De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:34

Kaart loopt zo te zien heel erg achter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:37

Was ook al bekend. Regio's hoeven niet meer aan te geven waar het heerst.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:46

Shae schreef:
Mijn fysio zei vanochtend dat haar werkgever had gevraagd aan alle medewerkers of ze voorlopig geen handjes wil geven aan patiënten. Ze behandelt uitsluitend handen. :')

Kennen wij dezelfde fysiopraktijk? :+ Hoorde dat vandaag ook haha. Was een mevrouw die tegen haar fysio zei dat ze liever geen hand wilde schudde. 'Ja maar mevrouw, ik ga straks hun hand behandelen...'

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:58

Tieneke schreef:
Misschien een beetje een simpele opmerking, maar enerzijds hoor en lees je van elkaar te begroeten met een elleboog, en tegelijk moet je ook hoesten en niezen in je elleboog. Lijkt me geen slimme combi, eerder of of :+

Aha, maar je kunt niet likken aan je elleboog, niks aan de hand dus :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:03

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:05

Ja en hier in limbueg begint het nu ook. 1 in geleen en 2 in simpelveld las ik ergens. Ik vind dat we het hier nog lang zonder zieken hebben uitgehouden in limburg.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:05

Whale schreef:
Shae schreef:
Mijn fysio zei vanochtend dat haar werkgever had gevraagd aan alle medewerkers of ze voorlopig geen handjes wil geven aan patiënten. Ze behandelt uitsluitend handen. :')

Kennen wij dezelfde fysiopraktijk? :+ Hoorde dat vandaag ook haha. Was een mevrouw die tegen haar fysio zei dat ze liever geen hand wilde schudde. 'Ja maar mevrouw, ik ga straks hun hand behandelen...'

Hahaha. Wellicht. :') Sommige mensen zijn een beetje gestopt met logisch nadenken. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:07

Sorry ik heb de updates niet gelezen. 7 in limburg. 3 in sittard geleen, 2 in simpelveld en 1 in maastricht wn 1 in beekdaelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:11

Was te verwachten natuurlijk, dat het niet stopt bij de grens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:14

Idioten ;(
NOS schreef:
In Rusland worden massaal zwerfdieren afgemaakt uit angst dat zij het coronavirus verder verspreiden, schrijft Novaya Gazeta. Wetenschappers en milieuorganisaties komen daar nu tegen in opstand. Volgens wetenschapsjournalist Irina Jakutenko zijn zwerfdieren niet direct een dreiging, en is het onnodig dat ze worden afgemaakt. "Honden en katten kunnen verschillende vormen van het coronavirus bij zich dragen, maar niet COVID-19". Ook is het nog geen enkele keer gebeurd dat het virus is overgedragen van een hond of kat naar mensen."

"Sterker nog", zegt hoogleraar Nikolaj Nikitin van de universiteit van Moskou, "het afmaken van zwerfhonden- en katten zorgt voor een ander probleem. De dode karkassen trekken namelijk veel ratten aan, en dat is nog zorgwekkender aangezien we nog niet weten wat de bron is van het nieuwe coronavirus."

https://nos.nl/l/2325922

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:14

Sinds vandaag ook 1 geval hier in het dorp gemeld. Iemand die al 1.5 week terug was uit Italië. Mijn vader kent de persoon. Hij zit met zijn gezin thuis in quarantaine isolatie, allemaal getest en alleen hij heeft het. Voelt zich verder prima.

Wel gek want ik woon in een aardig klein dorp :+
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 05-03-20 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:22

T komt zo steeds wel echt steeds een stapje dichter bij he. Maar ja was ook wel te verwachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:23

Mijn vader was nog niet op de hoogte van de besmetting bij hem in de buurt. Hij schrok best. :(:) komt normaal overal en nergens, maar ging dat toch maar op lager pitje zetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:24

Ik was afgelopen maandag jarig. En die dag was er een geval bekend geworden in m'n woonplaats. De volgende dag werd op werk door iedereen gefeliciteerd. Naast handen ook 3 kussen. De komende 14 dagen zijn nu spannend :Y)

Wel een snelle stijging maar tuurlijk gingen wij niet achterblijven en gaat Nederland dezelfde trend laten zien.

Als ik over 2 weken nog maar op vakantie mag :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:27

Shiloh schreef:
Op mijn werkplek wordt er netjes mee omgegaan vind ik, het is een groot bedrijf met mensen uit het hele land en ook expats. Dus dat er iemand ziek wordt is niet onwaarschijnlijk.

Er is geen paniek maar duidelijk informatie. We krijgen dagelijks een mail met updates. Er wordt verzocht zoveel mogelijk in je eigen toren te blijven (er zijn verschillende torens). Hoeveel zin dat heeft als de kantine wel gewoon open is is de vraag, maar toch. Verder moeten grote meetings van 100+ in ieder geval de komende 2 wekenuitgesteld worden. In het hele pand staat op allerlei plekken ontsmettingsgel. Bij toegangspoortjes, toiletten, in de kantine en ze worden ook consequent gebruikt. Verder moet iedereen elke dag zijn laptop meenemen naar huis en testen dat de thuis VPN goed werkt zodat we vanuit huis kunnen werken als daarom gevraagd wordt. Je ziet ook dat er extra tussendoor schoongemaakt wordt.

Al met al voelt het daardoor vooral dat ze er bovenop zitten, dat geeft vertrouwen. Het scheelt dat de thuiswerk voorzieningen incl. mogelijkheden tot conference calls en zo goed op orde zijn voor het kantoor personeel.

Klinkt bijna als mijn werkplek, alleen worden bij ons de meetings meer beperkt en is het 20+ wat niet is toegestaan, en wij hebben niet handgel staan. Migratie tussen de gebouwen moet ook geminimaliseerd worden, alleen is het 1 grote bouwput hier omdat ze tussen de gebouwen gebouwen bij aan het bouwen zijn, en zijn er hele routes gemaakt voor de voetgangers om bijvoorbeeld bij de bushalte te komen, door een gebouw heen dus. _O-
Net in een koffiepauze ook de discussie gehad wanneer de eerste hier zou zijn. Conclusie, we denken dat ie er al is, alleen ongetest. Maar met meer dan 100 nationaliteiten op de campus, veel gereis, het kan ook niet anders. Groot deel van het personeel zat dus ook bijvoorbeel in Zuid-Korea, zitten 2 grote klanten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:32

arabella2000 schreef:
Ja en hier in Limburg begint het nu ook. 1 in geleen en 2 in simpelveld las ik ergens. Ik vind dat we het hier nog lang zonder zieken hebben uitgehouden in limburg.

Aswoensdag is nu acht dagen geleden, dat het virus de grens over is verbaast me niet, het tempo valt mij eerlijk gezegd mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:13

Hier lijkt de knel dus te zitten. Uit nos over de besmettingen in ziekenhuizen.

https://nos.nl/artikel/2325980-corona-i ... gelen.html

Aangezien er maar een beperkte hoeveelheid testkits zijn, is het volgens Niesters onmogelijk om "iedereen die kucht" te laten testen.

En kennelijk geen vaste richtlijnen voor wanneer testen. Tjsa

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:16

Tieneke schreef:

Nee, dat is ‘m niet.
Ik heb hem geprobeerd terug te vinden hier maar dit topic is mega geworden :D
Ik kijk morgen even op mijn werk, daar staat hij bij mijn ‘favorieten’.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:27

“ the question is; should we be losing our minds about it” aldus Del Bigtree op het YouTube kanaal “ the high wire”.
Vers van de pers.. over een eventueel vaccin, cijfers en gezond verstand ( vrij vertaald en geïnterpreteerd )
https://youtu.be/gJUjnY_FGNQ
Overigens alleen het eerste gedeelte gaat over Corona

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:59

Gaat mij helemaal niks verbazen als er na vanavond feyenoord - nac een heel hoop mensen ziek worden. De roggels vlogen nog net niet om mijn oren. Niezen vol in de hand en dan armleuning goed vastpakken. Te daarbij perfect weersomstandigheden om ziek te worden (regen dat met bakken naar beneden kwam).

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 02:08

Marcella schreef:
Gaat mij helemaal niks verbazen als er na vanavond feyenoord - nac een heel hoop mensen ziek worden. De roggels vlogen nog net niet om mijn oren. Niezen vol in de hand en dan armleuning goed vastpakken. Te daarbij perfect weersomstandigheden om ziek te worden (regen dat met bakken naar beneden kwam).

Ach joh.. als die Corona hysterie propaganda niet zo alom aanwezig zou zijn, had het je niet eens opgevallen, toch? Of wel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 02:11

O denk nog niet eens zo zeer aan corona, maar gewoon aan griep of is dat niet bijna hetzelfde.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 02:36

Marcella schreef:
O denk nog niet eens zo zeer aan corona, maar gewoon aan griep of is dat niet bijna hetzelfde.

Oke, gelukkig dan maar, haha. Zo ken ik de nuchtere Nederlanders weer.. maar het is inderdaad stom weer.. het is gewoon geen winter geweest. Hetzelfde gevoel dat je hebt na een nacht niet geslapen te hebben.. en dan wordt het gewoon alweer licht op een gegeven moment, en dan denk je “ ho wacht ik heb nog niet geslapen!” Of in dit geval:” ho wacht nog even met dat voorjaar want het is nog geen winter geweest!”

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:06

Pocca_Locca schreef:
“ the question is; should we be losing our minds about it” aldus Del Bigtree op het YouTube kanaal “ the high wire”.
Vers van de pers.. over een eventueel vaccin, cijfers en gezond verstand ( vrij vertaald en geïnterpreteerd )
https://youtu.be/gJUjnY_FGNQ
Overigens alleen het eerste gedeelte gaat over Corona

Volgens mij doelt hij naast malaria medicijnen op Cannabis in de vorm van CBD. Dat is best interessant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:08

Wij zitten inmiddels zo goed als ingesloten door de Corona gevallen :+
Oisterwijk, Boxtel, Tilburg, Sint-Michielsgestel, Dongen... Het ligt alleen precies om ons dorp heen.
Afgelopen weekeinde hebben we een verjaardag gehad met familie uit de besmette dorpen (was toen nog niet bekend) en mijn broer en zijn vrouw waren in China toen de eerste uitbraak een feit was.
Ik ben benieuwd.....