Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josewoos

Berichten: 4831
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:05

Vriendin van mij zit momenteel in Otterlo en kwam tijdens een wandeling 2 mannen tegen die onderzoek naar de wolf deden omdat die daar ook al paar keer was gespot.

Maar hoezo Goof, heb jij hem ook gezien?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:09


Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:11

Interessant.
Nou, ik heb niks gezien hoor, maar er is een plek in het bos waar beide honden heel heftig reageeerden vandaag. Bang, grommen, heel diep blaffen, fixeren, niet mee willen. Ze hebben allebei al herten etc gezien en geroken en daar kijken ze niet naar om, de mini was van de week wel erg bang van het zwijn dat we tegenkwamen, maar dat zit hier niet. De labrador reageert sowieso nergens op, die vindt alle dieren leuk, maar die was ook heel heftig nu. De herten hebben we al 2 dagen niet meer gezien, die lijken weg te zijn. Het enige dat we konden bedenken dat de honden zo zou triggeren is een wolf.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:12


Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:14

Ik stuur je even een pb

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:44

josewoos schreef:
Vriendin van mij zit momenteel in Otterlo en kwam tijdens een wandeling 2 mannen tegen die onderzoek naar de wolf deden omdat die daar ook al paar keer was gespot.

Maar hoezo Goof, heb jij hem ook gezien?


Oh Otterlo kom ik ook jaarlijks. Is daar een wolf gespot ook??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:00

Lijkt me ontzettend gaaf. Maar ik zou echt zeven kleuren schijten als ik een wolf tegen zou komen :')

Jullie niet?

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:10

Vast wel. Ik was al bang als een klein kind toen ik dat zwijn op 5 meter tegenkwam een paar dagen geleden. :')

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:15

Alle eerste keren zijn eng. Toen ik hier kwam wonen rende ik het bos uit als ik ook maar het vermoeden had dat er een zwijn in de bosjes zat. Nu weet ik hoe ik ermee om moet gaan en wat ik wel en vooral ook niet moet doen. Dus mijn hart zal vast in mijn keel zitten, maar het lijkt me vreselijk gaaf. Maar ik vind al snel iets gaaf. Afgelopen dinsdag was ik op school aan het werk en toen kwam een jongen me halen omdat hij een vliegend hert zag. De rest van de volwassenen wilden niet komen kijken want ze hadden ze al eens gezien, maar mij krijg je niet blijer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 05:48

Je leest zo vaak verschillende adviezen over wat te doen. Bij een zwijn heb ik bijvoorbeeld gelezen dat je zodra je ze ziet rustig om moet draaien en teruglopen, maar ook: blijf rustig stil staan en maak geen oogcontact.
Ik zou eerder het laatste doen denk ik, maar toen ik de zwijnen tijdens de wandeling zag gingen die er zelf meteen vandoor.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:08

Zwijntjes zijn super bang. Maar mans met jongen is uitkijken geblazen. Mijn zus is ooit met haar man op de veluwe moeten vluchten naar een dichtbijstaande boom en die hebben gerend voor hun leven. Toen ze in de boom geklommen waren zei de manlief tegen mijn zus, dat hij niet wist dat zij met die slechte rug zo hard nog kon rennen en in een boom kon klimmen.
Zo zie je maar als het moet kan er nog heel veel.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:20

Echte wilde zwijnen lopen weg als ze je aan zien of horen komen. Je moet inderdaad nooit tussen moeders en kinderen in komen, dan gaat het mis. We komen tijdens ons vaste rondje altijd 2 volwassenen met kleintjes tegen die wel wat aanmoediging nodig hebben om aan dezelfde kant van het pad te gaan lopen. Die kennen ons inmiddels denk ik, want voor mountainbikers en andere wandelaars gaan ze wel weg.
Moeders zijn ook nogal fel op honden, die van mij mag ook niet mee de Kroondomeinen in. Die is daar gewoon te dom voor, bij zijn eerste ontmoeting met een zwijn trok hij er enorm op aan.

Heel soms kom je tijdens een wandeling een zwijn tegen die gefixeerd op je lijkt en niet voor je weg loopt. Dan blijf je gewoon rustig doorlopen, als je er niet ruim genoeg omheen kan dan keer je om. Altijd rustig blijven doorademen, dan gebeurt er niet zoveel.

We hebben hier in de buurt ook een aantal VVV zwijnen zoals wij ze noemen, die zijn wel ontzettend onvoorspelbaar. Die zijn gewend om gevoerd te worden door (grotendeels) toeristen waardoor ze erg opdringerig zijn. Vorig jaar bij Hoog Buurlo probeerde er eentje via het raam in de auto te komen.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:01

Poeh, we zagen net echt een joekel van een zwijn! Vanuit de auto godzijdank :')

Vandaag een rondje Veluwse Zoom/ Posbank gelopen. Prachtig daar. Van die hele grote, oude eikenbomen die er al eeuwen staan. Ik houd daarvan.

Afbeelding

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:12

Is er trouwens iemand bekend met een restaurant/ eetcafe oid aan het bos waar honden welkom zijn tussen (ruim genomen) Apeldoorn-Zwolle-Ommen? Dus noord Veluwe of noordelijker?

Ik ga morgen dit huisje uit, maar heb een gat van enkele uren voordat ik het andere huisje in mag en wil dat vullen met een stuk wandelen en droogzitten en koffie drinken. Desnoods neem ik een boek mee en ga even lekker zitten.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:10

Boshuis Drie in Ermelo. Daar kan je heerlijk wandelen en zowel paarden als honden zijn welkom.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:01

Dat ligt me net te ver naar het westen, thanks.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:14

Mijn topografie is een drama, dat wordt nog wat straks met mijn studie. De Ossenstal in Epe dan?

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:43

Thanks! Die kwam ik net toevallig ook tegen en lijkt me prima.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:54

Score van de wandeling gisteravond:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:26

Mooi joh! Heel gaaf +:)+
Zit je nu nog in Uddel, of is je nieuwe huisje ergens anders?

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:13

Goof, zwijn, ree ,ree? Dat denk ik. En ook nog op de foto. Ze zijn daarvoor veel te schuw.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:14

Gaaf Goof

Ik heb een heidewandeling gelopen vandaag, maar het was best benauwd. De hei begint alweer te kleuren, zo mooi. Ik had alleen mijn mobiel bij me.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:32

Oh mooi, de hei alweer in bloei.

Ik heb vandaag eens even nieuwe wandelbroeken gekocht (4 maten kleiner :o) morgen eens kijken of ik ergens op de Utrechtse Heuvelrug ook hei kan vinden. Als het goed is wordt het 's avonds weer droog.

En dan is het alweer bijna tijd voor vakantie :D Heb mijn eerste wandeling in het zwarte Woud al uitgezocht.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:57

Zwijn, ree, ree inderdaad. Gek genoeg bleven alle reeën die ik hier heb gezien gewoon staan. Heel kalm waren ze. De edelherten waren schichtiger. Dit zwijn godzijdank ook, het was een flinke!

Niet meer in Uddel, ben vandaag verkast naar een huisje ten oosten van Ommen.
Ken het hier helemaal niet, erg eigenlijk dat ik mijn eigen land niet eens ken.
Net een klein rondje langs de rivier gelopen, erg mooi. Ik vermaak me de komende week wel hier denk ik.

Afbeelding

Overigens, als ik de andere kant op loop zit ik meteen weer jn het bos, dus ik kan alle kanten op hier.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:02

Goof ben je alleen met je hond, of heb je iemand bij je?