castilja, Dat is inderdaad enorm specifiek. Wellicht kun je toch op een of andere manier een instapfunctie vinden richting productie en jezelf zo bewijzen en verder doorstromen! Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou een mega lastige en stressvolle situatie is. Haha inderdaad zeg, ik herken me ook altijd in jouw alcoholverhalen (oeps :+ ). Uiteindelijk nog bij je vriendin en haar ouders kunnen gaan eten of werd het gecanceld?

@Lisanne, Oh jammie, die kanjers zijn zo lekker! Vroeger kocht mijn moeder die ook altijd en kon ik er nooit vanaf blijven haha! Gisteren de dag wel doorgekomen zonder chocolade? :P

@Little_birdy: Oei dat is inderdaad schrikken zeg! Succes vandaag bij de neuroloog, hopelijk kunnen ze je direct helpen.

@Nanouk, Ja dat is dan weer een nadeel van een auto haha, het is mega duur -O- Hopelijk ga je alsnog een beetje uitkomen qua kosten! Lekker ontbijtje had je!

@Marjo, Slim dat je je water voor jou wat lekkerder gaat proberen te maken, zodat je het toch makkelijker weg krijgt. Hopelijk bevalt het goed :D 2 glazen Fanta tikt namelijk stiekem nog best aan (tenzij je misschien toch al over bent gegaan op zero?).

Ik heb me gisteren, ondanks dat ik moe was, wel aan mijn planning kunnen houden qua eten :D Vaak ga ik dan juist de mist in, dus dat was positief. Ook gisteren weer buikpijnvrij, dus hopelijk blijft het zo, dan zou ik volgende week kunnen starten met herintroduceren :D Ik zie steeds lekkerdere thuismenu's voorbij komen van onze favoriete restaurants, dus het zou toch top zijn als dat snel weer kan :') Wel goed voor de lijn overigens, dat ik dat nu sowieso al moet laten :')

Lijstje van gisteren:
O: teffmeelpannenkoek met ananas, gember/kurkuma/kaneel
T: zonnatura pindacrunch koekjes, mandarijn
L: 2 glutenvrij boterhammen met homemade kipsalade, 1 glutenvrij boterham met cacao-pinda pasta, stukje zelfgebakken koffiecake
T: Nog een stukje koffiecake
D: Ovenschotel met gehakt, tomatensaus, wortel, courgette, aardappelpuree
T: 2 glutenvrije crackers en 1 rijstwafel met pindakaas, fruitspread en geitenkaas (apart uiteraard haha)
Totaal 2211 kcal

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:26

Nope. Volle Fanta :') Ik ben een slechte drinker, en ik houd van frisdranken. Probeer vaker groene ijsthee te drinken maar ook dat is niet super gezond geloof ik. Dus vandaar dat ik dat Waterdrop ga proberen. Ik heb ook al wel aanmaaklimonade maar die moet eigenlijk al heel zoet worden wil ik hem lekker vinden. Zodra mijn huidige fles op is ga ik wel limonade zero ook proberen :)

Kleine kanttekening; vroeger (half jaar geleden) dronk ik nog dagelijks Red Bull en kon ik zo 2 blikjes fanta wegtikken op een dag. Tegenwoordig drink ik sporadisch nog eens een RB en zeker op het werk drink ik veel thee. Alleen als ik thuis ben is de verleiding groter.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:37

Castilja: haha ik begrijp je vraag hoor! Ontbijt/lunch was best flink maar dat is ook wel fijn voor een lange fietstocht. Daarna wilde ik toch een beetje de dag daar voor compenseren dus wat minder gegeten maar toch voldoende na een zware training.
Lekker lijstje! En heerlijk om lekker de fiets te nemen! Hoop dat je uiteindelijk een leuke avond gehad hebt en je plannen door konden gaan.

Lisanne: lekker lijstje zeg! Hoop dat je fijn hebt kunnen wandelen met de paarden en succes met werken weer.

LittleBirdy: oei wat schrikken dat je meteen door moet naar de neuroloog. Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en dat het meevalt voor je.
Je hebt mooie lijstjes met een mooi kcal aantal!

Nanouk: notenbrood klinkt echt super lekker! Mooi lijstje!

Marjo: leuk dat je een lijstje deelt! Zo te zien heb je al wat dingetjes aangepast, goed bezig!
Slim om wat smaakjes voor in water uit te gaan proberen, dat kan al een enorm verschil maken.

Mara: Mijn vriendin fietst helaas niet dus ik ga altijd alleen. Lijkt me wel echt leuk om samen te kunnen fietsen net als jouw vriend en jij samen! Maar ik mag ook niet klagen want mijn vriendin rijdt wel paard :+
Ik krijg morgen de sleutel al!! *\o/* Ben wel al aan het rondkijken hoe ik het in wil gaan richten maar heb eigenlijk totaal geen haast dus dat is wel fijn!
Super knap dat je je ondanks vermoeidheid toch aan je planning hebt gehouden! Vermoeidheid kan echt zo veel roet in het eten gooien.
Hoop dat je buikpijn vrij blijft en snel weer heerlijke thuismenu’s kunt bestellen, als het eindelijk weer mag dan geniet je er waarschijnlijk nog extra van :9
Koffie cake klinkt echt heel goed! Heb je daar misschien een recept van? :)
En ik blijf het zeggen maar wederom weer een super lijst!

____

Gisteren weer een drukke dag gehad en gelukkig was het in de avond nog even droog om lekker te gaan fietsen. Mijn motivatie begint wel echt af te nemen (ofja, als ik eenmaal op de fiets zit en warm gedraaid ben is het goed) dus ik hoop dat het snel voorjaar, langer licht en wat warmer wordt, ik kan niet wachten :D

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, smart bar crunchy
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: liga milkbreak
A: gekookte aardappelen, jus, brocolli, groenteschijf
T: 200 ml magere yoghurt
T: stukje chocolade, beschuitje met pindakaas

B: 2 paarden rijden, 60 minuten racefiets

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:45

@Mara: Heb me net opgegeven om 8 dagen te werken de komende week, dat is toch weer 815- extra. Ik krijg weekgeld van mijn ouders, en het bedrag van de verzekering wordt daar bjivoorbeeld afgehouden, dus dat moet ik niet direct zelf betalen. Handig! Mooi lijstje, en die ovenschotel klinkt heel lekker!
@Joanne: Dat uitkijken naar het warm weer herken ik echt. Ik had vandaag meer moeite met de temperatuur dan het lopen zelf. Hele nette lijst!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:51

Little_birdy; heftig van de doorverwijzing? Hoe was het bij de neuroloog?

Marjo; wat is de reden dat je niet overstapt naar light/zero producten? Dan kan je ook, naast het water, gewoon frisdrank drinken.
Wel leuk om te lezen dat je al dingen heb aangepast! Goed bezig.

Mara: haha ja ben m doorgekomen zonder chocolade. Gister erg druk gehad op werk dus sws weinig kunnen eten helaas.
Uiteindelijk wel later op de avond ingehaald dus goed uitgekomen.
Heel fijn dat je nog steeds buikpijn vrij bent! En je je aan je lijstje heb kunnen houden ondanks je vermoeidheid.

Joanne: oh wat spannend morgen de sleutel! Super leuk. En ook leuk om te lezen dat je samen met je vriendin kan paardrijden :D
Net lijstje hoor, snap wel dat je motivatie minder wordt met dit weer, is ook echt niks aan.

Mijn planning voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr cruesli, 200 ml optimel drink.
L: 2 kleine tortilla’s met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola
T: leev oerkoek
T: banaan, 1/2 appel.
A: 75 gr (ongekookt afgewogen) macaroni, gehakt, groente en kruiden. 20 gr parrano kaas.
T: wasa sandwich tomaat koekjes, 25 gr rijstzoutjes
T: eierkoek met chocoladepasta

Totaal 2009.
Zit nu al op 10.000 stappen en moet nog werken tot 23.30.. daarnaast ook m’n paard al gereden vanmorgen. Dus beweging genoeg weer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:52

Omdat ik Fanta light echt niet lekker vind. Ik probeer dat wel te limiteren hoor, en als deze fles leeg is haal ik ook niet zo snel weer een nieuwe.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:04

En cola zero? Ik lust niet graag frisdrank, alleen als ik eens patat eet met een cola zero haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:19

Ik drink indd wel pepsi max, maar dat drink ik weinig. Fanta is lekkerder :P
Maar ik drink meer groene ijsthee hoor :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:40

@Marjo, vind je fanta lemon ook lekker? Gewoon die in 1½ liter flessen in de AH te koop is. Die is namelijk al light/ zero zonder dat het duidelijk er op staat...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:19

@nanouk autos zijn duur he uiteindelijk maar je hebt wel je eigen toet dat is ook wat waard !
Dat notenbrood wat is dat precies ?
Kun je dat zo los kopen ?

@marjo je bent echt lekker bezig hoor !
Dat waterdrop heb ik ook de love en boost zijn heerlijk !
Indd zonde van de fanta maar ik vind waterdrop echt een goede vervanger.
Bolero bestaat ook nog trouwens.

@mara dat is inderdaad moeilijk als he nergens zin in hebt om dan ook nog eens goed te eten !
Mooi en lekker lijstje heb je . Dat je dat allemaal opkrijgt joh :o
En een keer eten afhalen hoeft niet slecht te zijn. Je kan ook voor vis of kip kiezen ipv rood vlees met patat haha

@joanne. Ook weer super veel bewogen lekker hoor .
En hele lekkere dingen op je lijst .
Merk dat ik echt motivatie uit dit topic haal heerlijk is dat !

Ik had trouwens maandag wen euforie momentje op de weegschaal.
Sinds ik begonnen ben min 4 kg terwijl ik echt wel soms wat afhaal moet je nagaan wat goed eten met je doet !
Neuroloog was niet best .
Heb een nekhernia dus dat is schrikken .
Veel pijnstillers en mag bijna alles doen .
Even niet autorijden ivm wennen aan zenuwmedicatie en absoluut niet paardrijden .
Heel zuur dit een week voor onze verhuizing.
Heb maar een week extra vrij genomen want mijn werk is autorijden en hopelijk slaan de medicijnen allemaal goed aan .

O smoothie banaan havermout avocado
T niks
M zelfgemaakte salade met wat gerookte zalm
T breaker high proteïne boses banaan
A aardappeltjes wokgroenten vissnitzel
T waarschijnlijk rijstzoutjes

B wandelen 6 km

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:12

Even van een meelezer, tip voor Marjo:

Mijn vriend dronk eerst ook bijna alleen maar fanta. En vond light ook niet lekker.
Maar, wat hij is gaan doen: Fanta aanlengen met water! Eerst een beetje water bij 3/4 glas fanta, en inmiddels nog maar een klein bodempje fanta met de rest van het glas water.
Zo heeft hij toch de smaak maar drinkt veel meer water :j

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:31

@Little Birdy: Ja dat is waar! Ik heb het er ook voor over om ervoor te gaan werken. Notenbrood kun je inderdaad gewoon zo kopen in de winkel/bij de bakker! Wat stom van je nekhernia, wat kunnen ze eraan doen? Mooi gezond lijstje!

Ik ga alvast mijn lijstje plaatsen voor vandaag. Heb het inschrijvingsformulier voor de auto ontvangen, nu de nummerplaten ontvangen en laten dupliceren dan dan kan ik hem dit weekend gaan ophalen. Happy me! :D
O: 3 pannenkoekjes (200 kcal), 1/2 banaan, honing
L: 2 VK boterhammen, salami, boter, glas fruitsap, tas soep
T: reepje chocolade, druiven
A: risotto champignon
T: chocolade, fruit/noten

B: 4,4km joggen, 8km wandelen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:46

Safiera schreef:
Even van een meelezer, tip voor Marjo:

Mijn vriend dronk eerst ook bijna alleen maar fanta. En vond light ook niet lekker.
Maar, wat hij is gaan doen: Fanta aanlengen met water! Eerst een beetje water bij 3/4 glas fanta, en inmiddels nog maar een klein bodempje fanta met de rest van het glas water.
Zo heeft hij toch de smaak maar drinkt veel meer water :j

Ach, zo vaak drink ik geen fanta, dat valt wel mee :)

@little_birdy; ik vond bolero dus echt ranzig :') Veel te chemisch en zoet

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:30

Niks kunnen ze eraan doen .
Heb pijnstillers om een paard mee plat te leggen en moet vanzelf genezen .
Dus hopelijk komt dat goed als ik genoeg beweeg en goed voor mezelf zorg

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:30

Jeetje LittleBirdy, een nekhernia is niet niks. Veel sterkte ermee, hoop dat het snel geneest...!
Mara laten we elkaar vooral blijven steunen in de nasleep van onze alcoholische versnaperingen, dan voel ik me niet zo alleen als ik weer eens de mist in ben gegaan :') Moet wel zeggen dat ik sinds het bewuste avondje geen druppel meer heb aangeraakt en ook de behoefte niet voel, dus dat is op zich niet vervelend ;p Nee de plannen werden gecanceld omdat die vriendin heel erg last van haar rug had, was ze me alleen even vergeten te zeggen. :+ Achja. Kan gebeuren. Had wel zin in sociaal contact dus dat was dan weer jammer lol.

Gisteren had ik een hele goede dag; uur gefietst, uur gewandeld en 30 minuten hardgelopen en lijstje was prima. Vandaag ook wel redelijk maar voornamelijk hele dag stil gezeten op een wandelingetje na, dus beweging is echt bar slecht.
O: 3 Vitalu volkoren crackers met een dunne laag huzarensalade
L: Tortilla wrap met kipfilet plakjes, parmezaanse kaas, halve avocado en cherrytomaatjes
T: 1/3e fruitreep, 20 gram chocolade en 25 gram Atkins cruesli
A: Boerenkool, 100 gram gnocchi en 2 vegetarische rookworsten
T: 2 Zelfgemaakte kokoskoekjes

Zit rond de 1600 kcal.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:58

little_birdy schreef:
Niks kunnen ze eraan doen .
Heb pijnstillers om een paard mee plat te leggen en moet vanzelf genezen .
Dus hopelijk komt dat goed als ik genoeg beweeg en goed voor mezelf zorg

Even snelle reactie, morgen weer bijlees.
Ik heb 2.5 jaar terug een rug hernia gehad en heel veel baat gehad bij acupunctuur. Wordt bij sommige verzekeraars vergoed, sommige niet.
Maar ik heb een sessie of 6 gehad en toen echt onwijze stappen gemaakt! Misschien iets om te overwegen.
Ik had ook uitstralingen naar mijn been en billen en kon niet langer als een uur op mijn benen staan/wandelen.
Sterkte!