paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:56

Hiermee zit je grof omgerekend op 1000 kcal op een dag, wat ik echt zorgwekkend weinig vind als ik heel eerlijk ben. Vooral je avondeten is echt enorm karig zo.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:47

2 kleine aardappels zijn al gauw 150 kcal

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:49

Patt: je kan bijvoorbeeld MyFitnessPall installeren en dan af en toe een dag invoeren om te kijken hoeveel kcal je bij houdt.

Zelf heb ik sinds woensdag ook weer even al het eten/drinken ingevoerd in MFP. Als ik het niet doe, denk ik heel gauw dat ik teveel eet, maar ik zit juist aan de ondergrens. Mijn doel is 1700 kcal (2 maaltijden en 2 tussendoortjes koolhydraatbeperkt)

Normaal ben ik niet van vaker dan 1x per week wegen. Maar omdat ik dus voor mijn gevoel echt veel at, toch maar even 'gecontroleerd' en sinds woensdag staat de teller op -600 gram :).

Daarnaast heb ik besloten om vanaf volgende week te starten met zwemmen. In eerste instantie 1x per week, daarna uitbouwen na 2, en misschien zelfs 3x per week.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:11

Patt schreef:
Dat calorieën tellen is echt niet mijn ding en werk daarom ook met het puntensysteem van de weightwatch uit boekje van jaren geleden :o

Toch ben ik wel benieuwd hoeveel calorieën ik eigenlijk zo'n beetje eet per dag.
Wie helpt mij?

Bijvoorbeeld vandaag:

3 tarwe boterhammen met per boterham 1 plakje kipfile snijwaar
1 boterham met vruchtenhagel
(boterhammen allemaal zonder boter overigens)
1 banaan en 1 appel
avondeten: aardappels, sla en 1 kipfile
schaaltje 200 gram optimel vanile vla met handje gedroogde cranberry's

Hoeveel calorieën is dit?

Ook geen jus of slasaus? Dan is dit zo'n 1100 kcal, voor een dag niet zo erg maar dit is geen dieet voor weken.

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:50

Ik ben 4 jaar geleden 72 kilo afgevallen in 10 maanden tijd! Dit was niet om zo maar te zeggen voor herhaling vatbaar en verdiend ook absoluut niet de schoonheidsprijs... nu ben ik daarna ietsje aangekomen tot een respectabel gewicht en voor mij respectabel uiterlijk, ik was namelijk echt te dun geworden. Afijn, hobby weer opgepakt, zelf een paard gekocht. Nu ben ik zwanger... het eerste wat we dus gebeurd is dat mijn bovenbenen en kont echt helemaal opblazen terwijl ik absoluut niet veel eet, ik eet juist gezonder en constanter, maar blijkbaar slaat alles nu direct op ala reserves... ik ben gewoon in 5 weken tijd bijna 2 broekmaten gegroeid... ik wilde erg graag doorrijden tot ik zelf niet meer zou kunnen. Helaas groeit het zadel ook niet mee en stap ik er dus nu al niet meer op... ik baal zo ontzettend en vind het verschrikkelijk dat ik weer zo vettig wordt en niet meer kan rijden! Het is absoluut voor een goed doel, maar toch! Dat wordt dus maar longeren en beginnen met vrijheidsdressuur denk ik. Ze is een sober en sterk ras, maar wil graag dst ze lekker oud wordt zonder rugproblemen etc. Dus momenteel kamp ik ook weer met overgewicht...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:35

Welkom nieuwe mensen.

Minifries: Wat frustrerend moet dat zijn! Maar wie weet hoe snel het er weer af is als je kleine geboren is?

Mijn twee weken rust na de operatie zijn bijna voorbij en ik ben bijna niet aangekomen! Zo blij want ik zag wel op tegen twee weken niets doen en mijn gewocht daarbij...

Vanaf volgende week mag ik weer meer bewegen en vanaf volgende week donderdag ga ik zwemmen. En dan hoop ik toch echt dat de weegschaal als tweede cijfer een 2 aan gaat geven want hij blijft mij telang op de 3 staan. :+

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:36

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:05

Johnnydepony schreef:
https://youtu.be/YZm4pw1OSzE

Hier een recept voor blauwe bessen/havermout muffins die naar zeggen ca 100 kcal per stuk zijn.

Thanks! En ik ga ze ook eens als ontbijt of lunch proberen. Al ben ik bang dat het te weinig vult, maar dan eet ik het wel op een vrije dag ipv werkdag. Heb op werkdagen nl wel wat nodig..

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:10

Afbeelding

Omg dit is zo lekker!! Wert alleen het recept niet meer :((
Lag nog in de vriezer

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:22

Vanochtend was er weer wat af, dus nu in totaal 15 kilo *\o/*

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:57

Wauw goed bezig!!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:02

Knap hoor!

Ik ben een beetje een trainingsschema aan het maken, heb er al 1 op de sportschool via een trainer voor 2 tot 3x per week, dus die ga ik weer oppakken en aan de hand daarvan probeer ik ook wat oefeningen thuis te doen...

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:16

Emmaa_ schreef:
Hiermee zit je grof omgerekend op 1000 kcal op een dag, wat ik echt zorgwekkend weinig vind als ik heel eerlijk ben. Vooral je avondeten is echt enorm karig zo.

Dit is dan idd een van de schrale dagen hihihi vaak heb ik toch wel een tussendoortje meer of extra walnoten door mijn toetje.
Vanavond bijvoorbeeld uit eten geweest nou dat overschrijdt dan weer al mijn opgespaarde calorieën hihihi.

Ben vanaf 15 januari nu op 2,5 maand tijd 9 kilo afgevallen en dat lijkt me mooi geleidelijk te gaan.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:18

Johnnydepony schreef:
Patt schreef:
Dat calorieën tellen is echt niet mijn ding en werk daarom ook met het puntensysteem van de weightwatch uit boekje van jaren geleden :o

Toch ben ik wel benieuwd hoeveel calorieën ik eigenlijk zo'n beetje eet per dag.
Wie helpt mij?

Bijvoorbeeld vandaag:

3 tarwe boterhammen met per boterham 1 plakje kipfile snijwaar
1 boterham met vruchtenhagel
(boterhammen allemaal zonder boter overigens)
1 banaan en 1 appel
avondeten: aardappels, sla en 1 kipfile
schaaltje 200 gram optimel vanile vla met handje gedroogde cranberry's

Hoeveel calorieën is dit?

Ook geen jus of slasaus? Dan is dit zo'n 1100 kcal, voor een dag niet zo erg maar dit is geen dieet voor weken.

Jawel hoor ook een lepel jus gebruikt al meng ik mijn jus wel aan met water. Dit is een overzicht van een van mijn schralere dagen zeg maar. Er zijn ook dagen met een gehaktbal of hamburger bij het avondeten. Wat walnoten extra bij mijn toetje of een paar lange vingers bij de koffie.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:20

geerte schreef:
Vanochtend was er weer wat af, dus nu in totaal 15 kilo *\o/*

Top zeg dat geeft motivatie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:38

Jee 15 kilo is echt goed!

Hier gaat het heel langzaam. Maar er is toch weer wat van af :D

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:02

Mijn motivatie heeft een lichte deuk gekregen deze week. Ik heb de hele week gelet op wat ik at en ik ben ook 3x gaan joggen (terwijl ik anders niets van sport doe), en niets afgevallen deze week -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:56

Het menselijk lichaam is me soms wel een raadsel hoor. Hele week keurig gelijnd, niks eraf soms erbij.

Gisteren snaaidag gehad, en echt een snaaidag. Taart gegeten, patat, kroket, reep chocolade, chips en cake, was ik 0,2 afgevallen (eigg sinds gister 0,6 maar ik was weer wat plus dus)

Juistem :+

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:46

Hier na het etentje van gisterenavond ook meteen 0,4 kg erbij vanmorgen, tja daar baal ik dan weer van.
Hopelijk morgen weer een beetje in balans.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:50

Patt: ik wil je een tip geven, met alleen maar goede bedoelingen.
Reken als eerste eens je BMR eens uit. En ga dan toch eens een tijdje bijhouden hoeveel je eet. Je BMR is echt het minimale wat je moet eten per dag.
Doe dit eens een week en ga dan nog eens op de weegschaal staan.
Het lichaam heeft ook even tijd nodig om zich aan te passen

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:58

Bij mij heeft het ook heel veel met mijn cyclus te maken. Ik kan 3 weken niks afvallen en dan de ongesteldheid ineens ruim 1,5 kg kwijt zijn. Ik val dus eigenlijk wel af de hele maand, maar hou daarvoor in de plaats vocht vast.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:48

ItsMe2 schreef:
Patt: ik wil je een tip geven, met alleen maar goede bedoelingen.
Reken als eerste eens je BMR eens uit. En ga dan toch eens een tijdje bijhouden hoeveel je eet. Je BMR is echt het minimale wat je moet eten per dag.
Doe dit eens een week en ga dan nog eens op de weegschaal staan.
Het lichaam heeft ook even tijd nodig om zich aan te passen

Mijn BMR is 1600 kcal per dag.

Ik houdt nu al 2,5 maand nauwkeurig bij wat ik eet conform de Weight Watch methode.
Het calorieën tellen is niks voor mij, veel teveel gedoe.

Ik 'mag' 31 punten per dag eten volgens de Weight watch methode en daar zit ik meestal mooi net onder en met sommige dagen zoals feestje of uit eten er dus overheen.

In een 2,5 maand 9 kilo afvallen lijkt mij een mooie geleidelijk resultaat toch.

Johnnydepony schreef:
Bij mij heeft het ook heel veel met mijn cyclus te maken. Ik kan 3 weken niks afvallen en dan de ongesteldheid ineens ruim 1,5 kg kwijt zijn. Ik val dus eigenlijk wel af de hele maand, maar hou daarvoor in de plaats vocht vast.

Klopt ik sta ook weleens een paar weken stil en ineens schiet het dan weer door en is er zo weer 1 kg af.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:00

Wie van jullie heeft tips?

Omdat ik nog op school zit krijg ik op een dag heeel veel koolhydraten binnen. Zoals vandaag 8/5 eet ik 3 boterhammen een eat natural reep, rijstenwafels en spelt ontbijtkoek. Verder nog 3 stuks fruit.

Wat kan ik mee naar school nemen om minder koolhydraten binnen te krijgen? Op school salades of yoghurt kopen kan natuurlijk maar voor elke dag wil ik dit niet. Overigens is dat ook erg duur. Wij hebben geen koelkast waar je eten gekoeld kan bewaren, dus salades, yoghurt enz is niet van huis mee te nemen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:05

Ohohh. Het topic was perongeluk ontstipt.

Iedereen een goed weekend gehad?

Hier staat de teller nu op -16.2

Deze week slecht begonnen. En vrijdag was er ineens een kg af. Bijzonder. En vandaag ook weer 300 gram. Had ik niet verwacht na rijst gister.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:30

Goed zeg TT!

Bontejames; misschien je tussendoortjes (koek, rijstewafels en ontbijtkoek) vervangen door een zak snackworteltjes en snoeptomaatjes? Dat eet ik ook vaak op mijn werk tussendoor en dat kan wel een aantal uur buiten de koelkast.

Ik ga me straks ook weer wegen. Ben benieuwd. Afgelopen week 3 verjaardagen gehad en 1 keer ook daardoor uit eten geweest maar ik heb me ingehouden.