Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:18

Oh die foto %)

Sterkte voor je kat fleurtjuh! :(:)

Ik ben in onderhandeling over een nieuw (koop)huis, midden in een kinderrijke buurt :') Maar ik vind het huis heel tof, en de wijk zelf ook. Dat ik dan de enige vrijgezelle, kinderloze buurvrouw ben, soit. Ik heb tenminste wel een toffe kat {:}

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:56

Dar vrijgezel kan natuurlijk zomaar veranderd zijn.
Maar een kinderrijke buurt... succes !!!

:D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:33

@Berdien, ik heb indertijd wel gescreend op speeltuintjes. Als er een speeltuintje in de buurt was, of een grasveld voor de jeugd, dan viel dat huis van mijn lijstje af.
Kinderrijk als in spelende kinderen in de straat, daar heb ik geen problemen mee. Dan zijn het alleen de kinderen die in de straat wonen, en bij mij houden ze netjes hun bal vast als ik langsloop.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:42

Hier zit wel een speelveldje in de straat. Maar dat zit bijna in elke straat in deze wijk. Ben er nu meerdere keren geweest (ook buiten de bezichtigingen om) en de kinderen die er lopen zijn best bedaard en fatsoenlijk. Of dat komt omdat ik net langs liep :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:47

Was net in het tuincentrum. . Pff van die kids die overal aanzitten, weglopen en die moeders die dan luid door de winkel roepen dat ze nergens aan mogen komen maar verder geen actie ondernemen..1 oma was alleen maar tegen kind aan t praten hoe leuk ie wel niet was .
1 kind zat alle ijsjes uit ijsbak bij kassa te graaien en vaders dat maar weer zuchtend terug leggen.. Ja dan krijg je gejank !!!Was blij dat ik buiten stond...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:23

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:23

Ik heb gisteren bijna drie kinderen geschopt in de Van Cranenbroek. Wat een hel zeg. Zeuren, janken en 'Papa, papa, papa, PAPA, PAPAAAA, PAAAAPAAAA'. Man man man. Wat een rotjeugd. En as we speak heb ik net hysterisch naar de kinderen van de buren geroepen dat ze hun strot moeten houden. Ze hebben een barbecue en de ouders schreeuwen net zo hard als de kinderen. Ik vind het echt absurd. Zou het liefst gewoon de politie bellen :+ Ik word er ondertussen zo gek van, kan wel janken.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:25

Sizzle schreef:

Hier heb ik het gevoel dat papa het zich wel heel makkelijk heeft gemaakt. Ik wil kinderen maar jij moet er voor zorgen. Doei veel plezier ermee. Ik heb mijn genen kunnen doorgeven maar er voor de rest voor zorgen zie ik niet zitten.

Vaders hebben het vaak zoveel gemakkelijker, vrouwen worden deze tijd nog altijd geacht meer voor de kinderen te zorgen dan de mannen. Vaak moet er dan ook nog voor de man gezorgd worden anders voelt die zich buitengesloten en wordt dan jaloers... alsof de vrouw dan al niet genoeg zorgen heeft.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:33

Ik snap dat hele argument 'Er zijn veel mensen die ze niet kunnen krijgen, dus je moet maar blij zijn' echt niet. Ik help die mensen toch niet als ik kinderen krijg? Of niet krijg?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:21

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en lees zoveel herkenning; heerlijk!

Mijn situatie is wel iets anders dan anderen in dit topic denk ik. Ik heb thuis een gastouderopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar. En ben gék op deze kids. Ik pas de hele dag op, doe spelletjes, knutselen, buiten spelen, met de dieren omgaan, pony's borstelen enz. Maar ik moet er niet aan denken om zelf zwanger te worden en kinderen te krijgen :n

Als ik vrij ben is mijn liefde voor kinderen ook helemaal verdwenen. In het openbaar heb ik een hekel aan kinderen; ze zijn brutaal, druk, luid en moeten altijd alle aandacht hebben; vreselijk.

Thuis luisteren ze prima en hebben we het 9/10 keer erg gezellig en leuk. Ik werk nu 10 jaar in de kinderopvang en geniet elke dag van ze maar ik geniet nóg meer van mijn eigen vrije tijd, al mijn dieren als papa en mama de boel lekker weer opgehaald hebben :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:25

Century schreef:
Ik snap dat hele argument 'Er zijn veel mensen die ze niet kunnen krijgen, dus je moet maar blij zijn' echt niet. Ik help die mensen toch niet als ik kinderen krijg? Of niet krijg?

Dat argument kan geen argument zijn...Het lost inderdaad niets op aan het feit dat anderen tot hun grote verdriet geen kinderen kunnen krijgen.
Enige uitzondering is als je als draagmoeder kan/wilt fungeren.

Een kinderrijke buurt lijkt mij eerlijk gezegd niet leuk om te wonen :=. Niet alleen om het gegil van je buurkinderen als je rustig in de tuin een boek wilt lezen, maar ook omdat je dan misschien een vreemde eend in de bijt bent tussen alle jonge gezinnen.

@ Apple, wat grappig dat je ondanks je bewuste kinderloosheid gastouder bent! Kan je dat zomaar worden of heb je hiervoor een opleiding gevolgd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:32

Je laten overhalen om kinderen te krijgen vind ik ook niet verstandig, of je staat er achter, of je begint er niet aan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:52

jup... kan me ook echt niet voorstellen dat je je over kàn laten halen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:53

Toch gebeurt dat denk ik vaker dan je denkt.
Over laten halen door de man met het idee dan ga ik dat echt wel leuk vinden want iedereen heeft toch kinderen.
En dan naait die vent er uit :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:59

Zulke kerels zouden een wettelijk soort "contract" moeten kunnen tekenen dat zij de zorg van de kids op zich zullen nemen en dat zij minder zullen gaan werken indien dat nodig is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:06

en het kind zelf baren :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:28

@laetitia; Ik ben eerst 8 jaar pedagogisch medewerkster (groepsleidster) op een dagverblijf en peuterspeelzaal geweest en heb een pedagogisch diploma gehaald daarvoor. Ook een pedagogiek propedeuse behaald maar daarna gaan werken. Als gastouder liggen de eisen wat lager.. Geloof dat je dan een niveau 2 opleiding in zorg en welzijn moet hebben. En een kinder EHBO diploma is verplicht.

Zeker de laatste jaren (bijna 28) moet ik zó vaak uitleggen waarom ik zelf geen kinderen heb/wil en wel met ze werk.

Maarja als je erover nadenkt; wie is er wel zo gek op zn werk dat diegene dat na het werk ook nog leuk vindt om zijn/haar vrije tijd mee te vullen? Niemand eigenlijk toch?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:46

xApple schreef:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en lees zoveel herkenning; heerlijk!

Mijn situatie is wel iets anders dan anderen in dit topic denk ik. Ik heb thuis een gastouderopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar. En ben gék op deze kids. Ik pas de hele dag op, doe spelletjes, knutselen, buiten spelen, met de dieren omgaan, pony's borstelen enz. Maar ik moet er niet aan denken om zelf zwanger te worden en kinderen te krijgen :n

Als ik vrij ben is mijn liefde voor kinderen ook helemaal verdwenen. In het openbaar heb ik een hekel aan kinderen; ze zijn brutaal, druk, luid en moeten altijd alle aandacht hebben; vreselijk.

Thuis luisteren ze prima en hebben we het 9/10 keer erg gezellig en leuk. Ik werk nu 10 jaar in de kinderopvang en geniet elke dag van ze maar ik geniet nóg meer van mijn eigen vrije tijd, al mijn dieren als papa en mama de boel lekker weer opgehaald hebben :o

Wat bijzonder dat als je er zo in staat wat kinderen betreft, je wel dat werk kunt doen en het nog leuk vindt ook! Ik zou er zelf niet aan moeten denken en na 1 dag (of een halve) al overspannen weggerend zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:50

Haha ja maar het is wel handig als mensen dan komen dooddoeners zoals; ach jij weet niet hoe het is/je weet niet hoe druk het is of hoe leuk..

Nou ik weet wél hoe het is.. 4 kids in en om huis de hele dag. En dat vind ik gezellig en geniet er ook echt van maar ik krijg ervoor betaald en het is mijn werk maar ik wil dat dus niet in mn vrije tijd en weekeind.

Ik denk dat dat ook de rede is dat ik het niet wil. Het is écht heel veel werk, je wordt enorm beperkt in je doen en laten en ik weet precies welke fases kids doorlopen, hoe vermoeiend de peuterpuberteit kan zijn, zindelijkheidstraining enz. Ik ken ook de leuke momenten, de onbevangenheid, liefde, gezelligheid, grapjes, knuffels enz. Maar die wegen wat mij betreft niet op tegen álles wat je moet opgeven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:12

Nou ja, zie maar eens een betaalbare woning te vinden die verder aan je eisen voldoet :)) Overigens heb ik niet zo heel veel last van spelende kinderen. Ik woon al 6,5 jaar op een appartement en daar heb je hele andere vormen van geluidsoverlast. Bijvoorbeeld buren die midden in de nacht het urenlang luidruchtig goed maken -O- Recht onder jouw eigen bed -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:49

Berdien, al eens gedacht aan een geluidsopname maken en die keihard door de hal afspelen als ze nog een keer actief zijn?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:01

Ik lees al een tijd stil mee, maar moet echt even lachen om Varekaj :')
Wat niet wegneemt dat het voor jou super irritant moet zijn Berdien.. Mijn beste vriendin heeft hetzelfde probleem met haar buren.

Ik ben momenteel nog bewust kinderloos, maar weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn. Dit omdat ik simpelweg niet weet of ik wel kinderen wil. Ik ben 27 en mijn vriend 30 en hij staat er eigenlijk hetzelfde in. We hebben allebei zoiets van: vraag het over 5 jaar nog maar een keer.
We hebben het veel te leuk met zijn tweetjes en de dieren en willen dat simpelweg (nog) niet opgeven. :)
Misschien later, misschien ook niet.

Vind het altijd erg jammer als mensen er een discussie met ons over aan gaan. Het is niet dat ik dat zeg om iemand te irriteren of iets, het is gewoon hoe wij er in staan. Ik geef dan ook gerust aan dat ik het heel opdringerig en obsessief vind als mensen zich zo erg met iets bemoeien wat zo privé is. Het is geen wedstrijdje of een moeten, het is (vaak) een keuze. En ja ik ben me ervan bewust dat niet iedereen een kindje kan krijgen, maar zoals al eerder in dit topic gezegd is, helpen wij die mensen er niet mee als wij wel een kindje willen, of juist geen kindje willen.

Ik vind het ook een hele verademing dat hier meer mensen zijn die er zo in staan :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:06

Ik wilde mensen die geen kinderen kunnen krijgen zelfs wel helpen... project van het LUMC waarbij je "eitjes" kon afstaan. Echter was er een risico op onvruchtbaarheid (mooie bijkomstigheid voor mij :') ) en vonden ze me te jong en te kinderloos -O-

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:08

wij proberen dus nu een huis te kopen in een complex met alleen 75+ers. Geen schreeuwende kinderen & weinig kans op goedmaak dingen midden in de nacht :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:09

zelfs 75+ers kunnen best goedmaak dingen doen in de nacht :+