Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xelodi schreef:Ik heb ook dat ik veel aan eten denk, het is inderdaad verdomd lekker![]()
Snacken jullie ook veel tussendoor? Ik heb dat een tijdje gedaan met groentetjes maar uiteindelijk kon ik geen worteltje of paprika meer zienVind het ook lastig om af te wisselen als ik eenmaal iets heb gevonden wat lijkt te werken.
Eline_S_S schreef:Ik herken het alleen maar denken aan eten ook. En dan inderdaad vooral als ik een hele dag op kantoor werkte (komt/kwam gelukkig bijna nooit voor). Ik dacht dan alleen maar “om 12 uur mag ik dit eten” in plaats van om 12 uur heb ik pauze![]()
Ik las gisteren bij iemand hier dat er op eens anderhalve kilo af was. Ik dacht nog, waarom gebeurd dat niet bij mij. Toevallig had ik dat vanochtend. Eindelijk weer wat vooruitgang, hoewel ik het niet had verwacht want ik heb gisteravond flink wat alcohol gedronken voor mijn doen en een broodje bapao gehad. Ik ben nu zo’n 5 kilo kwijt in 7 weken tijd. Begin is er
![]()
[ [url=m/mGc8Vx.png]Afbeelding[/url] ]
Hier is goed te zien hoe mijn gewicht op het begin naar beneden vloog maar daarna stabiel bleef, ondanks ik wel heel fanatiek bezig was. Niet opgeven dames! Ook al wil het een paar weken niet
njiloj schreef:Stille meelezer meld zich weer.![]()
Ook hier gaatjes niet zo goed. Tenminste: het eten gaat prima, het sporten gaat prima, allen staat de weegschaal al 6 weken stil.![]()
Dus: ik ben mij maar eens gaan verdiepen in BMR, PAL en al die andere termen. En wat blijkt? Ik eet dus flink onder m’n BMR. Mijn BMR is zo’n 1350 kcal, maar na een paar dagen myfitnesspal te gebruiken kom ik er dus achter dat ik zo rond de 1000 a 1100 kcal per dag binnen krijg.
Foutje.![]()
Ik heb gelijk van alles aangepast en probeer nu ergens tussen de 1400 en 1500 kcal binnen te krijgen. Ik weeg 1x per week, dus hopelijk zie ik volgende week weer verschil op de weegschaal.
Andere mensen hier ervaringen mee?
Emma_V schreef:Ik lees ook al weer een tijdje stil mee. Begin januari postte ik hier dat ik 43 kg was afgevallen. Inmiddels ben ik 60 kilo afgevallen, van 130 naar 70 kg bij een lengte van 1.80. Gemiddeld heb ik zo tussen de 1600 en 1300 kcal per dag gegeten, met af en toe een cheatday tussendoor. Voor de standaarden in dit topic is dit waarschijnlijk weinig (ben ik het ook wel mee eens) maar het lukte me mentaal niet om meer te eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vrij makkelijk te weinig gaat eten, zeker wanneer je de weegschaal iedere week omlaag ziet gaan. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk geen last heb gehad en me niet vermoeid heb gevoeld. De laatste tijd merk ik wel dat mijn lichaam wat meer om eten vraagt (misschien omdat ik nu minder vet reserves heb?). Momenteel probeer ik op mijn BMR (1560) te eten, maar wil ik dit graag gaan opbouwen naar 1800/2000 kcal (onderhoud).
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen, dus ben benieuwd of iemand hier tips heeft. Ik heb nu een standaard eetschema en ik zou makkelijk wat ongezonde dingen erbij kunnen gaan eten om aan mijn kcal te komen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil dus op een gezonde manier mijn kcal ophogen. Iemand hier ervaring met het na het afvallen weer op onderhoud gaan eten?
En mocht ik iemand kunnen helpen met mijn ervaringen stel dan vooral je vragen, ik weet uit eigen ervaring dat het fijn is om antwoorden te krijgen van iemand die het afvalproces ook heeft doorgemaakt
Emma_V schreef:Ik lees ook al weer een tijdje stil mee. Begin januari postte ik hier dat ik 43 kg was afgevallen. Inmiddels ben ik 60 kilo afgevallen, van 130 naar 70 kg bij een lengte van 1.80. Gemiddeld heb ik zo tussen de 1600 en 1300 kcal per dag gegeten, met af en toe een cheatday tussendoor. Voor de standaarden in dit topic is dit waarschijnlijk weinig (ben ik het ook wel mee eens) maar het lukte me mentaal niet om meer te eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vrij makkelijk te weinig gaat eten, zeker wanneer je de weegschaal iedere week omlaag ziet gaan. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk geen last heb gehad en me niet vermoeid heb gevoeld. De laatste tijd merk ik wel dat mijn lichaam wat meer om eten vraagt (misschien omdat ik nu minder vet reserves heb?). Momenteel probeer ik op mijn BMR (1560) te eten, maar wil ik dit graag gaan opbouwen naar 1800/2000 kcal (onderhoud).
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen, dus ben benieuwd of iemand hier tips heeft. Ik heb nu een standaard eetschema en ik zou makkelijk wat ongezonde dingen erbij kunnen gaan eten om aan mijn kcal te komen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil dus op een gezonde manier mijn kcal ophogen. Iemand hier ervaring met het na het afvallen weer op onderhoud gaan eten?
En mocht ik iemand kunnen helpen met mijn ervaringen stel dan vooral je vragen, ik weet uit eigen ervaring dat het fijn is om antwoorden te krijgen van iemand die het afvalproces ook heeft doorgemaakt
njiloj schreef:Emma_V schreef:Ik lees ook al weer een tijdje stil mee. Begin januari postte ik hier dat ik 43 kg was afgevallen. Inmiddels ben ik 60 kilo afgevallen, van 130 naar 70 kg bij een lengte van 1.80. Gemiddeld heb ik zo tussen de 1600 en 1300 kcal per dag gegeten, met af en toe een cheatday tussendoor. Voor de standaarden in dit topic is dit waarschijnlijk weinig (ben ik het ook wel mee eens) maar het lukte me mentaal niet om meer te eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vrij makkelijk te weinig gaat eten, zeker wanneer je de weegschaal iedere week omlaag ziet gaan. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk geen last heb gehad en me niet vermoeid heb gevoeld. De laatste tijd merk ik wel dat mijn lichaam wat meer om eten vraagt (misschien omdat ik nu minder vet reserves heb?). Momenteel probeer ik op mijn BMR (1560) te eten, maar wil ik dit graag gaan opbouwen naar 1800/2000 kcal (onderhoud).
Wauw! Petje af hoor! Als je nu in de spiegel kijkt ben je toch wel enorm trots op jezelf mag ik hopen!
Ik ben niet zoveel als jij afgevallen, maar ik ben toch trots dat ik hier nu ben (er is bij mij nu 11 kilo af)
Ook ik moet straks weer omhoog met m’n kcal omdat ik bijna op m’n streefgewicht (lees: streefspiegelbeeld, ik heb niet echt een getal in m’n hoofd) zit. Ik denk dat ik er nog een kilootje of 2, 3 af wil hebben en dan vind ik het goed.
Maar meer gaan eten? eerlijk gezegd vind ik dat best eng.
Anna_Dani schreef:Emma_V schreef:Ik lees ook al weer een tijdje stil mee. Begin januari postte ik hier dat ik 43 kg was afgevallen. Inmiddels ben ik 60 kilo afgevallen, van 130 naar 70 kg bij een lengte van 1.80. Gemiddeld heb ik zo tussen de 1600 en 1300 kcal per dag gegeten, met af en toe een cheatday tussendoor. Voor de standaarden in dit topic is dit waarschijnlijk weinig (ben ik het ook wel mee eens) maar het lukte me mentaal niet om meer te eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vrij makkelijk te weinig gaat eten, zeker wanneer je de weegschaal iedere week omlaag ziet gaan. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk geen last heb gehad en me niet vermoeid heb gevoeld. De laatste tijd merk ik wel dat mijn lichaam wat meer om eten vraagt (misschien omdat ik nu minder vet reserves heb?). Momenteel probeer ik op mijn BMR (1560) te eten, maar wil ik dit graag gaan opbouwen naar 1800/2000 kcal (onderhoud).
Wat een waardevolle post! En wow, 60 kilo!! Hoe lang heb je daar over gedaan?
Het dalende gewicht op de weegschaal is inderdaad erg motiverend en ik barst van de energie met een max van 1500 kcal per dag (mijn BMR is dus 1730 ben ik net achter gekomen). Ik heb helemaal geen honger, maar ik wil het wel gezond en bewust doen en zeker niet gaan jojo-en.
Je kunt je kcal op een gezonde manier binnen krijgen door bananen, avocado's, noten, (kaas - iets minder gezond), havermout of zelfgemaakte granola.
Escamilla schreef:Hebben hier nog mensen tips voor middageten? Hier zit bij mij echt het knelpunt. Heb wel trek opzich maar gewoon geen zin om te eten. Dingen als brood en yoghurt vind ik te saai ofzo
Escamilla schreef:Hebben hier nog mensen tips voor middageten? Hier zit bij mij echt het knelpunt. Heb wel trek opzich maar gewoon geen zin om te eten. Dingen als brood en yoghurt vind ik te saai ofzo
bonnie1998 schreef:Ik heb de motivatie ook weer gevonden dus denk meld me maar weer. Ik probeer op 1500 calorieën te blijven. Ontbijt, lunch en tussendoortjes heb ik helemaal zelf in de hand avond eten doe ik gewoon normaal mee met het gezin. Alleen dan iets meer groentes en wat minder aardappels bijvoorbeeld. Ik wil ik totaal het liefste wel 25 kilo afvallen maar doe het in kleine stapjes. Dus voor nu heb ik niet echt een streefdoel. Probeer wel iedere dag een uur te fietsen of wandelen en doe thuis een paar oefeningen.
xelodi schreef:En welke apps werken voor jullie het beste? Ikzelf heb een tijd lang MyNetDiary gebruikt.
Tellen jullie ook koolhydraten, eiwitten en vetten?