Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:51

en vooral ook wat je vetvrije massa is..

bij mij was dat bij een meting jaren geleden 49.5 kilo.
voor mij, met 1.63m is 63-65 een gezond gewicht..
maar ook dan zie ik er, door mijn bouw 'stevig' uit.
63 is alleen wel een utopie denk ik, dat woog ik schoon aan de haak toen ik twaalf was,
wel compleet uitgegroeid maar strak afgetraind.

Linsey1998

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:22

O: 300 ml biologische volle yoghurt, 40 gr havermout, 2 mandarijnen
T: appel
L: 100 gr brocoli, 125 gr zilvervliesrijst, 125 gr kipfilet
T: 300 ml biologische volle yoghurt, 40 gr havermout, 30 gr 78% pure chocola
A: 200 gr bloemkool, 250 gr aardappels, 100 gr tartaar
T: 125 gr druiven, 250 ml biologische volle yoghurt, 40 gr havermout

B: stal mesten, pony's verhuizen, 20 min cardio, 1,5 uur kt back

2015 cal - 115 gr eiw - 246 gr kh - 61 gr vet

Beetje veel havermout zie ik, maar zo lekker en vullend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:23

Eulogy schreef:
Resistance schreef:
Ik meld me hier ook! :D

Echter heb ik wel een soort van doel. Het is weer bijna lente (ook al lijkt het er niet erg op), dus ik ga nu werken aan een mooi bikinilichaam. :)

Ik ben 1.63 en weeg nu 55 kilo. Dat vind ik persoonlijk teveel, ik heb liever 50.

Ik gebruik de app "food" en doe meerdere 30 day challenges, die ik gewoon meerdere maanden doe.

Vind je dat niet erg weinig? Ik ben zelf precies even lang en met dat gewicht zie je echt m'n botten := 1 kilo minder en het is ondergewicht.

Ik ben ongelofelijk dun gebouwd. Ik ben niet alleen klein in lengte, maar ook in skelet. Nu met mijn 55 kilo heb ik echt vetjes, ook rond mijn armen enzo. Dat heb ik liever niet.

En tja, ik voel me er zelf beter bij, dus waarom zou ik het niet doen. :) Het is niet dat ik anorexia ofzo heb. Dat zou absoluut niet mogelijk zijn, ik zou nu het liefst ook gaan hamsteren. :')

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:23

@elenaMM77: is je vetvrije massa gewoon je gewicht - je vetpercentage? Dan is dat toch ook variabel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:15

Resistance, een poosje terug werd hier een plaatje geplaatst van hoe een bepaald vetpercentage er uit ziet. Kan je ons aanwijzen hoe jij er ongeveer uit ziet op dat plaatje?
Jeetje, wat vet vaag van me... Maar ik denk dat het wel eens voor meer 'begrip' kan zorgen.

Ik heb een slank-gemiddeld skelet denk ik, niemand zal mij ooit echt dik noemen, terwijl ik wel overgewicht heb. Leuk dat ik lang ben, helpt wel een beetje. Maar ik denk dat er mensen met deze lengte wel eens veel dikker uit zien met mijn gewicht.
En zo zijn er mensen die kleiner zijn, dikker dan ik en lichter zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:21

Ik kan hem niet vinden, zou ie hem even kunnen quoten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:23

linoleum schreef:
Wat foto's (helaas wel klein) om beetje te zien hoe je eruit kan zien met een bepaald vetpercentage.
[ Afbeelding ]

Over het algemeen is rond de 18% volgens mij dat je buikspieren zichtbaar worden. Maar daar is veel toewijding en doorzettingsvermogen voor nodig.

Was al voor je aan het zoeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:26

Ik zit tussen de 22 en 25 in, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:29

Er bestaat niet zoiets als een mager of een dik skelet. Mensen die zeggen dat ze dik zijn omdat dat hun bouw is verzinnen ook gewoon smoesjes. Het kan wel zijn dat je sneller spieren aanmaakt in een bepaald gebied, of dat je eerder aankomt in vet in bepaalde regio's. Bij mij gaat het vooral op m'n heupen en bovenbenen zitten, waardoor ik tot een bepaald gewicht altijd vrij 'breed' lijk. Daarna lijk ik ook gelijk broodmager.

Als je het zelf mooier vindt om dun te zijn, prima toch? Hoef je niet tegenover ons te verantwoorden. Ik maak me niet zo snel zorgen over mensen van het internet. Maar zoiets als een mager skelet bestaat niet, en dat is dus ook een smoes waarmee je eigenlijk het feit probeert te verdoezelen dat jij dunner gewoon mooier vind staan bij jezelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:31

Oké, maar is het dan niet meer zaak om gericht te gaan trainen?

Kan heel goed zijn dat je dan gewoon op gewicht blijft, maar optisch wel een stuk slanker lijkt...

Ik ga voor je zoeken naar het bericht dat ik een poosje terug heb gezien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:35

Emmaa_ schreef:
Er bestaat niet zoiets als een mager of een dik skelet. Mensen die zeggen dat ze dik zijn omdat dat hun bouw is verzinnen ook gewoon smoesjes. Het kan wel zijn dat je sneller spieren aanmaakt in een bepaald gebied, of dat je eerder aankomt in vet in bepaalde regio's. Bij mij gaat het vooral op m'n heupen en bovenbenen zitten, waardoor ik tot een bepaald gewicht altijd vrij 'breed' lijk. Daarna lijk ik ook gelijk broodmager.

Als je het zelf mooier vindt om dun te zijn, prima toch? Hoef je niet tegenover ons te verantwoorden. Ik maak me niet zo snel zorgen over mensen van het internet. Maar zoiets als een mager skelet bestaat niet, en dat is dus ook een smoes waarmee je eigenlijk het feit probeert te verdoezelen dat jij dunner gewoon mooier vind staan bij jezelf.

Skelet heeft wel degelijk invloed op je verschijning. Het skelet bepaalt wel hoe je spieren zijn, hoe ze aangehecht worden. En daaroverheen de huid bepaald in zekere zin hoe je er uit ziet.
Kijk bijvoorbeeld eens naar reconstructies van gezichten aan de hand van enkel de schedel.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:36

Ik vind het niet te dun. Ik ben 1.72 meter en weeg 57 kilo. Ik wil graag op 56 zitten en wat meer spieren ontwikkelen (vooral bij mijn buik). Verder hebben velen van jullie foto's van mij gezien, en vindt de meerderheid dat ik niet te dun ben.

Resistance is bijna 10 centimeter kleiner dan ik, waarom zou het dan bij haar wel raar zijn als ze 50 kilo zou wegen?

Heb je een foto van jezelf of wil je dat liever privé houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:39

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Skelet heeft wel degelijk invloed op je verschijning. Het skelet bepaalt wel hoe je spieren zijn, hoe ze aangehecht worden. En daaroverheen de huid bepaald in zekere zin hoe je er uit ziet.
Kijk bijvoorbeeld eens naar reconstructies van gezichten aan de hand van enkel de schedel.

Ja, maar mensen die dik zijn hebben niet een ander skelet dan mensen die dun zijn. Dat probeer ik te zeggen. Hoe je spieren zich aanhechten en waar vet sneller gaat zitten verschilt wel, maar je skelet is niet mager.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:43

Emmaa_ schreef:
Ja, maar mensen die dik zijn hebben niet een ander skelet dan mensen die dun zijn. Dat probeer ik te zeggen. Hoe je spieren zich aanhechten en waar vet sneller gaat zitten verschilt wel, maar je skelet is niet mager.

Maar niemand heeft toch gesproken over een mager skelet? Of heb ik daar overheen gelezen?

En als je op mijn slank-gemiddeld doelt, ik weet niet goed hoe ik het moet benoemen. Ik weet wel dat ik hele smalle heupen heb in verhouding tot mijn schouders die weer normaal zijn.
Over die heupen zit wel genoeg vet, dus niemand die het ziet :') Maar ik weet waar ze zitten zeg maar :P

Ik begrijp wat je wilt zeggen hoor, daar niet van. Maar heb niet het idee dat het de deelnemers in dit topic aan dat inzicht ontbreekt. Ik deel natuurlijk wel je ergernis, mensen die roepen dat ze zware botten hebben enzo :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:54

Resistance, je houdt dat artikel nog even tegoed van me. Hoop ik van harte...
Ik kan het nog niet zo snel vinden helaas. Voor nu ga ik lekker slapen en morgenochtend naar de sportschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:25

Emmaa_ schreef:

Wat een agressieve reactie? Heb ik je ooit wat aan gedaan? Ik heb het helemaal niet over een "mager" skelet, maar mensen kunnen weldegelijk breder of smaller gebouwd zijn. Net zoals dat een trekpaard breder is gebouwd dan een arabier die heel fijntjes is. Dat heet genen, als je het nog niet wist. Ieder mens is anders gebouwd, daar zitten soms zelfs hele grote verschillen tussen. Uitspraken zoals "ik heb zware botten" zijn echter wel bullshit.

Je hebt gelijk in het feit dat het skelet niets te maken heeft met dik of dun zijn. Een breder persoon kan ook broodmager zijn, net zoals een smaller persoon tonnetje rond kan zijn. Wat ik probeer te zeggen is dat ik ontzettend smal gebouwd ben, en dat 55 kilo bij mij dus wat voller is dan bij iemand anders van mijn lengte die bijvoorbeeld iets breder gebouwd is. Dan is dat vet weer meer verspreid, maar kom je op hetzelfde gewicht uit.

En ik verzin geen smoes voor het feit dat ik dunner mooier bij mij vind staan. Dat houd ik nergens achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:28

Ik bedoelde het totaal niet agressief, jammer dat het zo overkomt :) Vind het daarentegen ook jammer dat je er gelijk zo heftig op in gaat, vooral omdat je jezelf daar eigenlijk in tegenspreekt. Je zegt dat uitspraken als "ik heb zware botten" onzin zijn, maar ondertussen zeg je wel dat je zelf een klein skelet hebt en mager gebouwd bent. Misschien heb ik je gewoon verkeerd begrepen hoor, maar ik probeer alleen te zeggen dat je niet hoeft te verantwoorden dat jij jezelf op een lichter gewicht mooier vind. Ik heb er hier in het topic ook wel eens moeite mee, maar dan de andere kant op. Ik vind mezelf iets te vol hoe ik nu ben, maar meer dan 10 kilo hoeft er van mij echt niet vanaf. Ik ben dol op mijn curves, vind het me ook beter staan dan dun.

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je je niet hoeft te 'verschuilen' achter dingen als dun gebouwd zijn, als jij trots bent op je lichaam met 5 kilo minder dan is dat goed en dan is het vooral knap dat je daarvoor aan de slag wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:31

Ik verschuil me nergens achter, ik vertel gewoon hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:51

Nou Resistance, Emma agressief noemen maar zelf gelijk in de aanval gaan? Heb je frustraties? Beetje aardig blijven kan geen kwaad, hoor!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:10

Mijn lijstje voor vandaag:

O: zelf gemaakte mugcake van banaan, ei, havermout en whey (zit bomvol nu)
T: proteïnereep na het sporten
L: zelfgemaakte salade van een restje pasta, rauwkostsalade, beetje tonijn en honing dressing
T: spelteierkoek
A: conimex pittige kippensoep met een stukje kruidenstokbrood
T: bakje skyr met schuddebuikjes

Totaal 1759 kcal. Misschien komt er nog wat extra's tussendoor bij als ik veel trek heb

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:49

Bah, gisteren een offday.... wel gesport maar toch 's avonds 2 pakjes minicrackers van Lu op (met olijfolie en oregano, lekkerrrrr). Echt een vreetbui. Maar nu weet ik waardoor het kwam: ongesteld dwars door de pil heen. Hoera....

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:19

Ik denk dat er verwarring is ontstaan tussen zware/lichte botten en brede/smalle bouw. 'Ik ben te zwaar omdat ik zware botten heb' is natuurlijk een zwak excuus. Maar Resistance bedoelt niet dat ze lichte botten heeft en daarom minder moet wegen. Ze zegt dat haar bouw heel smal is. Ik kan me best voorstellen dat je wat overtollige vetten dan wat eerder ziet dan als bijvoorbeeld je heupen breder zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:38

Tjonge, wat een werk toch om naar de sportschool te gaan... Moet gewoon weer wat vaker mijn benen scheren. Echt veel werk... :\

O: Overnight oats met cacao en zoetstof, glas jus d'orange
T: -
L: Drie boterhammen, 1 x smeerkaas, 1 x osseworst en 1 x hagelslag (mits het brood niet scheurt)
T: Fruit, snelle jelle (denk ik)
A: Ik denk de skinny orange dinges van Maanlicht met rijst en wokgroenten. Yoghurt na

Nu eerst sportschool en vanavond ga ik ook nog paardrijden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:48

@ Janine :') bijhouden dan scheelt het de volgende keer :P

@ Resistance, ik ben ook wel benieuwd hoe je er nu uit ziet. Als je op het plaatje tussen de 22 en 25 zit, dan zit je toch goed?

Las een stukje over gericht trainen, hoe kan het dat je optisch slanker wordt maar je gewicht blijft het zelfde? Iemand die daar opheldering over kan geven.
Trainen = spieropbouw = zwaarder/gelijk gewicht maar wel slanker en zichtbare spieren, zoiets ?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:49

Farjen schreef:
Vandaag:
O: yoghurtje, fruitsap met roosvicee ferro en eiwitpoeder
L: veggie chili burger en chili saus (eet op het werk dus weet niet wat er is van groenten en koolhydraten)
T: oikos
L: liefde en passie volkorenbrood met kaas

Afbeelding
Dit was het middageten op mijn werk, niet slecht voor ziekenhuis eten :D
Maar ik weet dus niet hoe ik zo'n dingen moet berekenen qua calorieën..

Janine :') Gewoon een lange broek aandoen :P