Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:18

Ik heb juist doordat ik me zo verveel en niet goed in vel zit dat ik hele dag maar blijf snaaien op moment, hopelijk als dadelijk de scholen open gaan dat ik weer wat meer rust vind en aan mezelf toe kom

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:42

xelodi schreef:
Ik heb ook dat ik veel aan eten denk, het is inderdaad verdomd lekker :')
Snacken jullie ook veel tussendoor? Ik heb dat een tijdje gedaan met groentetjes maar uiteindelijk kon ik geen worteltje of paprika meer zien _O- Vind het ook lastig om af te wisselen als ik eenmaal iets heb gevonden wat lijkt te werken.

Ja ik snack wel tussendoor. Maar mijn hoofdmaaltijden zijn ook kleiner geworden.

Eline_S_S schreef:
Ik herken het alleen maar denken aan eten ook. En dan inderdaad vooral als ik een hele dag op kantoor werkte (komt/kwam gelukkig bijna nooit voor). Ik dacht dan alleen maar “om 12 uur mag ik dit eten” in plaats van om 12 uur heb ik pauze :+
Ik las gisteren bij iemand hier dat er op eens anderhalve kilo af was. Ik dacht nog, waarom gebeurd dat niet bij mij. Toevallig had ik dat vanochtend _O-. Eindelijk weer wat vooruitgang, hoewel ik het niet had verwacht want ik heb gisteravond flink wat alcohol gedronken voor mijn doen en een broodje bapao gehad. Ik ben nu zo’n 5 kilo kwijt in 7 weken tijd. Begin is er :)
[ [url=m/mGc8Vx.png]Afbeelding[/url] ]
Hier is goed te zien hoe mijn gewicht op het begin naar beneden vloog maar daarna stabiel bleef, ondanks ik wel heel fanatiek bezig was. Niet opgeven dames! Ook al wil het een paar weken niet :(:)

Hoe plaats je zo'n screenshot snel en makkelijk op bokt? Ik zet nu mijn foto's eerst in een prive album op facebook waarna ik de link kopieer. Maar ik twijfel of het niet makkelijker kan.

Mijn dag vandaag:
Ontbijt: Tasty Basics eiwitcracker met Oatly tomaat & basilicum, gekookt ei, augurkjes en een stukje Maasdammer smeerkaas (298 kcal)
Tussendoor: niks vandaag, omdat ik een vrij groot ontbijt had en druk was met andere dingen.
Lunch: Rode linzen pasta met tomatensaus en champignons met een beetje Gran Padano kaas (314 kcal)
Tussendoor: Handje nootjes (218 kcal)
Tussendoor: Alpro absolutely coconut met Smaakt vezelrijke muesli (312 kcal)
Avondeten: Gestoomde broccoli (230 gr) met 2 vegetarische braadworstjes (328 kcal)

Bij elkaar 1470 kcal en dus 30 onder mijn max.
Zoals jullie misschien opvalt eet ik geen vlees en geen vis en op ei en kaas na ook geen andere dierlijke producten.

Ik weeg alles af en hou alles bij in de Yazio app. Gebruiken jullie ook een app?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:00

Libera, dat heb ik precies zo hoor. En als m'n menstruatie voor de deur staat schiet ik zo weer 1,5 kg omhoog. Niet motiverend, maar ik weet dat het er na m'n menstruatie weer af is. Zo ook met de schommelingen omlaag. Als ik ineens 1,5 kg kwijt ben, volgens de weegschaal dan, weet ik dat ik de volgende dag weer minstens de helft erbij heb, haha. Dus ik probeer mezelf niet te rijk te rekenen.

Neverland, dat had ik toen ik begon met afvallen.. Nu eigenlijk totaal niet meer. Ik merk nu ook dat als ik stress heb, ik eerder geneigd ben te weinig te eten in plaats van me, zoals ik in het verleden deed, helemaal vol te vreten. Bij mij zat het vooral in de vraag waaróm ik graag eet en waaróm ik daar steeds aan dacht. Ik kwam er achter dat ik het gewoon als afleiding gebruik, of als opvulling voor verveling. Ik ben die afleiding gaan vervangen door iets anders waar ik heel blij van werd en sindsdien gaat het beter. Ik kan het ook steeds meer zien als een los dingetje buiten mijzelf. Dus als ik dan incidenteel wel snaaitrek krijg of aan eten denk, dan denk ik bij mezelf oja, dat is dat gekke poppetje weer met z'n irritante gedachten. Ik ga een stuk wandelen en daarna is het poppetje weer weg. Klinkt super stom, maar zo effectief voor mij :=

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:11

Hoe ben je die momenten gaan vervangen, Renee1991?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:22

Och door van alles.. Water drinken, half uur met de hond wandelen, uurtje wielrennen, stukje motorrijden, sleutelen aan m'n oldtimer, stuk fruit eten, uitspreken naar m'n vriend dat ik snaaitrek heb, gaan poetsen in huis, echt van alles.
Maar intermittent fasting heeft wel het meest geholpen denk ik. Gewoon de gedachte 's avonds om niets te pakken omdat ik anders mijn eetraam verpest, en daarnaast de maaltijden korter op elkaar waardoor ik ook minder behoefte aan eten had, hielpen wel heel erg.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:39

Ik heb verder geen snaaibuien of zo. Ik hou gewoon van eten en kan elke seconde wel aan eten denken. :+ Ik eet nu ook meerdere keren op een dag, zeg maar elke twee uur iets. En na het avondeten kap ik daar mee want 's avonds heb ik toch het minst honger. Dat snacken 's avonds heb ik dus geen last van.

Maar! Ik stond gisteren voor de spiegel en was zo blij met hoe alles al eruit zag! Met dit lichaam durf ik met veel trots over het strand te lopen. :D Nu nog iets strakker worden en dan zoeken wat mijn onderhoud is...

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:25

Bij de gene waarbij het nu niet zo goed gaat, jullie zijn niet de enige!

Bij mij ging het enorm slecht begin van de quarantaine, eten eten eten.
Ik begin er nu weer wat meer grip op te krijgen gelukkig. Of ik afval hou ik nu niet precies bij maar ik heb weer een voor mij normaal eetritme en heb het sporten weer opgepakt.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:05

Stille meelezer meld zich weer. :o
Ook hier gaatjes niet zo goed. Tenminste: het eten gaat prima, het sporten gaat prima, allen staat de weegschaal al 6 weken stil. -O-
Dus: ik ben mij maar eens gaan verdiepen in BMR, PAL en al die andere termen. En wat blijkt? Ik eet dus flink onder m’n BMR. Mijn BMR is zo’n 1350 kcal, maar na een paar dagen myfitnesspal te gebruiken kom ik er dus achter dat ik zo rond de 1000 a 1100 kcal per dag binnen krijg.

Foutje. }:0

Ik heb gelijk van alles aangepast en probeer nu ergens tussen de 1400 en 1500 kcal binnen te krijgen. Ik weeg 1x per week, dus hopelijk zie ik volgende week weer verschil op de weegschaal.

Andere mensen hier ervaringen mee?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:47

njiloj schreef:
Stille meelezer meld zich weer. :o
Ook hier gaatjes niet zo goed. Tenminste: het eten gaat prima, het sporten gaat prima, allen staat de weegschaal al 6 weken stil. -O-
Dus: ik ben mij maar eens gaan verdiepen in BMR, PAL en al die andere termen. En wat blijkt? Ik eet dus flink onder m’n BMR. Mijn BMR is zo’n 1350 kcal, maar na een paar dagen myfitnesspal te gebruiken kom ik er dus achter dat ik zo rond de 1000 a 1100 kcal per dag binnen krijg.

Foutje. }:0

Ik heb gelijk van alles aangepast en probeer nu ergens tussen de 1400 en 1500 kcal binnen te krijgen. Ik weeg 1x per week, dus hopelijk zie ik volgende week weer verschil op de weegschaal.

Andere mensen hier ervaringen mee?

Goed dat je bent gaan spitten waar het aan kan liggen. Ik ga ook even kijken wat het precies is.

[edit] oeps, ik eet ook te weinig. Toevallig zat ik er vandaag wel aan te denken omdat ik ook al een paar dagen stil sta. Dus of te weinig voeding of te weinig water zat ik aan te denken. Daarom heb ik vandaag 3 liter water gedronken om te kijken of dat verschil maakt. Dan kijk ik nog even tot zondag wat er gebeurd en anders probeer ik 200/300 kcal toe te voegen aan mijn dag.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:59

Ik lees ook al weer een tijdje stil mee. Begin januari postte ik hier dat ik 43 kg was afgevallen. Inmiddels ben ik 60 kilo afgevallen, van 130 naar 70 kg bij een lengte van 1.80. Gemiddeld heb ik zo tussen de 1600 en 1300 kcal per dag gegeten, met af en toe een cheatday tussendoor. Voor de standaarden in dit topic is dit waarschijnlijk weinig (ben ik het ook wel mee eens) maar het lukte me mentaal niet om meer te eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vrij makkelijk te weinig gaat eten, zeker wanneer je de weegschaal iedere week omlaag ziet gaan. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk geen last heb gehad en me niet vermoeid heb gevoeld. De laatste tijd merk ik wel dat mijn lichaam wat meer om eten vraagt (misschien omdat ik nu minder vet reserves heb?). Momenteel probeer ik op mijn BMR (1560) te eten, maar wil ik dit graag gaan opbouwen naar 1800/2000 kcal (onderhoud).

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen, dus ben benieuwd of iemand hier tips heeft. Ik heb nu een standaard eetschema en ik zou makkelijk wat ongezonde dingen erbij kunnen gaan eten om aan mijn kcal te komen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil dus op een gezonde manier mijn kcal ophogen. Iemand hier ervaring met het na het afvallen weer op onderhoud gaan eten?

En mocht ik iemand kunnen helpen met mijn ervaringen stel dan vooral je vragen, ik weet uit eigen ervaring dat het fijn is om antwoorden te krijgen van iemand die het afvalproces ook heeft doorgemaakt :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:07

Emma_V schreef:
Ik lees ook al weer een tijdje stil mee. Begin januari postte ik hier dat ik 43 kg was afgevallen. Inmiddels ben ik 60 kilo afgevallen, van 130 naar 70 kg bij een lengte van 1.80. Gemiddeld heb ik zo tussen de 1600 en 1300 kcal per dag gegeten, met af en toe een cheatday tussendoor. Voor de standaarden in dit topic is dit waarschijnlijk weinig (ben ik het ook wel mee eens) maar het lukte me mentaal niet om meer te eten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je vrij makkelijk te weinig gaat eten, zeker wanneer je de weegschaal iedere week omlaag ziet gaan. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk geen last heb gehad en me niet vermoeid heb gevoeld. De laatste tijd merk ik wel dat mijn lichaam wat meer om eten vraagt (misschien omdat ik nu minder vet reserves heb?). Momenteel probeer ik op mijn BMR (1560) te eten, maar wil ik dit graag gaan opbouwen naar 1800/2000 kcal (onderhoud).

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen, dus ben benieuwd of iemand hier tips heeft. Ik heb nu een standaard eetschema en ik zou makkelijk wat ongezonde dingen erbij kunnen gaan eten om aan mijn kcal te komen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil dus op een gezonde manier mijn kcal ophogen. Iemand hier ervaring met het na het afvallen weer op onderhoud gaan eten?

En mocht ik iemand kunnen helpen met mijn ervaringen stel dan vooral je vragen, ik weet uit eigen ervaring dat het fijn is om antwoorden te krijgen van iemand die het afvalproces ook heeft doorgemaakt :)

Wauw! Petje af hoor! Als je nu in de spiegel kijkt ben je toch wel enorm trots op jezelf mag ik hopen!

Ik ben niet zoveel als jij afgevallen, maar ik ben toch trots dat ik hier nu ben (er is bij mij nu 11 kilo af)
Ook ik moet straks weer omhoog met m’n kcal omdat ik bijna op m’n streefgewicht (lees: streefspiegelbeeld, ik heb niet echt een getal in m’n hoofd) zit. Ik denk dat ik er nog een kilootje of 2, 3 af wil hebben en dan vind ik het goed.

Maar meer gaan eten? eerlijk gezegd vind ik dat best eng.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:10

Emma_V schreef:

Wat een waardevolle post! En wow, 60 kilo!! Hoe lang heb je daar over gedaan?
Het dalende gewicht op de weegschaal is inderdaad erg motiverend en ik barst van de energie met een max van 1500 kcal per dag (mijn BMR is dus 1730 ben ik net achter gekomen). Ik heb helemaal geen honger, maar ik wil het wel gezond en bewust doen en zeker niet gaan jojo-en.

Je kunt je kcal op een gezonde manier binnen krijgen door bananen, avocado's, noten, (kaas - iets minder gezond), havermout of zelfgemaakte granola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:19

Wauw Emma, 60 kilo!! Diep respect!! Hoe lang heb je er in totaal over gedaan, als ik vragen mag?
Ik zit nu ook veel te laag, ben me er bewust van en ik weet dat ik meer moet eten, maar toch vind ik dat een beetje eng soms. Toch bang om terug te vallen in oude patronen (wat ik eerder heb gehad), dus dan blijft dat best een dingetje...

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:23

njiloj schreef:
Emma_V schreef:

Wauw! Petje af hoor! Als je nu in de spiegel kijkt ben je toch wel enorm trots op jezelf mag ik hopen!

Ik ben niet zoveel als jij afgevallen, maar ik ben toch trots dat ik hier nu ben (er is bij mij nu 11 kilo af)
Ook ik moet straks weer omhoog met m’n kcal omdat ik bijna op m’n streefgewicht (lees: streefspiegelbeeld, ik heb niet echt een getal in m’n hoofd) zit. Ik denk dat ik er nog een kilootje of 2, 3 af wil hebben en dan vind ik het goed.

Maar meer gaan eten? eerlijk gezegd vind ik dat best eng.

Ja durf wel te zeggen dat ik trots ben gelukkig :)
Het meer gaan eten vind ik ook eng, maar ik weet dat ik niet echt een keuze heb omdat ik anders maar blijf afvallen en dat wil ik ook niet.

Anna_Dani schreef:
Emma_V schreef:

Wat een waardevolle post! En wow, 60 kilo!! Hoe lang heb je daar over gedaan?
Het dalende gewicht op de weegschaal is inderdaad erg motiverend en ik barst van de energie met een max van 1500 kcal per dag (mijn BMR is dus 1730 ben ik net achter gekomen). Ik heb helemaal geen honger, maar ik wil het wel gezond en bewust doen en zeker niet gaan jojo-en.

Je kunt je kcal op een gezonde manier binnen krijgen door bananen, avocado's, noten, (kaas - iets minder gezond), havermout of zelfgemaakte granola.

Ik heb er in totaal een jaar over gedaan. En dat is eigenlijk nog te snel voor 60 kilo, al zul je mij daar niet over horen klagen. Wat ik je als tip kan meegeven is dat wanneer je wél een keer honger of lusteloosheid ervaart, je hier het beste wel aan kunt toegeven. Ik koos dan vaak voor volume voedsel zoals komkommer, paprika, aardbeien of mandarijnen. Hiermee voorkwam ik eetbuien :)

Ps. En wanneer je zin hebt in chocola of iets dergelijks, beter een klein stukje pakken ipv jezelf gaan verbieden. Vooral tijdens mijn begin van het afvallen verbood ik mezelf te veel waardoor ik eens in de 2 weken helemaal los ging met (vooral) suikers.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:23

Wauw 60 kilo! Knap gedaan! Daar mag je zeker trots op zijn!

Voor diegene die bang zijn om meer te eten: je moet ongeveer 7.700kcal boven je onderhoud eten om 1 kilo aan vet aan te komen. Ik zou zeggen: bereken je BMR en je onderhoud en eet daarop en kijk na een maand hoe je ervoor staat. Zo snel kom je niet aan als je het bijhoudt bij het begin.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:13

Ik heb de motivatie ook weer gevonden dus denk meld me maar weer. Ik probeer op 1500 calorieën te blijven. Ontbijt, lunch en tussendoortjes heb ik helemaal zelf in de hand avond eten doe ik gewoon normaal mee met het gezin. Alleen dan iets meer groentes en wat minder aardappels bijvoorbeeld. Ik wil ik totaal het liefste wel 25 kilo afvallen maar doe het in kleine stapjes. Dus voor nu heb ik niet echt een streefdoel. Probeer wel iedere dag een uur te fietsen of wandelen en doe thuis een paar oefeningen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:40

Ik heb zojuist de bananenpannenkoekjes ontdekt! Echt een aanrader en redelijk laag in calorieën. :) Je hebt nodig 2 eieren en een banaan. Banaan kapot prakken en daarna de eieren erbij doen, het door elkaar mixen en dan bakken. :D
Ik heb er bosbessen, kaneel en een beetje honing nog bij gedaan. Echt heerlijk!

En door de banaan en de eieren is het ook nog eens vullend. :)

EscamillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:16

Hebben hier nog mensen tips voor middageten? Hier zit bij mij echt het knelpunt. Heb wel trek opzich maar gewoon geen zin om te eten. Dingen als brood en yoghurt vind ik te saai ofzo

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:25

Escamilla schreef:
Hebben hier nog mensen tips voor middageten? Hier zit bij mij echt het knelpunt. Heb wel trek opzich maar gewoon geen zin om te eten. Dingen als brood en yoghurt vind ik te saai ofzo

Hier hetzelfde, ik heb dan ook geen zin om er veel tijd aan kwijt te zijn om het te maken.
Soms pak ik een volkoren wrap met wat gerookte kip en groente wat ik tegen kom, is lekker maar ook niet voor elke week vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:09

W.b.t. aankomen weet ik wel heel goed hoeveel je moet 'overeten' om aan te komen, dus rationeel weet ik het wel, maar qua gevoel is dat soms heel anders... :\

Banaanpannekoekjes hoor ik ook zoveel goeds over, net als bananenbrood. Helaas lust ik absoluut geen banaan, ik ga al kokhalzen van de geur... Wel jammer, want iets als banaanpannekoekjes klinkt juist wel weer lekker :')

Voor de lunch is het wisselend, eigenlijk eet ik meestal knäckebrod, maar dat is puur uit gemak omdat ik dan niet na hoef te denken. Maar ik maak ook wel eens een lekkere soep, altijd met veel groenten erin, evt. met een broodje, kleine salade of iets dergelijks. Of een worteltortilla met tonijnsalade (tonijn in water, 2 el griekse yoghurt, rode ui, peper en zout) en die dan in het tosti-ijzer :9

Net even lekker een uurtje met de hond gewandeld en nu weer aan het werk. Vanmorgen was de weegschaal lief, want er was 300 gram af sinds gisteren :D Vind het wel grappig om te zien dat ik soms dagen heb waarop ik denk dat ik de fout in ben gegaan maar dat er dan de volgende dag wél wat af is, terwijl dat op dagen waarop ik me heel streng aan mijn eetschema houdt lang niet altijd zo is. Maar hoop dat de diëtiste snel weer open mag, want het is toch altijd wel motiverend om daar op de weegschaal te moeten....

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:15

Voor lunch eet ik altijd couscous met een “groentenprutje”. Eens in de drie-vier dagen bak ik een lading groenten op. Wisselt een beetje af, maar meestal een courgette, twee paprika’s, blikje mais en linzen, diepvriesspinazie en diepvriesdoperwten. Hier maak ik dan elke dag 75gr couscous bij wat in 5 min klaar is en dan doe ik een beetje van het groentenprutje erbij en een eetlepel sojasaus :). Super makkelijk (ook om mee te nemen) en echt een aanrader! Vult ontzettend. Is meestal rond de 400 calorieën.

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:19

Ik heb nu stage in het ziekenhuis en daar mag ik gratis eten kiezen. Ik ben nog student dus dat het gratis is vind ik wel fijn :$ . Je hebt daar vaak warm eten (veel met friet dus dat kies ik dan niet) maar ook een saladebar en verschillende broodjes etc.
Ik probeer dan het gezondste te kiezen.

In een berichtje terug zei ik dat ik klaar was met het tellen van kcal en dat ik gewoon gezond probeerde te eten, maar nu ik jullie allemaal zo hoor gaat het toch weer kriebelen.
Ik heb namelijk wel het idee dat je dan nog wat gerichter afvalt.
Ik vind het alleen altijd zo moeilijk om zelf in te schatten hoeveel kcal een maaltijdsalade is zonder dressing met allemaal verschillende ingrediënten (bijv. wortel, ijsbersla, olijven, feta, rode biet, een grote eetlepel tonijnsalade (die met mayo)en meloen)
Zouden jullie daarvoor dan 600kcal rekenen om gewoon zeker te zijn?

En welke apps werken voor jullie het beste? Ikzelf heb een tijd lang MyNetDiary gebruikt.
Tellen jullie ook koolhydraten, eiwitten en vetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:02

Ik tel bewust geen calorieën en ik ben ook al ruim 10 kg kwijt. Kwestie van je boerenverstand gebruiken.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:04

Escamilla schreef:

Een salade maken? Of zoals ik hierboven schreef banaanpannenkoekjes? Ik wou dat ik geen zin had om te eten haha!

Grappig dat iedereen anders eet, trouwens. Lunch (en ontbijt) is voor mij het moment van de dag! Bij de lunch werk ik soms wel eens 800kcal naar binnen. :') In de avond heb ik meestal geen honger. Vandaag ook maar een mini salade gegeten van 242 kcal.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:58

bonnie1998 schreef:
Ik heb de motivatie ook weer gevonden dus denk meld me maar weer. Ik probeer op 1500 calorieën te blijven. Ontbijt, lunch en tussendoortjes heb ik helemaal zelf in de hand avond eten doe ik gewoon normaal mee met het gezin. Alleen dan iets meer groentes en wat minder aardappels bijvoorbeeld. Ik wil ik totaal het liefste wel 25 kilo afvallen maar doe het in kleine stapjes. Dus voor nu heb ik niet echt een streefdoel. Probeer wel iedere dag een uur te fietsen of wandelen en doe thuis een paar oefeningen.

Wij hebben ongeveer hetzelfde doel en methode. Alleen eet ik helemaal geen aardappels of andere snelle koolhydraten.

xelodi schreef:
En welke apps werken voor jullie het beste? Ikzelf heb een tijd lang MyNetDiary gebruikt.
Tellen jullie ook koolhydraten, eiwitten en vetten?

Ik heb verschillende apps gebruikt en vind Yazio de fijnste. Ik heb een pro abonnement genomen, dus heb er voor betaald. Maar dit hoeft niet. In je dagboek hou je je eten bij, het aantal liter water dat je drinkt, notities, stemming, activiteit (gekoppeld aan m'n iWatch) en gewicht. De app is heel overzichtelijk en daar hou ik van. Je kunt ook IF erin zetten en dan telt de app voor je af wanneer je mag gaan eten en je kunt ook challenges doen (geen chocolade suiker, fastfood, roken, vlees, etc). Dan kun je jezelf uitdagen om bijvoorbeeld 3 weken geen producten in die categorie te eten en de app houdt het voor je bij.
De macro's hou ik zijdelings een beetje in de gaten. Omdat ik vegetarisch eet, zijn de eiwitten wel mijn aandachtspunt. Daarom heb ik producten in huis die extra eiwitten bevatten (shakes, repen, pindakaas, brood en crackers). En ik eet veel eieren en kaas.

Escamilla schreef:

Als ik de tijd ervoor heb, kook ik een warme maaltijd. Afgelopen week had ik linzenpasta met champignons en tomatensaus. Ik maak ook graag salades en soep.

Als brood eet ik eiwitbrood van de Lidl. Soms doe ik hem in de toaster en dan met pindakaas erop. Vult goed en is echt een eiwitbommetje (175kcal: 13,2g eiwit, 7,6gr khd en 9,6gr vet)
Crackers eet ik van het merk TastyBasics, ook koolhydraatarm en hoog in eiwitten. Met cottage cheese of een gekookt eitje erop.