Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shae schreef:Mijn fysio zei vanochtend dat haar werkgever had gevraagd aan alle medewerkers of ze voorlopig geen handjes wil geven aan patiënten. Ze behandelt uitsluitend handen.
Whale schreef:Shae schreef:Mijn fysio zei vanochtend dat haar werkgever had gevraagd aan alle medewerkers of ze voorlopig geen handjes wil geven aan patiënten. Ze behandelt uitsluitend handen.
Kennen wij dezelfde fysiopraktijk?Hoorde dat vandaag ook haha. Was een mevrouw die tegen haar fysio zei dat ze liever geen hand wilde schudde. 'Ja maar mevrouw, ik ga straks hun hand behandelen...'
NOS schreef:In Rusland worden massaal zwerfdieren afgemaakt uit angst dat zij het coronavirus verder verspreiden, schrijft Novaya Gazeta. Wetenschappers en milieuorganisaties komen daar nu tegen in opstand. Volgens wetenschapsjournalist Irina Jakutenko zijn zwerfdieren niet direct een dreiging, en is het onnodig dat ze worden afgemaakt. "Honden en katten kunnen verschillende vormen van het coronavirus bij zich dragen, maar niet COVID-19". Ook is het nog geen enkele keer gebeurd dat het virus is overgedragen van een hond of kat naar mensen."
"Sterker nog", zegt hoogleraar Nikolaj Nikitin van de universiteit van Moskou, "het afmaken van zwerfhonden- en katten zorgt voor een ander probleem. De dode karkassen trekken namelijk veel ratten aan, en dat is nog zorgwekkender aangezien we nog niet weten wat de bron is van het nieuwe coronavirus."
Shiloh schreef:Op mijn werkplek wordt er netjes mee omgegaan vind ik, het is een groot bedrijf met mensen uit het hele land en ook expats. Dus dat er iemand ziek wordt is niet onwaarschijnlijk.
Er is geen paniek maar duidelijk informatie. We krijgen dagelijks een mail met updates. Er wordt verzocht zoveel mogelijk in je eigen toren te blijven (er zijn verschillende torens). Hoeveel zin dat heeft als de kantine wel gewoon open is is de vraag, maar toch. Verder moeten grote meetings van 100+ in ieder geval de komende 2 wekenuitgesteld worden. In het hele pand staat op allerlei plekken ontsmettingsgel. Bij toegangspoortjes, toiletten, in de kantine en ze worden ook consequent gebruikt. Verder moet iedereen elke dag zijn laptop meenemen naar huis en testen dat de thuis VPN goed werkt zodat we vanuit huis kunnen werken als daarom gevraagd wordt. Je ziet ook dat er extra tussendoor schoongemaakt wordt.
Al met al voelt het daardoor vooral dat ze er bovenop zitten, dat geeft vertrouwen. Het scheelt dat de thuiswerk voorzieningen incl. mogelijkheden tot conference calls en zo goed op orde zijn voor het kantoor personeel.
arabella2000 schreef:Ja en hier in Limburg begint het nu ook. 1 in geleen en 2 in simpelveld las ik ergens. Ik vind dat we het hier nog lang zonder zieken hebben uitgehouden in limburg.
Tieneke schreef:Bedoel je deze? https://covid19info.live/
Marcella schreef:Gaat mij helemaal niks verbazen als er na vanavond feyenoord - nac een heel hoop mensen ziek worden. De roggels vlogen nog net niet om mijn oren. Niezen vol in de hand en dan armleuning goed vastpakken. Te daarbij perfect weersomstandigheden om ziek te worden (regen dat met bakken naar beneden kwam).
Marcella schreef:O denk nog niet eens zo zeer aan corona, maar gewoon aan griep of is dat niet bijna hetzelfde.
Pocca_Locca schreef:“ the question is; should we be losing our minds about it” aldus Del Bigtree op het YouTube kanaal “ the high wire”.
Vers van de pers.. over een eventueel vaccin, cijfers en gezond verstand ( vrij vertaald en geïnterpreteerd )
https://youtu.be/gJUjnY_FGNQ
Overigens alleen het eerste gedeelte gaat over Corona