Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:40

Jeetje, 5 uur op! wat een horror :(:) Wel knap dat je dat kan doen magda. Ik vind half 8 al zwaar :P

Ik heb zaterdag de mudrun gedaan, 7km uitgelopen binnen een uur! *\o/* En dat is inclusief een stuk zwemmen. Het was heerlijk en ging gewoon goed. Halverwege en na de finish had ik een kleine ibuprofen geslikt en daarmee is uiteindelijk niks dik of pijnlijk geworden. Wie die voet nog begrijpt mag het mij uitleggen haha. Ik was wel de langzaamste van ons team, terwijl ik veruit het vaakst ga hardlopen. Die ene had zelfs nog nooit hardlopen geoefend. Dat is wel wat zuur, maar ze liepen ook weer niet heel ver of hard voor me uit ofzo. En ik kwam de hindernissen makkelijker over dan zij.

De moeilijkste hindernis was die helemaal aan het begin waar we moesten een zeecontainer op klimmen. Er zat wel een touw aan vast aan de zijkant en verder was hij helemaal glad aan alle kanten. Om dan van dat touw over te stappen naar de rand is best lastig.. Uiteindelijk heeft een sterke vent me zo´n beetje aan één bovenarm opgetild. Daarmee was het wel makkelijk klimmen O:) .

Na afloop ben ik nog even gaan dobberen in het meertje waar het parcours omheen was gebouwd, paardrijden en avondje salsa gaan dansen. Maar wel allemaal heel rustig aangedaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:47

Magda welcome back! Respect hoor dat je zo vroeg bent opgestaan om te lopen! Wel een goede temperatuur zo vroeg :D

Supervixen dat wordt een pittig weekend de eerste van september :D

Poes herkenbaar dat het rijden/lopen nu lastig inplannen is. Tenzij je zo vroeg als Magda opstaat :P

Vrijdag en zaterdag kon ik niet in de ochtend/avond lopen en de middag vond ik echt te warm. Gisteren wel in de ochtend een kort rondje lopen. Ik ging pas half 10 dus lekker zweten al. Komende weken lijkt het nog warm te blijven dus dat wordt even praktisch inplannen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:01

Dank u! Het was heerlijk inderdaad, geen mensen en lekker fris. Anders sta ik om 6 uur op dus veel vroeger is het ook niet natuurlijk.

Sintara wat knap een mooie prestatie!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:26

Gaaf Supervixen die zwijnen en herten! En klinkt als een leuk maar pittig weekendje gepland!

Welkom Magda, heb je een specifiek doel of wil je nu gewoon lekker lopen en dan zie je wel? Ik sta ook wel eens zo vroeg op om hard te lopen, heerlijk! Nadeel vind ik alleen dat het vaak lastig is om vroeg naar bed te gaan en ik mijn slaap wel nodig heb...

Poes kan je niet 's ochtends vroeg lopen? Dan is het koel :D

Leuk Sintara, ik baal er ook altijd een beetje van als anderen ongetraind echt makkelijk dingen doen waar ik hard voor moet trainen :P Leuk hoe mensen elkaar helpen met dat soort runs! Doet me een beetje denken aan hoe ik de 'storm the castle' bij de strong viking probeerde te beklimmen...

Daan begrijpelijk dat je de middag te warm vindt om te lopen, is inderdaad goed plannen nu. Ik ben meestal toch druk in de middag dus voor mij maakt het weinig verschil. En als het een keer wel 's middags uitkomt ga ik toch lopen maar neem ik extra water mee, doe ik rustig aan en zoek ik schaduw op.

Gister simpele heuveltraining gedaan, had nog veel gepland die dag maar zag er echt naar uit om weer een keer wat heuvels te doen, dit waren hele korte heuvels (denk dat ik in 15 sec boven was), dus heb 2x10 heuvels gedaan, was wel even leuk :D

Vanochtend rustig stukje gelopen (moest mijn fiets weer eens ophalen van het station, 6 km ongeveer), ging heerlijk relaxed en temperatuur was nog aangenaam. Wel een (klein) ongeluk zien gebeuren tussen een fietser en scooter dus even geholpen waar ik kon. Gelukkig niet heel ernstig, fietser ongedeerd, man van de scooter was wel vervelend terecht gekomen maar goed bij bewustzijn etc.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:38

magda_90 wow 5 uur! als het in je systeem zit zal het wel makkelijker zijn maar lijkt mij heel heftig. Nu ben ik sowieso geen ochtend sporter. Goed dat je het weer hebt opgepakt!!

Supervixen wat leuk dat je Spartan gaat meedoen! Ik heb het ook nog overwogen maar vond het wel mega duur... en die afstand, je hij lijkt kort maar ik heb begrepen dat Spartan toch wel een stuk zwaarder is wat betreft obstakels dus waarschijnlijk is die 9 km wel genoeg. Hopelijk kun je de volgende dag nog lopen haha...

Sintara leuk! Fijn dat je voet niet heeft opgespeeld. En ja dat herken ik, sommige obstacles zijn echt onmogelijk haha. Bij de Caveman moest je een sloot uit klimmen, stijl omhoog, zo'n, 2 meter gok ik, en spekglad, en je had alleen een touw. Bijna niemand kwam er zelf op, maar er staan altijd wat sterke mannen die je zo omhoog trekken :D

s1993 leuk zo'n heuveltraining, hou ik ook wel van. Gelukkig viel het ongeluk mee, al blijft het nooit fijn als zoiets gebeurd..

Ik vind het lastig nu met die warmte, duik liever de koele sportschool in. Twijfel sterk of ik vanavond mee ga trainen.. kan zelf slecht tegen de warmte en ben sowieso niet helemaal fit, denk dat ik helemaal stuk ga.. heb voor het weekend te horen gekregen dat ik een behoorlijk B12 tekort blijk te hebben, misschien dat het lopen daarom de laatste maanden zo zwaar voelde, ik vaak benauwd ben, snel vermoeid lichaam, alles valt een beetje op zijn plek. Start vandaag nog met de injecties, ben erg benieuwd hoe komende maanden gaan en hoe het lopen gaat, zou toch een stuk beter moeten gaan als mijn vitamine gehalte straks weer op niveau is :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:18

s1993, bedankt. Uiteindelijk wil ik graag weer conditioneel gezien de 5 km uitlopen. Destijds was ik natuurlijk -30 kg dus het wordt zweten. :) Mijn hoofdmoot is echter weer fit en gezond worden en als ik niet 10 maar 20 weken nodig ben voor de 5 km dan is dat ook goed voor mij.

Thanks anne_bento. Ik denk dat ook scheelt hoor dat het in je systeem zit.
Oei rustig aan met die warmte hoor! Als het kan, kun je dan je training minimaliseren? Succes met het aanvullen. :(:)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:28

Ja op zich wel, normaal gesproken ben ik op de maandag avond de snelste van de groep, we lopen tempowisselingen e.d. Dus ik zou mijn tempo flink omlaag kunnen gooien en lekker bij de achterste mensen blijven hobbelen.. die gaan niet zo hard. Maar twijfel of ik niet beter dan een lekkere wandeling kan gaan maken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:34

Dat is sowieso een mooi alternatief. :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:37

oh magda, dat red je dan wel hoor! Het scheelt ook dat je ook al eerder hebt hardgelopen. Dingen die je eerder al kon heb je sneller terug over het algemeen.
s1993 wel leuk zo´n heuveltraining! :D Zou ik ook wel willen doen.. Even een geschikte heuvel zien te vinden.
anne bento. Dat is wel pittig ja, twee meter o.o. En die sterke mannen waren inderdaad allemaal zo lief en geduldig! Had ik puur op uiterlijk niet verwacht haha.

Wat naar dat je een vit b12 tekort hebt. Hopelijk voel je je beter na de injecties!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:45

De spartan van 6km is rond de 9km. Vorig jaar de super gelopen, die staat als 13km, maar was 17km. Dat gaat goedkomen anne_bento.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:04

Klopt Sinatra ik hoop dat dat ook voor mij geld. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:16

Zo nu languit op de bank en ik voel mijn benen zeg, damn. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:46

Ik ben niet zo’n ochtendmens :+ Morgen om 5 u zal hem ook niet meer worden :D Maar mss kan ik idd voor het werk wel. Paardrijden was om 21u heel goed te doen. Maar lopen is nog wat pittiger en piste lag al in de schaduw.

Vervelend vit B12 te kort. Daar kan je flink moe van zijn ja. Hopelijk helpt de kuur met injecties.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 06:17

Ja snap ik.

Wat een spierpijn heb ik nu, allemachtig zeg. :oo Ik hoop dat ik het vanavond met fitness er wat uit krijg want morgenochtend zo hardlopen wordt niks, normaal wandelen is nu al een crime. :=

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:45

Dat klinkt wel heel heftig magda, wat heb je gister gedaan qua hardlopen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:05

magda_90 herkenbaar, toen ik net weer begon had ik ook enorme spierpijn, werd daarna snel minder.. zou alleen niet gaan fitnessen, of in ieder geval dan niet je benen meepakken, zolang je spierpijn hebt rust pakken (actieve rust dan wel, dus rustig stukje fietsen of lopen). En zeker niet weer gaan hardlopen, maak je eerder wat stuk mee dan sterker, dus zolang je nog iets voelt niet gaan hardlopen, pas weer gaan zodra je pijnvrij bent. Veel water drinken en wat rustig bewegen.

Ik ga vanavond weer een rondje proberen. Had gister behoorlijk last van mijn eerste B12 injectie, hele been voelde naar dus ben maar gaan wandelen. Voelt nu alweer wat beter dus kijk wel hoever ik kom :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:09

Les 1 van Evy, 1 minuut wandelen en hardlopen en dan 3 blokjes van 2 om 2.

Met fitness wilde ik inderdaad de intensiteit laag houden. Rustig lopen op de loopband, wat armtraining ed. Rustige bewegingen iig want nu ik op het werk loop merk ik dat alles weer soepeler wordt.

Ik ga morgenochtend ook zeker niet hardlopen als dit zo aanhoudt eerder inderdaad wandelen of een stukje fietsen.

Ik heb eerder de fout van overbelasting gemaakt, doe ik niet nog eens.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:19

Verstandig! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:44

Mijn hardloopschoenen mogen de kast weer in... Vanavond met sporten mijn fysiotherapeut mee laten kijken en dat voelt toch heel erg als shin splints... Het schema van Evy les 1 is gewoon te zwaar geweest.... Ik voelde mij zo goed en fit de laatste weken ik dacht het echt te kunnen en dan nu weer een knal tegen mijn hoofd aan. -O-
Morgen de fysiotherapeut bellen voor intapen. Ben momenteel zo boos op mijzelf weer. :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:51

Dat is balen zeg! Hoe lang gaat het duren voordat je weer wat kunt dan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:52

Zeker een maand. Al zal ik het na de afspraak met de fysiotherapeut zeker weten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:28

Dat is balen zeg!! Wat ik me wel afvraag, je hebt pas heel kort klachten toch? Want dan zou het toch ook nog enkel een irritatie kunnen zijn wat met 1 a 2 weken rust weer weg is? Blijft altijd afwachten hoe lang zoiets duurt.. voor mijn tennisarm gaven ze 6 weken tot 3 maanden, loop er inmiddels 5 maanden mee. Al flink in de herstel hoor maar voel 'm nog steeds regelmatig. Wees niet boos op jezelf, je voelde je goed, heb netjes het schema gevolgd, ik denk niet dat je dit had kunnen voorkomen. Standaard vraagje, zijn je schoenen aangemeten en nog goed?

Ik heb gister een lekkere interval training gedaan! Merk steeds meer dat dat echt mijn ding is, en duurlopen echt niet. Ik hoef maar even kort te wandelen en dan ben ik er weer maar blijven duurlopen wordt er niet beter op. Ik hoop ergens dat dit ook wat te maken heeft met mijn B12..

Maar goed, nu steeds 150 meter (1:30 minuten) gewandeld, 850 hardgelopen. In totaal 11 km afgelegd in 01:06 uur, dus best wel heel tevreden! En het belangrijkst, ik vond het leuk, ik wordt altijd geestelijk een beetje moedeloos van het idee nog zo lang te moeten, maar steeds 850 meter hardlopen en dan weer even wandelen maakt het voor mij geestelijk heel goed te doen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:03

Wat balen Magda! Maar ik vind het ook wel gek dat je na één keer lopen al een blessure zou hebben opgelopen? Zat het er dan niet al aan te komen? Boos zijn op jezelf zou ik niet doen, je hebt netjes een schema gevolgd en het voelde goed. Tuurlijk is het ongelooflijk balen, maar dit klinkt als gewoon dikke pech en niet iets wat je makkelijk had kunnen voorkomen.

Anne fijn dat het zo lekker ging! Jij was altijd heel snel geneigd om (te) hard te lopen toch? Zou het kunnen dat je daarom niet lekker kan duurlopen, omdat je tempo te hoog is? Maargoed, het kan ook zijn dat duurlopen gewoon minder je ding zijn, ik kan er echt van genieten en een ander kan dat juist van een flinke tempotraining. Prima toch dat ieder zijn eigen voorkeuren heeft :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:13

Ja dat klopt! Zou goed kunnen hoor dat mijn tempo dan inderdaad te hoog ligt. Soms is mijn hartslag nog nieteens heel hoog maar mijn ademhaling onregelmatig en dat loopt niet lekker. Ik blijf ook duurlopen proberen en moet daar goed op mijn tempo letten, misschien dat dat ook nog wel beter wordt. Ik hou ook erg van HIIT, dus kort en hoge intensiteit. Kan op de sportschool helemaal stuk gaan met een half uur HIIT en vind dat heerlijk, een heel uur op lage intensiteit hou ik helemaal niet van haha, duurt me te lang. Dat zie ik nu met hardlopen ook terug. Ieder zijn ding inderdaad!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:24

wel heftig Magda, sterkte! Hoe voelde het tijdens het hardlopen?
Ben je een beetje geforceerd van start gegaan misschien?

Fijn dat het zo lekker gaat Anne Bento! Ik heb precies hetzelfde, al is het dan met wat kortere afstanden.

Maar ik wil het gewoon kunnen! :D

SV echt leuk, de spartan race! Ik heb veel gezocht op mudruns en krijg nu telkens de reclame voor de spartan.. Komt alleen qua datum niet goed uit helaas. Hindernissen zien er stoer uit :D

Tijdens het festival heb ik een nieuw lid voor ons mudrun/hardloop team geregeld. Hij ging binnen 5 minuten van ´ik hou niet van hardlopen´ naar ´mag ik meedoen´:P Ik ben er nog niet over uit of het komt door mijn goeie overtuiging skills of dat hij me wilde versieren. Ik hoop het eerste, want ik denk eigenlijk niet dat hij iets voor me is :+ . Waarom doe ik mezelf dit soort dingen altijd aan..