Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Patt schreef:Dat calorieën tellen is echt niet mijn ding en werk daarom ook met het puntensysteem van de weightwatch uit boekje van jaren geleden![]()
Toch ben ik wel benieuwd hoeveel calorieën ik eigenlijk zo'n beetje eet per dag.
Wie helpt mij?
Bijvoorbeeld vandaag:
3 tarwe boterhammen met per boterham 1 plakje kipfile snijwaar
1 boterham met vruchtenhagel
(boterhammen allemaal zonder boter overigens)
1 banaan en 1 appel
avondeten: aardappels, sla en 1 kipfile
schaaltje 200 gram optimel vanile vla met handje gedroogde cranberry's
Hoeveel calorieën is dit?
Johnnydepony schreef:https://youtu.be/YZm4pw1OSzE
Hier een recept voor blauwe bessen/havermout muffins die naar zeggen ca 100 kcal per stuk zijn.
Emmaa_ schreef:Hiermee zit je grof omgerekend op 1000 kcal op een dag, wat ik echt zorgwekkend weinig vind als ik heel eerlijk ben. Vooral je avondeten is echt enorm karig zo.
Johnnydepony schreef:Patt schreef:Dat calorieën tellen is echt niet mijn ding en werk daarom ook met het puntensysteem van de weightwatch uit boekje van jaren geleden![]()
Toch ben ik wel benieuwd hoeveel calorieën ik eigenlijk zo'n beetje eet per dag.
Wie helpt mij?
Bijvoorbeeld vandaag:
3 tarwe boterhammen met per boterham 1 plakje kipfile snijwaar
1 boterham met vruchtenhagel
(boterhammen allemaal zonder boter overigens)
1 banaan en 1 appel
avondeten: aardappels, sla en 1 kipfile
schaaltje 200 gram optimel vanile vla met handje gedroogde cranberry's
Hoeveel calorieën is dit?
Ook geen jus of slasaus? Dan is dit zo'n 1100 kcal, voor een dag niet zo erg maar dit is geen dieet voor weken.
ItsMe2 schreef:Patt: ik wil je een tip geven, met alleen maar goede bedoelingen.
Reken als eerste eens je BMR eens uit. En ga dan toch eens een tijdje bijhouden hoeveel je eet. Je BMR is echt het minimale wat je moet eten per dag.
Doe dit eens een week en ga dan nog eens op de weegschaal staan.
Het lichaam heeft ook even tijd nodig om zich aan te passen
Johnnydepony schreef:Bij mij heeft het ook heel veel met mijn cyclus te maken. Ik kan 3 weken niks afvallen en dan de ongesteldheid ineens ruim 1,5 kg kwijt zijn. Ik val dus eigenlijk wel af de hele maand, maar hou daarvoor in de plaats vocht vast.