2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:41

Oké, ik dat ook alles mee tellen. Komkommer en snoeptomaatjes doe ikookbiet altijd exact. Zwart komkommer vind ik dat je best van mag pakken wanneer je wil... teveel niet erg, vind ik.
Ik probeer elke dag 10km te fietsen en daarnaast een uur(aaneengesloten of losse minuten) aan wandelen.
Als dit niet lukt dan roeitrainee half uur en crosstrainer half uur.
Wissel het af wat me uit komt.
Mis het werken in de paarden wel hele dag lopen en sjouwen. Nu heel wat anders als chauffeur.
Merk je wel als je het hebt over gewicht en eetgewoonten. Wat wel fijn is is het gestopt zijn met roken en vanuit het type werk geen stressroker meer zijn. Dat was in de paarden wel zo voor mij.

Tot nu toe constant rond de 59/59,5 op de weegschaal. Ligt er ook aan hoe ik eet.
Maar op sla en omelet kan ik echt niet werken. Word ik wazig en minder scherp op verkeer en dat kan niet met klanten in de auto.

Ik probeer elke dag niet meer als 1400 calorieën binnen te krijgen. Is best lastig.
Ben wel overgestapt naar koolhydraatarm brood , kvarg en suiker vrije/ suikerarme koekjes als ik dan een koekje wil

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:27

Ik blijf het trouwens apart/grappig vinden dat het voedingscentrum voor vrouwen 2000kcal adviseert en bij afvallen 1500.
Mijn bmr op streefgewicht zit net onder de 1500 en als ik blijf bewegen zoals ik nu beweeg kom ik niet elke dag aan die extra 500kcal, zeker niet als ik niet op de crosstrainer stap. :+ Als dus het VC zou volgen kom ik waarschijnlijk weer aan....

Tel zoveel mogelijk mee en als ik moet schatten hoop ik dat ik dat goed doe. Daar ben ik echt heel slecht in, net als afstanden _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:41

Je moet je voorstellen dat die 2000 een gemiddelde is he! Denk dat veel mensen op een normale dag erboven zitten (ikzelf zit meestal rond die 2200/2300 en dat is geen actieve dag, en ik ben dan nog klein: 1,67). Dus op zich is dat nog niet eens zo heel hoog ^^.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:45

Ah! Ik ben gewoon lui :') Maar ik snap dat het een gemiddelde is. Maar dan nog vind ik het raar

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:53

@Notwixleft, kom hier even binnenvallen. Ik denk dat de meeste vrouwen gemiddeld wel aan 2000kcal zitten en daarmee op gewicht blijven. Niet alleen doordat ze dat dagelijks eten, maar doordat veel mensen zo af en toe er flink overheen gaan en daardoor gemiddeld op 2000 uitkomen.

Je bmr is alleen wat je nodig hebt als je plat op bed ligt zonder te bewegen, met zitten verbrand je dus al meer dan je bmr en alle kleine dingetjes die je doet (eten koken/stofzuigen/naar de wc lopen etc etc) verbrand je ook weer ietsje meer. Dat lijkt misschien weinig maar alles opgeteld tikt het wel aan en daarom is het aantal kcal voor iemand met inactieve leefstijl bmr x 1.25 (ongeveer, afhankelijk van de bron die je gebruikt)

Overigens ben ik heel actief en val al af als ik 2400kcal op een dag eet, dus moet echt mijn best doen om genoeg te eten en op gewicht te blijven en gezond BMI te houden. Vroeger was ik een stuk zwaarder maar bewoog ook veel minder en at toen minder en woog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:55

Mijn app geeft me 1580 kc en bij beweging komt daar nog bij.
En vooralsnog houd ik regelmatig kc over zelfs als als ik eens een pizza of frietje eet.
Dus hoop echt dat t afvallen in een mooi rustig tempo blijft doorgaan.
( ja tuurlijk zijn er ook weleens dagen dat ik er wel overga, maar meer dan 400 erover tot nu toe niet gebeurd.)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:13

Hoe kon je ook alweer je bmr goed uitrekenen?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:43

Vandaag heerlijk gelopen en 8000 stappen gemaakt :):) , helaas moet ik door mijn darmen het rondje laten liggen en op de bus wachten . Rotdarmen gooien altijd roet in het eten |o

Wel eindelijk een goede week gehad ,geen snoepjes gesnaaid en geen chips gister . Vanmiddag vroeg mam of ik patat eten wou bij hun uit de airfryer dus gok dat ik daar eten ga maar twijfel nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:05

Horsie84 schreef:
Met calorieën tellen, tellenjullie groenten en fruit ook compleet mee?

Ja. En de olie waarin ik bak, de boter op mijn brood etc. Dat is de enige manier om een compleet beeld te krijgen van wat je binnen krijgt op een dag.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:12

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:32

Afgelopen woensdag 124km gefietst. Maar liefst 5000kcal verbrand.
Donderdag 35 km. Vrijdag 60km en vandaag weer 35km. Lekker weekje!!!
Heel relax gedaan met het eten.
Gewoon normaal en een beetje extra voor de inspanning maar niet gesnoept.
Maandag ochtend even wegen.
Heel erg benieuwd hoeveel mijn week "vakantie" mij heeft opgeleverd.
Ik hoop dat de schaal stopt op 85kg, maar zeker weten doe ik het niet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:56

124km? :oo Wat een eind!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:08

Emmaa_ schreef:
Horsie84 schreef:
Met calorieën tellen, tellenjullie groenten en fruit ook compleet mee?

Ja. En de olie waarin ik bak, de boter op mijn brood etc. Dat is de enige manier om een compleet beeld te krijgen van wat je binnen krijgt op een dag.

Maar je eet toch niet alle olie op waar je in bakt? De boter op je brood vind ik wel logisch, maar de olie echt niet :n

Romeo2007 schreef:
NoTwixLeft schreef:
Ff googlen Horsie84!

https://www.nu.nl/achterklap/5232797/ma ... -buik.html
Als hij 115kg kan afvallen, moet ons het ook lukken om ons streefgewicht te halen *\o/*

Volgens mij heeft hij een gastric bypass gehad

Dat maakt toch niet uit? Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan en zij moest vooraf alsnog een streng dieet volgen. Ook na de operatie is het niet klaar, er moet een hoop worden aangepast en zij vind het nog steeds niet makkelijk.
In NL krijg je, volgens mij, niet zo makkelijk zo'n operatie, zeker niet vergoed. En ik denk dat het voor sommigen de enige mogelijkheid is om weer een gezond gewicht te bereiken.

Jorika1986, wat een eind! Knap!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:41

Imre schreef:
124km? :oo Wat een eind!

Ja echt een p.kke eind. Met daarin totaal 1000 hoogte meters. Onder andere de posbank en de emma piramide en natuurlijk niet vergeten de italiaanseweg bij Doorwerth... Op een gegeven moment ben ik huilend naar boven gefietst. Had het niet meer! Maar ik wilde niet opgeven/afstappen.
Dus tanden op elkaar en op het allerlaatste beetje kracht geput.
Had wel mega mega mega spierpijn de dag erna dus maar weer gaan fietsen om de spierpijn te verzachten. Had overigens meer last van mijn poenanie dan van de spierpijn.... :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:03

Hier is het van de week best goed gegaan.
Heb best wel wat ijsjes gegeten met dit warme weer, maar er is niks bijgekomen. *\o/*
Zit nu op -7,2 dus we zijn al een eind op weg naar de -10, dat motiveert toch ook wel!

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:52

Jorika , wat een km! Op de racefiets?

Goed bezig Renske!

Ik ben er helemaal klaar mee. Vanaf eind maart echt bagger gegeten. En nu met die warmere dagen heb ik er weer spijt van. Want weer durf ik die jurkjes en rokjes niet aan. Vandaag er weer meer op gelet, en vanaf morgen geen koekjes, ijs, witte bolletjes met chips, wekelijks sushi, patat en shoarma meer. Ik wil deze zomer zonder rotgevoel mijn jurkje aan kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:02

Wauw Jorika :D hoe tof!

Renske goed bezig !

:(:) Nachocheese

Vandaag helpen uit elkaar halen en sjouwen van een garage , na afloop trakteerde hij op mac Donalds -O- . De burger gegeten en de milkshake opgeslurpt en de rest aan de kinderen van de andere helper gegeven , hard voor gewerkt maar vind het vaak niet lekker en de het is een kcal bom. Maar je moet soms gewoon genieten ,weegschaal gaf -500 gram aan dus niet enorm slecht gedaan deze week

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:20

Nachocheese, succes met de knop opzetten.
Rebecca, kent het probleem als andere wat aanbieden. Maar ook dan kun je slimmere keuzen maken. Bijv alleen een burger (en dan bijv een kip of groenteburger) en dan geen milkshake. Dan is het niet gezond, maar ook niet zo'n enorme kcal-bom.
Jorika, knap hoor zoveel fietsen!

Nou, vandaag voor de laatste keer naar de sportschool geweest. Zeg m'n abbo altijd op in de lente. Nu alweer 4x hard gelopen en het gaat eigenlijk als een trein. M'n conditie is nog best wel goed, alleen m'n beenspieren moeten nog even wennen. Ben van plan 2x per week te gaan tijdens de lunchpauze en als ik het weekend tijd heb, in het weekend nog een derde keer.

Verder gaat m'n gewicht eerder met onsjes omlaag dan met kilo's de laatste weken. Maar dat is niet erg, ik heb echt het gevoel dat ik het op deze manier goed kan volhouden. Merk ook dat ik veel sneller vol zit dan voorheen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:27

Lekker bezig, Lieke!

Moeilijk hè, als anderen iets aanbieden. Zo stonden laatst mijn zwager en schoonzus op de stoep met Chinees. Zeg dan nog maar eens nee... Gezonde keuzes maken bij de Mac is ook een uitdaging. := Gelukkig kom ik daar niet zo vaak.

Hier een lekker buitenweekend. Zaterdag de garage eens flink uitgemest. Was nodig. := En gister een buitenrit gemaakt en daarna nog een paar uur lesgegeven in een buitenbak, lekker hoor.

Die zomer kwam wel even te vroeg wat de kilo's betreft hoor. := Vriendlief had foto's gemaakt tijdens het rijden vrijdagmiddag. Nou. Dat was wel even confronterend. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:34

Lieke was enorm overdonderd , had echt een soort van brainfreeze van wat moet ik. Had idd beter iets van een flesje water kunnen nemen ..

1x per jaar mac maximaal hier :+ , vind alles daar niet zo lekker

Lekker bezig Imre !

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:04

Soms lastig als je iets aangeboden krijgt.

Gisteren weer even op de weegschaal gestaan.. -3 kilo. Ik sta ong 1x in de 14 a 21 dagen op de weegschaal. Dus dit was wel ff een fijn gevoel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:32

Goed joh!
Ik was gisteren op n verjaardag, geen taart maar wel n stroopwafel en 1 kaasstengel.
En gezond avondeten hadden we. Dus dat kon wel.

Ik weeg me ook maar af en toe.
Als ik dagelijks weeg dan raak ik super gefrustreerd als er dan niks af is, haha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:42

Imre; herkenbaar met foto's SLIK hahaha.

Ik ben nu eens een week of 2 dagelijks op de weegschaal gegaan. Fascinerend om te zien hoe het kan schommelen :-)
Ik heb het gelukkig weer super op kunnen pakken na m'n dip. En afgelopen weekend genoten van een bak ijs van B&J :-) :-) (darkchrystal! :-) ) Mag lekker van mezelf.

Overigens tel ik wel ALLE olie etc waar ik in bak. Gaat toch zeker in je eten zitten. Misschien niet nodig, geen idee eigenlijk. Ik denk van wel.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:46

Ik ben sinds gisteren ook weer echt fanatiek bezig. Ik was echt flink aangekomen weer, al denk ik ook dat een gedeelte vocht is aangezien ik vanmorgen al een halve kilo lichter was.
Ik vind het wel echt balen dat ik het niet gewoon vol kan houden om normaal te eten, maar dat ik echt moet blijven tellen anders heb ik geen rem.
Gister zat ik rond de 1700 kcal uit eindelijk, wat voor mij prima is :) Ook wezen sporten.
Vandaag een dagje achter de laptop, dus proberen wat lager te blijven omdat ik ook nauwelijks beweeg!
Hoop dat ik het nu wel vol hou!