Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:42

Sodera schreef:

Toevallig hier laatst een college over gehad :)) Als je leaky gut opzoekt, vind je veel informatie. Het komt er eigenlijk op neer dat er 'gaten' in je darmwand komen waardoor voedseldeeltjes ed. in je lichaam/bloed kunnen komen waar je lichaam dan op reageert dmv een immuunreactie.

Mooie foto's uit Zweden :D[/quote]
En on het helemaal volledig te maken zijn de tight junctions tussen de darm epitheelcellen niet meer tight. Dit zijn eiwitten die een ondoordringbare bond tussen epitheelcellen zouden moeten vormen, maar door verschillende ziekteoorzaken kunnen die tight junctions open gaan. Hierdoor kunnen voedseldeeltjes, maar ook bijvoorbeeld bacteriën de epitheelcellen van de darm in. Daardoor krijg je weer ontstekingen in je darm, die ook weer voor een verslechtering van de tight junctions zorgen (dus nog verder open).
Word je echt niet blij van!![/quote] niets meer aan toe te voegen ;)

Flowerbomb

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:43

Oeps dat gaat niet helemaal goed maar je snapt m wel ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:46

Heeft iemand dan misschien een link naar een wetenschappelijke publicatie? Als ik Google kom ik alleen de alternatieve hoek tegen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:59

Googlen voor wetenschappelijke publicaties werkt meestal niet echt goed inderdaad. Je kunt beter Google Scholar daarvoor gebruiken.
Even snel een voorbeeldje gezocht, al is volgens mij alleen de abstract vrij leesbaar: http://link.springer.com/article/10.100 ... 999-0023-5 Er zijn vast nog meer/betere te vinden :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:18

Dank je, heb de samenvatting gelezen. Nu ben ik wel geïnteresseerd, wie weet heb ik het
;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:15

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:17

Fijn, dank je. Ik ben al meer dan twintig jaar ontstekingsvrij , alle zieke delen zijn er uit gehaald. Maar heb natuurlijk wel wat restverschijnselen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:44

Zie nu ineens dat we uit dezelfde (denk ik?) woonplaats komen. Grappig.

Restverschijnselen weet ik niet of dat ook hieruit kan komen, ben geen arts maar gewoon wetenschapper :). Mogelijk wel iets om eens met een arts te overleggen?
Geen idee of je into het alternatieve bent, maar daar weet ik in onze regio ook nog wel iemand voor.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 12:48

Met coloscopie en biopsie nemen om onder de microscoop te bekijken zou je t dan dus wel moeten kunnen zien lijkt me? Coloscopie stelt ook niet zo heel veel voor, alleen prettig is anders haha.

Interessant, nooit van gehoord en inderdaad de eerste Google resultaten waren allemaal alternatief (niet dat ik daar tegen ben, maar er zijn groot aantal dingen waar ik wel m'n twijfels bij heb. Ben daar denk ik te wetenschappelijk voor :+ ).

Gisteren kreeg ik van t een op andere moment zo'n enorme hoofdpijn op een plek... Daar waar de drain eerst de hersenen in ging en iets lager/naar achteren. Ook behoorlijk ziek/beroerd, vannacht nauwelijks geslapen door de hoofdpijn en de hoge druk in m'n hoofd, vanochtend dan wel paar uurtjes kunnen slapen. Nu voel ik me alleen nog meer beroerd/ziek dan gisteren en kan t zelf niet verklaren. Maandag maar ziekenhuis ben ik bang... -O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:16

Lijkt me idd verstandig :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:41

Quir schreef:
Met coloscopie en biopsie nemen om onder de microscoop te bekijken zou je t dan dus wel moeten kunnen zien lijkt me? Coloscopie stelt ook niet zo heel veel voor, alleen prettig is anders haha.

Interessant, nooit van gehoord en inderdaad de eerste Google resultaten waren allemaal alternatief (niet dat ik daar tegen ben, maar er zijn groot aantal dingen waar ik wel m'n twijfels bij heb. Ben daar denk ik te wetenschappelijk voor :+ ).

Gisteren kreeg ik van t een op andere moment zo'n enorme hoofdpijn op een plek... Daar waar de drain eerst de hersenen in ging en iets lager/naar achteren. Ook behoorlijk ziek/beroerd, vannacht nauwelijks geslapen door de hoofdpijn en de hoge druk in m'n hoofd, vanochtend dan wel paar uurtjes kunnen slapen. Nu voel ik me alleen nog meer beroerd/ziek dan gisteren en kan t zelf niet verklaren. Maandag maar ziekenhuis ben ik bang... -O-

Waarom niet nu??

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:24

Coloscopie is van de dikke darm toch? Volgens mij is de leaky gut in de dunne darm namelijk.

Wat ontzettend balen dat je je nu weer nog beroerder voelt.. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 15:02

bigone schreef:
Quir schreef:

Waarom niet nu??

Omdat ze in t weekend toch niets gaan doen. :)

SpeechLess schreef:
Coloscopie is van de dikke darm toch? Volgens mij is de leaky gut in de dunne darm namelijk.

Wat ontzettend balen dat je je nu weer nog beroerder voelt.. :(:)

Ja, coloscopie is inderdaad dikke darm.
Gastroscopie met eerste stuk dunne darm moet t wel lukken dan hihi.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:07

In het weekend moet je al letterlijk bijna dood gaan, is mijn ervaring, voor er onderzoeken worden gedaan. Wat ik wel snap.

Ik hoop dat je het weekend redelijk door komt Quir. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:18

Hoe is het er mee, nog thuis of weer (helaas) gekluisterd aan een ziekenhuis bed??

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:27

Ben je het weekend een beetje door gekomen?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:17

En hoe is het?! :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:25

Weekend was best zwaar, vandaag ook. Proberen om op de OK lijst te komen, want der moet gewoon een drain in en hoe sneller hoe beter. Ben dus gewoon thuis. Vanmiddag weer even bij m'n paardjes geweest en foto's gemaakt. Heerlijk genoten. <3

Hopelijk zitten er een paar goede foto's bij, maar heb t idee dat ik de camera steeds beter door heb. Livano is echt een heerlijk dier en al zo groot! Dikke billen ook! Echt wow. Terwijl ie pas 2 weken oud is!! Hij ziet er uit als 2 maand oud. Knappe vent. <3

Afbeelding
Foto van de camera alvast, knap is ie wel he. <3

Zo blij met deze paardjes, zo'n grote afleiding voor mij. Even gewoon genieten en niet bezig met ziek zijn. Ook onwijs blij met de mensen op stal, die zetten haar gewoon even voor me in de paddock als t mij even niet zelf lukt. Zo ongelooflijk fijn en ze verzorgen haar natuurlijk tip top.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:43

Ach jee meis toch!
Zou graag wat voor je betekenen. Beetje overnemen ofzo.

Hele dikke virtuele knuff voor voor mij het dapperste meisje die er momenteel is!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 00:48

Dankjewel! Hele lieve woorden van je. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wordt je toch blij van. <3
Knap lief hengstenkind.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 02:37

Wat een knapperd Quir, hopelijk kunnen ze je snel helpen :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 11:12

Wordt nu meegenomen in t overleg met de neurochirurgen... Ze wilde eigenlijk toch externe drain. Kom op de lijst, maar ze willen geen spoed procedure van maken omdat t dan allemaal wat gehaaster gaat en kans op complicaties vergroot en met mijn geschiedenis van complicaties...

Horen vanmiddag nog meer, dus ben benieuwd. Hopelijk geen externe drain, want dan wordt t IC.

Gelukkig heb ik dit lief mannetje om me op te vrolijke <3
[KS-ITP] Livano alweer 2 weken oud! (Floris BS (v. Negro) x Jazz)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:29

Jeetje wat balen Quir.. Zo'n externe drain is in principe een tijdelijke oplossing toch?

(Was het nog gelukt met je Photoshop?)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:14

Quir, waarom willen ze een externe drain plaatsen en geen nieuwe "intern"? Ook ik ben erg benieuwd wat je vanmiddag te horen krijgt, sterkte ermee hoor! Ik reageer niet altijd, maar lees wel nog steeds mee hoor.
Je hebt wel een heerlijk ventje om wat afleiding door te krijgen!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:24

zo'n externe drain lijkt me idd maar niets. Zoals jij steeds de meest onmogelijke complicaties krijgt... Dan geraak je niet eens van IC af, denk ik.

Livano is echt zo'n leuk mannetje !